Ja, alleen ik heb nu ook geen PTSS meer. 3 EMDR behandelingen hebben meer opgelost dan 9 jaar praten bij een andere therapeut. Daar baal ik ook zo van. Ik had veel eerder beter kunnen zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:41 schreef sp3c het volgende:
gewoon eerlijk over zijn
als je er dan tegenenaan loopt dan weten ze waar het over gaat, wat erover aan de hand is en hoe er het beste mee om kunt gaan (hopelijk)
als je het niet zegt en je loopt er tegenaan dan denken ze 'wtf is deze flapdrol, net aangenomen en nu helemaal ziek en matig ... afvloeien die gast!'
als ze je niet aannemen omdat je eerlijk bent over je ptsd dan is het een kutbedrijf en wilde je er toch niet werken
Eens, maar ik weet ook dat er in het onderwijs veel horken werken. Je verwacht dat mensen die met jongeren werken juist empathisch zijn en snappen dat iedereen heftige dingen kunnen overkomen, maar nee. Heb echt rare dingen gehoord van teamleiders die van nul empathie getuigen. En mijn problematiek was vooral internaliserend. Ik flipte niet tegen leerlingen verder.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
Persoonlijk maak ik altijd een kracht van mijn verleden en ben daar ook zelfverzekerd over. Ik werk met jongeren die een slechte jeugd hebben gehad en ben tijdens mijn sollicitatie open over mijn eigen jeugd gehad. Mijn insteek is vooral dat als mensen mij veroordelen over iets waar ik aanvankelijk (mijn jeugd dus) geen invloed op had maar waar ik uiteindelijk verantwoordelijkheid voor heb genomen, dan wil ik daar simpelweg niks mee te maken hebben.
je hebt er geen last meer van, je hebt het nog welquote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:49 schreef Stressbal89 het volgende:
[..]
Ja, alleen ik heb nu ook geen PTSS meer. 3 EMDR behandelingen hebben meer opgelost dan 9 jaar praten bij een andere therapeut. Daar baal ik ook zo van. Ik had veel eerder beter kunnen zijn.
Mijn arts zei dat ik geen PTSS meer had alleen resttrauma. Ik weet de details niet. Volgens mij zijn PTSS de symptomen?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
je hebt er geen last meer van, je hebt het nog wel
dat kun je gewoon uitleggen
ook goed, dan zeg je bij je sollicititatie dat je een resstrauma hebt over gehouden aan je ptssquote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:56 schreef Stressbal89 het volgende:
[..]
Mijn arts zei dat ik geen PTSS meer had alleen resttrauma. Ik weet de details niet. Volgens mij zijn PTSS de symptomen?
Nouja, ik heb dus geen klachten meer die mij nu nog belemmeren. Ik voel me zelfverzekerd, goed in mijn vel, veilig. Ik slaap goed. Er is niks meer wat mijn werk negatief zouden beinvloeden.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
ook goed, dan zeg je bij je sollicititatie dat je een resstrauma hebt over gehouden aan je ptss
maakt niet zoveel uit welk stickertje je erop wilt plakken maar wees er gewoon eerlijk over, doen alsof er nix aan de hand is gaat je niet helpen
Ik wil niet werken in de ziektewet. Ik wil me in de zomer beter melden: dan heb ik nog 2 maanden therapie en kan daarna voor 32 uur aan de slag als docent. En ga ik er 800 euro op vooruit. In de tussentijd doorloop ik ook een werkfittraject van het UWV.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:32 schreef Saboo het volgende:
gewoon doen waar je je goed bij voelt toch?
Ik ben niet open over mijn verleden. Geen behoefte aan; het definieert mij niet meer als persoon en ik voel me extra kwetsbaar erdoor. Ik heb er ook geen behoefte aan dat er rekening meegehouden wordt; want het belemmert me niet meer. Ik heb wel een woelig CV, maar in principe kan ik daar wel een mouw aan passen. Werk nu al 5 jaar zonder problemen bij dezelfde werkgever, overigens. In mijn geval ook een (c)PTSS, maar ook nog een lading andere diagnoses gekregen.
In de ziektewet heb je een goed vangnet; je verdient geen rooie cent als je gaat werken in de ziektewet dus je valt ook amper terug als je dan weer stopt. ik zou zeggen; probeer het uit. Part-time. Dit is je kans. Zorg wel dat je bijtijds "op poten" staat (aka voor je eerste jaar verloopt), want toen ik verhuisde werd mijn ziektewet met terugwerkende kracht(!) stopgezet door een meningsverschil tussen de verschillende UWV-instanties. Toen had ik per direct geen inkomen meer en wel een naheffing van 2K![]()
Maar wat is je vraag dan precies? Je zult echt zelf moeten bepalen of je iets gaat vertellen of niet. Je bent niemand iets verplicht als je denkt dat het je niet belemmert.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:38 schreef Stressbal89 het volgende:
[..]
Ik wil niet werken in de ziektewet. Ik wil me in de zomer beter melden: dan heb ik nog 2 maanden therapie en kan daarna voor 32 uur aan de slag als docent. En ga ik er 800 euro op vooruit. In de tussentijd doorloop ik ook een werkfittraject van het UWV.
Ik was gewoon erg down na sollicitatiegesprek 1 toen ik dit postte. Bij 2 zei ik dat ik een moeilijke priveperiode heb gehad en daarom niet goed wist wat ik wilde, maar dat ik nu graag vastigheid zoek. Dat werd geaccepteerd en het gesprek ging positief verder.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:48 schreef Saboo het volgende:
[..]
Maar wat is je vraag dan precies? Je zult echt zelf moeten bepalen of je iets gaat vertellen of niet. Je bent niemand iets verplicht als je denkt dat het je niet belemmert.
Je zult dus voor jezelf na moeten gaan of je het wel of niet fijn vindt om te vertellen. Voordeel van vertellen is dat je wellicht meer begrip krijgt en een werkgever treft die dus niet discrimineert op ziekte. Nadeel is dat de kans dat je aangenomen simpelweg kleiner is.
Weet niet welke vakken je geeft, maar als het geen geschiedenis, maatschappijleer of kunst is zouden de leuke en begripvolle werkgevers voor het oprapen moeten liggen. Geef je een "populair" vak zou ik mss voorzichtiger zijn. Maar ik denk niet dat iemand hier kan zeggen wat je moet doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |