Huh, maar tis een dichte trap neem ik aan? Hoe hebben ze dat tapijt dan van de trede in de trapkast gekregen?quote:Op woensdag 15 mei 2024 16:20 schreef Irritatie100 het volgende:
De vorige huurders hadden de trap bekleed met tapijt, dat vastgeniet zat (en waar ik aan de onderkant vanuit de trapkast nog tientallen zo niet honderdtallen gaatjes van zie)
Dat is op zich best wel een makkelijke optie jaquote:Op woensdag 15 mei 2024 16:32 schreef Morgane89 het volgende:
Checken op welke punten het zaagsel precies loslaat en deze voorziening van bijv. Alabastine houtreparatie?
Ja, het is een dichte trap inderdaad. Ze hebben gewoon met enorme kracht nietjes door de tredes heen geramd vanuit de trapkast volgens mijquote:Op woensdag 15 mei 2024 16:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Huh, maar tis een dichte trap neem ik aan? Hoe hebben ze dat tapijt dan van de trede in de trapkast gekregen?
Verder TVP, want ik heb ook zo'n eerste trede
Dat heb ik al uitgesloten.quote:Op woensdag 15 mei 2024 16:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als er zaagsel vanaf komt zou ik eerst eens uitzoeken welk beestje je trap aan het opvreten is.
Ben vanavond niet meer in de gelegenheid maar zal ze morgen eens maken!quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Heb je duidelijke foto's van de situatie ? Hier kraakt de trap ook, maar dat hoort ook een beetje bij een woning van een bepaald bouwjaar.
Het zaagsel ligt door de hele kast heen, dan denk ik dat alleen de onderste trede fixen niet zo helpt?quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:41 schreef qajariaq het volgende:
Als het alleen de onderste tree is kan je die makkelijk stutten van onder. Dan is in ieder geval de beweging eruit en daarmee waarschijnlijk ook het strooien van zaagsel en en het kraken.
Houtworm heeft er wellicht eerder ingezeten en is ooit bestreden ? Hier tijd terug ook last van Houtworm gehad kwamen via de achterzijde van de trap er in (boktor) en dat grensde aan de kelder waar het vochtig was. We hebben het destijds bestreden, en in de eerste jaar hadden we de gaatjes nog niet dicht gesmeerd, tot die tijd kwam er ook zaagsel uit door het het lopen op de trapquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Goed, tijd voor foto's.
[ afbeelding ]
Dit is de trap, waar verder vanaf deze kant niet zoveel aan te zien is.
Interessanter lijkt mij de onderkant vanuit de trapkast:
[ afbeelding ]
Van onder zien alle tredes er zo uit, met overal deze kleine beschadigingen van de nietjes/krammen van de vorige bewoners.
[ afbeelding ]
En dit is de onderste trede.
[..]
Het zaagsel ligt door de hele kast heen, dan denk ik dat alleen de onderste trede fixen niet zo helpt?
Maantje van de onderste trede verwijderen, van bovenaf door de trede in het stootbord een paar goede schroeven er injanken en het maantje weer terug plaatsen. Ben je wel van dat gekraak af.quote:
Dat het ooit bestreden is zou kunnen, dat weet ik niet. Nu zit het er in ieder geval niet en volgens mij zijn de gaatjes ook niet in zo'n vorm dat het erop wijst dat het er ooit gezeten heeft.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:14 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Houtworm heeft er wellicht eerder ingezeten en is ooit bestreden ? Hier tijd terug ook last van Houtworm gehad kwamen via de achterzijde van de trap er in (boktor) en dat grensde aan de kelder waar het vochtig was. We hebben het destijds bestreden, en in de eerste jaar hadden we de gaatjes nog niet dicht gesmeerd, tot die tijd kwam er ook zaagsel uit door het het lopen op de trap
Dat kan ik zeker eens proberen, klinkt niet zo lastig!quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:32 schreef Deshain het volgende:
[..]
Maantje van de onderste trede verwijderen, van bovenaf door de trede in het stootbord een paar goede schroeven er injanken en het maantje weer terug plaatsen. Ben je wel van dat gekraak af.
Voor het zaagsel zal je toch echt verder moeten kijken waar dat vandaan komt
Ik heb tot nu toe altijd aangenomen dat dit nietjes voor de bekleding aan de bovenkant waren, aangezien aan de onderkant geen lijmresten zaten en boven wel, maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben jaquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:38 schreef sigme het volgende:
Lap stof of dun plaatmateriaal onder de treden vastmaken? Dan valt ‘t stof daarop en niet op de inhoud van de trapkast.
Gewoon vastnieten. Begrijp je gelijk waar die gaatjes van je voorganger van kwamen
Uitzuigen heb ik inderdaad gedaan ja. Kitten kan ik ook zeker eens proberen, want er zitten wel wat kieren in.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:59 schreef FFnog het volgende:
Ik zou de treden op de aansluitpunten tussen trede en stootbord aan de onderzijde goed in de kit zetten in de hoop dat het kraken dan op zou houden.
Het zou ook nog kunnen dat het zaagsel daaruit komt, door het licht bewegen van de treden en de stootborden op elkaar.
Ik neem aan dat je al die gaatjes ook al eens goed met de stofzuiger hebt uitgezogen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |