Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting (gaan we dit nog doen, meiden (en heren)?)
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vņel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
Fok! Dieetclub XIII
Nou, als daar niet voldoende tips bij staan om af te vallen dan weet ik het niet meer
Op 17 januari is Isabeau gaan schrappen in onderstaande lijst. Als je bent verwijderd en je vindt dat dat eigenlijk niet de bedoeling was, dan moet je even heel hard schreeuwen
afraidtech (1m87) was 95 kg, is nu 95 kg en wil graag 80 kg wegen
Atrimar(1m86) was 91 kg, is nu 87 kg en wil graag zo'n 85 kg wegen -4
Brighteyes (1m72), was 83,1 kg, is nu 82 kg en wil eerst graag 78 kg wegen -1,1
charmed-angel is nu 80 kg en wil graag 65 wegen
chrisie(1.72), woog 111 kilo nu 89, wil graag 75, is tevreden < 90 kg -22
Cynix(1.87) is nu 98 kg en wil graag 87 wegen
Danny (1m77), was 92,5, is nu 82 kg en wil graag 75 kg wegen -10,5
Esk (1m72), was 90 kg, is nu 85,3 en wil graag 80 en liefst 65 kg wegen -4,7
Essebes(1m76) is nu 92,2 en wil graag 82 wegen
fat_cow 1m76) was 100, is nu 88 en wil graag 78 wegen -12
Fannetje(1m75) was 95, is nu 88 en wil graag 75 wegen -7
Flying_Vee(1m73) woog 82.5 kilo, is nu 70,5 kg en wil graag 65,5 kg wegen -12
Glossy (1m68), was 115 kg, is nu 98,5 kg en wil graag 65 kg wegen -16,5
heaven7 (1m72) was 67 kg, is nu 67 kg
Hoofdmuts was 119,5 kg, is nu 93,8 kg en wil graag 77 kg wegen -25,7
Isabeau (1m67) was 93,6 kg, is nu 90,6 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen -3,4
Jojogirl (1m72), was 92 kg, is nu 77,2 kg en wil graag 75 kg wegen -14,8
Juan Zueco (1m90) was 89 kg is nu 89 kg en wil graag 77 wegen
Kleintje (1m63) was 71 kg, is nu 66,3kg en wil graag 60 kg wegen -5,7
La_Chatte_Noir(1m71) was 80,5 kg, is nu 79,9 kg en wil graag 72 wegen -0,6
LadyS (1m74) , was 114,2 kg, is nu 107,5 kg 6,7
LEiPiE(1m85) was 95 kg, is 91 en wil graag zo'n 80 a 85 wegen -4 kg
lilianveldhuizen was 87,5 kg, is nu 87 kg en wil graag 75 wegen -0,5
Lilithu (1m65) was 110,4 kg, is nu 92,8 en wil graag minder dan 80 kg wegen -17,6 kg
Lurky (1m65), was 80 kg, nu 66,2 kg, wil graag 65 kg wegen 13,8
maple_leaf is nu 65 kg en heeft onder de 60 kg als streefgewicht
Magic666 (1m85) was 103, is nu 92,5 en wil graag tussen de 85-90 wegen -10,5kg
miss_cee (1m68) was 66,5, is nu 65 en wil graag 56,5 wegen -1,5
Miss_sly was 86 en is nu 77 -9
Moesta (1m56) was 89, is nu 61 en wil naar 50 kilo [/b]-28[/b]
Nyame (1m62) was 77,8 kg is nu 76,2 en wil graag 70 en uiteindelijk ca. 62 kg wegen -1,6
poep (1m69) was ooit 86, is nu 61,5 kg en wil graag 60 kg wegen -24,5
popje (1m70) was 63 kg, is nu 62 kg en wil graag 59 wegen-1
raphidae (1m85) was 115 kg, is nu 81 kg en wil graag 80 wegen -34
Stout (1m75) was 96 kg, is nu 85 kg en wil graag 75 kg wegen.
Swatkat (1m76) was 92 kg, is 86 en wil graag 70 kg wegen -6
Tackleberry (1m83) was 93 kg, is nu 84 kg en wil graag 80 kg wegen -9
Tovaho (1m83) was 119,1 kilo, is nu 109,2 en wil graag 90-95 wegen -9,9
TMoose (1m76), was 110 kg, is nu 104 kg en wil graag onder de 90 kg wegen -6
uiruru(1m78) is 88 kg en wil graag 77 kg wegen
YPPY(1m72) was 95 kg, is nu 85,5 kg en wil graag 75 wegen -9,5
Degenen met hebben in het laatste topic niet gereageerd. Als die ook niet in dit topic melden, haal ik die van de lijst af. Dan wordt het wat overzichtelijker.
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Site van het voedingscentrum - niet zo'n uitgebreide site over afvallen
Libelle Dieet ABC - Libelle Dieet ABC, best nuttig en uitgebreid
Diėtistensite - medisch advies van/over diėtisten
www.digitale-dietist.nl/ - met online caloriėntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
www.gezondgewicht.be/nl/index.asp - redelijk informatieve site
www.smulweb.nl/afslanken.html - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diėten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Engelse sites:
www.fitday.com - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
www.weight-loss-diet-i.com/ - heeeel erg veel dieet advies!
Oxygen Health - site van oxygen.com om in 52 stappen af te vallen
http://how-can-i-lose-weight.com/ - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
www.realage.com - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
http://www.ivillage.com/diet/ - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
http://www.3fatchicks.com/ - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak.com - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
www.thermocare.nl/ - over Herbalife
www.slank-klup.nl/index.html - de site van Slankklub Nederland
www.weightwatchers.com/international/netherlands/ - weight watchers
www.afslanken.com/afslankenonline/index - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
www.weightcare.nl/index.htm - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
www.eganederland.nl/- site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
www.slimfast.nl - met veel light recepten
www.bodysolution.nl - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 05-03-2003 20:02]
Als je nog niet in de lijst staat en je wilt er wel in, wil je dat dan duidelijk aangeven? Doe maar met slingers of plaatjes of versiering ofzo, anders lees ik er zeker overeen. Als iemand anders tussendoor het lijstje wil updaten mag dat natuurlijk.
Staat er een Bij je nick, wil je dan zeker reageren? Dat weten we dat je nog meedoet.
Voor het lijstje van Kleintje: deze week niets erbij en niets eraf. Valt me nog mee na de cursus van mn werk met het ongezonde eten.
Vandaag weeg ik 70,5 kg( in m'n blote smurfje )
En ik ben al naar de fitness geweest en ga binnenkort pump it probren ( is een soort aerobics met halters zonder #%^#$ pasjes )
quote:bedoel je Body Pump?
Op maandag 17 februari 2003 13:50 schreef Flying_Vee het volgende:
Hoi,Vandaag weeg ik 70,5 kg( in m'n blote smurfje
)
En ik ben al naar de fitness geweest en ga binnenkort pump it probren ( is een soort aerobics met halters zonder #%^#$ pasjes )
3 januari begonnen met afvallen.....van 100 kilo schoon aan de haak
inmiddels terug naar 88 kilo, en nog een kilootje of 10 te gaan!
Overigens zonder ook maar een moment honger!
[edit]Oh enne....ik ben 1,76 meter lang.[/edit]
quote:
Op maandag 17 februari 2003 14:02 schreef fat_cow het volgende:
Dan wil ik me hierbij graag ook even melden:3 januari begonnen met afvallen.....van 100 kilo schoon aan de haak
inmiddels terug naar 88 kilo, en nog een kilootje of 10 te gaan!Overigens zonder ook maar een moment honger!
[edit]Oh enne....ik ben 1,76 meter lang.[/edit]
netjes, nou nog volhouden en daarna op gewicht blijven en gezond leven
quote:Yep....vooral het op gewicht blijven lijkt me heel moeilijk. Nu is de motivatie er wel omdat de weegschaal iedere keer laat zien dat ik afval. Maar als mijn gewicht straks weer ok is dan begint de volgende uitdaging.....zijn er nog Fokkers die al zover gevorderd zijn? En hebben jullie nog tips?
Op maandag 17 februari 2003 14:12 schreef Scighera het volgende:
[..]
netjes, nou nog volhouden en daarna op gewicht blijven en gezond leven
Ik zit nu tegen heug en meug 2 beschuitjes naar binnen te werken.
Ga zo maar op bed liggen denk ik, het enige voordeel is wel dat het lijnen me nu geen enkele moeite kost
Overigens heb ik mijn vader zover dat er een nieuwe weegschaal mag komen Ik was afgelopen vrijdag namelijk 63.5! Maar toen ik er vanmorgen op ging staan was ik 66.5
Dat verschil is zo groot, daar kun je toch niks mee..
gister weer controle gehad, bij de eerste keer gisteravond op de weegschaal zat ik nog steeds op 63kg.
Toen het meetlint, 2 cm minder dan de vorige keer, het is een kleine vooruitgan, het kan ook niet meer zo snel want dan blijft er niks over!
Toen de vetknijper.. Maar dat ging goed! ik ben van een vetperentage van 23.8% naar 22.7% gegaan!!! een dikke procent eraf!!
Toen alles berekend en beredeneerd werd moest ik een aantal keer ontzettend plassen, na 3x geweest te zijn moest ik me opnieuw wegen, gewoon nieuwsgierigheid naar het resultaat, woog ik in eens 61.5kg!!
Het streefgewicht is ook bijgesteld, is nu 60 kg geworden, en dan mag ik een schommeling hebben tussen de 58 en de 62 kg!!
Ik had in het vorige topic een recept neergezet, maar dat was de laatste post dus hier ook nog maar even.
receptje voor ww taart:
je hebt nodig:
een liter optimel yochurt met een smaakje
12 gelatineblaadjes
zoetstof
lange vingers
en een springvorm
bekleed de bodem van een springvorm met vetvrijpapier,
laat de gelatine weken en smelt het dan door het in een pannetje op een lag vuur te verwarmen.
giet er een paar eetlepels yochurt bij en roer goed, giet er daarna onder voordurend roeren de rest van de yochurt bij. voeg flink wat zoetstof toe omdat de gelatine de zoete smaak neutraliseerd. giet het mengsel in de springvorm, leg er 8 lange vingers op in de vorm van een wiel ( 8 puntjes met elk een lange vinger erop)
laat in de koelkast opstijven en klaar!
1 point per stuk
quote:Ik ben er nog hoor, maar die topics gaan zo snel, dat hou ik allemaal niet bij (jullie dames kletsen teveel
Op maandag 17 februari 2003 13:37 schreef YPPY het volgende:
LEiPiE(1m85) was 95 kg, is 91 en wil graag zo'n 80 a 85 wegen -4 kgDegenen met
hebben in het laatste topic niet gereageerd. Als die ook niet in dit topic melden, haal ik die van de lijst af. Dan wordt het wat overzichtelijker.
![]()
Het is te vergelijken met zo'n veiligheidskoord bij klimmers... elke keer kun je 'm weer vast zetten ergens... als je dan verder klimt dan val je op een gegeven moment terug naar het punt waar ie vast zat.
Het probleem bij mij is het zekeren van een gewicht zeg maar. (ben nu schijnbaar gezekerd op 91).
Mmmz, kromme vergelijking
(en ik krijg een zere kont van m'n hometrainer... kan helaas het zadel niet zo makkelijk vervangen. Als ik 60 km achter elkaar fiets kan ik het de hele week voelen... motiveert ook niet echt)
quote:wat betreft die zere kont, ale een fietsbroek geprobeerd met zeem?
Op maandag 17 februari 2003 20:37 schreef LEiPiE het volgende:[..]
Ik ben er nog hoor, maar die topics gaan zo snel, dat hou ik allemaal niet bij (jullie dames kletsen teveel
![]()
![]()
![]()
)
Maar ik wil nog wel blijven, het is fijn bij een clubje te horen die in 't zelfde schuitje zitten.
Daarnaast ben ik al een tijdje niet afgevallen
Nog steeds 91kg... maar het mooie is dat m'n lichaam nu wel "weet" dat 't daar ook naar terug moet... pas een paar slechte weken gehad en zat weer op de 94, maar zit nu zonder moeite weer op de 91.Het is te vergelijken met zo'n veiligheidskoord bij klimmers... elke keer kun je 'm weer vast zetten ergens... als je dan verder klimt dan val je op een gegeven moment terug naar het punt waar ie vast zat.
Het probleem bij mij is het zekeren van een gewicht zeg maar. (ben nu schijnbaar gezekerd op 91).
Mmmz, kromme vergelijking(en ik krijg een zere kont van m'n hometrainer... kan helaas het zadel niet zo makkelijk vervangen. Als ik 60 km achter elkaar fiets kan ik het de hele week voelen... motiveert ook niet echt)
De weegschaal geeft nu dus 85,5 kilo aan... (oh en mijn begingewicht moet aangepast worden naar 93 kilo! (die 94 is van de schaal thuis en ik weeg me elke maandag bij Fannetje...)
Yppy,
Ik heb als streef gewicht ooit 73 kg ingevuld dit omdat ik toen dit al een hele goede waarde vond maar nu zit ik er al ruim onder ik weg dus 70.5 kg en wil m'n streefgewicht aanpassen.
M'n nieuwe streefgewicht is dus 65.5 kg
Bij dit gewicht heb ik een BMI van 22 en dat wil ik dus vast proberen te houden als ik dat bereikt heb
Ik hoef dus nog maar 6 kilo af te vallen en dat wil ik doen in laten we zeggen 8 maanden, dat moet lukken
Nu zit ik weer aan het burowerk met mijn eigen dieetspulletjes dus die 6 ons haal ik er deze week wel weer van af. Allemaal sterkte met de eventueel ook tegenvallende resultaten. Komt wel weer goed als we maar volhouden, en dat kunnenen we! Dag lieverds
Ik ben al een week of 4 grieperig en verkouden dus dat zit niet echt mee, en verder ook gestopt met roken...
moet wel zeggen dat ik door dat ziekige niet veel trek heb in eten dus dat komt wel enigzins goed uit.
vrijdag toch maar even naar de dokter (woon op kamers dus kan pas vrijdag..)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |