abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213548987

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
quote:
Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024

On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:

‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’

The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.

The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.

Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:

‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’

Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.

Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).

Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.

Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je hier. w/

Het gekozen nummer Europapa:

pi_213548989
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:41 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hij steekt boven het maaiveld uit, dat mag niet. Het is compleet voorspelbaar, deze afloop had natuurlijk niemand kunnen vermoeden maar dat ze hem zouden neermaaien zodra er gelegenheid toe was: dat viel te verwachten.
De tradionele media heeft een verbond gesloten met de EBU en Zweden? :') :')
speak only if it improves the silence.
pi_213548991
POLL
pi_213548993
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
En creëren zo een wereld zonder enige kritiek. Dat is dan wel weer onwenselijk.
Je bedoelt dat traditionele media dat deden door middel van hun monopolie? Heel onwenselijk inderdaad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 13 mei 2024 @ 17:43:57 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213549003
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:37 schreef Greys het volgende: [..] Ik ga m'n energie lekker besteden aan m'n hondje en het mooie weer en Greys Anatomy waarvan ik nog 15 seizoenen moet kijken. *O*
Enjoy! ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213549005
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je bedoelt dat traditionele media dat deden door middel van hun monopolie? Heel onwenselijk inderdaad.
Ik bedoel dat een wereld zonder kritiek bepaald geen ideale wereld is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_213549006
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:42 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[poll=7212]
Gezien hij een buitenlander is valt de taakstraf af, ik heb niks gehoord dat zou moeten leiden tot een celstraf.

Dus een boete maar 100% dat hij vervolgt zal worden.
pi_213549012
Joostje deed iets teveel wat niet gewenst is
pi_213549014
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik bedoel dat een wereld zonder kritiek bepaald geen ideale wereld is.
Ik hoop dat je 'kritiek' niet als eufemisme gebruikt voor smaad en laster.
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 17:45:07 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213549015
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:40 schreef gbm het volgende:

[..]
Mja, is het verschil tussen DSQ en DNQ ;)
Klopt maar in beide gevallen klopt het statement 'did not qualify'
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_213549017
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:37 schreef Greys het volgende: [..] Ik ga m'n energie lekker besteden aan m'n hondje en het mooie weer en Greys Anatomy waarvan ik nog 15 seizoenen moet kijken. *O*
Tip tussendoor: Sla seizoen 17 over, het covid seizoen. Daar ga je nog meer aan ergeren dan aan dit hele ESF seizoen ;)
pi_213549025
[quote]0s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:42 schreef Jedi_Pimp het volgende:
poll

Nvm...
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213549033
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:34 schreef d_elise het volgende:
Ik heb ook geen zin meer om hier te discussiëren merk ik. Opeens allemaal mensen die je anders nooit ziet en hoort komen ook even hun plasje doen over het songfestival en Joost en vaak alleen maar negatief. Bah. Als het toch allemaal blijkt mee te vallen zijn ze nergens meer te bekennen.
Ik vind het vooral grappig dat we hier ineens allemaal mensen hebben die de EBU gaan lopen verdedigen.

Als je ons dat een halfjaar geleden had verteld. _O-
pi_213549044
quote:
3s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:42 schreef TjjWester het volgende:

[..]
De tradionele media heeft een verbond gesloten met de EBU en Zweden? :') :')
Die hebben daar de EBU helemaal niet voor nodig, ze maken er zelf wel hun eigen verhaal van. De daadwerkelijke feiten interesseren ze niet zo, het gaat om beeldvorming. En daar zijn ze heel goed in.

Er worden nu gewoon puur lasterlijke verhalen geschreven, karaktermoord. Zo gaat het altijd in Nederland, dat is gewoon hoe wij zijn. Jij bent er zelf ook een voorbeeld van. Ik heb niet veel met de Tiktok-generatie, maar ze weten wel dat ze dit soort verhalen met een stevige korrel zout moeten nemen, die slikken dat niet meer voor zoete koek.
  maandag 13 mei 2024 @ 17:47:51 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213549048
quote:
88s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dat is letterlijk wat diskwalificatie betekent, niet gekwalificeerd, dus dat klopt gewoon Nederland heeft zich niet gekwalificeerd voor de finale, daarom deden ze niet mee aan de finale.
Nee, dat is niet wat diskwalificatie betekent. Het betekent "niet meer gekwalificeerd". Dus eerder wel en erna niet meer.

Zoals iemand eerder al zei: DSQ is niet hefzelfde als DNQ.
pi_213549054
quote:
3s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik hoop dat je 'kritiek' niet als eufemisme gebruikt voor smaad en laster.
Dat maak jij er inderdaad van. Ik heb het over simpele kritische vragen waar menig artiest/sporter geen zin in heeft want het moet allemaal wel leuk blijven. Dat is ook wat Stefan Raatgever in dat artikel van Het Parool betoogt. Stel vooral geen vraag over die vermeende 'maanlanding' want je krijgt een vreemd antwoord.
In Southern Sun
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 17:48:47 #17
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_213549062
nee

[ Bericht 98% gewijzigd door yvonne op 13-05-2024 18:40:32 ]
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_213549066
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:47 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Die hebben daar de EBU helemaal niet voor nodig, ze maken er zelf wel hun eigen verhaal van. De daadwerkelijke feiten interesseren ze niet zo, het gaat om beeldvorming. En daar zijn ze heel goed in.

Er worden nu gewoon puur lasterlijke verhalen geschreven, karaktermoord. Zo gaat het altijd in Nederland, dat is gewoon hoe wij zijn. Jij bent er zelf ook een voorbeeld van. Ik heb niet veel met de Tiktok-generatie, maar ze weten wel dat ze dit soort verhalen met een stevige korrel zout moeten nemen, die slikken dat niet meer voor zoete koek.
Of wil jij niet de waarheid geloven? er niks aan de hand is gewoon onzin.

Je word niet verhoord en vervolgt voor een woordenwisseling en wat stemverheffing.
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 17:49:09 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213549067
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat maak jij er inderdaad van. Ik heb het over simpele kritische vragen waar menig artiest/sporter geen zin in heeft want het moet allemaal wel leuk blijven. Dat is ook wat Stefan Raatgever in dat artikel van Het Parool betoogt. Stel vooral geen vraag over die vermeende 'maanlanding' want je krijgt een vreemd antwoord.
En een vreemd antwoord krijgen is erg omdat?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_213549074
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, dat is niet wat diskwalificatie betekent. Het betekent "niet meer gekwalificeerd". Dus eerder wel en erna niet meer.

Zoals iemand eerder al zei: DSQ is niet hefzelfde als DNQ.
Om gediskwalificeerd te kunnen worden moet je je natuurlijk eerst kwalificeren :P
pi_213549077
quote:

[..]
Dat is toch niet alleen een probleem voor traditionele media? Je ziet het hier ook de afgelopen dagen hoe snel discussies gepolariseerd raken.
pi_213549078
quote:
88s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
En een vreemd antwoord krijgen is erg omdat?
Je toch ook een normaal antwoord kan geven op een normale vraag?
In Southern Sun
pi_213549082
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:46 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik vind het vooral grappig dat we hier ineens allemaal mensen hebben die de EBU gaan lopen verdedigen.

Als je ons dat een halfjaar geleden had verteld. _O-
De EBU heeft er een rotzooi van gemaakt op meerdere fronten.

Zo. Mag ik nu zeggen dat ik kan begrijpen waarom men dit besluit omtrent Joost heeft genomen?
pi_213549085
quote:

[..]
Of: er mag wel eens een einde komen aan het zuigen en treiteren door vragenstellers.
Of: misschien heeft een topsporter of artiest ook wel eens een moment voor zichzelf nodig.

't Zijn net mensen.
  maandag 13 mei 2024 @ 17:50:20 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213549088
quote:
88s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Klopt maar in beide gevallen klopt het statement 'did not qualify'
Nope. DSQ betekent juist dat iemand eerder wél gekwalificeerd was. Dit not qualify dat iemand dat nooit was. Ze betekenen absoluut niet hetzelfde. Alleen het resultaat is uiteindelijk hetzelfde: de persoon is niet meer gekwalificeerd en mag dus niet meedoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')