abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 15 mei 2024 @ 13:12:31 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_213569100


Francesco Farioli (Barga, 10 april 1989) is een Italiaanse voetbaltrainer die sinds medio 2023 hoofdtrainer is van het Franse OGC Nice.



Voetbaltrainer
Farioli studeerde filosofie en sportwetenschappen aan de universiteit voordat hij als keeperstrainer aan de slag ging bij Margine Coperta, waar hij actief was van 2009 tot 2011. Vervolgens vervulde hij de zelfde rol bij Fortis Juventus, Lucchese en binnen de Aspire Academy in Qatar. Farioli werd benaderd door Roberto De Zerbi om te fungeren als keeperstrainer in zijn technische staf bij Benevento en Sassuolo.

Medio 2020 werd Farioli assistent-trainer bij Alanyaspor. Het team kende een succesvol seizoen. Desalniettemin verliet Farioli in maart 2021 de club om zijn eerste klus als hoofdtrainer aan te gaan bij Fatih Karagümrük. Op zijn 31e werd hij de jongste hoofdtrainer in het Turkse voetbal. In december van dat jaar verliet hij de club en werd hij aangesteld als hoofdtrainer van Alanyaspor.

Op 30 juni 2023 tekende Farioli een tweejarig contract bij het Franse OGC Nice. Onder zijn leiding kende Nice een sterke start van het seizoen en stond het enige tijd op de tweede plaats.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Francesco_Farioli



Francesco Farioli is hard op weg om de nieuwe trainer van Ajax te worden. In een tweedelige miniserie spreekt VoetbalPrimeur met spelers die onder de Italiaan hebben gewerkt. In het eerste deel komt Oguz Aydin aan het woord, die diep onder de indruk is van Farioli en nog altijd contact heeft met de oefenmeester.

Aydin is afkomstig uit de jeugdopleiding van AZ. Hij liet Nederland op jonge leeftijd achter zich om op avontuur te gaan in Turkije, het land waar zijn ouders hun wortels kennen. De aanvaller is bezig aan een bijzonder sterk seizoen bij Alanyaspor, waardoor de volledige Turkse top nu achter hem aan zit. De opmars van Aydin begon onder Farioli, die op zijn beurt hard op weg is om de nieuwe trainer van Ajax te worden.

"Voor de komst van Farioli speelde ik weinig, maar hij zag het echt in mij zitten en zag wat ik in huis had", begint Aydin in gesprek met VoetbalPrimeur. "Hij vertelde me al snel wat ik in mijn spel kon verbeteren. Daar hebben we samen aan gewerkt. Tegen Altay gaf hij me mijn eerste kans. Toen maakte ik direct mijn eerste goal. In de tweede wedstrijd, maakte ik mijn tweede goal. Hij zag het echt in me zitten."

'Dag en nacht aan het werk'
Al snel raakte Aydin overtuigd van Farioli. "Hij is een geweldige trainer en een geweldig persoon. Farioli heeft heel veel voetbalkennis: hij weet precies wat je kan verbeteren en moet doen in voetballend opzicht. Dat vond ik écht geweldig aan hem. Hij is alleen maar bezig met voetbal: zo was hij echt dag en nacht aan het werk. Voor en na elke training stond hij ook op het veld. Hij was nooit vies van extra trainingen, zo lang jij er maar voor open staat. Al met al is Farioli heel erg leergierig. Hij kan zich ook makkelijk aanpassen. Ik denk daardoor dat hij past bij Ajax."

"Na de training lieten we bijvoorbeeld een keeper staan en gingen we de looplijnen, het afmaken en loopacties oefenen. Natuurlijk waren zijn assistenten er ook bij, maar Farioli deed dit dan echt zelf", vervolgt Aydin, die daaruit opmaakt dat Farioli een hyperambitieuze trainer is. "Hij is echt een trainer die doelen en dromen heeft, denk ik dan. Hij wil het waarmaken en een hele goede trainer worden. Dat laat hij nu natuurlijk ook zien, in Frankrijk."

'Farioli stuurt me nog steeds videobeelden door'
Farioli is inmiddels al ruim een jaar vertrokken bij Alanyaspor, maar nog altijd spreken hij en Aydin elkaar van tijd tot tijd. "Ja, ik heb regelmatig contact met hem", zegt laatstgenoemde. "Hij kijkt nog steeds naar al onze wedstrijden. Hij is echt gek op voetbal. Hij vertelt me soms zelfs nog steeds wat ik moet doen in bepaalde situaties en hoe ik me kan verbeteren. Hij stuurt dan een video door, waarbij hij schrijft: kijk eens wat je hier kunt doen."

Aydin hoopt ooit nog eens herenigd te worden met Farioli, die hij 'absoluut' schaart onder de beste trainers met wie hij werkte. "Ik zou later weer met Farioli samen willen werken. Hij is een heel goed persoon, dus ik kijk ernaar uit om hem in de toekomst ooit weer te treffen." Opvallenderwijs linkte het toonaangevende L'Équipe de in Nederland geboren aanvaller recent aan OGC Nice, de huidige club van Farioli. Aydin houdt zich daar bewust niet mee bezig. "Ik weet daar zelf eigenlijk niets van. Mijn zaakwaarnemers zitten op dit soort zaken, dus ik hou me er niet mee bezig."

'Het wordt geweldig voor de aanvallers van Ajax'
Als het over de aanstaande Ajax-move van Farioli gaat, wordt zijn onervarenheid en jonge leeftijd (35) vaak als tegenargument gebruikt. Aydin merkte echter niets negatiefs van het feit dat Farioli nog aan het begin van zijn trainersloopbaan staat. "Nee, zeker niet. Hij wist echt alles. We trainden elke week op tactiek en hadden elke wedstrijd een heel goed plan. We hadden zelfs elke wedstrijd een ander plan om op te bouwen. Hij wist echt precies wat hij wilde en wat wij moesten doen. We waren in dat seizoen heel dominant: we speelden geweldig voetbal en iedereen vond het leuk om naar ons te kijken. We waren een heel goed voetballende ploeg."

Tot slot denkt Aydin, die zelf als linksbuiten en spits speelde onder Farioli, dat de Ajax-aanvallers een goede tijd tegemoet gaan, als de Italiaan aan het roer komt in Amsterdam. "Voor de aanvallers van Ajax gaat het smullen worden, denk ik. Je raakt heel veel ballen aan en hebt elke wedstrijd heel veel kansen. Je zelfvertrouwen groeit wanneer je merkt dat je onder Farioli de verdediging uitspeelt en man voor man aan de tegenstander voorbij gaat. Dat levert hele goede aanvallen op", besluit de geboren Hagenaar.

https://www.voetbalprimeu(...)-met-hem-werken.html

Ik begin er steeds meer in te geloven. Het is iig het proberen waard. :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 15 mei 2024 @ 13:16:32 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_213569148
Leroy Fer denkt dat Francesco Farioli beter bij Ajax past dan Graham Potter. Laatstgenoemde was lange tijd de favoriet voor de trainersvacature in Amsterdam, maar Farioli lijkt komend seizoen voor de groep te staan bij Ajax.



"Ik had al goede verhalen gehoord over Farioli, omdat hij assistent-trainer was van de trainer die mij naar Alanyaspor haalde", begint Fer zijn verhaal tegenover Voetbal International. De middenvelder raakte in zijn eerste half jaar geblesseerd en had moeite om in de basis te komen. Na de komst van Farioli kreeg Fer echter weer plezier in het voetbal. "Dat vond ik opvallend, omdat hij een jonge en onervaren hoofdtrainer was en ik niet meteen wist wat ik kon verwachten."

In zijn tijd bij Swansea City speelde Fer onder leiding van Graham Potter, die lange tijd de nieuwe hoofdtrainer leek te worden van Ajax. "Het zijn allebei tactisch sterke trainers die houden van balbezit en opbouwen van achteruit, maar het grote verschil tussen de twee is de passie. Potter is wat rustiger, Farioli heel fel en zit er continu bovenop", stelt hij. "De relatie tussen trainer en speler is voor hem heel belangrijk. Farioli is nog groeiende, maar ik vind het een toptrainer. Dat heb ik hem laatst ook verteld. Ik denk dat Farioli ook iets meer bij Ajax past dan Potter."

Echter heeft Fer niet alleen maar goede ervaringen met Farioli. "Je moet alleen geen geintjes met Farioli uithalen, want ik heb ook wel eens een aanvaring met hem gehad", vertelt de elfvoudig Oranje-international. "Ik kwam te laat op de training en toen zat hij ineens bij mij thuis. Toen moest ik twee weken apart trainen van hem, helemaal alleen. Hij zei: Leroy, ik heb je eigenlijk niet nodig. Ik wil alleen met spelers werken die hun afspraken nakomen. Jij zou mijn belangrijkste man moeten zijn, maar als je te laat komt, heb ik niets aan je."

Fer werd geraakt door deze gebeurtenis, maar hij is Farioli nog altijd dankbaar. "Farioli heeft me gekregen waar ik had moeten zijn. Daardoor hebben we uiteindelijk deze relatie op kunnen bouwen. Die begon wat stroef, maar is uiteindelijk heel sterk gegroeid. Omdat Farioli me met de neus op de feiten drukte, wilde ik de kans die ik kreeg niet laten glippen. Ik denk dat hij het bij iedere club in Nederland goed zou doen."

https://www.voetbalprimeu(...)ajax-dan-potter.html

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213569233
:') wanhoopsdaad
U MAD?
  Trouwste user 2022 woensdag 15 mei 2024 @ 13:25:25 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_213569239
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:24 schreef de_boswachter het volgende:
:') wanhoopsdaad
Leg eens uit :?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213569276
Farioli :')
  Trouwste user 2022 woensdag 15 mei 2024 @ 13:30:57 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_213569297
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:28 schreef PSVCL het volgende:
Farioli :')
Ken je hem :? Je moet de groetjes van Jan Reker hebben.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213569345
Kan dit niet gewoon in het ajaxtopic? Of het parodie op een voetbalclub topic? Als we voor elke faal een topic gaan openen...
* Verwijderd *
pi_213569449
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:36 schreef zoekeenleven het volgende:
Kan dit niet gewoon in het ajaxtopic? Of het parodie op een voetbalclub topic? Als we voor elke faal een topic gaan openen...
Het staat je vrij om een topic over de toekomstige trainer van subtopper Feyenoord te openen. Ik denk dat de nieuwe wonder trainer van de enige club in Nederland met enige statuur wel een eigen topic nodig heeft waar we 'm kunnen vereren. Wat laten we wel wezen, Potter, Guardiola en Arne Slo kunnen niet tippen aan Toverioli.
  woensdag 15 mei 2024 @ 13:54:00 #9
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213569508
Ik vind dit soort interviews met oud-spelers altijd wel mooi.

Al is het nog steeds wachten op de eerste speler die zegt wat een lul, kon er geen klote van.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Trouwste user 2022 woensdag 15 mei 2024 @ 14:01:13 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_213569588
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:36 schreef zoekeenleven het volgende:
Kan dit niet gewoon in het ajaxtopic? Of het parodie op een voetbalclub topic? Als we voor elke faal een topic gaan openen...
:D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 15 mei 2024 @ 14:02:35 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_213569606
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:47 schreef Wotte het volgende:

[..]
Het staat je vrij om een topic over de toekomstige trainer van subtopper Feyenoord te openen. Ik denk dat de nieuwe wonder trainer van de enige club in Nederland met enige statuur wel een eigen topic nodig heeft waar we 'm kunnen vereren. Wat laten we wel wezen, Potter, Guardiola en Arne Slo kunnen niet tippen aan Toverioli.
Hoezo wonder trainer ? Feyenoord een subtopper ? En wat bedoel je met de laatste zin :?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 15 mei 2024 @ 14:04:06 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_213569625
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:54 schreef Caland het volgende:
Ik vind dit soort interviews met oud-spelers altijd wel mooi.

Al is het nog steeds wachten op de eerste speler die zegt wat een lul, kon er geen klote van.
Gebeurt heus wel af en toe. Het is eerder wachten op een speler die zijn huidige trainer een zak vindt. Hoewel Davids het in 96 wel deed. Kon gelijk vertrekken tijdens het EK.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 15 mei 2024 @ 14:05:54 #13
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213569647
Sparta (2022-2023): Aanvoerder Adil Auassar
,,Bij Maurice denk ik meteen aan duidelijkheid. Hij weet heel goed wat hij wil, hoe hij werkt en wat hij verwacht. Tegen mij zei hij: je wordt een jaartje ouder. Zoals je nu speelt, kan ik niet om je heen. Houden zo. En hij hield zijn woord.

,,Maurice laat niks aan toeval over en komt uitstekend over. Wat ik sterk vind aan hem, is dat hij veel zaken van tevoren ziet aankomen. Daardoor wordt hij niet snel verrast. Hij is heel gedreven en een echte winnaar. Hij is echt een persoonlijkheid die ten koste van alles wil winnen.

,,De mate waarin hij aanvalt en jeugd de kans geeft, moet je ook in de context zien. Dat is allemaal wat gemakkelijker als je in de top van Nederland met dikke begrotingen werkt. Hoe hoger je speelt, hoe beter je materiaal en hoe gemakkelijker je zulke zaken tot uiting kan brengen.

,,Ik hoop dat Maurice gaat slagen bij Ajax. Ik vind het lastig in te schatten, maar vertrouwen heb ik wel, omdat hij er bovenop zit, sociaal sterk is en ook humor heeft. Je kan dus alle kanten met hem op. Wat ook belangrijk is, is dat hij harde beslissingen durft te nemen. Daarom moet je ook mee in wat hij wil. Als iets hem dan niet bevalt, hoor je dat meteen. Open en eerlijk. Daarom kun je ook beter niet met hem sollen.”

VVV (2014-2019): Technisch manager Stan Valckx
,,Wij hadden een aantal goede spelers, waar Maurice een geoliede machine van maakte. Hij had diverse stijlen, waarmee we gemakkelijk switchten. Heel aanvallend en soms opportuun in de eerste divisie, en realistisch na het kampioenschap. Met het juiste materiaal, dat Ajax normaal heeft, kan hij zeker aanvallen. Dan kijkt hij eerst of centrumverdedigers en controleur daarvoor geschikt zijn. Wat Maurice goed kan en je bij Ajax nu miste, is iets forceren als het voetballend niet wil.

,,Ook kan hij een eenheid smeden en die van een bepaalde dynamiek en vooral bravoure voorzien. Wat hij heel belangrijk vindt, zijn de onderlinge banden en de inzet. Niet alleen bij spelers, maar ook met de staf en directie. Hij is veeleisend naar iedereen. Neem Vito van Crooij, die uitstekend onder hem rendeerde bij VVV en Sparta, maar daartussen het in Zwolle niet redde. Maurice bouwt een band op met zulke jongens, tot privé aan toe. Spelers gaan door het vuur voor hem.

Een paar weken geleden belde iemand van Ajax me over hem. Ik had zijn naam toen al bij PSV laten vallen. Bij Ajax sneuvelden velen. Het managen van processen is er heel belangrijk, omdat scheten, laat staan rommel, de voorpagina halen. Maurice kan dat denk ik wel aan. Hij komt goed uit zijn woorden, kan ook stevig discussiëren. Hij zal het op een positieve manier overleven, waarbij ik Hedwiges Maduro een zeer geschikte assistent acht.”
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin woensdag 15 mei 2024 @ 14:08:42 #14
35723 crew  GGMM
pi_213569676
Ja, eigenlijk valt er niks van te zeggen natuurlijk.
Toen Ten Hag naar Ajax kwam had ook niemand daar vertrouwen in (ik wel gelukkig)

Ik zal daarom wachten met mijn oordeel tot na de eerste seizoenshelft!
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 15 mei 2024 @ 14:09:34 #15
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213569686
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:08 schreef GGMM het volgende:
Ja, eigenlijk valt er niks van te zeggen natuurlijk.
Toen Ten Hag naar Ajax kwam had ook niemand daar vertrouwen in (ik wel gelukkig)

Ik zal daarom wachten met mijn oordeel tot na de eerste seizoenshelft!
Verstandig maat :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213569687
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:08 schreef GGMM het volgende:
Ja, eigenlijk valt er niks van te zeggen natuurlijk.
Toen Ten Hag naar Ajax kwam had ook niemand daar vertrouwen in (ik wel gelukkig)

Ik zal daarom wachten met mijn oordeel tot na de eerste seizoenshelft!
Denk je dat hij dat gaat halen?
* Verwijderd *
  Forum Admin woensdag 15 mei 2024 @ 14:12:11 #17
35723 crew  GGMM
pi_213569720
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:09 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]
Denk je dat hij dat gaat halen?
Als hij het goed doet wel

Anders misschien niet
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Trouwste user 2022 woensdag 15 mei 2024 @ 14:16:52 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_213569762
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:08 schreef GGMM het volgende:
Ja, eigenlijk valt er niks van te zeggen natuurlijk.
Toen Ten Hag naar Ajax kwam had ook niemand daar vertrouwen in (ik wel gelukkig)

Ik zal daarom wachten met mijn oordeel tot na de eerste seizoenshelft!
Ik kan m'n ingezonden brief uit december 2017 in de VI niet meer vinden. Ik was cynisch sceptisch. :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213569769
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:02 schreef tong80 het volgende:

[..]
Hoezo wonder trainer ? Feyenoord een subtopper ? En wat bedoel je met de laatste zin :?

:T
Ik voldoe slechts aan verwachtingen.
  Trouwste user 2022 woensdag 15 mei 2024 @ 14:18:19 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_213569772
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:12 schreef GGMM het volgende:

[..]
Als hij het goed doet wel

Anders misschien niet
Het kan nog alle kanten op. Voetbal is een raar spelletje. Het balletje kan raar rollen en je weet nooit hoe de wind waait.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 15 mei 2024 @ 14:18:38 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_213569777
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:17 schreef Wotte het volgende:

[..]
Ik voldoe slechts aan verwachtingen.
En die zijn ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213569903
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:02 schreef tong80 het volgende:

[..]
Hoezo wonder trainer ? Feyenoord een subtopper ? En wat bedoel je met de laatste zin :?

:T
Overigens wel enig dat je niet valt over enige club met enige statuur. Zou dat de reden zijn dat @Caland meer interesse heeft in Farioli dan de naar verluidt toekomstige trainer van Feyenoord.

Tenzij hij stiekem Ajacied is natuurlijk. Zou ik ook niet geheel onwaarschijnlijk achten.
  Trouwste user 2022 woensdag 15 mei 2024 @ 14:33:35 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_213569925
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:32 schreef Wotte het volgende:

[..]
Overigens wel enig dat je niet valt over enige club met enige statuur.

Had ik wel moeten doen. Is namelijk nog grotere onzin dan in de rest van je betoog.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 15 mei 2024 @ 14:34:42 #24
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213569934
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:32 schreef Wotte het volgende:

[..]
Overigens wel enig dat je niet valt over enige club met enige statuur. Zou dat de reden zijn dat @:Caland meer interesse heeft in Farioli dan de naar verluidt toekomstige trainer van Feyenoord.

Tenzij hij stiekem Ajacied is natuurlijk. Zou ik ook niet geheel onwaarschijnlijk achten.
Feyenoord is zich slechts aan het oriënteren op de trainersmarkt momenteel joh. Snap uberhaupt niet waarom Ajax zo'n haast heeft, het is pas half mei. Wellicht komen er binnen een maand wel veel interessantere opties vrij.

Al zou ik Sahin gezien zijn achtergrond ook weer geen hele gekke keuze vinden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Trouwste user 2022 woensdag 15 mei 2024 @ 14:38:40 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_213569973
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:34 schreef Caland het volgende:

[..]
Feyenoord is zich slechts aan het oriënteren op de trainersmarkt momenteel joh. Snap uberhaupt niet waarom Ajax zo'n haast heeft, het is pas half mei. Wellicht komen er binnen een maand wel veel interessantere opties vrij.

Juist goed dat ze snel beslissen. Rust in de tent.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 15 mei 2024 @ 14:40:30 #26
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213569993
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:38 schreef tong80 het volgende:

[..]
Juist goed dat ze snel beslissen. Rust in de tent.

:T
Nouja men komt zelf naar buiten met een profielschets dat er altijd een ervaren trainer bij Ajax aan het roer moet staan. Vervolgens gaan ze praten met iemand waarvan iedere boerenlul al had kunnen bedenken dat dat financieel niet ging passen om daarna bij een 35-jarige dwerg die alles nog te bewijzen heeft uit te komen.

Dat is dan wel weer humor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Trouwste user 2022 woensdag 15 mei 2024 @ 14:41:22 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_213570000
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Nouja men komt zelf naar buiten met een profielschets dat er altijd een ervaren trainer bij Ajax aan het roer moet staan. Vervolgens gaan ze praten met iemand waarvan iedere boerenlul al had kunnen bedenken dat dat financieel niet ging passen om daarna bij een 35-jarige dwerg die alles nog te bewijzen heeft uit te komen.

Dat is dan wel weer humor.
Laten we het Joodse humor noemen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213570008
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:34 schreef Caland het volgende:

[..]
Feyenoord is zich slechts aan het oriënteren op de trainersmarkt momenteel joh. Snap uberhaupt niet waarom Ajax zo'n haast heeft, het is pas half mei. Wellicht komen er binnen een maand wel veel interessantere opties vrij.

Al zou ik Sahin gezien zijn achtergrond ook weer geen hele gekke keuze vinden.
Lijkt me voor de stabiliteit richting aankomend seizoen geen slecht idee om snel duidelijkheid te hebben. Komt de trainer later dan komen de eventuele spelers die passen in zijn speelwijze ook weer later.

Persoonlijk vind ik het vrij moedig van Ajax, wellicht dom, om een onervaren trainer voor de groep te zetten.
  woensdag 15 mei 2024 @ 14:43:17 #29
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213570017
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:41 schreef tong80 het volgende:
Laten we het Joodse humor noemen.
Persoonlijk vind ik het wel een leuke keuze hoor, interessant en een stuk gedurfder dan Pascal Janssen en de zijnen.

Weet alleen niet hoe handig het is om dat in de situatie waarin Ajax zich zit te doen. Die moeten toch de halve selectie van de hand doen gezien het gros er geen reet van kan. En het blijft daar lekker onrustig.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213570081
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:43 schreef Caland het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik het wel een leuke keuze hoor, interessant en een stuk gedurfder dan Pascal Janssen en de zijnen.

Weet alleen niet hoe handig het is om dat in de situatie waarin Ajax zich zit te doen. Die moeten toch de halve selectie van de hand doen gezien het gros er geen reet van kan. En het blijft daar lekker onrustig.
Lastig moment om in te stappen wat dat betreft wel een punt. Denk dat je bij Feyenoord als onervaren trainer beter kan instappen maar goed het is ook maar weer afwachten of die niet leeggeroofd gaan worden. Wat Schreuder toentertijd overkwam.
  woensdag 15 mei 2024 @ 14:51:07 #31
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213570104
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:49 schreef Wotte het volgende:

[..]
Lastig moment om in te stappen wat dat betreft wel een punt. Denk dat je bij Feyenoord als onervaren trainer beter kan instappen maar goed het is ook maar weer afwachten of die niet leeggeroofd gaan worden. Wat Schreuder toentertijd overkwam.
Of wat Arne Slot twee keer overkwam. Maar dan staat er alsnog wel een stabielere basis, daar gaat het meer om.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213570489
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:51 schreef Caland het volgende:

[..]
Of wat Arne Slot twee keer overkwam. Maar dan staat er alsnog wel een stabielere basis, daar gaat het meer om.
Al met al is het bidden dat de keuze goed is.
pi_213588712
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:16 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik kan m'n ingezonden brief uit december 2017 in de VI niet meer vinden. Ik was cynisch sceptisch. :)

:T
Kreeg je een reactie van De Snor? :P
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 mei 2024 @ 10:13:38 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_213590943
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 23:41 schreef stokj het volgende:

[..]
Kreeg je een reactie van De Snor? :P
Die was er al weg. Hij werd trouwens als column geplaatst. :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 23 mei 2024 @ 17:26:43 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_213658620
Kenneth Perez fileert Marco van Basten zonder specifiek zijn naam te noemen
Ajax gaat Francesco Farioli uiterlijk vrijdag presenteren als nieuwe hoofdtrainer. Kenneth Perez is van mening dat de 35-jarige Italiaan een eerlijke kans moet krijgen en heeft zich verbaasd over de mening van enkele analisten.



Zo reageerde Marco van Basten onlangs verrast bij Rondo van Ziggo Sport. “Ik ben niet op de hoogte, ik ken de man niet”, gaf Van Basten aan, toen hem gevraagd werd naar zijn mening over Farioli.

“Ik vind het wel heel vreemd dat Ajax vanuit het niets met een naam komt die niets en niemand kent eigenlijk.” De analist liet weten niet te begrijpen waarom Ajax bij Farioli uitkwam en ziet liever een trainer die in zijn carrière meer heeft gepresteerd.

De Amsterdammers pakten afgelopen week echter door en gingen vol voor de komst van de trainer die met OGC Nice als vijfde eindigde in de Ligue 1. Ajax verwacht Farioli donderdag al in Amsterdam, waarna het mondelinge akkoord wordt omgezet in een handtekening.

Reactie Perez
Na de Europa League-finale tussen Atalanta en Bayer Leverkusen (3-0) ging Perez bij ESPN in op de aanstaande komst van Farioli. “Die kennen we niet, dus hij is helemaal kut. Dat hoor je zoveel mensen zeggen... Ik vind het best wel verbazingwekkend dat mensen zeggen: ‘Ik heb nog nooit van Farioli gehoord, dus dat kan nooit wat zijn'”, gaf Perez aan. “Alsof dat een graadmeter is...”

Collega-analist Kees Kwakman weet eveneens nog niet veel over Farioli, maar noemt zijn aanstelling juist op voorhand ‘heel interessant’. “We lezen wel wat dingetjes, hoe hij bij Nice speelt, maar we kennen hem niet en hij heeft waarschijnlijk een hele andere kijk op wat we gewend zijn. Ik kijk er enorm naar uit om te weten te komen hoe hij werkt en hoe hij Ajax laat voetballen.”

Perez zou het knap vinden als Farioli er in korte tijd in slaagt om van Ajax weer een kampioenskandidaat te maken. Kwakman denkt echter dat de Italiaanse coach een belangrijkere taak heeft meegekregen. “Wat je vooral ook hoorde en wat ik las over wat ze zochten in een trainer, is dat ze willen zien dat een team zich ontwikkelt en dat de spelers zich individueel ontwikkelen.”

“Natuurlijk moet Ajax altijd om het kampioenschap spelen, maar ik denk dat dát ook wel even belangrijk is bij Ajax. Dat je naar een elftal gaat kijken en denkt: hey, ze spelen met een idee, er zit een gedachte achter en die jongens ontwikkelen zich individueel. We kunnen ons allemaal niet voorstellen dat de jongens die nu bij Ajax spelen niet beter kunnen dan wat ze hebben laten zien”, aldus Kwakman.

https://www.msn.com/nl-nl(...)3e4ee67b65c57b&ei=29

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213659248
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:26 schreef tong80 het volgende:
Kenneth Perez fileert Marco van Basten zonder specifiek zijn naam te noemen
Ajax gaat Francesco Farioli uiterlijk vrijdag presenteren als nieuwe hoofdtrainer. Kenneth Perez is van mening dat de 35-jarige Italiaan een eerlijke kans moet krijgen en heeft zich verbaasd over de mening van enkele analisten.

[ afbeelding ]

Zo reageerde Marco van Basten onlangs verrast bij Rondo van Ziggo Sport. “Ik ben niet op de hoogte, ik ken de man niet”, gaf Van Basten aan, toen hem gevraagd werd naar zijn mening over Farioli.

“Ik vind het wel heel vreemd dat Ajax vanuit het niets met een naam komt die niets en niemand kent eigenlijk.” De analist liet weten niet te begrijpen waarom Ajax bij Farioli uitkwam en ziet liever een trainer die in zijn carrière meer heeft gepresteerd.

De Amsterdammers pakten afgelopen week echter door en gingen vol voor de komst van de trainer die met OGC Nice als vijfde eindigde in de Ligue 1. Ajax verwacht Farioli donderdag al in Amsterdam, waarna het mondelinge akkoord wordt omgezet in een handtekening.

Reactie Perez
Na de Europa League-finale tussen Atalanta en Bayer Leverkusen (3-0) ging Perez bij ESPN in op de aanstaande komst van Farioli. “Die kennen we niet, dus hij is helemaal kut. Dat hoor je zoveel mensen zeggen... Ik vind het best wel verbazingwekkend dat mensen zeggen: ‘Ik heb nog nooit van Farioli gehoord, dus dat kan nooit wat zijn'”, gaf Perez aan. “Alsof dat een graadmeter is...”

Collega-analist Kees Kwakman weet eveneens nog niet veel over Farioli, maar noemt zijn aanstelling juist op voorhand ‘heel interessant’. “We lezen wel wat dingetjes, hoe hij bij Nice speelt, maar we kennen hem niet en hij heeft waarschijnlijk een hele andere kijk op wat we gewend zijn. Ik kijk er enorm naar uit om te weten te komen hoe hij werkt en hoe hij Ajax laat voetballen.”

Perez zou het knap vinden als Farioli er in korte tijd in slaagt om van Ajax weer een kampioenskandidaat te maken. Kwakman denkt echter dat de Italiaanse coach een belangrijkere taak heeft meegekregen. “Wat je vooral ook hoorde en wat ik las over wat ze zochten in een trainer, is dat ze willen zien dat een team zich ontwikkelt en dat de spelers zich individueel ontwikkelen.”

“Natuurlijk moet Ajax altijd om het kampioenschap spelen, maar ik denk dat dát ook wel even belangrijk is bij Ajax. Dat je naar een elftal gaat kijken en denkt: hey, ze spelen met een idee, er zit een gedachte achter en die jongens ontwikkelen zich individueel. We kunnen ons allemaal niet voorstellen dat de jongens die nu bij Ajax spelen niet beter kunnen dan wat ze hebben laten zien”, aldus Kwakman.

https://www.msn.com/nl-nl(...)3e4ee67b65c57b&ei=29

:T
Men had assistent Van Gaal ook ooit laten promoveren tot hoofdtrainer. Dus positief gedacht kán het goed uitpakken.
Men had ooit andere mensen gepromoveerd tot hoofdtrainer, o.a. Jan Wouters. Negatief gedacht pakte dat niet goed uit.
  Trouwste user 2022 donderdag 23 mei 2024 @ 18:42:01 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_213659299
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 18:36 schreef stokj het volgende:

[..]
Men had assistent Van Gaal ook ooit laten promoveren tot hoofdtrainer. Dus positief gedacht kán het goed uitpakken.
Men had ooit andere mensen gepromoveerd tot hoofdtrainer, o.a. Jan Wouters. Negatief gedacht pakte dat niet goed uit.
Advocaat was het hulpje van Michels bij Oranje. Met alle gevolgen van dien. Ook Beenhakker en de Mos werden doorgeschoven. Helaas.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213659321
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 18:42 schreef tong80 het volgende:

[..]
Advocaat was het hulpje van Michels bij Oranje. Met alle gevolgen van dien. Ook Beenhakker en de Mos werden doorgeschoven. Helaas.

:T
Bij sommige clubs moet je een bepaalde track record hebben inderdaad.
Maar door schade en schande wordt men wijzer... :P
  Trouwste user 2022 donderdag 23 mei 2024 @ 18:46:28 #39
7889 tong80
Spleenheup
pi_213659333
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 18:44 schreef stokj het volgende:

[..]
Bij sommige clubs moet je een bepaalde track record hebben inderdaad.
Maar door schade en schande wordt men wijzer... :P
Beenhakker en de Mos schoven door na ontslag van de hoofdtrainer.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213659346
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:05 schreef Caland het volgende:
Sparta (2022-2023): Aanvoerder Adil Auassar
,,Bij Maurice denk ik meteen aan duidelijkheid. Hij weet heel goed wat hij wil, hoe hij werkt en wat hij verwacht. Tegen mij zei hij: je wordt een jaartje ouder. Zoals je nu speelt, kan ik niet om je heen. Houden zo. En hij hield zijn woord.

,,Maurice laat niks aan toeval over en komt uitstekend over. Wat ik sterk vind aan hem, is dat hij veel zaken van tevoren ziet aankomen. Daardoor wordt hij niet snel verrast. Hij is heel gedreven en een echte winnaar. Hij is echt een persoonlijkheid die ten koste van alles wil winnen.

,,De mate waarin hij aanvalt en jeugd de kans geeft, moet je ook in de context zien. Dat is allemaal wat gemakkelijker als je in de top van Nederland met dikke begrotingen werkt. Hoe hoger je speelt, hoe beter je materiaal en hoe gemakkelijker je zulke zaken tot uiting kan brengen.

,,Ik hoop dat Maurice gaat slagen bij Ajax. Ik vind het lastig in te schatten, maar vertrouwen heb ik wel, omdat hij er bovenop zit, sociaal sterk is en ook humor heeft. Je kan dus alle kanten met hem op. Wat ook belangrijk is, is dat hij harde beslissingen durft te nemen. Daarom moet je ook mee in wat hij wil. Als iets hem dan niet bevalt, hoor je dat meteen. Open en eerlijk. Daarom kun je ook beter niet met hem sollen.”

VVV (2014-2019): Technisch manager Stan Valckx
,,Wij hadden een aantal goede spelers, waar Maurice een geoliede machine van maakte. Hij had diverse stijlen, waarmee we gemakkelijk switchten. Heel aanvallend en soms opportuun in de eerste divisie, en realistisch na het kampioenschap. Met het juiste materiaal, dat Ajax normaal heeft, kan hij zeker aanvallen. Dan kijkt hij eerst of centrumverdedigers en controleur daarvoor geschikt zijn. Wat Maurice goed kan en je bij Ajax nu miste, is iets forceren als het voetballend niet wil.

,,Ook kan hij een eenheid smeden en die van een bepaalde dynamiek en vooral bravoure voorzien. Wat hij heel belangrijk vindt, zijn de onderlinge banden en de inzet. Niet alleen bij spelers, maar ook met de staf en directie. Hij is veeleisend naar iedereen. Neem Vito van Crooij, die uitstekend onder hem rendeerde bij VVV en Sparta, maar daartussen het in Zwolle niet redde. Maurice bouwt een band op met zulke jongens, tot privé aan toe. Spelers gaan door het vuur voor hem.

Een paar weken geleden belde iemand van Ajax me over hem. Ik had zijn naam toen al bij PSV laten vallen. Bij Ajax sneuvelden velen. Het managen van processen is er heel belangrijk, omdat scheten, laat staan rommel, de voorpagina halen. Maurice kan dat denk ik wel aan. Hij komt goed uit zijn woorden, kan ook stevig discussiëren. Hij zal het op een positieve manier overleven, waarbij ik Hedwiges Maduro een zeer geschikte assistent acht.”
Auassars entree in het profvoetbal was dan ook wel zo bijzonder dat Maurice daarna een verademing was.
pi_213659363
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 18:46 schreef tong80 het volgende:

[..]
Beenhakker en de Mos schoven door na ontslag van de hoofdtrainer.

:T
Zeker zeker. Met alle gevolgen van dien :P
  donderdag 23 mei 2024 @ 19:45:34 #42
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_213660016
Ben benieuwd, best een interessante naam.
AZ
ALKMAAR
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 mei 2024 @ 14:43:50 #43
7889 tong80
Spleenheup
pi_213712316
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 19:45 schreef Durmada het volgende:
Ben benieuwd, best een interessante naam.
Van Basten en Driessen zijn het niet met je eens. Dus het zal vrijwel zeker een succes gaan worden.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')