abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213566478

Game on!

Fokkers op Vinted:

Seven.
amaranta
SEMTEX
pi_213566549
M’n tas van Desigual is binnen en hij is echt als nieuw, heel blij mee. Ook nog een rok van Vero Moda die ik onlangs bij de kringloop kocht nu in een andere kleur op Vinted besteld, ik vind dat toch wel ideaal, dan weet ik gewoon dat hij past en leuk staat.
  woensdag 15 mei 2024 @ 10:01:53 #3
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213567234
Ik ga onwijs lekker met de verkoop sinds ik bundelkorting heb aanstaan en mijn prijzen iets verlaagd heb. Andersom heb ik een hele rits Stradivarius jeans gekocht omdat die heel goed gemaakt worden en ik dus continue hetzelfde model in dezelfde maat kan kopen en ze altijd passen. Tot nu toe heb ik 1 jeans gehad die anders was van maat.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213669407
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik had voor een feestje een foute ketting besteld, nu kreeg ik gisteren van de verkoper te horen dat iemand anders de door mij bestelde ketting had ontvangen en dat ik dus een ander sieraad ga ontvangen. Die ga ik sowieso niet nodig hebben (en het origineel bestelde ook niet meer omdat die nu niet meer voor komende dinsdag binnen gaat komen).

Nu zou ik dus graag m’n geld terug willen tzt (is niet veel, maar toch). Als ik het pakket niet ophaal en het wordt teruggestuurd ben ik dan m’n geld incl verzendkosten kosten kwijt of krijg ik het dan terug? Of kan ik het beter ophalen en melden dat ik een onjuist item heb ontvangen.

De verkoper wist nog niet of de andere koper het item alsnog wilde.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:56:46 #5
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_213670989
Ik heb wat artikelen geplaatst op Vinted, en zojuist mijn eerste item verkocht.
Hierop kan ik een verzendlabel downloaden. Voordat ik dat kan doen moet ik mijn adres invullen.

De verkoop gaat via Homerr. Er wordt gevraagd of ik het verzendadres in wil voeren.
Ik verzend het pakket via een pakketpunt naar de koper.

Is er een mogelijkheid om gewoon privé te blijven? Zijn er mensen met ervaring verkoop op Vinted die me het verzend- en eventuele retourneer-proces kunnen uitleggen?

TY!

:-)
pi_213671029
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:56 schreef rosita1 het volgende:
Hierop kan ik een verzendlabel downloaden. Voordat ik dat kan doen moet ik mijn adres invullen.

De verkoop gaat via Homerr. Er wordt gevraagd of ik het verzendadres in wil voeren.

Is er een mogelijkheid om gewoon privé te blijven? Zijn er mensen met ervaring verkoop op Vinted die me het verzend- en eventuele retourneer-proces kunnen uitleggen?

TY!

Nee dat kan niet :) En ook geen fake adres invullen, zie algemene voorwaarden
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:03:37 #7
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_213671050
Ik bedoel meer dat ik dacht dat je anoniem kon blijven - dus retour sturen bijvoorbeeld dat dat alleen op aanvraag was/afstemming verkoper?
pi_213671065
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:03 schreef rosita1 het volgende:
Ik bedoel meer dat ik dacht dat je anoniem kon blijven - dus retour sturen bijvoorbeeld dat dat alleen op aanvraag was/afstemming verkoper?
Nee kan niet. Waar ben je bang voor. Ze komen niet aan je deur hoor :')
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:05:58 #9
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_213671083
Ik ben nergens bang voor. Het gaat gewoon om privacy. En vraag me af hoe dat precies zit.
pi_213671093
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:05 schreef rosita1 het volgende:
Ik ben nergens bang voor. Het gaat gewoon om privacy. En vraag me af hoe dat precies zit.
Het kan niet. Ik verkoop al jaren op Vinted
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:07:21 #11
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_213671105
Okay - good to know. Ik kon het nergens Googlen namelijk hoe het precies zit.
pi_213671117
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:07 schreef rosita1 het volgende:
Okay - good to know. Ik kon het nergens Googlen namelijk hoe het precies zit.
Wat wel raar is dat je nog steeds niet op een land kan filteren. Fucking irritant.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:11:58 #13
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_213671170
Ik vind de hele navigatie ruk.
pi_213671350
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:56 schreef rosita1 het volgende:

TY!

Ik ben geen verkoper maar ik koop wel eens wat :+
Als ik een pakket via Homerr ontvang zie ik wel de naam van de verkoper, maar geen adres. Volgens mij kan ik dat adres ook nergens opzoeken/vinden. Homerr zal het wel aan het pakketnummer hebben hangen zodat zij je terug kunnen vinden ofzo.

Retourneren heb ik nog nooit gedaan dus geen idee hoe dat gaat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 24 mei 2024 @ 22:41:21 #15
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_213672088
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:32 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik ben geen verkoper maar ik koop wel eens wat :+
Als ik een pakket via Homerr ontvang zie ik wel de naam van de verkoper, maar geen adres. Volgens mij kan ik dat adres ook nergens opzoeken/vinden. Homerr zal het wel aan het pakketnummer hebben hangen zodat zij je terug kunnen vinden ofzo.

Retourneren heb ik nog nooit gedaan dus geen idee hoe dat gaat.
Ik heb net mijn adres ingevuld en de verzendcode opgehaald. Hierop zie ik slechts een QR en de naam. Verder niets. Ga morgen eens vragen of ik de verzendlabel mag zien bij het pakketpunt, wellicht staat hier ook alleen mijn naam. Ik heb gewoon alleen een voornaam ingevuld en mijn achternaam met een eerste letter.

Voorbeeld: Piet S.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 10:47:21 #16
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213675271
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 18:41 schreef hilliebillie het volgende:

Ik had voor een feestje een foute ketting besteld, nu kreeg ik gisteren van de verkoper te horen dat iemand anders de door mij bestelde ketting had ontvangen en dat ik dus een ander sieraad ga ontvangen. Die ga ik sowieso niet nodig hebben (en het origineel bestelde ook niet meer omdat die nu niet meer voor komende dinsdag binnen gaat komen).

Nu zou ik dus graag m’n geld terug willen tzt (is niet veel, maar toch). Als ik het pakket niet ophaal en het wordt teruggestuurd ben ik dan m’n geld incl verzendkosten kosten kwijt of krijg ik het dan terug? Of kan ik het beter ophalen en melden dat ik een onjuist item heb ontvangen.

Iemand deze al beantwoord? Volgens mij kun je Vinted support inroepen; je krijgt niet geleverd wat je besteld hebt, volgens mij moet je gewoon je geld terug krijgen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213675770
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:41 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Ik heb net mijn adres ingevuld en de verzendcode opgehaald. Hierop zie ik slechts een QR en de naam. Verder niets. Ga morgen eens vragen of ik de verzendlabel mag zien bij het pakketpunt, wellicht staat hier ook alleen mijn naam. Ik heb gewoon alleen een voornaam ingevuld en mijn achternaam met een eerste letter.

Voorbeeld: Piet S.
Bij het pakketpunt plakken ze er een barcode op die ze koppelen aan jouw QR-code. Bij een of ander depot (gok ik) wordt er dan later een sticker op geplakt met wederom die barcode/QRcode maar dan ook de naam van de ontvanger. Ik heb net een verpakking weggegooid maar volgens mij stond de naam van de verkoper daar verder niet op.
pi_213675804
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 18:41 schreef hilliebillie het volgende:

Als je het pakket niet ophaalt bij het afhaalpunt, stuurt de pakketdienst het terug naar de afzender en ontvang je een terugbetaling. Het verschilt per pakketdienst hoeveel tijd je hebt om het op te halen (volgens mij variërend van 1 tot 2 weken).

Als je het sowieso niet wil zou ik het dus niet ophalen, alleen al om het feit dat als de verkoper het terug wil, je zelf de kosten voor het retourneren kan gaan betalen.
pi_213679315
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 11:31 schreef eponine het volgende:

[..]
Bij het pakketpunt plakken ze er een barcode op die ze koppelen aan jouw QR-code. Bij een of ander depot (gok ik) wordt er dan later een sticker op geplakt met wederom die barcode/QRcode maar dan ook de naam van de ontvanger. Ik heb net een verpakking weggegooid maar volgens mij stond de naam van de verkoper daar verder niet op.
De naam van de verkoper staat wel in de mail die je ontvangt van Homerr dat er een pakket naar je onderweg is/aangekomen is. Altijd heel zinvol, zo'n naam terwijl je bij een Vintedusername iets gekocht hebt. Not. Dus een fantasienaam maakt ook niks uit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_213680270
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 16:32 schreef sigme het volgende:

[..]
De naam van de verkoper staat wel in de mail die je ontvangt van Homerr dat er een pakket naar je onderweg is/aangekomen is. Altijd heel zinvol, zo'n naam terwijl je bij een Vintedusername iets gekocht hebt. Not. Dus een fantasienaam maakt ook niks uit.
Dat zou zomaar kunnen, die mails verwijder ik eigenlijk altijd zonder ze te lezen, aangezien ik ook in de Vinted-app een melding krijg.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 18:20:38 #21
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_213680820
Ik ben vergeten te vragen hoe de verzendsticker eruit ziet. :/

Ik check het bij de volgende verkoop.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 18:21:48 #22
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_213680828
In de track en trace mail zie ik trouwens geen adres van de ontvanger staan. Het lijkt nog allemaal gewoon met codes verzonden te worden.
pi_213681657
Voor afhalen van pakket moet het servicepunt de naam kunnen controleren, ook bij retourpakketten.
Ik gebruik daarom voorletter en achternaam. Dat komt ook door de legitimatie check heen maar is met een veelvoorkomende achternaam net iets anoniemer.

Van mij mag het nog wel wat anoniemer maar dan moet het verzenden wel goed gaan en niet zoals DHL een tijdje terug waarbij pakketjes werden verwisseld enzo.
pi_213834503
Net een hele 'discussie' met een Franse dame via chat. Zij wilde een aantal artikelen van mij kopen, pakketformaat middel... Zij wilde per sé dat ik het pakketformaat zou aanpassen naar klein want dat zou haar verzendkosten schelen. En een heel betoog dat zij wel het beste voorheeft met haar kopers bla bla bla... Echt, wtf. Zoveel gezeur om gedragen kleding van bij elkaar nog geen 8 euro...

[ Bericht 0% gewijzigd door eponine op 09-06-2024 21:54:06 ]
  zondag 9 juni 2024 @ 13:22:53 #25
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_213845560
Via Homrr en DHL geen zichtbaar adres wel de naam. Via UPS wel zichtbaar adres.
pi_213849133
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 18:20 schreef rosita1 het volgende:
Ik ben vergeten te vragen hoe de verzendsticker eruit ziet. :/

Ik check het bij de volgende verkoop.
Als je een digitale Homerr code hebt, dan wordt er ter plekke en barcodesticker
geplakt op het pakket. Adres of naam zijn niet zichtbaar. Na inleveren wordt alles in een grote zak gedaan.

Met afhalen moet om ID gevraagd worden.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 08:07:03 #27
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214007624
Meer gebruikers last van dat de notificaties niet weg gaan ?
pi_214007752
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 08:07 schreef amaranta het volgende:
Yup
pi_214008072
Nee hier geen last van
  zaterdag 22 juni 2024 @ 16:25:56 #30
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214011688
quote:
Ja, super irritant. Daarom mijn laptop maar weer aangezwengeld, want op de webversie verdwijnen ze wel.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 16:31:59 #31
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214011757
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 15:15 schreef eponine het volgende:
Net een hele 'discussie' met een Franse dame via chat. Zij wilde een aantal artikelen van mij kopen, pakketformaat middel... Zij wilde per sé dat ik het pakketformaat zou aanpassen naar klein want dat zou haar verzendkosten schelen. En een heel betoog dat zij wel het beste voorheeft met haar kopers bla bla bla... Echt, wtf. Zoveel gezeur om gedragen kleding van bij elkaar nog geen 8 euro...
Ik vind Fransen ook lastiger. Afdingen om 75 cent, continue aandringen of het snel verzonden kan worden, etc.
Ik ben lekker aan het verkopen de laatste tijd en koop ook echt wat toffe dingen terug. Ik heb ook een hele doos met ringen te koop gezet en ben bijna alles kwijt.

Wat toffe aankopen van de laatste tijd:

pi_214012902
Heel leuk Semtex! O+
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_214016090
quote:
Yep. Meldingen een paar keer aanklikken lijkt (soms) wel te helpen.
  zaterdag 29 juni 2024 @ 18:21:12 #34
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214092409
Ik heb het aan de stok met een Fransoos. Verkeerd artikel ontvangen maar de verkoper claimt dat het niet van hem komt en zegt is niet mijn probleem, ik heb gewoon het juiste artikel opgestuurd.
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
  zondag 30 juni 2024 @ 11:05:41 #35
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214100345
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 18:21 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb het aan de stok met een Fransoos. Verkeerd artikel ontvangen maar de verkoper claimt dat het niet van hem komt en zegt is niet mijn probleem, ik heb gewoon het juiste artikel opgestuurd.
Altijd weer die Fransen :( .Maardit is een duidelijke toch? Je hebt niet ontvangen wat je besteld had, en dat kun je bij het accepteren van de bestelling aangeven: "het is niet OK". Volgens mij zet Vinted dan een soort proces in gang. Kopersbescherming.

Dat Kyoto-jasje hierboven zou uit Antwerpen komen, maar de verkoopster reageerde niet. Zag in de reviews dat dat vaker gebeurd was. Er zijn tig alternatieven voor dat jasje (dankzij AI zoekt Vinted dat zo voor je op), maar ik heb de laatste tijd al genoeg jackjes besteld :')

Laatste aankopen: een Toeareg zuiderkruis:

wat jasjes:

en een King Louie jurkje wat ik heel lang op ebay in mijn favorieten had staan:

Ik heb zelf mijn oude Garmin forerunner horloge verkocht voor 25,-

[ Bericht 16% gewijzigd door SEMTEX op 30-06-2024 11:12:35 ]
pi_214100481
Oeh, mooi jurkje van King Louie, die kleuren O+ Ik heb dat model ook in een paar andere dessins. Ik moet nodig ook weer eens een lading kleding (met name King Louie) uploaden. De tuin vroeg aandacht de laatste tijd, maar deze week moet ik er toch maar eens tijd voor maken.
pi_214141408
Heb net even Vinted afgespeurd naar een boek die ik graag wil hebben. Het is een speciale editie die alleen bij de Britse boekhandel Waterstones te koop is voor omgerekend 13 euro. Verzendkosten zijn bijna een tientje, dus vandaar dat ik me hiervoor op Vinted beroep :)

Er is er eentje te koop voor 25 euro, excl verzendkosten :') Ik ben nooit zo van het afdingen, maar ik ga nu wel een poging wagen. Als ze de prijs niet wil verlagen koop ik 'm wel nieuw.
pi_214143876
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 18:21 schreef Aberkullie het volgende:
:X waardeloos is dat. En dan volhouden dat het niet van hem komt.
Wat Semtex schrijft is de oplossing; probleem melden bij Vinted.

King Louie O+ alleen moet ik altijd opletten welk model ik koop, kom vaak tiet tekort en heb kont teveel :')

Ik bestelde laatst wat maar vergat te kijken wanneer de verkoper voor het laatst online was… 9 maanden geleden. Lekker handige actie |:(
I found myself alone,
  woensdag 3 juli 2024 @ 16:22:17 #39
208890 June.
Seriously?
pi_214144036
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:09 schreef LeNeHe het volgende:

[..]

King Louie O+ alleen moet ik altijd opletten welk model ik koop, kom vaak tiet tekort en heb kont teveel :')

Ik bestelde laatst wat maar vergat te kijken wanneer de verkoper voor het laatst online was… 9 maanden geleden. Lekker handige actie |:(
Daar kijk ik eigenlijk nooit naar :@
Shine bright like a diamond.
  woensdag 3 juli 2024 @ 16:32:06 #40
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214144148
quote:

[..]

Ik heb een claim gemaakt bij Vinted idd. Gaan ze vervolgens 4 (!! :') )keer om foto’s van het pakket en de labels vragen, ja duidelijker wordt het niet hoor.
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
pi_214148630
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:22 schreef June. het volgende:

[..]
Daar kijk ik eigenlijk nooit naar :@
Het is geen ramp, krijg mijn geld terug (behalve dat stukje kopersbescherming natuurlijk). Maar het voorkomt wel dat je tevergeefs bij iemand besteld.

En @Aberkullie; het kan maar duidelijk zijn voor Vinted _O-
I found myself alone,
pi_214150293
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 22:27 schreef LeNeHe het volgende:

[..]
Het is geen ramp, krijg mijn geld terug (behalve dat stukje kopersbescherming natuurlijk). Maar het voorkomt wel dat je tevergeefs bij iemand besteld.

En @:Aberkullie; het kan maar duidelijk zijn voor Vinted _O-
Die kopersbescherming krijg je uiteraard ook terug
pi_214150773
O… ik was ik helemaal in de veronderstelling dat je dat niet terugkreeg :@
I found myself alone,
pi_214151441
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 09:53 schreef LeNeHe het volgende:
O… ik was ik helemaal in de veronderstelling dat je dat niet terugkreeg :@
De bestelling wordt gewoon automatisch door Vinted geannuleerd en dan krijg je alles weer teruggestort.
  donderdag 4 juli 2024 @ 12:05:35 #45
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214152284
quote:

Die had ik ook twee :( bestelling uiteindelijk gecanceld omdat de koper niet reageerde, geld terug. Ik had er zelfs eentje waar ik 2,- afgedingd had, vervolgens verzond de verkoper het niet :')
pi_214159124
Kreeg zeker spijt van de -2 euro :') irritant is dat.
I found myself alone,
  woensdag 10 juli 2024 @ 10:51:32 #47
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214232435
Het irriteert me regelmatig dat ik niet kan zoeken op 'laagste verzendkosten'. Ik zit niet altijd te wachten op een leuk, goedkoop artikel met 5,55 aan verzendkosten omdat iemand in Italie woont.
  donderdag 11 juli 2024 @ 20:06:44 #48
338319 ZarB
Piña colada
pi_214254446
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juli 2024 10:51 schreef SEMTEX het volgende:
Het irriteert me regelmatig dat ik niet kan zoeken op 'laagste verzendkosten'. Ik zit niet altijd te wachten op een leuk, goedkoop artikel met 5,55 aan verzendkosten omdat iemand in Italie woont.
Op deze tool wacht ik ook idd. Of liefst gewoon zoeken op land.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_214254478
Dat je dan zoekt op ‘broek ‘blauw’ van een bepaald merk en dat je dan je door tig shorts en jeans heen moet worstelen. Ik word daar zo moe van
  donderdag 11 juli 2024 @ 20:15:20 #50
338319 ZarB
Piña colada
pi_214254523
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2024 20:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat je dan zoekt op ‘broek ‘blauw’ van een bepaald merk en dat je dan je door tig shorts en jeans heen moet worstelen. Ik word daar zo moe van
Je kunt toch wel redelijk specifiek filteren?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')