abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213551496
Ondanks de expliciete wens van een meerderheid in de Kamer, zal het demissionaire kabinet akkoord gaan met het omstreden grote internationale pandemieverdrag van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) van de Verenigde Naties. Er bestaat onduidelijkheid over de precieze gevolgen van deze instemming in de Kamer.

Na de uitbraak van COVID-19 is besloten dat landen wereldwijd beter voorbereid moeten zijn op toekomstige pandemieën. Om dit te bewerkstelligen, zijn de landen die lid zijn van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) bezig met de ontwikkeling van een nieuw mondiaal instrument om mensen beter te beschermen tegen toekomstige pandemieën. Onderhandelingen worden gevoerd met de 194 landen die aangesloten zijn bij de WHO.

Demissionair minister Dijkstra van Volksgezondheid heeft aan de Kamer gemeld dat het kabinet van plan is om de verdragsteksten goed te keuren. Ze weerlegt het standpunt van Tweede Kamerlid Mona Keijzer (BBB) dat er te weinig tijd is geweest om wijzigingsvoorstellen te bestuderen. Dijkstra benadrukt dat er al ruim 18 maanden over dit onderwerp is gesproken, in acht opeenvolgende gespreksrondes.

De minister benadrukt verder dat Nederland één van de mede-initiatiefnemers is van het pandemieverdrag van de WHO. Ze stelt dat ons land een leidende rol speelt op het gebied van internationale samenwerking op het gebied van volksgezondheid. "In de EU is er overeenstemming om de onderhandelingen deze maand af te ronden. De regering steunt dit standpunt."

Kamerlid Keijzer van BBB heeft ernstige bedenkingen bij de gevolgen van de goedkeuring van het WHO-verdrag. Een motie die zij heeft ingediend om de stemming uit te stellen, is aangenomen in de Kamer met 87 stemmen voor.

Kabinet stemt in met pandemieverdrag WHO, negeert Kamer

Wanneer gaan jullie inzien dat ze schijt hebben jullie? Dat de politiek een neppe poppenkast is. _O- :W
pi_213551527
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 20:29 schreef PSVCL het volgende:
Ondanks de expliciete wens van een meerderheid in de Kamer, zal het demissionaire kabinet akkoord gaan met het omstreden grote internationale pandemieverdrag van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) van de Verenigde Naties. Er bestaat onduidelijkheid over de precieze gevolgen van deze instemming in de Kamer.

Na de uitbraak van COVID-19 is besloten dat landen wereldwijd beter voorbereid moeten zijn op toekomstige pandemieën. Om dit te bewerkstelligen, zijn de landen die lid zijn van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) bezig met de ontwikkeling van een nieuw mondiaal instrument om mensen beter te beschermen tegen toekomstige pandemieën. Onderhandelingen worden gevoerd met de 194 landen die aangesloten zijn bij de WHO.

Demissionair minister Dijkstra van Volksgezondheid heeft aan de Kamer gemeld dat het kabinet van plan is om de verdragsteksten goed te keuren. Ze weerlegt het standpunt van Tweede Kamerlid Mona Keijzer (BBB) dat er te weinig tijd is geweest om wijzigingsvoorstellen te bestuderen. Dijkstra benadrukt dat er al ruim 18 maanden over dit onderwerp is gesproken, in acht opeenvolgende gespreksrondes.

De minister benadrukt verder dat Nederland één van de mede-initiatiefnemers is van het pandemieverdrag van de WHO. Ze stelt dat ons land een leidende rol speelt op het gebied van internationale samenwerking op het gebied van volksgezondheid. "In de EU is er overeenstemming om de onderhandelingen deze maand af te ronden. De regering steunt dit standpunt."

Kamerlid Keijzer van BBB heeft ernstige bedenkingen bij de gevolgen van de goedkeuring van het WHO-verdrag. Een motie die zij heeft ingediend om de stemming uit te stellen, is aangenomen in de Kamer met 87 stemmen voor.

Kabinet stemt in met pandemieverdrag WHO, negeert Kamer

Wanneer gaan jullie inzien dat ze schijt hebben jullie? Dat de politiek een neppe poppenkast is. _O- :W
Godzijdank hebben we nog een regering die niet hengelt naar de stemmen van de wappies en reli-fundies.
pi_213551558
quote:
Was dat misschien de bedoeling van de trage formatie?

Om het huidige kabinet zo lang mogelijk in het zadel te houden?

De formatie zal nu wel vlug in kannen en kruiken zijn
_O_ _O-
pi_213551593
Goed nieuws. Zal de wappies leren ^O^
pi_213551604
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 20:35 schreef Bofjijff het volgende:
Goed nieuws. Zal de wappies leren ^O^
Niet alleen de wappies.
pi_213551618
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 20:36 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Niet alleen de wappies.
klopt. Ook de bible belt.
pi_213551638
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 20:33 schreef PSVCL het volgende:

[..]
_O_ _O-
Logisch nagedacht wel, hoor, Keijzer is van de BBB, een van de partijen die formeert en de 87 voor stemmen kwamen voornamelijk van de formerende partijen maar die hebben dus bewust de formatie vertraagt zodat hun motie genegeerd kon worden.

Allemachtig...om dat scenario te geloven moet je wel het IQ van een tomaat hebben.
pi_213551670
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 20:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Logisch nagedacht wel, hoor, Keijzer is van de BBB, een van de partijen die formeert en de 87 voor stemmen kwamen voornamelijk van de formerende partijen maar die hebben dus bewust de formatie vertraagt zodat hun motie genegeerd kon worden.

Allemachtig...om dat scenario te geloven moet je wel het IQ van een tomaat hebben.
Links/rechts.. allemaal 1 pot nat. Vleugels van dezelfde kop.
Uiteindelijk werken ze allemaal samen.
pi_213551788
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 20:40 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Tja, als je die mening bent toegedaan dan vraag ik mij wel af waarom je dit topic in POL opent, ik denk niet dat jouw zienswijze veel bijval gaat vinden hier.
pi_213551886
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 20:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, als je die mening bent toegedaan dan vraag ik mij wel af waarom je dit topic in POL opent, ik denk niet dat jouw zienswijze veel bijval gaat vinden hier.
Klopt. Wilde dit nieuws alleen maar even delen.
pi_213551891
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 20:54 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Klopt. Wilde dit nieuws alleen maar even delen.
Het nieuws was al gedeeld in het centrale POL topic :P
pi_213552048
Schandalig hoe wederom de kamer geschoffeerd wordt. Door een demissionair kabinet.

Zum kotzen. :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_213552135
Maare... Wat is het grote probleem nou precies? Dat de rest van de wereld niet stopt met draaien totdat Geert en kornuiten eindelijk eens hun kabinetje in elkaar hebben geflanst?
pi_213552255
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:08 schreef Tocadisco het volgende:
Maare... Wat is het grote probleem nou precies? Dat de rest van de wereld niet stopt met draaien totdat Geert en kornuiten eindelijk eens hun kabinetje in elkaar hebben geflanst?
Als je het debat terugleest hierover dan komt Keijzer vooral met hypotheses met een nogal...eh...samenzweerdering gehalte om tegen dit verdrag te pleiten, feitelijk en inhoudelijk komt er maar heel weinig op tafel.
pi_213552502
Ik kijk zelden op die frontpage maar hoezo worden in het artikel uit de OP tweets van complotidioot Ralf Dekker opgenomen? :')
pi_213552914
Och jee ze negeren de Kamer, nee dat is echt nog nooit voorgekomen hoor!
Google is your friend, abuse your friends
pi_213554477
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:28 schreef Raw85 het volgende:
Ik kijk zelden op die frontpage maar hoezo worden in het artikel uit de OP tweets van complotidioot Ralf Dekker opgenomen? :')
Dit is niet de plek om een dergelijke vraag te stellen, wij hebben geen enkele invloed op de FP en staan daar helemaal los van.

Dit topic is er voor dergelijke vragen: FB / Frontpage Feedback Topic #52
  dinsdag 14 mei 2024 @ 07:40:36 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213555278
Prima dat de regering niet toegeeft aan krijsende wappies.
pi_213555764
Als je hier kijkt neemt de Kamer ook gewoon moties aan die twee kanten op gaan: https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2024A01529

Een motie met een vraag om uitstel aan te vragen (dat is de motie waar de BBB op doelt, er is geen motie die oproept tegen te stemmen), naar ook een motie om met een plan te komen hoe een zeer belangrijk onderdeel moet worden uitgevoerd.

Opvallende stemmingsuitslag trouwens. Bij de voorstemmers idd BBB, FvD, PVV die je er verwacht, maar ook SP, CDA, CU, NSC en Denk, die kun je toch moeilijk wegzetten als 'krijsende wappies'.

Wat er eigenlijk aan de hand is: de WHO is juridisch gezien verplicht verdragswijzigingen 4 maanden voor een stemming door te geven en dat is hier niet gebeurd, de tijd is veel korter geweest en de juridische gevolgen zijn nog niet helemaal helder. Sterker: zelfs tijdens het kamerdebat op 10 april lag de definitieve tekst er nog niet. Toch is er nu dus ingestemd. Dat klinkt toch wel een beetje als blind tekenen bij een kruisje zonder dat we weten waar we voor tekenen. Het verdrag is ook in 2 jaar opgesteld en nu dus getekend, dat is eigenlijk ongekend snel.

Dat er een pandemieverdrag moet komen ben ik helemaal voor en de meerderheid van de Kamer trouwens ook (dat had wel in de openingspost gemogen). Maar waarom er niet eerst een definitieve tekst kan worden gestuurd, dan er door de diverse parlementen er over gepraat kan worden en er vooral ook door juristen van de ministers naar gekeken kan worden en er daarna kan worden getekend snap ik ook niet. Stem eerst over de 300 amendementen, maak een definitieve tekst met de amendementen, laat die goed bestuderen door alle landen (met dus die 4 maanden termijn die er juridisch voor staat) en ga dan pas het hele verdrag tekenen. Dat zou wat mij betreft de meest zorgvuldige route zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 14-05-2024 09:09:13 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213555817
quote:

[..]
Opzich heen foute gedachte toch, in oa Noord Korea doen ze het bijvoorbeeld heel anders
pi_213556129
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:02 schreef Hanca het volgende:
Als je hier kijkt neemt de Kamer ook gewoon moties aan die twee kanten op gaan: https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2024A01529

Een motie met een vraag om uitstel aan te vragen (dat is de motie waar de BBB op doelt, er is geen motie die oproept tegen te stemmen), naar ook een motie om met een plan te komen hoe een zeer belangrijk onderdeel moet worden uitgevoerd.

Opvallende stemmingsuitslag trouwens. Bij de voorstemmers idd BBB, FvD, PVV die je er verwacht, maar ook SP, CDA, CU, NSC en Denk, die kun je toch moeilijk wegzetten als 'krijsende wappies'.

Wat er eigenlijk aan de hand is: de WHO is juridisch gezien verplicht verdragswijzigingen 4 maanden voor een stemming door te geven en dat is hier niet gebeurd, de tijd is veel korter geweest en de juridische gevolgen zijn nog niet helemaal helder. Sterker: zelfs tijdens het kamerdebat op 10 april lag de definitieve tekst er nog niet. Toch is er nu dus ingestemd. Dat klinkt toch wel een beetje als blind tekenen bij een kruisje zonder dat we weten waar we voor tekenen. Het verdrag is ook in 2 jaar opgesteld en nu dus getekend, dat is eigenlijk ongekend snel.

Dat er een pandemieverdrag moet komen ben ik helemaal voor en de meerderheid van de Kamer trouwens ook (dat had wel in de openingspost gemogen). Maar waarom er niet eerst een definitieve tekst kan worden gestuurd, dan er door de diverse parlementen er over gepraat kan worden en er vooral ook door juristen van de ministers naar gekeken kan worden en er daarna kan worden getekend snap ik ook niet. Stem eerst over de 300 amendementen, maak een definitieve tekst met de amendementen, laat die goed bestuderen door alle landen (met dus die 4 maanden termijn die er juridisch voor staat) en ga dan pas het hele verdrag tekenen. Dat zou wat mij betreft de meest zorgvuldige route zijn.
Zijn de PVV en BBB tegen dit verdrag in het algemeen toevallig? Kan zijn dat ze het er toch doorheen jassen om te voorkomen dat met het nieuwe kabinet straks tot verregaand uitstel komt en dat NL als mede-initiatiefnemer een pleefiguur slaat.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213556178
Tweede en Eerste kamer krijgen gewoon nog de kans om zelf (bindend) te stemmen voor of tegen het pandemieverdrag, storm in een glas water dus.
pi_213556233
Het staat dus al anderhalf jaar op de agenda en dan komt nu het argument dat er geen tijd is om in te lezen.

Gewoon je huiswerk blijven doen Mona.
pi_213556284
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Zijn de PVV en BBB tegen dit verdrag in het algemeen toevallig? Kan zijn dat ze het er toch doorheen jassen om te voorkomen dat met het nieuwe kabinet straks tot verregaand uitstel komt en dat NL als mede-initiatiefnemer een pleefiguur slaat.
PVV is tegen dit verdrag in het algemeen, Keijzer was wat minder duidelijk in het debat. Maar de VVD is voor, best kans dat die inderdaad nav gesprekken in de formatie hebben gezegd 'het is nu of nooit'.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213556290
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:11 schreef qajariaq het volgende:
Het staat dus al anderhalf jaar op de agenda en dan komt nu het argument dat er geen tijd is om in te lezen.

Gewoon je huiswerk blijven doen Mona.
Er zijn 300 amendementen bij gekomen, waar 10 april nog geen duidelijkheid over was. 300 amendementen kunnen een verdrag natuurlijk zo grondig verbouwen dat er niks van het origineel over is.
pi_213556342
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn 300 amendementen bij gekomen, waar 10 april nog geen duidelijkheid over was. 300 amendementen kunnen een verdrag natuurlijk zo grondig verbouwen dat er niks van het origineel over is.
Kunnen andere landen er wel mee verder?

Sowieso moet je wel zorgen op de hoogte te blijven, die wijzigingen komen niet opeens uit de lucht vallen neem ik aan. Ik kan me zo voorstellen dat het gros daarvan kleine tekstuele aanpassingen zijn. Hebben ze überhaupt al een passage gevonden waar ze niet mee kunnen leven?

Op de een of andere manier komt dit alleen over als een vertragingstactiek. Vooral Nederland onbetrouwbaar maken. Dat is niet goed voor de toekomst op ongeveer elk gebied.
pi_213556376
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:27 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Kunnen andere landen er wel mee verder?

Sowieso moet je wel zorgen op de hoogte te blijven, die wijzigingen komen niet opeens uit de lucht vallen neem ik aan. Ik kan me zo voorstellen dat het gros daarvan kleine tekstuele aanpassingen zijn. Hebben ze überhaupt al een passage gevonden waar ze niet mee kunnen leven?

Op de een of andere manier komt dit alleen over als een vertragingstactiek. Vooral Nederland onbetrouwbaar maken. Dat is niet goed voor de toekomst op ongeveer elk gebied.
Tja, NSC gaf expliciet aan voor een pandemieverdrag aan, maar gaf ook aan dat ze eerst de tekst wilden hebben voor ze in zouden stemmen. Lijkt me niet zo zeer een vertragingstactiek, maar meer verstandig.

En die amendementen had de kamer 10 april in elk geval nog niet ingezien.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:54:41 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213556508
quote:

[..]
Dus FVD, PVV, BBB en NSC zijn ook allemaal WHO en WEF?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:55:40 #29
37248 BertV
Klei indiaan
pi_213556516
quote:
84s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dus FVD, PVV, BBB en NSC zijn ook allemaal WHO en WEF?
Alleen FVD is dwars genoeg om daar niet over te hoeven twijfelen.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  dinsdag 14 mei 2024 @ 11:37:47 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213556822
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:55 schreef BertV het volgende:

[..]
Alleen FVD is dwars genoeg om daar niet over te hoeven twijfelen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213557095
De vraag is of het een staatsgreep is of slechts een globalistische machtsgreep, of een poging daartoe. Maar het gemak waarmee het kabinet de souvereiniteit wil weggeven aan een door en door corrupte organisatie als de WHO is veelzeggend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 12:08:34 #32
37248 BertV
Klei indiaan
pi_213557111
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:
De vraag is of het een staatsgreep is of slechts een globalistische machtsgreep, of een poging daartoe. Maar het gemak waarmee het kabinet de soevereiniteit wil weggeven aan een door en door corrupte organisatie als de WHO is veelzeggend.
Ik maak me eigenlijk meer kwaad over de mensen die zich hier niet kwaad om maken dan om de WHO zelf.

Vanzelfsprekend dat de WHO hier voor gaat.
pi_213557163
Weet iemand wat er precies in dat verdrag staat? Zomaar bij het kruisje tekenen moet maar eens afgelopen zijn met dit soort dingen, voordat het rechters weer veel te veel macht geeft.

Ik volg het nieuws niet dag op dag maar heb dit onderwerp totaal gemist.
pi_213557487
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:
De vraag is of het een staatsgreep is of slechts een globalistische machtsgreep, of een poging daartoe. Maar het gemak waarmee het kabinet de souvereiniteit wil weggeven aan een door en door corrupte organisatie als de WHO is veelzeggend.
Er wordt geen enkele soevereiniteit weggegeven, je bent weer eens totaal ongeïnformeerd. Het gaat over samenwerking (geen verplichting) en de verplichting gegevens uit te wisselen bij een pandemie.

Dat er geen enkele bevoegdheid naar de WHO gaat staat zelfs vele malen expliciet vermeld. Je complottheorie uit de Baudethoek kan weer naar de prullenbak.
pi_213557579
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 12:16 schreef MoreDakka het volgende:
Weet iemand wat er precies in dat verdrag staat? Zomaar bij het kruisje tekenen moet maar eens afgelopen zijn met dit soort dingen, voordat het rechters weer veel te veel macht geeft.

Ik volg het nieuws niet dag op dag maar heb dit onderwerp totaal gemist.
https://www.consilium.eur(...)treaty-on-pandemics/
https://www.consilium.eur(...)mic/pandemic-treaty/

https://www.nu.nl/nucheck(...)over-aan-de-who.html

Plenair verslag uit de Kamer: https://www.tweedekamer.n(...)/detail/2023-2024/63
pi_213557857
quote:
Ok maar heb je ook nieuwsberichten over de daadwerkelijke inhoud van het verdrag? Ik ga geen kamerdebatten nalezen, daar hebben we de media voor.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 13:35:19 #37
37248 BertV
Klei indiaan
pi_213557882
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ok maar heb je ook nieuwsberichten over de daadwerkelijke inhoud van het verdrag? Ik ga geen kamerdebatten nalezen, daar hebben we de media voor.
Ik volg de gangbare media niet meer, maar laat me raden, volgens mij vinden ze het toppie.

edit: op welke nieuwssite staat dit?

[ Bericht 2% gewijzigd door BertV op 14-05-2024 13:51:20 ]
pi_213557956
quote:

[..]
https://apps.who.int/gb/inb/pdf_files/inb4/A_INB4_3-en.pdf
pi_213558243
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 12:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er wordt geen enkele soevereiniteit weggegeven, je bent weer eens totaal ongeïnformeerd. Het gaat over samenwerking (geen verplichting) en de verplichting gegevens uit te wisselen bij een pandemie.

Dat er geen enkele bevoegdheid naar de WHO gaat staat zelfs vele malen expliciet vermeld. Je complottheorie uit de Baudethoek kan weer naar de prullenbak.
Je moet de bepalingen uit twee verdragen in onderlinge samenhang zien en je valt steil achterover van het gebrek aan waarborgen en de enorme macht van een buitenlandse mogendheid. Je hoeft je verstandelijke vermogens niet eens los te laten op de verdragsteksten zelf, maar kijk even naar de hakkelende en leugenachtige verdediging van Pia Dijkstra zelf.
pi_213558521
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:35 schreef BertV het volgende:
Ik volg de gangbare media niet meer,
Waarom zou je je fatsoenlijk laten informeren als je ook gewoon tegen van alles kan zijn. Het heeft geen enkele zin om te weten waar iets over gaat natuurlijk. Alles heb al op feesboek gestaan toch.
pi_213558880
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Je moet de bepalingen uit twee verdragen in onderlinge samenhang zien en je valt steil achterover van het gebrek aan waarborgen en de enorme macht van een buitenlandse mogendheid. Je hoeft je verstandelijke vermogens niet eens los te laten op de verdragsteksten zelf, maar kijk even naar de hakkelende en leugenachtige verdediging van Pia Dijkstra zelf.
Kortom: jij projecteert je verwachting weer eens op iets en dan doet het er niet toe of het waar is, jij ziet toch wel ergens een bevestiging. Betrouwbare bronnen anders dan uit de complothoek heb je niet. Er wordt door dit verdrag geen soevereiniteit overgedragen.
pi_213558882
quote:

[..]
Dit kamerdebat is nauwelijks langer dan een goed krantenartikel.
pi_213559015
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit kamerdebat is nauwelijks langer dan een goed krantenartikel.
Kun je vraag beantwoorden?
pi_213559065
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Kun je vraag beantwoorden?
Ik heb ze nu niet zo, maar niets weerhoudt je er naar te zoeken. De info uit je eerste vraag vind je in de links die ik je gaf.
pi_213559073
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb ze nu niet zo, maar niets weerhoudt je er naar te zoeken. De info uit je eerste vraag vind je in de links die ik je gaf.
Volgens mij mis je het punt een beetje. De media is er om te informeren over dit soort dingen. Dat doen ze vaak heel slecht, maar toch.
pi_213559209
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kortom: jij projecteert je verwachting weer eens op iets en dan doet het er niet toe of het waar is, jij ziet toch wel ergens een bevestiging. Betrouwbare bronnen anders dan uit de complothoek heb je niet. Er wordt door dit verdrag geen soevereiniteit overgedragen.
Er staat niet in "Wanneer de WHO besluit dat er een pandemie, gezondheidscrisis of klimaatcrisis is draagt Nederland zijn soevereiniteit over aan de WHO." Nee, maar daar komt het wel op neer bij het ontbreken van enige waarborgen en overgebleven beslissingsmacht van het parlement.
pi_213560275
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 16:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Er staat niet in "Wanneer de WHO besluit dat er een pandemie, gezondheidscrisis of klimaatcrisis is draagt Nederland zijn soevereiniteit over aan de WHO." Nee, maar daar komt het wel op neer bij het ontbreken van enige waarborgen en overgebleven beslissingsmacht van het parlement.
Nee, daar komt het niet op neer, dat is jouw fantasie.
pi_213560363
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 17:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waar komt het dan wel op neer?
  dinsdag 14 mei 2024 @ 17:55:11 #49
16715 Mylene
*schatje*
pi_213560391
Het in nog sneuvelen toch in de eerste kamer?
pi_213560441
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 17:55 schreef Mylene het volgende:
Het in nog sneuvelen toch in de eerste kamer?
Ja, ooit. DIt is niet de ratificatie van het verdrag en deze motie had geen tanden waardoor de regering deze naast zich neer kan leggen.

Te zijnertijd komt er nog een debat in zowel de 1e als de 2e Kamer (mits het verdrag doorgang vind bij alle lidstaten) en een stemming in beide Kamers, pas dan is het verdrag van kracht.
pi_213561147
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 17:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alsof jij een verdragsvoorstel kunt duiden.
pi_213566459
Door het meermalen negeren van 'de kamer' heeft het afgelopen (demissionaire) kabinet hiermee ook precedenten geschapen voor toekomstige kabinetten om 'de kamer' te negeren.

Dat lijkt me in een (echte) democratie allemaal niet wenselijk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213566598
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 08:21 schreef Montagui het volgende:
Door het meermalen negeren van 'de kamer' heeft het afgelopen (demissionaire) kabinet hiermee ook precedenten geschapen voor toekomstige kabinetten om 'de kamer' te negeren.

Het negeren van moties is sinds de motiediarree is losgekomen niet zo bijzonder, hoor. Dat is ook het hele idee: een motie is een niet bindende oproep.
  woensdag 15 mei 2024 @ 09:09:13 #54
37248 BertV
Klei indiaan
pi_213566779
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:39 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Waarom zou je je fatsoenlijk laten informeren als je ook gewoon tegen van alles kan zijn. Het heeft geen enkele zin om te weten waar iets over gaat natuurlijk. Alles heb al op feesboek gestaan toch.
Als er iemand blij is dat hij eigen onderzoek heeft gedaan ben ik het.
Ik zit in een feesboek groep met lotgenoten. _O-
  woensdag 15 mei 2024 @ 09:09:46 #55
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213566786
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 08:21 schreef Montagui het volgende:

'WE VOEREN DE MOTIE NIET UIT!'

- Zalm, 1997

Wat nu?
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 15 mei 2024 @ 09:11:35 #56
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213566809
Het tegenovergestelde is overigens waar. Door ontelbare debiele moties in te dienen die vooral als doel hebben om op den Twitters stennis te kunnen schoppen heeft de Kamer deze zelf aan inflatie onderhevig gemaakt.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_213567605
Dames en heren, zet gewoon een TR als er zaken gepost worden die elders thuishoren en ga er niet op reageren, scheelt weer werk voor mij :P
pi_213594504
Debat dinsdag 22 21 mei om 19:50 uur te Den Haag.

quote:
Reactie op de motie van het lid Keijzer c.s. over uitstel vragen voor de stemming over de IHR en het pandemieakkoord tijdens de Wereldgezondheidsvergadering (Kamerstuk 25295-2175)
https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2024A03927

[ Bericht 2% gewijzigd door Nober op 17-05-2024 18:40:57 ]
pi_213596299
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:44 schreef Nober het volgende:
Debat dinsdag 22 mei om 19:50 uur te Den Haag.
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2024A03927
Dinsdag is het 21 mei :)
pi_213596493
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 18:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
BNW is ergens anders. Debatten zijn geen gescripte toneelstukken. Al kunnen ze nu weinig: de handtekening is al gezet en Dijkstra wegsturen op dit moment zou ook wel echt absurd zijn.
Oy, wat staat er nou in #57? :P
pi_217576377
Ik zie op Twitter dat er een petitie loopt, iemand enig idee hoe het ervoor staat met dit verdrag?
pi_217576537
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zie op Twitter dat er een petitie loopt, iemand enig idee hoe het ervoor staat met dit verdrag?
De definitieve tekst is er: https://www.rijksoverheid(...)ekst-pandemieverdrag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')