Nee dat kan nietquote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:56 schreef rosita1 het volgende:
Ik heb wat artikelen geplaatst op Vinted, en zojuist mijn eerste item verkocht.
Hierop kan ik een verzendlabel downloaden. Voordat ik dat kan doen moet ik mijn adres invullen.
De verkoop gaat via Homerr. Er wordt gevraagd of ik het verzendadres in wil voeren.
Ik verzend het pakket via een pakketpunt naar de koper.
Is er een mogelijkheid om gewoon privé te blijven? Zijn er mensen met ervaring verkoop op Vinted die me het verzend- en eventuele retourneer-proces kunnen uitleggen?
TY!
:-)
Nee kan niet. Waar ben je bang voor. Ze komen niet aan je deur hoorquote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:03 schreef rosita1 het volgende:
Ik bedoel meer dat ik dacht dat je anoniem kon blijven - dus retour sturen bijvoorbeeld dat dat alleen op aanvraag was/afstemming verkoper?
Het kan niet. Ik verkoop al jaren op Vintedquote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:05 schreef rosita1 het volgende:
Ik ben nergens bang voor. Het gaat gewoon om privacy. En vraag me af hoe dat precies zit.
Wat wel raar is dat je nog steeds niet op een land kan filteren. Fucking irritant.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:07 schreef rosita1 het volgende:
Okay - good to know. Ik kon het nergens Googlen namelijk hoe het precies zit.
Thanks
Ik ben geen verkoper maar ik koop wel eens watquote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:56 schreef rosita1 het volgende:
Ik heb wat artikelen geplaatst op Vinted, en zojuist mijn eerste item verkocht.
Hierop kan ik een verzendlabel downloaden. Voordat ik dat kan doen moet ik mijn adres invullen.
De verkoop gaat via Homerr. Er wordt gevraagd of ik het verzendadres in wil voeren.
Ik verzend het pakket via een pakketpunt naar de koper.
Is er een mogelijkheid om gewoon privé te blijven? Zijn er mensen met ervaring verkoop op Vinted die me het verzend- en eventuele retourneer-proces kunnen uitleggen?
TY!
:-)
Ik heb net mijn adres ingevuld en de verzendcode opgehaald. Hierop zie ik slechts een QR en de naam. Verder niets. Ga morgen eens vragen of ik de verzendlabel mag zien bij het pakketpunt, wellicht staat hier ook alleen mijn naam. Ik heb gewoon alleen een voornaam ingevuld en mijn achternaam met een eerste letter.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben geen verkoper maar ik koop wel eens wat
Als ik een pakket via Homerr ontvang zie ik wel de naam van de verkoper, maar geen adres. Volgens mij kan ik dat adres ook nergens opzoeken/vinden. Homerr zal het wel aan het pakketnummer hebben hangen zodat zij je terug kunnen vinden ofzo.
Retourneren heb ik nog nooit gedaan dus geen idee hoe dat gaat.
Iemand deze al beantwoord? Volgens mij kun je Vinted support inroepen; je krijgt niet geleverd wat je besteld hebt, volgens mij moet je gewoon je geld terug krijgen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 18:41 schreef hilliebillie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik had voor een feestje een foute ketting besteld, nu kreeg ik gisteren van de verkoper te horen dat iemand anders de door mij bestelde ketting had ontvangen en dat ik dus een ander sieraad ga ontvangen. Die ga ik sowieso niet nodig hebben (en het origineel bestelde ook niet meer omdat die nu niet meer voor komende dinsdag binnen gaat komen).
Nu zou ik dus graag m’n geld terug willen tzt (is niet veel, maar toch). Als ik het pakket niet ophaal en het wordt teruggestuurd ben ik dan m’n geld incl verzendkosten kosten kwijt of krijg ik het dan terug? Of kan ik het beter ophalen en melden dat ik een onjuist item heb ontvangen.
De verkoper wist nog niet of de andere koper het item alsnog wilde.
Bij het pakketpunt plakken ze er een barcode op die ze koppelen aan jouw QR-code. Bij een of ander depot (gok ik) wordt er dan later een sticker op geplakt met wederom die barcode/QRcode maar dan ook de naam van de ontvanger. Ik heb net een verpakking weggegooid maar volgens mij stond de naam van de verkoper daar verder niet op.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:41 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Ik heb net mijn adres ingevuld en de verzendcode opgehaald. Hierop zie ik slechts een QR en de naam. Verder niets. Ga morgen eens vragen of ik de verzendlabel mag zien bij het pakketpunt, wellicht staat hier ook alleen mijn naam. Ik heb gewoon alleen een voornaam ingevuld en mijn achternaam met een eerste letter.
Voorbeeld: Piet S.
Als je het pakket niet ophaalt bij het afhaalpunt, stuurt de pakketdienst het terug naar de afzender en ontvang je een terugbetaling. Het verschilt per pakketdienst hoeveel tijd je hebt om het op te halen (volgens mij variërend van 1 tot 2 weken).quote:Op vrijdag 24 mei 2024 18:41 schreef hilliebillie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik had voor een feestje een foute ketting besteld, nu kreeg ik gisteren van de verkoper te horen dat iemand anders de door mij bestelde ketting had ontvangen en dat ik dus een ander sieraad ga ontvangen. Die ga ik sowieso niet nodig hebben (en het origineel bestelde ook niet meer omdat die nu niet meer voor komende dinsdag binnen gaat komen).
Nu zou ik dus graag m’n geld terug willen tzt (is niet veel, maar toch). Als ik het pakket niet ophaal en het wordt teruggestuurd ben ik dan m’n geld incl verzendkosten kosten kwijt of krijg ik het dan terug? Of kan ik het beter ophalen en melden dat ik een onjuist item heb ontvangen.
De verkoper wist nog niet of de andere koper het item alsnog wilde.
De naam van de verkoper staat wel in de mail die je ontvangt van Homerr dat er een pakket naar je onderweg is/aangekomen is. Altijd heel zinvol, zo'n naam terwijl je bij een Vintedusername iets gekocht hebt. Not. Dus een fantasienaam maakt ook niks uit.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 11:31 schreef eponine het volgende:
[..]
Bij het pakketpunt plakken ze er een barcode op die ze koppelen aan jouw QR-code. Bij een of ander depot (gok ik) wordt er dan later een sticker op geplakt met wederom die barcode/QRcode maar dan ook de naam van de ontvanger. Ik heb net een verpakking weggegooid maar volgens mij stond de naam van de verkoper daar verder niet op.
Dat zou zomaar kunnen, die mails verwijder ik eigenlijk altijd zonder ze te lezen, aangezien ik ook in de Vinted-app een melding krijg.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:32 schreef sigme het volgende:
[..]
De naam van de verkoper staat wel in de mail die je ontvangt van Homerr dat er een pakket naar je onderweg is/aangekomen is. Altijd heel zinvol, zo'n naam terwijl je bij een Vintedusername iets gekocht hebt. Not. Dus een fantasienaam maakt ook niks uit.
Als je een digitale Homerr code hebt, dan wordt er ter plekke en barcodestickerquote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:20 schreef rosita1 het volgende:
Ik ben vergeten te vragen hoe de verzendsticker eruit ziet. :/
Ik check het bij de volgende verkoop.
Yupquote:Op zaterdag 22 juni 2024 08:07 schreef amaranta het volgende:
Meer gebruikers last van dat de notificaties niet weg gaan ?
Ja, super irritant. Daarom mijn laptop maar weer aangezwengeld, want op de webversie verdwijnen ze wel.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 08:07 schreef amaranta het volgende:
Ik vind Fransen ook lastiger. Afdingen om 75 cent, continue aandringen of het snel verzonden kan worden, etc.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 15:15 schreef eponine het volgende:
Net een hele 'discussie' met een Franse dame via chat. Zij wilde een aantal artikelen van mij kopen, pakketformaat middel... Zij wilde per sé dat ik het pakketformaat zou aanpassen naar klein want dat zou haar verzendkosten schelen. En een heel betoog dat zij wel het beste voorheeft met haar kopers bla bla bla... Echt, wtf. Zoveel gezeur om gedragen kleding van bij elkaar nog geen 8 euro...
Yep. Meldingen een paar keer aanklikken lijkt (soms) wel te helpen.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 08:07 schreef amaranta het volgende:
Altijd weer die Fransenquote:Op zaterdag 29 juni 2024 18:21 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb het aan de stok met een Fransoos. Verkeerd artikel ontvangen maar de verkoper claimt dat het niet van hem komt en zegt is niet mijn probleem, ik heb gewoon het juiste artikel opgestuurd.
quote:Op zaterdag 29 juni 2024 18:21 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb het aan de stok met een Fransoos. Verkeerd artikel ontvangen maar de verkoper claimt dat het niet van hem komt en zegt is niet mijn probleem, ik heb gewoon het juiste artikel opgestuurd.
Daar kijk ik eigenlijk nooit naarquote:Op woensdag 3 juli 2024 16:09 schreef LeNeHe het volgende:
[..]waardeloos is dat. En dan volhouden dat het niet van hem komt.
Wat Semtex schrijft is de oplossing; probleem melden bij Vinted.
King Louiealleen moet ik altijd opletten welk model ik koop, kom vaak tiet tekort en heb kont teveel
![]()
Ik bestelde laatst wat maar vergat te kijken wanneer de verkoper voor het laatst online was… 9 maanden geleden. Lekker handige actie
Ik heb een claim gemaakt bij Vinted idd. Gaan ze vervolgens 4 (!!quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:09 schreef LeNeHe het volgende:
[..]waardeloos is dat. En dan volhouden dat het niet van hem komt.
Wat Semtex schrijft is de oplossing; probleem melden bij Vinted.
King Louiealleen moet ik altijd opletten welk model ik koop, kom vaak tiet tekort en heb kont teveel
![]()
Ik bestelde laatst wat maar vergat te kijken wanneer de verkoper voor het laatst online was… 9 maanden geleden. Lekker handige actie
Het is geen ramp, krijg mijn geld terug (behalve dat stukje kopersbescherming natuurlijk). Maar het voorkomt wel dat je tevergeefs bij iemand besteld.quote:
Die kopersbescherming krijg je uiteraard ook terugquote:Op woensdag 3 juli 2024 22:27 schreef LeNeHe het volgende:
[..]
Het is geen ramp, krijg mijn geld terug (behalve dat stukje kopersbescherming natuurlijk). Maar het voorkomt wel dat je tevergeefs bij iemand besteld.
En @:Aberkullie; het kan maar duidelijk zijn voor Vinted
De bestelling wordt gewoon automatisch door Vinted geannuleerd en dan krijg je alles weer teruggestort.quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:53 schreef LeNeHe het volgende:
O… ik was ik helemaal in de veronderstelling dat je dat niet terugkreeg
Die had ik ook tweequote:Op woensdag 3 juli 2024 16:09 schreef LeNeHe het volgende:
Op deze tool wacht ik ook idd. Of liefst gewoon zoeken op land.quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:51 schreef SEMTEX het volgende:
Het irriteert me regelmatig dat ik niet kan zoeken op 'laagste verzendkosten'. Ik zit niet altijd te wachten op een leuk, goedkoop artikel met 5,55 aan verzendkosten omdat iemand in Italie woont.
Je kunt toch wel redelijk specifiek filteren?quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat je dan zoekt op ‘broek ‘blauw’ van een bepaald merk en dat je dan je door tig shorts en jeans heen moet worstelen. Ik word daar zo moe van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |