abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 mei 2024 @ 17:30:00 #1
424093 Catalunya.
República Catalana
pi_213538729

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
quote:
Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024

On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:

‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’

The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.

The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.

Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:

‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’

Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.

Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).

Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.

Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je hier. w/

Het gekozen nummer Europapa:

Estat Català | FCB | Visca Catalunya Independent!
pi_213538743
Ik snap die TikTok van Appie niet. Sowieso is het stom om de situatie van Nederland en Israël de hele tijd met elkaar te vergelijken alsof deze vergelijkbaar zijn.

Maar ook: bedoelt hij hier de delegatie of het gehele volk?
  zondag 12 mei 2024 @ 17:32:02 #3
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213538746
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:29 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]
Laat ze maar eens zien dan, je bedoel een filmpje waar Joost een peukje aan het roken is en dat iemand met een videoedit daar op ingezoomd heeft. Dit juist heeft hier alles mee te maken, je mening is gekaapt.
We gaan dit niet elke keer doen. Als je hier nu pas komt mag je eerst even beter onderzoek doen. Deze act is wel klaar.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  zondag 12 mei 2024 @ 17:32:06 #4
424093 Catalunya.
República Catalana
pi_213538747
quote:

[..]
Laat ze maar eens zien dan, je bedoel een filmpje waar Joost een peukje aan het roken is en dat iemand met een videoedit daar op ingezoomd heeft. Dit juist heeft hier alles mee te maken, je mening is gekaapt.
Ik ga niet op je polarisatie in, maar iedereen inclusief je collega's zijn gekke jodenhaters natuurlijk, alleen indiaantje heeft gelijk.

Ga gewoon weg als je niet met andere meningen om kan gaan.
  zondag 12 mei 2024 @ 17:32:24 #5
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213538751
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:17 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Uhhhh daar heb je Putin vs Netanyahu. Volgens Biden is Putin een war criminal en heeft Israel het recht om zich te verdedigen door Gaza binnen te vallen en zelfs Rafah

Ach ja Biden heeft de aankomende verkiezingen toch zo goed als verloren. Over 9 maanden Trump aan de macht en dat zal zo'n beetje de laatste verkiezing daar zijn.

Geert wordt op den duur ook wel premier. Dan heb je allemaal autocraten aan de macht die zo snel mogelijk elke vorm van rechtstaat gaan willen afbreken
Ik had het over de dubbele moraal van de EBU
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 12 mei 2024 @ 17:35:32 #6
424093 Catalunya.
República Catalana
pi_213538768
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:33 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]
Nee hoor, op mijn forums is discriminatie niet gewenst. Kritiek op de gene die er daadwerkelijk er wat mee te maken heeft vind ik prima. Mensen die antisemitisme bagataliseren en mensen beoordelen vanwege hun afkomst vind ik foute figuren en daar doe ik dus niet aan mee.

Ik heb ook echt wel kritiek op het beleid van Israël, maar dat niet wil nog niet zeggen dat ik een hekel heb aan die mensen zelf, daar pas ik voor.
Ja, maar Appie wilt de schuld in de joodse schoenen schuiven, toch? :D

Je maakt het alleen maar erger nu. Speltip #7: weet wanneer je moet stoppen.
pi_213538772
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:24 schreef indiaantje89 het volgende: Even kijken hoor. Nederlandse Joost heeft gedoe met Zweedse cameravrouw.
Het was geen Zweedse cameravrouw.
Wie wel laat ik in het midden. Haar dreigementen (hij heeft niet het recht om te leven en niet meer het recht om te zingen) aan het adres van Joost pre aangifte staan online.
pi_213538778
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:35 schreef Za het volgende:

[..]
Het was geen Zweedse cameravrouw.
Wie wel laat ik in het midden. Haar dreigementen (hij heeft niet het recht om te leven en niet meer het recht om te zingen) aan het adres van Joost pre aangifte staan online.
Mag ik vragen hoe jij aan meer details komt? Ik heb je comments verder niet gevolgd, dus ben oprecht nieuwsgierig.
  zondag 12 mei 2024 @ 17:37:43 #9
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_213538779
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:06 schreef Za het volgende:

[..]
Zeker, Joost had volgens haar niet meer het recht te zingen zelfs niet het recht te leven.
[..]
Ze is niet anoniem.
Deze persoon wordt de hand boven het hoofd gehouden. Ik laat het hierbij.
Ik weet niet of dat dezelde persoon is maar als dat wel zo is dan is het zeker uit rancune gebeurd inderdaad.
EBU heeft het alleen over een medewerker en die (andere?) dame was van de Israëlische persdelegatie.

Als zij inderdaad ervoor heeft gezorgd dat Joost door haar valse beschuldigingen niet mee mocht doen dan moet daar ook wel een flinke sanctie op komen te staan van de EBU.
Dan zou Israël in elk geval volgend jaar geen pers meer mogen sturen, zou Nederland een gegarandeerrde finaleplaats moeten krijgen en dan kan Joost de Israëlische omroep (KAN) aanklagen.
Avrotros kan dan de EBU ook aanklagen.
  zondag 12 mei 2024 @ 17:39:01 #10
424093 Catalunya.
República Catalana
pi_213538789
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:38 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]
omdat je dit toch niet kan winnen. Ik kan prima met een andere mening omgaan, maar antisemitische meningen zeg ik wat van.
Word je niet moe om als een simpele steeds maar weer alle terechte kritiek onterecht antisemitisch te noemen?

Die act werkt niet meer.
  zondag 12 mei 2024 @ 17:40:04 #11
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213538799
Cornald heeft zelf gezegd dat incident van Joost niks met Israël te maken heeft. Het is natuurlijk wel een feit dat de Israëlische delegatie zich behoorlijk misdragen heeft deze week in Malmo.
pi_213538800
quote:

[..]
omdat je dit toch niet kan winnen. Ik kan prima met een andere mening omgaan, maar antisemitische meningen zeg ik wat van.
Ga lekker een vredespijp roken, chief.
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 mei 2024 @ 17:40:33 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213538801
quote:

[..]
Zeggen dat de Israëlische delegatie zich als een stel honden heeft gedragen is antisemitisch. Duidelijk.

Ik dacht dat mensen als jij alleen maar in de krochten van Twitter en in Israël zelf bestonden, maar schijnbaar zijn er meer.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 12 mei 2024 @ 17:40:43 #14
424093 Catalunya.
República Catalana
pi_213538802
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:40 schreef Momo het volgende:
Cornald heeft zelf gezegd dat incident van Joost niks met Israël te maken heeft. Het is natuurlijk wel een feit dat de Israëlische delegatie zich behoorlijk misdragen heeft deze week in Malmo.
Maar als je dat benoemt ben je een antisemiet volgens enkelen.

Niet serieus te nemen. Ik kan hier alleen maar om lachen inmiddels (omdat ik medelijden heb).
pi_213538806
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:37 schreef europapa het volgende:

Mag ik vragen hoe jij aan meer details komt? Ik heb je comments verder niet gevolgd, dus ben oprecht nieuwsgierig.
Er waren mensen ter plekke. Het is geen mysterie verder.
pi_213538809
Denken jullie te weten om welke productiemedewerkster het gaat?
pi_213538814
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:41 schreef Za het volgende:

[..]
Blijkbaar wel want waarom wordt er anders zo vaag gedaan?
  zondag 12 mei 2024 @ 17:42:03 #18
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213538816
quote:

[..]
WTF :D
Selectieve lezer dus
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_213538817
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:41 schreef europapa het volgende:

[..]
Blijkbaar wel want waarom wordt er anders zo vaag gedaan?
Omdat het een incompetente organisatie is. Dat is wel duidelijk ongeacht wat zich nu precies heeft afgespeeld.
  zondag 12 mei 2024 @ 17:42:46 #20
424093 Catalunya.
República Catalana
pi_213538821
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:42 schreef Puzzie het volgende:

[..]
WTF :D
Selectieve lezer dus
Wij zijn allemaal gekke jodenhaters jongens, alleen de bubbel van indiaantje klopt.
  zondag 12 mei 2024 @ 17:43:02 #21
429367 DKUp
ON TOUR
pi_213538824
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:40 schreef Momo het volgende:
Ik lees dit vaker. Wat is er precies gebeurd?
SOONY
  Moderator zondag 12 mei 2024 @ 17:43:17 #22
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_213538827
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:41 schreef Za het volgende:

[..]
Waarom geef je dan je bronnen niet prijs
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator zondag 12 mei 2024 @ 17:43:20 #23
332671 crew  indiaantje89
pi_213538829
quote:
14s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:39 schreef Catalunya. het volgende:

[..]
Word je niet moe om als een simpele steeds maar weer alle terechte kritiek onterecht antisemitisch te noemen?
Nee hoor, want je mening komt uiteindelijk voort uit een antisemitistisch standpunt. Als je kritiek had gehad op Netanyahu vind ik prima. Kritiek op Israël is prima. Maar mensen neer zetten als pestkopen vanwege herkomst en geloof is pure kwaadheid. Die video edits die zijn gemaakt zijn eveneens afkomstig van anti joodse partijen. Zeker gezien de geschiedenis zou je dit beter moeten hebben dan dit.
pi_213538835
Is het na de kwaadaardige domheid alweer tijd voor de users die ten koste van alles advocaat van de duivel moeten komen spelen met achterlijke vergelijkingen met Matthijs van Nieuwkerk en andere voorbeelden van een onveilige sfeer op de werkvloer?
pi_213538842
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:42 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Omdat het een incompetente organisatie is. Dat is wel duidelijk ongeacht wat zich nu precies heeft afgespeeld.
Eens, maar ik had het meer over users hier die lijken te claimen meer te weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')