MANCHESTER - De blessure van Nathan Aké lijkt niet ernstig. Trainer Pep Guardiola van Manchester City zei in een persconferentie dat de verdediger zich zondag al een stuk beter voelde en maandag mogelijk al weer kan trainen. Hij liet zich niet uit over de inzetbaarheid van Aké dinsdag in de uitwedstrijd tegen Tottenham Hotspur.Aké viel zaterdag na een minuut of twintig uit in de met 4-0 gewonnen wedstrijd tegen Fulham. De Nederlandse international van City maakte een struikeling en voelde meteen aan zijn been. Hij probeerde nog verder te spelen, maar gaf al gauw aan dat het niet ging. Met een pijnlijke grimas verliet de verdediger het veld.
Manchester City strijdt met Arsenal om de titel in de Premier League. Arsenal is koploper met 86 punten en heeft alleen nog een wedstrijd tegen Everton te spelen. City heeft 1 punt minder, maar nog twee duels voor de boeg. Na de confrontatie met de Spurs volgt nog een wedstrijd tegen West Ham United.
Manchester City heeft een historische prestatie voor het grijpen in het Engelse voetbal. De club kan dit seizoen voor de vierde keer op rij de titel veroveren in de Premier League en dat is een club niet eerder gelukt.
Guardiola beseft dat zijn ploeg dinsdag ’uitzonderlijk’ goed moet spelen tegen Tottenham Hotspur. „Wij kunnen dit seizoen iets heel bijzonders bereiken, maar het is heel simpel. Als we niet winnen, worden we ook geen kampioen”, aldus de Spanjaard in de persconferentie voorafgaand aan de wedstrijd.
„Ik geniet van de druk die erop staat. Wij hebben de afgelopen periode goed gespeeld en veel doelpunten gemaakt. Het heeft ons in de positie gebracht waarin we het in eigen handen hebben.”
Toch is Guardiola niet gerust op een goede afloop tegen Tottenham. City wist de afgelopen jaren niet te winnen in het stadion van de Spurs. „Ik heb veel respect voor die ploeg. Tottenham heeft ook nog iets om voor te spelen (een ticket voor de Champions League) en is in eigen huis altijd zeer agressief. Het wordt een intens gevecht, maar wij weten waar we het voor doen. We moeten nu die unieke kans pakken.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-lijkt-mee-te-vallen
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !