abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213588973
Ja @EttovanBelgie, hoe uit zich dat hier?
  vrijdag 17 mei 2024 @ 01:12:16 #252
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213588974
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 01:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Hoe uit zich dat hier in Nederland. Want daar wonen jij en ik.

:{²
Is dat datzelfde land dat heeft te 'dealen' met die onvermijdelijke 'groei' van een bepaalde religie?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 17 mei 2024 @ 01:13:29 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213588979
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 01:10 schreef mascara-klodder het volgende:
Ja @:EttovanBelgie, hoe uit zich dat hier?
Op dezelfde manier zoals zich dat uit in orthodox gereformeerde setting: uitsluiting van vrouwen en homo's, een achterhaalde seksuele moraal en de drang mensen te bekeren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213589010
twitter

Zelfde sukkeltjes als hier zonder mening
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_213589015
Zal ik er nog een schepje bovenop doen?

Ik ben niet veilig op straat, er wordt gssssst en gezegd je bent een lekker meisje.
Als ik dan zeg: ik had je moeder kunnen zijn knul krijg ik je bent kankerhoertje te horen.

Mijn stamkroeg is een Turkse/Marrokaanse kroeg, mijn vriend is daar niet welkom want Surinamer.
Van de eigenaar is hij welkom maar zegt ook dat hij veiligheid niet kan garanderen.

Hoe verdrietig is dat -O-
pi_213589028
Sissen naar vrouwen :r Vrouwen onveilg laten voelen. Waar was hun moeder in de opvoeding -O-
pi_213589198
quote:
Eerste verdachten UvA-geweld voor de rechter: veroordeling en vrijspraak
https://nos.nl/l/2520745

De rechtbank heeft een eerste verdachte veroordeeld voor geweld bij de recente protesten bij de Universiteit van Amsterdam (UvA). Hij kreeg twee maanden cel, waarvan een maand voorwaardelijk. Een andere verdachte werd vrijgesproken. De rechter stelde een derde zaak uit.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213589581
quote:
De Universiteit van Gent heeft besloten om de samenwerking met drie Israëlische instellingen stop te zetten. Dat meldt de Vlaamse omroep VRT. Net als veel andere universiteiten was de Ugent de afgelopen tijd het toneel van protestacties.

https://nos.nl/l/2520766
  vrijdag 17 mei 2024 @ 08:33:22 #259
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213590022
Is dit artikel al voorbij gekomen?

https://www.ewmagazine.nl(...)kers-gelden-1401241/

quote:
Nu ontbreekt er nog één element om de schertsvertoning in het Amerikaanse Congres te begrijpen: Joden gelden als onderdrukkers. Joden worden namelijk geassocieerd met Israël, een bondgenoot van de Verenigde Staten en Europa en daarom een exponent van kolonialisme, blanke suprematie en imperialisme. Bovendien gelden Joden in de VS als een succesvolle ‘modelminderheid’, die behoorlijk wat invloedrijke en prestigieuze posities bekleden. Publieke enquêtes bevestigen dit: van jonge Amerikanen (18-24 jaar) is 67 procent het eens met de stelling dat ‘Joden als klasse onderdrukkers zijn en als zodanig behandeld moeten worden’. De Palestijnen daarentegen – als slachtoffer van Israël – zijn per definitie onderdrukt.
Is overigens van één van de vele onlangs op de UvA gecancelde personen, een wetenschapsfilosoof.
pi_213590892
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213590926
twitter
pi_213590935

Over het debat wat betreft Gaza. Ik ben altijd weinig enthousiast wat betreft politici, maar wat spreekt die man van de BBB aan het begin goed zeg. Niet op schoot bij pro-Palestina of pro-Israel figuren, maar objectief.
pi_213590939
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 08:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Is overigens van één van de vele onlangs op de UvA gecancelde personen, een wetenschapsfilosoof.
Ik heb soortgelijke artikelen de afgelopen maanden gezien.
De zienswijze is totaal niet nieuw helaas.
pi_213590975
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 01:33 schreef mascara-klodder het volgende:
Sissen naar vrouwen :r Vrouwen onveilg laten voelen. Waar was hun moeder in de opvoeding -O-
Kung fu en yoga oefenen zodat je dat soort mannen weg kan schoppen of heb jij te korte en te dunne benen?
  vrijdag 17 mei 2024 @ 10:18:23 #265
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213591004
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 07:45 schreef Aether het volgende:

[..]

De geest is wat dit betreft natuurlijk uit de fles, er zullen vast en zeker meer universiteiten gaan volgen in het Westen. Het biedt in ieder geval een goed beeld welke universiteiten fout zijn, deze Belgische is er daar één van.
quote:

[..]
Tja, dit zal niemand meer verbazen, dit is het gedachtegoed dat aan ter grondslag ligt aan alle woede en activisme. En dit betreft natuurlijk gewoon antisemitisme, al probeert men dat krampachtig te ontkennen zodra het wordt benoemd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213591085
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:12 schreef theunderdog het volgende:

Over het debat wat betreft Gaza. Ik ben altijd weinig enthousiast wat betreft politici, maar wat spreekt die man van de BBB aan het begin goed zeg. Niet op schoot bij pro-Palestina of pro-Israel figuren, maar objectief.
Is er in het debat ook iets gezegd over universiteiten de mogelijkheid ontnemen om samenwerking met Israëlische instellingen te stoppen?

Men lijkt het zo normaal te vinden dat samenwerkingen worden gestopt, maar het tast enerzijds de academische vrijheid aan en anderzijds wordt Israël - of je het nu leuk vindt of niet - door ons politiek juist gesteund en druist het dus tegen onze diplomatieke belangen in.
pi_213591146
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Is er in het debat ook iets gezegd over universiteiten de mogelijkheid ontnemen om samenwerking met Israëlische instellingen te stoppen?

Men lijkt het zo normaal te vinden dat samenwerkingen worden gestopt, maar het tast enerzijds de academische vrijheid aan en anderzijds wordt Israël - of je het nu leuk vindt of niet - door ons politiek juist gesteund en druist het dus tegen onze diplomatieke belangen in.
Geen idee. Ik scrol in zulke debatten door. Op mijn vooroordelen bij wie ik denk dat hij/zij iets interessants heeft te vertellen, en wie niet. Maar volgens mij weinig. Het ging echt over de Gaza-oorlog.
pi_213591385
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 04:01 schreef Aether het volgende:

Eerste verdachten UvA-geweld voor de rechter: veroordeling en vrijspraak
https://nos.nl/l/2520745

De rechtbank heeft een eerste verdachte veroordeeld voor geweld bij de recente protesten bij de Universiteit van Amsterdam (UvA). Hij kreeg twee maanden cel, waarvan een maand voorwaardelijk. Een andere verdachte werd vrijgesproken. De rechter stelde een derde zaak uit.
Ik vond dit bericht veel te summier, maar gelukkig geeft de NOS meer informatie:

De vandaag veroordeelde man, een 22-jarige Brit, sloeg met een paraplu naar de ME en zou ook een steen hebben gegooid. Hij was volgens de politie volledig in het zwart gekleed en had zijn gezicht bedekt. De Brit beriep zich vandaag op zijn zwijgrecht. Hij vertelde wel dat hij in Amsterdam heeft gestudeerd en nu vrijwilligerswerk doet.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:01:15 #269
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213591429
quote:

[..]
Maar woke bestaat niet hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213591527
pi_213593274
https://www.keeptalkinggr(...)aw-school-palestine/

quote:
Greek authorities have begun deportation proceedings for nine foreigners, among them EU nationals, arrested during a police operation at Athens University Law School, where occupiers were protesting Israel’s war in Gaza and expressing solidarity with Palestinian people.

Among those to be deported are EU member states nationals such as two German women, three French, two Italian, and one Spanish man. One person is from the UK.
Zo kan het ook.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 14:35:21 #272
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_213593705
Universiteit Gent stopt samenwerking met Israëlische instellingen

https://nos.nl/artikel/25(...)elische-instellingen

:')
  Forum Admin vrijdag 17 mei 2024 @ 14:37:22 #273
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213593732
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:35 schreef Mubassie het volgende:
Universiteit Gent stopt samenwerking met Israëlische instellingen

https://nos.nl/artikel/25(...)elische-instellingen

:')
quote:
Voor de demonstranten gaan de toezeggingen nog niet ver genoeg. De bezetters, die met zo'n 300 tentjes bij de universiteit bivakkeren, hebben aangekondigd door te gaan met hun protest "tot de UGent haar banden met alle Israëlische instellingen verbreekt".
:') :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213593915
twitter

De man die deze week werd aangehouden voor het kapotslaan van beeldschermen in een gebouw van de Universiteit van Amsterdam (UvA) is een Palestijnse asielzoeker. Hij ontkent dat hij spullen heeft vernield, zegt zijn advocaat tegen de NOS.

Volgens de verdachte heeft de politie de verkeerde op het oog. "Hij heeft het gevoel dat hij willekeurig is uitgekozen", zegt zijn raadsman Ronald Bakker.

De politie lijkt zich te baseren op camerabeelden. Op beelden van het protest van afgelopen maandag is te zien dat enkele in het zwart geklede personen met gezichtsbedekking forse vernielingen aanrichten in een UvA-gebouw op de Roeterseilandcampus.

Een van de mensen slaat beeldschermen kapot en trekt planken uit een kast. Uit een analyse van de beelden door de NOS en Nieuwsuur blijkt dat het gaat om de man die later die avond op de Dam in Amsterdam werd aangehouden door agenten in burger; hij is op beelden te herkennen aan zijn postuur en delen van zijn kleding. De politie bevestigt dat het om deze verdachte gaat.

Voorlichting geven
De 35-jarige activist is geboren in Jordanië en kwam vorig jaar naar Nederland. Zijn asielprocedure loopt nog. Hij staat geregistreerd in een asielzoekerscentrum in Hardenberg.

Volgens zijn advocaat voelt hij zich vanwege zijn Palestijnse afkomst erg betrokken bij het studentenprotest. De man heeft zelf ook gestudeerd en kwam vaker op de UvA om "voorlichting te geven", zegt de advocaat.

Hij woonde ook eerdere demonstraties bij de UvA bij, zoals afgelopen maandag, toen het ABC-gebouw werd bezet. De man was toen inderdaad in het zwart gekleed, bevestigt zijn advocaat. Volgens hem was dat om onherkenbaar te blijven uit angst voor eventuele gevolgen van het bijwonen van de demonstratie, maar niet om vernielingen te kunnen aanrichten. De advocaat zegt niet te weten wie de vandalen dan wel zijn.

Zwart blok
Eerder deze week zei een groep die zich het 'zwarte blok' noemt verantwoordelijk te zijn voor de vernielingen in het universiteitsgebouw. Wie deze personen in het zwart precies zijn en wat hun relatie met de Universiteit van Amsterdam is, blijft grotendeels onduidelijk. In een anonieme verklaring zei de groep dat er ook studenten in het zwarte blok zitten.
pi_213593959
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:52 schreef Stupidisco het volgende:
[ x ]

De man die deze week werd aangehouden voor het kapotslaan van beeldschermen in een gebouw van de Universiteit van Amsterdam (UvA) is een Palestijnse asielzoeker. Hij ontkent dat hij spullen heeft vernield, zegt zijn advocaat tegen de NOS.

Volgens de verdachte heeft de politie de verkeerde op het oog. "Hij heeft het gevoel dat hij willekeurig is uitgekozen", zegt zijn raadsman Ronald Bakker.

De politie lijkt zich te baseren op camerabeelden. Op beelden van het protest van afgelopen maandag is te zien dat enkele in het zwart geklede personen met gezichtsbedekking forse vernielingen aanrichten in een UvA-gebouw op de Roeterseilandcampus.

Een van de mensen slaat beeldschermen kapot en trekt planken uit een kast. Uit een analyse van de beelden door de NOS en Nieuwsuur blijkt dat het gaat om de man die later die avond op de Dam in Amsterdam werd aangehouden door agenten in burger; hij is op beelden te herkennen aan zijn postuur en delen van zijn kleding. De politie bevestigt dat het om deze verdachte gaat.

Voorlichting geven
De 35-jarige activist is geboren in Jordanië en kwam vorig jaar naar Nederland. Zijn asielprocedure loopt nog. Hij staat geregistreerd in een asielzoekerscentrum in Hardenberg.

Volgens zijn advocaat voelt hij zich vanwege zijn Palestijnse afkomst erg betrokken bij het studentenprotest. De man heeft zelf ook gestudeerd en kwam vaker op de UvA om "voorlichting te geven", zegt de advocaat.

Hij woonde ook eerdere demonstraties bij de UvA bij, zoals afgelopen maandag, toen het ABC-gebouw werd bezet. De man was toen inderdaad in het zwart gekleed, bevestigt zijn advocaat. Volgens hem was dat om onherkenbaar te blijven uit angst voor eventuele gevolgen van het bijwonen van de demonstratie, maar niet om vernielingen te kunnen aanrichten. De advocaat zegt niet te weten wie de vandalen dan wel zijn.

Zwart blok
Eerder deze week zei een groep die zich het 'zwarte blok' noemt verantwoordelijk te zijn voor de vernielingen in het universiteitsgebouw. Wie deze personen in het zwart precies zijn en wat hun relatie met de Universiteit van Amsterdam is, blijft grotendeels onduidelijk. In een anonieme verklaring zei de groep dat er ook studenten in het zwarte blok zitten.
Oh. Maar ik hoorde van een stel goedpraters dat dit om externe agitatoren ging. Agent-provocateurs…
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')