abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 15 mei 2024 @ 11:02:27 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_213567762
Opmerkelijke taferelen afgelopen zondag tijdens en na de wedstrijd in de vierde klasse B tussen St. George en De Valken. De thuisploeg kon kampioen worden als het minimaal een punt behaalde. Na negentig minuten spelen stond er echter een 1-2 stand op het scorebord voor de bezoekers, maar scheidsrechter Jan Smit had wel zin in een feestje en hielp St. George flink in het zadel. En dat is Smit duur komen te staan.



Smit vond het nodig om maar liefst vijftien minuten aan blessuretijd bij te trekken. In die extra tijd werden er vier rode kaarten aan De Valken uitgedeeld, waarvan één voor de trainer. St. George had aan een doelpunt genoeg om de titel te grijpen en die kwam er ook. Een groot feest barstte los in Spierdijk en scheidsrechter Smit besloot na afloop volop mee te doen in het feestgedruis.

Op social media zijn beelden opgedoken dat Smit met de kampioenschaal omhoog geheven in zijn handen op het podium staat. Daarnaast pakte hij ook de microfoon en zong het nummer Engelbewaarder. De KNVB ontving een dag na alle gebeurtenissen klachten van De Valken en heeft besloten om Smit te royeren als scheidsrechter.

In een verklaring laat de voetbalbond het volgende weten. 'De KNVB heeft meneer Smit gemeld dat wij niet langer gebruik van zijn diensten willen maken. Dit besluit is niet alleen genomen vanwege het optreden van afgelopen zondag, maar ook op basis van eerdere incidenten. Om die reden had hij al een laatste kans gekregen. Van een KNVB-official verwachten wij verantwoordelijk gedrag. Daarbij past een neutrale houding en respect naar alle betrokkenen', luidt het statement van de KNVB.

Maat is vol voor de KNVB
Het is niet de eerste keer dat Smit in opspraak raakt. In coronatijd zou de arbiter zich onbehoorlijk gedragen hebben rond de wedstrijd Meervogels’31-SVA in Akersloot. Na een stevig gesprek met de KNVB mocht Smit een half jaar later de fluit toch weer oppakken. Smit legt zich nu neer bij de schorsing, maar is het er niet mee eens. 'Ik ga niet op mijn knieën naar de KNVB om weer te mogen fluiten. Als ze mij niet meer nodig hebben, prima. Dan zoeken ze maar een ander. Deze beslissing is te lachwekkend voor woorden, een aanfluiting', laat Smit weten tegenover De Telegraaf.

Smit geeft aan de krant tekst en uitleg hoe hij de zondag heeft beleefd. Allereerst gaat hij in op de rode kaarten die hij heeft gegeven aan de spelers van De Valken. 'De regels heb ik niet verzonnen. Een doorgebroken speler is een doorgebroken speler en het ontnemen van een doelkans door hands is hands. Daar zit geen enkele rek in. Ik heb de overtredingen niet gemaakt, maar ik denk dat De Valken een zondebok zoekt.'

Smit pakt wel vaker de microfoon
En wat vond Smit van het feit dat hij te midden van alle feestvierende spelers is gespot? 'Scheidsrechters worden vaak gezien als zielige mensen en eenlingen. Zo ben ik niet, ik ben een sociaal mens. Ik zing wel vaker bij clubs. Mensen vinden dat leuk en gezellig en het brengt sfeer. Na de wedstrijd is het gebruikelijk dat je je in de bestuurskamer meldt en contacten legt. Maar iedereen stond buiten, dus ik ben ook naar buiten gegaan.'

Eenmaal buiten stond Smit tussen alle spelers en kreeg hij naar eigen zeggen de kampioensschaal in zijn handen gedrukt. 'Ik stond bij het podium te kijken naar de huldiging, stond daar een biertje te drinken met mijn vriendin. Toen de spelers gehuldigd waren, vroegen ze of ik een liedje ging zingen. Ik koos voor ’Engelbewaarder’; dat is een leuk liedje en kan iedereen meezingen. Daar zit een tussenstuk in met accordeonmuziek, op dat moment duwden ze de schaal in mijn handen. Die heb ik boven mijn hoofd van links naar rechts gezwaaid en daarna weer teruggegeven, want ik moest aan het laatste couplet beginnen. Na het liedje ben ik weer van het podium gegaan', zijn de woorden van Smit die wellicht altijd nog in te huren is als zanger op feestje en partijen.

https://www.msn.com/nl-nl(...)c98ac0b196f374&ei=18

:D *O* w/ *O*

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:11:03 #2
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_213567874
4 rode kaarten, 15 minuten blessuretijd en daarna staan te feesten met de winnaars. _O-
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:18:01 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_213567943
Leuk feestje gehad en niet meer hoeven fluiten, win-win situatie voor de scheids w/
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:29:06 #4
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213568037
Al besproken.
  Moderator woensdag 15 mei 2024 @ 11:29:48 #5
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213568046
Wat een god :D
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Trouwste user 2022 woensdag 15 mei 2024 @ 13:19:19 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_213569175
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
4 rode kaarten, 15 minuten blessuretijd en daarna staan te feesten met de winnaars. _O-
Geweldig hè ? :D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 15 mei 2024 @ 13:20:01 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_213569182
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:29 schreef RamboDirk het volgende:
Al besproken.
:D Verder alles goed ? Nog een update over de extreem rechtsen ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 15 mei 2024 @ 16:00:40 #8
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213570776
quote:
Ik was helemaal niet aan het meefeesten met de spelers. Ik heb alleen een lied gezongen en de schaal een keer omhoog gehouden. Dat is het enige.
Hier best hard om moeten lachen
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')