abonnement Unibet Coolblue
pi_213569150
quote:
Oplichter overlijdt plots na uitzending Oplichters Aangepakt, RTL haalt programma offline

KEES VD SPEK REAGEERTRTL heeft de laatste aflevering van het programma ‘Oplichters Aangepakt’ offline gehaald vanwege het plotse overlijden van een betrokkene in de uitzending, bevestigt de zender. Vanwege privacyredenen maakt RTL niet bekend om wie het gaat. Onderzoek wijst uit dat het gaat om de man die in het programma werd beschuldigd van het oplichten van een ouder echtpaar. Hij is daags na de uitzending zelf uit het leven gestapt, melden bronnen.

Sebastiaan Quekel 15-05-24, 10:58 Laatste update: 12:44
In ‘Oplichters Aangepakt’ gaat misdaadjournalist Kees van der Spek al zo’n vijf jaar de confrontatie aan met oplichters die zowel online als in het echte leven een spoor van vernieling achterlaten. De nieuwste, nu offline gehaalde aflevering, gaat over Frans en Karin.

Dit stel verkocht hun zaak om in de Spaanse badplaats Benidorm van hun pensioen te genieten. Hun vriend Thomas*, die daar woont en al jaren een bekende van hen is, haalde hen over om 40.000 euro te investeren in een nieuw bedrijf. Thomas beweerde dat zij de kans hadden om hun inzet te verdubbelen, maar uiteindelijk bleek het om oplichting te gaan. Een rechter veroordeelde hem tot het terugbetalen van het geld, zoals is af te leiden uit een vonnis dat in handen is van deze site.

Van der Spek reageert nu ontsteld op het overlijden van Thomas, maar kan op nadrukkelijk verzoek van de nabestaanden niet uitgebreid reageren. ,,Ik voel me ontzettend verdrietig. Dit overstijgt het belang van mijn programma. Journalistiek en juridisch hebben we geen fouten gemaakt of onjuistheden verspreid in de uitzending. Maar niemand wil dit soort uitkomsten. Daarover ben ik erg ontdaan. We wensen de nabestaanden veel sterkte toe met dit verlies. Op hun verzoek is de uitzending offline gehaald.”


Peter R. de Vries hoeft hier geen onderzoek naar te doen denk ik....

"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  woensdag 15 mei 2024 @ 13:19:29 #2
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213569176
Nee zo is natoerrrrr
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
  woensdag 15 mei 2024 @ 13:21:13 #3
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_213569198
topic numero 3 hierover
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_213569220
quote:
In het programma werd Thomas’ gezicht geblurd en werd hij alleen bij zijn voornaam genoemd. Desalniettemin werd zijn identiteit snel bekend op sociale media, inclusief een foto en adresgegevens. Thomas kreeg bedreigingen te verduren. Op zijn Facebook stonden teksten zoals: ‘Morgen betaal je het resterende bedrag. Zo niet, dan kom ik volgende week met een paar man naar je toe’ en ‘Vergeet me niet op te halen. Wat een schoft’, met anderen die deze dreigementen steunden en Thomas uitscholden.

Juridische stappen
Thomas gaf in een gesprek met Miermans toe dat hij fouten had gemaakt. Maar de talrijke bedreigingen op sociale media raakten hem diep, zegt Miermans. ,,De dag na de uitzending was hij erg terneergeslagen. Nu vraag ik me nog steeds af of ik meer had moeten doen. Dit is puur sensatietelevisie, gemaakt zonder dat de makers zich bekommeren om de grote gevolgen van hun handelingen. Ik vraag me af wat hier het werkelijke doel van is.”

Miermans overweegt juridische stappen tegen het programma omdat zijn naam, foto en bedrijfslogo ongeblurd werden getoond en ‘in verband zijn gebracht’ met de praktijken van Thomas. ,,Dit is schadelijk voor mijn bedrijf en voor mijzelf, en ook mijn leden en klanten ontvingen negatieve reacties. Terwijl ik helemaal niets met die zaak te maken heb. Ik probeerde dit nog onderling op te lossen, maar Van der Spek reageert niet op verzoeken.”

De familie van Thomas wil volgens Van der Spek niet reageren op de kwestie.

*Omwille van de privacy zijn Thomas, Frans en Karin gefingeerde namen
https://www.ad.nl/show/op(...)ma-offline~acb08131/
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Spellchecker woensdag 15 mei 2024 @ 13:40:19 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213569488
quote:
Dit gaat een topic worden over de impact van in beeld van brengen van oplichters en welke psychische gevolgen dit voor die mensen kan hebben
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_213569632
Oplichter was een vaxxer.
U MAD?
  woensdag 15 mei 2024 @ 14:06:38 #8
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213569654
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:51 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Dit gaat een topic worden over de impact van in beeld van brengen van oplichters en welke psychische gevolgen dit voor die mensen kan hebben
Je bent toch al psychisch gestoord als je dit soort praktijken doet? 8)7
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_213570558
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:06 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Je bent toch al psychisch gestoord als je dit soort praktijken doet? 8)7
ook oplichters hebben rechten......

je kan vooraf de situatie niet inschatten hoe iemand gaat reageren als hij voor heel de wereld voor schut wordt gezet

Ik vind dat je moordenaars, pedofielen, verkrachters wel in beeld kan brengen in zulke zaken

iemand die wat fraude doet......gaat misschien tever
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  woensdag 15 mei 2024 @ 16:47:41 #10
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213571260
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 15:36 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
ook oplichters hebben rechten......

je kan vooraf de situatie niet inschatten hoe iemand gaat reageren als hij voor heel de wereld voor schut wordt gezet

Ik vind dat je moordenaars, pedofielen, verkrachters wel in beeld kan brengen in zulke zaken

iemand die wat fraude doet......gaat misschien tever
Met fraude kan je levens van mensen ook compleet ruineren. Bedenk maar eens wat het met je doet als je al geld waar je heel je leven voor hebt gewerkt kwijtraakt.....
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_213571286
Nou prima oplossing, als de slachtoffers maar wat geld van de erfenis krijgen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_213572872
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:47 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Met fraude kan je levens van mensen ook compleet ruineren. Bedenk maar eens wat het met je doet als je al geld waar je heel je leven voor hebt gewerkt kwijtraakt.....
Ik denk dat daar nog een stuk meer slachtoffers van zijn idd.
  woensdag 15 mei 2024 @ 18:59:43 #13
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213572889
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:51 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Dit gaat een topic worden over de impact van in beeld van brengen van oplichters en welke psychische gevolgen dit voor die mensen kan hebben
je weetvantevoren niet hoe iemand zijn/haar psychische toestand is, dan zou je als je 't wil voorkomen geen enkel programma meer kunnen maken dat achter oplichters aanzit want ojee stel je voor ...

zelfmoord is 'n langzaam proces, dat doe je niet omdat Kees je lastig valt, dan zit er al iets behoorlijk fout in 't koppie als je zelfmoord pleegt.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  woensdag 15 mei 2024 @ 19:02:08 #14
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213572923
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 15:36 schreef klaasweetalles het volgende:

iemand die wat fraude doet......gaat misschien tever
dit
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:47 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Met fraude kan je levens van mensen ook compleet ruineren. Bedenk maar eens wat het met je doet als je al geld waar je heel je leven voor hebt gewerkt kwijtraakt.....
als je iemand veel geld afhandig maakt dan ontstaat er ook 'n kans dat 't slachtoffer zelfmoord gaat plegen.
dus nu de dader zelfmoord pleegt dat is jammer en helaas maar dan heeft er al veel meer gespeeld.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_213573153


de laatste......dit was de laatste
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_213583710
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 18:59 schreef sturmpie het volgende:

[..]
je weetvantevoren niet hoe iemand zijn/haar psychische toestand is, dan zou je als je 't wil voorkomen geen enkel programma meer kunnen maken dat achter oplichters aanzit want ojee stel je voor ...

zelfmoord is 'n langzaam proces, dat doe je niet omdat Kees je lastig valt, dan zit er al iets behoorlijk fout in 't koppie als je zelfmoord pleegt.
dat kan je nooit weten

het is allemaal gissen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')