abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 oktober 2024 @ 12:45:10 #151
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215166177
Wellicht een beetje offtopic: Ik heb het 1 keer eerder meegemaakt: ik koop regelmatig Stradivarius jeans via Vinted. Vooral aan de donkergrijze/zwarte wil wel eens een sterke lucht hangen. Ik dacht eerst dat de verkopers zware rokers waren, maar nu ik er al twee heb gehad met dezelfde sterke lucht (het lijkt wel alsof de broek aan een waslijn vlak naast Tata Steel heeft gehangen, het is een sterke metaalachtige lucht) begin ik toch te twijfelen. Het vervelende is dat die lucht zich nu is gaan hechten aan andere kleding met welke het is meegewassen en na twee 40 graden wasjes zit de lucht er nog steeds. What to do?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 3 oktober 2024 @ 12:47:14 #152
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215166201
Welke verzendings aanbieder je krijgt te zien, hangt sterk van het land en regio af. Fransen versturen meestal met MR, Nederlanders met Homerr, Spanjaarden ook vrijwel alleen maar MR. Wellicht krijg je van het Vinted algoritme telkens mensen uit dezelfde regio te zien. Ik zat vandaag in een Italiaanse algoritme loop en kreeg continue alleen maar dingen te zien die voor 5,55 verzendkosten verstuurd moesten worden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215166784
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 12:45 schreef SEMTEX het volgende:
Wellicht een beetje offtopic: Ik heb het 1 keer eerder meegemaakt: ik koop regelmatig Stradivarius jeans via Vinted. Vooral aan de donkergrijze/zwarte wil wel eens een sterke lucht hangen. Ik dacht eerst dat de verkopers zware rokers waren, maar nu ik er al twee heb gehad met dezelfde sterke lucht (het lijkt wel alsof de broek aan een waslijn vlak naast Tata Steel heeft gehangen, het is een sterke metaalachtige lucht) begin ik toch te twijfelen. Het vervelende is dat die lucht zich nu is gaan hechten aan andere kleding met welke het is meegewassen en na twee 40 graden wasjes zit de lucht er nog steeds. What to do?
Heb je al geprobeerd te laten weken in water met azijn (en of baking soda, dit gaf Google nog als tip)?

Ik vind het ook altijd een dingetje als er sterke geur aan kleding hangt. Er is ook een wasmiddelgeur die heel erg aan kleding blijft hangen waar ik zelf bijna onpasselijk van word. Wat ik ook nog wel eens doe is wassen met een wasmiddel met ook een sterke geur (die ik wel oké vind) en hopen dat dat het verbloemt (om het daarna weer met een wasmiddel met een neutrale geur te wassen). Maar of dat ook werkt tegen een geur die zó sterk is dat weet ik niet, maar wellicht dat de rest van je was er nog wel me te redden is als het nog maar kort die geur heeft overgenomen.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 13:45:06 #154
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215166800
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 13:43 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Heb je al geprobeerd te laten weken in water met azijn (en of baking soda, dit gaf Google nog als tip)?

Ik vind het ook altijd een dingetje als er sterke geur aan kleding hangt. Er is ook een wasmiddelgeur die heel erg aan kleding blijft hangen waar ik zelf bijna onpasselijk van word. Wat ik ook nog wel eens doe is wassen met een wasmiddel met ook een sterke geur (die ik wel oké vind) en hopen dat dat het verbloemt (om het daarna weer met een wasmiddel met een neutrale geur te wassen). Maar of dat ook werkt tegen een geur die zó sterk is dat weet ik niet, maar wellicht dat de rest van je was er nog wel me te redden is als het nog maar kort die geur heeft overgenomen.
ik ga azijn maar eens proberen, die tip las ik ook al op Reddit. Sterk ruikend wasmiddel nl. ook al geprobeerd.
pi_215166936
desnoods chloortabletje
pi_215167553
Febreze/Ambi pur classic sprayen en dan buiten laten hangen al geprobeerd?
Ik herken het, zo smerig. Azijn werkt over het algemeen het beste.
pi_215167625
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 14:00 schreef Loverboii het volgende:
desnoods chloortabletje
Dan denk ik dat je een witte/white wash broek over houdt ;)
  donderdag 3 oktober 2024 @ 15:45:11 #158
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215167863
Wat is de etiquette als iemand geen bod doet, maar een bericht stuurt met een bod (en je dus geen accepteer/afwijs knop hebt)? Reageren jullie hier op of negeer je de onzin biedingen?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 3 oktober 2024 @ 15:58:17 #159
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_215167945
quote:
17s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 15:45 schreef Debsterr het volgende:
Wat is de etiquette als iemand geen bod doet, maar een bericht stuurt met een bod (en je dus geen accepteer/afwijs knop hebt)? Reageren jullie hier op of negeer je de onzin biedingen?
Onzinbiedingen negeer ik. En als ze er daarna nog een doen blokkeer ik ze.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 16:45:09 #160
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_215168287
Die negeer ik, en het bericht verwijder ik dan meteen. Bieden mag via de bied-optie, en als dat niet kan is het bod bij voorbaat al te laag...
pi_215180013
quote:
17s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 15:45 schreef Debsterr het volgende:
Is het dan een te laag bod, dat ze niet via de normale manier kunnen bieden? Ik heb het nog niet meegemaakt.
pi_215180041
Ik snap trouwens ook niet zo goed waarom er zoveel mensen zijn die spullen er net zo duur, of zelfs duurder dan nieuw op zetten. Zie ik bet regelmatig bij nieuw met prijskaartje babyspullen.

Ik snap dat het kut is als je iets hebt gekocht en het niet hebt gebruikt, maar take your loss. :') Zeker aangezien ik het bij de webshop gratis thuis krijg, en bij Vinted nog kopersbescherming en verzendkosten moet betalen om het vervolgens bij een pakketpunt op te halen.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:39:48 #163
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215182441
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 21:04 schreef Myraela het volgende:

[..]
Is het dan een te laag bod, dat ze niet via de normale manier kunnen bieden? Ik heb het nog niet meegemaakt.
Geen idee, volgens mij niet want kreeg soms hetzelfde bedrag ook wel als echte bieding binnen.

Maar uiteindelijk iemand die het gewoon zonder gedoe voor de gevraagde prijs kocht _O- dus prima!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_215182574
Bah ik heb nu al meermaals gehad dat ik iets koop uit het buitenland, en het geannuleerd wordt.
Als je geen zin hebt om het naar een ander servicepunt te moeten om het te versturen: zet die optie dan gewoon uit!

Dit maakt mij wel steeds minder enthousiast, al is het gericht zoeken op Vinted tov een kringloopwinkel gewoon wel écht heel handig.
pi_215186817
Ik heb zelden dat iets geannuleerd wordt. Toevallig deze week wel, verkoopster (Nederlands) meldde dat de schoenen te slecht waren om nog te verkopen - de zolen bleken gescheurd. Dus dat was netjes.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215232103
Ik heb nu een winterspecifiek product geplaatst, super veel likes (20+) maar lage biedingen, hoogste bod is 10% onder de vraagprijs. Is jullie ervaring dat zoiets dan nog voor de vraagprijs verkocht wordt?
Twijfel of ik het bod moet accepteren.
Vp is 2/3 1/3 van nieuwprijs en is amper gedragen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Post-its op 11-10-2024 09:40:12 (Fout) ]
pi_215232503
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 08:48 schreef Post-its het volgende:
Vp is 2/3 van nieuwprijs en is amper gedragen.
Tenzij het iets is waar mensen heel specifiek zoeken naar zaken van dat dure merk, is een vraagprijs van 2/3 van de nieuwprijs heel hoog voor tweedehands spul. Ook als het totaal ongedragen is.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215232811
Ik had bordspellen geüpload. Onder andere een zgan spel voor 15 euro. Nieuw niet goedkoper dan 42 te vinden. Bied iemand ¤9 :') dus ik wijs het gewoon af, krijg ik een bericht: is 15 een vaste prijs?
Nou eh, 9 vind ik echt schandalig. Ga dan ook echt geen tegenbod doen. Wat denken die mensen?

Ook weer twee jurkjes voor weinig verkocht. Lang leve het DHL servicepunt om de hoek.
Jammer dat Fransen meestal via Mondial willen
pi_215232850
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:14 schreef sigme het volgende:

[..]
Tenzij het iets is waar mensen heel specifiek zoeken naar zaken van dat dure merk, is een vraagprijs van 2/3 van de nieuwprijs heel hoog voor tweedehands spul. Ook als het totaal ongedragen is.
Oké, dan denken we daar anders over.
pi_215232888
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:30 schreef Serinde het volgende:
Ik had bordspellen geüpload. Onder andere een zgan spel voor 15 euro. Nieuw niet goedkoper dan 42 te vinden. Bied iemand ¤9 :') dus ik wijs het gewoon af, krijg ik een bericht: is 15 een vaste prijs?
Nou eh, 9 vind ik echt schandalig. Ga dan ook echt geen tegenbod doen. Wat denken die mensen?

Ook weer twee jurkjes voor weinig verkocht. Lang leve het DHL servicepunt om de hoek.
Jammer dat Fransen meestal via Mondial willen
Ik heb laatst iets in Frankrijk gekocht, maar dhl was dacht ik ruim 2 euro duurder dan mondial, dus misschien is dat andersom ook.
pi_215232910
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:33 schreef Post-its het volgende:

[..]
Oké, dan denken we daar anders over.
Ik vind 2/3e van de nieuwprijs ongedragen vaak nog wel oké. Gedragen is dat al gauw te veel. Maar het hangt een beetje af van (de exclusiviteit) van het artikel.
pi_215232923
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:37 schreef Serinde het volgende:

[..]
Ik vind 2/3e van de nieuwprijs ongedragen vaak nog wel oké. Gedragen is dat al gauw te veel. Maar het hangt een beetje af van (de exclusiviteit) van het artikel.
Sorry, ik zie pas dat ik het fout heb neergezet.🙈 2/3 is inderdaad te veel. 1/3 bedoelde ik.
pi_215233419
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:39 schreef Post-its het volgende:

[..]
Sorry, ik zie pas dat ik het fout heb neergezet.🙈 2/3 is inderdaad te veel. 1/3 bedoelde ik.
Ah, dat lijkt me in z'n algemeenheid wel een prima richtprijs.
Maar het aanbod op vinted is heel groot, dus als je iets aanbiedt waarvoor veel alternatieven zijn ben je misschien toch te duur.
pi_215234230
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 10:31 schreef sigme het volgende:

[..]
Ah, dat lijkt me in z'n algemeenheid wel een prima richtprijs.
Maar het aanbod op vinted is heel groot, dus als je iets aanbiedt waarvoor veel alternatieven zijn ben je misschien toch te duur.
Ik heb het ondertussen verkocht. Had zoveel likes, maar echt weinig biedingen of berichten.
Ben niet gewend dat er zoveel likes komen, maar geen serieuze koper.
pi_215236851
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 12:06 schreef Post-its het volgende:

[..]
Ik heb het ondertussen verkocht. Had zoveel likes, maar echt weinig biedingen of berichten.
Ben niet gewend dat er zoveel likes komen, maar geen serieuze koper.
Mooi dat je het toch kwijt bent.
Ik had laatst een verzameling op vinted gezet; paar jurkjes verkocht, deze week nog eentje. Ik denk dat de rest geen kopers meer gaat vinden, dus dan haal ik het er af (en breng het naar het goede doel, het zijn mooie kleren van goed materiaal). Ik verbaas me als koper vaak over kleren die al jaaaaaaren op vinted staan. En dat de verkoper ze dan ook echt nog heeft én kan terugvinden :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')