Leuk zo tussen de steentjes! Ben benieuwd of dat wil groeien. Met het vetplantje zonder bloemen zou het in ieder geval moeten lukken, want dat heb ik op vakantie in Frankrijk in een oprit met grind zien woekeren.quote:Op maandag 20 mei 2024 15:37 schreef dick_laurent het volgende:
Ah dank voor de tip @:claudia_x
Jouw tuin is echt een groene oase zo op die foto's, heel mooi
Hier ook maar weer even wat updates, ook al ben ik trouwens echt een to-tale "noob" op tuin gebied... ik weet niet eens de namen van driekwart wat ik in onze tuin zieMaar boeie, ik vind plantjes wel heel leuk en daar gaat het om toch?
Dit hebben vrouwlief en ik paar weken geleden gemaakt. Zelf wat plantjes in de (keiharde) kleigrond gepoot. Tot nu toe doen ze het goed. Bloemetjes gaan savonds trouwens dicht
[ afbeelding ]
Deze is sinds kort ook weer mooi gaan bloeien. Ik weet dus niet zn naam. Weten jullie vast wèl
[ afbeelding ]
Hoewel lastig goed te fotograferen, doet ons citroenboompje inmiddels ook zijn best. Komen steeds meer kleine citroentjes tevoorschijn.
[ afbeelding ]
En tot slot, dit is net vandaag gehaald door vrouwlief samen met haar mams die hier nu op bezoek is.
Ik heb geen idee wat het is, maar ik vind allemaal mooi
[ afbeelding ]
Geen idee haha. Misschien kan ie een slokje water gebruiken. Ik zag net op de radar een onweersbui vlakbij ons, dus had de hoop dat ie ons zou raken. Maar momenteel breekt de zon weer door dusss mja, dan maar weer met de gieterquote:Op maandag 20 mei 2024 17:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De plant is een hibiscus rosa-sinensis volgens Plantnet. Het blad lijkt er geler uit te zien dan ik op het internet vind. Klopt dat?
Geel blad kan een teken zijn dat er iets aan de hand is. Het kan ook het verlies van oud blad zijn. Ik ken de plant niet, maar je zou erop kunnen letten.quote:Op maandag 20 mei 2024 19:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Geen idee haha. Misschien kan ie een slokje water gebruiken. Ik zag net op de radar een onweersbui vlakbij ons, dus had de hoop dat ie ons zou raken. Maar momenteel breekt de zon weer door dusss mja, dan maar weer met de gieter
Da's een fatsia japonica, toch? Ik dacht dat dat een (half-)schaduwplant was. Hoeveel zon krijgt die bij jou?quote:Op maandag 20 mei 2024 21:09 schreef sigme het volgende:
Ook nog een paar niet-bloeiers (een van deze twee bloeit in de winter)
Niet echt in de tuin, ze staan in een onverwarmde serre en zijn erg blij met zoveel licht als er nu is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, vingerplantquote:Op maandag 20 mei 2024 21:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's een fatsia japonica, toch? Ik dacht dat dat een (half-)schaduwplant was. Hoeveel zon krijgt die bij jou?
Ik zag 'em op een vakantieadres buiten staan en heb toen bekeken of ik hem ergens kwijt zou kunnen, maar hij wil uit de wind en niet te zonnig staan en bij mij waait het overal hard, behalve in de kas waar het heel zonnig is.
"Help, m'n Toscaanse jasmijn wordt te groot" said no one ever. Tot @Jippie hier kwam.quote:Op maandag 27 mei 2024 12:14 schreef Jippie het volgende:
Weet iemand of er ook paarsbladige bladhoudende struiken /klimplanten bestaan? Mijn toscaanse jasmijn wordt erg breed en het wordt wel een erg groene muur het hele jaar door (luxe-probleem-ik weet het). Heb ook overwogen om er wat clematis door heen te leiden, zodat ik buiten de bloeiperiode van de jasmijn er ook wat kleur in heb.
[ afbeelding ]
Ik vind heermoes zowaar leuk staan tussen je kattenkruid! En eikenbladhortensia - kende ik niet - is geweldig.quote:Op maandag 27 mei 2024 12:26 schreef Jippie het volgende:
Het kattenkruid (inclusief heermoes)
[ afbeelding ]
Eikenbladhortensia die veel sneller en hoger is gegroeid San ik had verwacht. Het is wel een mooie struik met topzware bloemen en een rode herfstkleur.
[ afbeelding ]
En ook hier veel slakken door het natte weer, ook in de Royal Burgundy die zijn blad momenteel wat laat hangen. Misschien houdt hij niet van natte voeten![]()
[ afbeelding ]
Hallo! *steekt hand op*quote:Op maandag 27 mei 2024 15:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
"Help, m'n Toscaanse jasmijn wordt te groot" said no one ever. Tot @:jippie hier kwam.![]()
Ja, ik heb twee vlieren en die staan allebei in de schaduw, met wel een beetje zon maar niet veel. Ik weet niet of dat doorslaggevend is, want ik heb gelezen dat een vlier het liefst zonnig staat. Misschien doen ze het vooral goed omdat ze relatief windluw staan? Ze staan beide trouwens ook niet bepaald op een vochtige standplaats.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:36 schreef miss_sly het volgende:
Wat is jouw sambucus nigra mooi
Mijne wil niet erg groeien, dus ik moet hem verplaatsen. Weet alleen niet zo waar naartoe. Jouw staat in meer in de schaduw? @:Claudia_x
Dat klinkt geweldig.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:37 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hallo! *steekt hand op*
Tussen mijn toscaanse jasmijn groeit een oude rozenstruik van mijn oma, gele trompetterplant, en actinidia kolomikta. En sinds kort ook een beetje oost-indische kers.
Zal straks foto plaatsen.
Echt uit de zon is hier vrijwel onmogelijk, maar iets meer in de luwte en wat hoger kan ik wel proberen. Ik ben nog zoekende waar ik het ga proberen.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ik heb twee vlieren en die staan allebei in de schaduw, met wel een beetje zon maar niet veel. Ik weet niet of dat doorslaggevend is, want ik heb gelezen dat een vlier het liefst zonnig staat. Misschien doen ze het vooral goed omdat ze relatief windluw staan? Ze staan beide trouwens ook niet bepaald op een vochtige standplaats.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |