Eens.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:34 schreef Red_85 het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)igt-stappen-aan.html
Antisemitisme, pure Jodenhaat en discriminatie.
Stopzetten van de subsidie zou ik zeggen.
Er zijn op dit moment Israëlische studenten die in Nederland studeren. Moeten die de toegang ontzegd worden? Begint echt een beetje te lijken op vervolging, op deze manier. Gaan we echt die kant weer op? Dat Joodse mensen niet meer mee mogen doen in onze samenleving?quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:34 schreef Red_85 het volgende:
quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:34 schreef Red_85 het volgende:
Men buigt, maar dat is natuurlijk niet genoeg voor het clubje dat iets anders dan 100% hun zin krijgen niet kan accepteren.quote:De studenten gaan voorlopig nog door met de bezetting. Zij willen een tijdelijke stop van de samenwerking met alle Israëlische instellingen, niet alleen deze drie. Uit bezorgdheid dat ook andere Israëlische instellingen betrokken zijn bij de oorlog.
Echt heel ziek inderdaad.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn op dit moment Israëlische studenten die in Nederland studeren. Moeten die de toegang ontzegd worden? Begint echt een beetje te lijken op vervolging, op deze manier. Gaan we echt die kant weer op? Dat Joodse mensen niet meer mee mogen doen in onze samenleving?
Wat is het volgende? Sportscholen die Joden moeten gaan weigeren? Zwembaden? Bioscopen? Doen ze dat niet, kunnen ze actievoerders voor de deur verwachten.
Echt ziek!!
quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:34 schreef Red_85 het volgende:
Vind ik een prima reden om de banden met die drie instellingen te verbreken.quote:Volgens rector Rik Van de Walle is er nieuwe informatie die deze koerswijziging verklaart. De mensenrechtencommissie van de UGent denkt namelijk dat met name drie Israëlische instellingen betrokken zijn bij de productie van legermateriaal of bij voor de oorlog cruciale Israëlische overheidsdiensten.
Dit dan weer absoluut niet.quote:De studenten gaan voorlopig nog door met de bezetting. Zij willen een tijdelijke stop van de samenwerking met alle Israëlische instellingen, niet alleen deze drie. Uit bezorgdheid dat ook andere Israëlische instellingen betrokken zijn bij de oorlog.
Zoveel mogelijk mensen lastig vallen. De naïeve hoop dat ze dan meer mensen overtuigen wellicht.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)-protest-onwenselijk
[..]
Ik zie ook zo gauw geen logische reden waarom een station een toepasselijke demonstratieplek is voor dit onderwerp. Allicht uit logistieke overwegingen dan?
We are people, where are you?quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[ link | afbeelding ]
Moest lachen
Misschien moeten ze ook eens onderzoeken welke geldstromen er bij Palestijn of bij Hamas terecht komen, of welke clubjes associaties hebben met Palestijn/Hamas. Je weet wel, de daadwerkelijke agressor.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Men buigt, maar dat is natuurlijk niet genoeg voor het clubje dat iets anders dan 100% hun zin krijgen niet kan accepteren.
Wederom een slecht signaal, "nee" is al snel "een beetje banden verbreken" geworden en je ziet meteen al dat de actievoerders het als aanmoediging zien om toch vooral door te gaan
quote:Na lang aarzelen en geworstel komt het Jerusalem Quartet donderdagochtend om 10 uur dan eindelijk met een verklaring over de annulering van hun concerten deze week in Amsterdam. ‘We zijn geschokt en diep bedroefd dat onze optredens in het Concertgebouw dit weekeind niet kunnen plaatsvinden.
Nooit eerder is een concert van het strijkkwartet op voorhand afgelast.
https://niw.nl/een-kniebuiging-voor-intimidatie/
quote:Dagblad De Limburger meldt dat zes pro-Palestijnse demonstranten op het terrein van de Universiteit Maastricht in hongerstaking zijn gegaan. De krant hoorde van andere actievoerders dat de hongerstakers willen doorgaan totdat de universiteit alle banden met Israël verbreekt.
https://nos.nl/l/2520276#UPDATE-container-77532483
Nou, lekker laten doen dus. Weer 6 minderquote:Op donderdag 16 mei 2024 15:20 schreef Aether het volgende:
Dagblad De Limburger meldt dat zes pro-Palestijnse demonstranten op het terrein van de Universiteit Maastricht in hongerstaking zijn gegaan. De krant hoorde van andere actievoerders dat de hongerstakers willen doorgaan totdat de universiteit alle banden met Israël verbreekt.
Lol, moeten alle technische universiteiten in Nederland dan ook maar de banden met MIT verbreken, omdat die connecties hebben met de Amerikaanse wapen-/defensieindustrie en het Amerikaanse leger? Als het goed, komt rond de 70% van wat er gebruikt wordt in Israël uit die hoek.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:56 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Vind ik een prima reden om de banden met die drie instellingen te verbreken.
[..]
Dit dan weer absoluut niet.
Juist dat ze specifiek die laatste uitspraak doen maakt dat ze op mij over komen als ''juden raus'' volk. Dat is namelijk heel simpelweg discrimineren op religie/afkomst.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:56 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Vind ik een prima reden om de banden met die drie instellingen te verbreken.
[..]
Dit dan weer absoluut niet.
Geest is uit de fles. Bepaalde groeperingen weten nu dat ze (weer) openlijk Joden mogen schofferen en het conflict wat nu weer is opgelaaid geldt als een mooie schaamlap daarvoor.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Juist dat ze specifiek die laatste uitspraak doen maakt dat ze op mij over komen als ''juden raus'' volk. Dat is namelijk heel simpelweg discrimineren op religie/afkomst.
Is zo klaar met die protesten als er sneller en harder opgetreden wordt. Geef ze ook wat minder aandacht in de media; zet ze weg als wappies en het wordt vanzelf wat stiller. Je weet wel, hoe ze omgingen met protesten in Corona tijd. Maar nee, fluwelen handschoenen, kusje kroel en akkoord gaan met hun eisen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geest is uit de fles. Bepaalde groeperingen weten nu dat ze (weer) openlijk Joden mogen schofferen en het conflict wat nu weer is opgelaaid geldt als een mooie schaamlap daarvoor.
Dat gevoel heb ik ook.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geest is uit de fles. Bepaalde groeperingen weten nu dat ze (weer) openlijk Joden mogen schofferen en het conflict wat nu weer is opgelaaid geldt als een mooie schaamlap daarvoor.
Sancties zijn een uitstekend middel om interne veranderingen op gang te brengen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Juist dat ze specifiek die laatste uitspraak doen maakt dat ze op mij over komen als ''juden raus'' volk. Dat is namelijk heel simpelweg discrimineren op religie/afkomst.
Alle banden met MIT? Nee.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Lol, moeten alle technische universiteiten in Nederland dan ook maar de banden met MIT verbreken, omdat die connecties hebben met de Amerikaanse wapen-/defensieindustrie en het Amerikaanse leger? Als het goed, komt rond de 70% van wat er gebruikt wordt in Israël uit die hoek.
Gericht relevante sancties ja.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:09 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Sancties zijn een uitstekend middel om interne veranderingen op gang te brengen.
Culturele sancties tegen Zuid Afrika waren in jouw optiek ook anti-blank racisme?quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Gericht relevante sancties ja.
Niet lukraak tegen iedereen die de Israëlische nationaliteit heeft.
Niet zo'n moeilijke nuance hoor.
Daarom wil je ook de banden met Israelische instellingen verbreken. Zie bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Gericht relevante sancties ja.
Niet lukraak tegen iedereen die de Israëlische nationaliteit heeft.
Niet zo'n moeilijke nuance hoor.
Zuid Afrika is een heel andere casus en dat snap jij ook.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:11 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Culturele sancties tegen Zuid Afrika waren in jouw optiek ook anti-blank racisme?
Welke interne veranderingen moeten er doorgevoerd worden bij het Jerusalem Kwartet?quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:11 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Culturele sancties tegen Zuid Afrika waren in jouw optiek ook anti-blank racisme?
Dat wordt betwist, dus dat kun je niet zo stellen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:13 schreef Stressbal89 het volgende:
[..]
Zuid Afrika is een heel andere casus en dat snap jij ook.
Welke interne veranderingen moeten er worden doorgevoerd bij de Russische Eurovisie delegatiequote:Op donderdag 16 mei 2024 16:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Welke interne veranderingen moeten er doorgevoerd worden bij het Jerusalem Kwartet?
Dank voor de info, verhelderend.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Daarom wil je ook de banden met Israelische instellingen verbreken. Zie bijvoorbeeld:
‘Geen enkele universiteit in Israël gaat vrijuit’, zegt onderzoeker over hun rol bij de onderdrukking van Palestijnen
Bij meer gesponsorde zaken in plaats van semi-overheid wordt het natuurlijk wel vager. Zoals het ook met commerciële sportploegen altijd al lastiger is.
Geen gek standpunt hoor, ondanks dat ik het er niet mee eens ben. Echter wordt (mijns inziens) dit onderscheid helemaal niet gemaakt. Het lijkt nu te zijn: er zijn banden met Israëlische instanties die in meer of mindere mate betrokken zijn bij onderzoek naar en ontwikkeling van wapens. Conclusie: alle banden met die instanties volledig verbreken, op alle vlakken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Alle banden met MIT? Nee.
Banden met MIT mbt onderzoek en ontwikkeling van wapens? Ja, daar vind ik prima wat voor te zeggen ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |