Hier ook bloemetjes! Is dat een echte schedel?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:14 schreef sigme het volgende:
Ha, hortensia-tijd begint!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En het penningkruidtapijt gaat bloeien
[ afbeelding ]
Ja, da's een van mijn rammen (geweest).quote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hier ook bloemetjes! Is dat een echte schedel?
Heb je die schedel gewoon begraven en later weer opgegraven?quote:
Wel wat offtopic hoorquote:Op vrijdag 7 juni 2024 20:13 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Heb je die schedel gewoon begraven en later weer opgegraven?
SPOILER: schedelfoto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
En ze ook naar meteen in de grond gezet:quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:18 schreef Tuindier het volgende:
Meteen maar actie genomen voor de eerste border (en een deel van de tweede).
Ik kwam dit tegen:quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:41 schreef maily het volgende:
Vraagje over leilindes ....
Op de stammen verschijnen af en toe uitlopers, en die haal ik weg. Maar het heeft een tegenovergesteld effect, het worden er elk jaar meer .....
Zo ook aan de voet van één van de bomen ..... daar komen steeds nieuwe takken uit.
En die knip ik weg. Maar het helpt niet, integendeel.
Iemand tips?
Aha. Dank je wel!quote:Op vrijdag 7 juni 2024 23:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik kwam dit tegen:
https://www.tuinadvies.nl(...)-op-stam-verwijderen
Maar... (is ook enigszins de reactie van "tuinprins" op dat forum) ik vermoed dat het vooral een tegenreactie is op heftig snoeiwerk. Leibomen snoei je natuurlijk elk jaar flink terug. Op ten duur proberen ze op andere plekken "uit te breiden". Niet te voorkomen en puur aanpassingsvermogen van de natuur.
Kortom, hoort erbij. Net als grasmaaien en onkruid wieden.
Wij hebben in onze tuin meerdere lindes staan die niet gesnoeid worden muv de uitlopers op de stam. Die komen ieder jaar terug en halen we dan weer weg. Lindes van de gemeente hebben dit ook allemaal en worden ook jaarlijks weggehaald. Gisteren is er een bomenexpert langs geweest om alle bomen te checken en onze lindes zijn in goede conditie. Dus het hoort er gewoon bij.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:41 schreef maily het volgende:
Vraagje over leilindes ....
Op de stammen verschijnen af en toe uitlopers, en die haal ik weg. Maar het heeft een tegenovergesteld effect, het worden er elk jaar meer .....
Zo ook aan de voet van één van de bomen ..... daar komen steeds nieuwe takken uit.
En die knip ik weg. Maar het helpt niet, integendeel.
Iemand tips?
quote:Op vrijdag 7 juni 2024 23:52 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wij hebben in onze tuin meerdere lindes staan die niet gesnoeid worden muv de uitlopers op de stam. Die komen ieder jaar terug en halen we dan weer weg. Lindes van de gemeente hebben dit ook allemaal en worden ook jaarlijks weggehaald. Gisteren is er een bomenexpert langs geweest om alle bomen te checken en onze lindes zijn in goede conditie. Dus het hoort er gewoon bij.
Lekker bezig!quote:Op zondag 9 juni 2024 08:01 schreef Seven. het volgende:
Volgend weekend via marktplaats een Judasboom van zeker 2,5 - 3 meter uitgraven.
Hier nog nie! Leuk weerquote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:14 schreef sigme het volgende:
Ha, hortensia-tijd begint!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En het penningkruidtapijt gaat bloeien
[ afbeelding ]
Ik heb begrepen dat judasboom een penwortel heeft en verplaatsen heel moeilijk is. Toen ik er eens informatie over opzocht, kwam ik kwalificaties tegen als “vrijwel onmogelijk” of zelfs “onmogelijk”.quote:Op zondag 9 juni 2024 08:01 schreef Seven. het volgende:
Volgend weekend via marktplaats een Judasboom van zeker 2,5 - 3 meter uitgraven.
Zul je zien dat het @Seven. gaat lukkenquote:Op zondag 9 juni 2024 17:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat judasboom een penwortel heeft en verplaatsen heel moeilijk is. Toen ik er eens informatie over opzocht, kwam ik kwalificaties tegen als “vrijwel onmogelijk” of zelfs “onmogelijk”.
quote:Op zondag 9 juni 2024 17:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat judasboom een penwortel heeft en verplaatsen heel moeilijk is. Toen ik er eens informatie over opzocht, kwam ik kwalificaties tegen als “vrijwel onmogelijk” of zelfs “onmogelijk”.
Ik twijfel.. het is geen hele oude boom, staat nog met paaltjes. Maar ff op onderzoek uit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |