abonnement Unibet Coolblue
pi_213547999
goedendag,
Ik heb vraag betreffende mogelijkheden van hypotheek, maar eerst even een situatie schets:

Ik heb samen met mijn partner een laag inkomen (partner 18K bruto per jaar, ik richting 24K per jaar).
Partner heeft vaste baan. Ik werk sinds 6 maanden via uitzendbureau, wel al promotie gemaakt en een 6 maanden contract gekregen (en vanuit uitzendbureau intresse in mij getoond om verder in functie te groeien bij deze of andere opdrachtgevers met verdere stijging in loon maart hoe snel dat zal zijn is niet bekend).
Voordat ik bij uitzendbureau starte heb ik 18 jaar als zelfstandig ondernemer begonnen maar gestopt vanwege te lage winst en teveel uren maken en teveel gedoe.
heb nog wel een klein ander bedrijf sinds aantal maanden maar nog lage omzet dus niet bruikbaar.

Nu zouden we graag uiteindelijk straks een huis willen kopen maar met een totaal inkomen van 42K krijg je waarschijnlijk net genoeg hypotheek om een bezemkast of garage te kopen.
Voor sociale huurwoning betalen we nu een 650 euro aan huur per maand en huur daarnaast voor hobby en bedrijf nog 3 opslag boxen (totaal een 100 vierkante meter) voor een 700 euro per maand.
Opslag heb ik nu al te weinig ruimte, zou eigenlijk zeker naar 200 vierkante meter moeten gaan.

Liefst zou ik wonen en hobby/bedrijf op 1 plek samenvoegen.

Liefst zouden we een oude boerderij hebben om te wonen met grote schuren voor hobby/opslag/bedrijf, maar goed dat willen nogal veel mensen.

Mijn ouders zijn 2de helft 70, hebben een koophuis met flinke overwaarde.
die zijn aan het nadenken of die niet willen gaan verhuizen, misschien iets kleiner qua woning (maar niet teveel (nu 160 vierkante meter woonoppervlakte) maar vooral levensbestendig (gelijkvloers) en veel kleinere tuin (nu 1300 vierkante meter siertuin).

Nu ben ik dus beetje aan het zoeken wat de opties zouden zijn voor het kopen van huis voor ons (ons eerste koophuis):