quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
De tradionele media heeft een verbond gesloten met de EBU en Zweden?quote:Op maandag 13 mei 2024 17:41 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij steekt boven het maaiveld uit, dat mag niet. Het is compleet voorspelbaar, deze afloop had natuurlijk niemand kunnen vermoeden maar dat ze hem zouden neermaaien zodra er gelegenheid toe was: dat viel te verwachten.
Je bedoelt dat traditionele media dat deden door middel van hun monopolie? Heel onwenselijk inderdaad.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En creëren zo een wereld zonder enige kritiek. Dat is dan wel weer onwenselijk.
Enjoy!quote:Op maandag 13 mei 2024 17:37 schreef Greys het volgende: [..] Ik ga m'n energie lekker besteden aan m'n hondje en het mooie weer en Greys Anatomy waarvan ik nog 15 seizoenen moet kijken.
![]()
Ik bedoel dat een wereld zonder kritiek bepaald geen ideale wereld is.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bedoelt dat traditionele media dat deden door middel van hun monopolie? Heel onwenselijk inderdaad.
Gezien hij een buitenlander is valt de taakstraf af, ik heb niks gehoord dat zou moeten leiden tot een celstraf.quote:
Ik hoop dat je 'kritiek' niet als eufemisme gebruikt voor smaad en laster.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik bedoel dat een wereld zonder kritiek bepaald geen ideale wereld is.
Klopt maar in beide gevallen klopt het statement 'did not qualify'quote:
Tip tussendoor: Sla seizoen 17 over, het covid seizoen. Daar ga je nog meer aan ergeren dan aan dit hele ESF seizoenquote:Op maandag 13 mei 2024 17:37 schreef Greys het volgende: [..] Ik ga m'n energie lekker besteden aan m'n hondje en het mooie weer en Greys Anatomy waarvan ik nog 15 seizoenen moet kijken.
![]()
Ik vind het vooral grappig dat we hier ineens allemaal mensen hebben die de EBU gaan lopen verdedigen.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:34 schreef d_elise het volgende:
Ik heb ook geen zin meer om hier te discussiëren merk ik. Opeens allemaal mensen die je anders nooit ziet en hoort komen ook even hun plasje doen over het songfestival en Joost en vaak alleen maar negatief. Bah. Als het toch allemaal blijkt mee te vallen zijn ze nergens meer te bekennen.
Die hebben daar de EBU helemaal niet voor nodig, ze maken er zelf wel hun eigen verhaal van. De daadwerkelijke feiten interesseren ze niet zo, het gaat om beeldvorming. En daar zijn ze heel goed in.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:42 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De tradionele media heeft een verbond gesloten met de EBU en Zweden?![]()
Nee, dat is niet wat diskwalificatie betekent. Het betekent "niet meer gekwalificeerd". Dus eerder wel en erna niet meer.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is letterlijk wat diskwalificatie betekent, niet gekwalificeerd, dus dat klopt gewoon Nederland heeft zich niet gekwalificeerd voor de finale, daarom deden ze niet mee aan de finale.
Dat maak jij er inderdaad van. Ik heb het over simpele kritische vragen waar menig artiest/sporter geen zin in heeft want het moet allemaal wel leuk blijven. Dat is ook wat Stefan Raatgever in dat artikel van Het Parool betoogt. Stel vooral geen vraag over die vermeende 'maanlanding' want je krijgt een vreemd antwoord.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik hoop dat je 'kritiek' niet als eufemisme gebruikt voor smaad en laster.
Of wil jij niet de waarheid geloven? er niks aan de hand is gewoon onzin.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:47 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Die hebben daar de EBU helemaal niet voor nodig, ze maken er zelf wel hun eigen verhaal van. De daadwerkelijke feiten interesseren ze niet zo, het gaat om beeldvorming. En daar zijn ze heel goed in.
Er worden nu gewoon puur lasterlijke verhalen geschreven, karaktermoord. Zo gaat het altijd in Nederland, dat is gewoon hoe wij zijn. Jij bent er zelf ook een voorbeeld van. Ik heb niet veel met de Tiktok-generatie, maar ze weten wel dat ze dit soort verhalen met een stevige korrel zout moeten nemen, die slikken dat niet meer voor zoete koek.
En een vreemd antwoord krijgen is erg omdat?quote:Op maandag 13 mei 2024 17:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat maak jij er inderdaad van. Ik heb het over simpele kritische vragen waar menig artiest/sporter geen zin in heeft want het moet allemaal wel leuk blijven. Dat is ook wat Stefan Raatgever in dat artikel van Het Parool betoogt. Stel vooral geen vraag over die vermeende 'maanlanding' want je krijgt een vreemd antwoord.
Om gediskwalificeerd te kunnen worden moet je je natuurlijk eerst kwalificerenquote:Op maandag 13 mei 2024 17:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat diskwalificatie betekent. Het betekent "niet meer gekwalificeerd". Dus eerder wel en erna niet meer.
Zoals iemand eerder al zei: DSQ is niet hefzelfde als DNQ.
Dat is toch niet alleen een probleem voor traditionele media? Je ziet het hier ook de afgelopen dagen hoe snel discussies gepolariseerd raken.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat maak jij er inderdaad van. Ik heb het over simpele kritische vragen waar menig artiest/sporter geen zin in heeft want het moet allemaal wel leuk blijven. Dat is ook wat Stefan Raatgever in dat artikel van Het Parool betoogt. Stel vooral geen vraag over die vermeende 'maanlanding' want je krijgt een vreemd antwoord.
Je toch ook een normaal antwoord kan geven op een normale vraag?quote:Op maandag 13 mei 2024 17:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En een vreemd antwoord krijgen is erg omdat?
De EBU heeft er een rotzooi van gemaakt op meerdere fronten.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:46 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral grappig dat we hier ineens allemaal mensen hebben die de EBU gaan lopen verdedigen.
Als je ons dat een halfjaar geleden had verteld.
Of: er mag wel eens een einde komen aan het zuigen en treiteren door vragenstellers.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nope. DSQ betekent juist dat iemand eerder wél gekwalificeerd was. Dit not qualify dat iemand dat nooit was. Ze betekenen absoluut niet hetzelfde. Alleen het resultaat is uiteindelijk hetzelfde: de persoon is niet meer gekwalificeerd en mag dus niet meedoen.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt maar in beide gevallen klopt het statement 'did not qualify'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |