Dat mag allemaal zo zijn, maar waarom je dan gediskwalificeerd moet worden ontgaat mij.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Op het moment dat tien artiesten hier last van hebben, zou je een punt hebben. Maar als 25 normaal met de 'nieuwe pers' om kunnen gaan en één niet, dan is het toch écht de vraag of het niet vooral aan die ene persoon lag.
Maar dat is om te beginnen dus al niet zo..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:35 schreef ebke het volgende:
[..]
Dat mag allemaal zo zijn, maar waarom je dan gediskwalificeerd moet worden ontgaat mij.
Dit had minder rigoreus opgelost moeten worden.
Ipv de zooi die de EBU er nu van heeft gemaakt.
Dat is het minste wat je mag verwachten bij zo'n drastische maatregel, idd. Dat je volledige openheid van zaken geeft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:33 schreef Ericr het volgende:
Ah de strijd begint. Alleen hult de EBU zich constant in nevelen, komt niet heel betrouwbaar over. Geef dan openheid waarom je zo'n drastische stap neemt als organisatie.
Mag hoor, maar schrikken lijkt me niet gek, je bedreigd voelen is een tweedequote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kan me dat niet voorstellen eigenlijk. Zeker niet na wat er aan vooraf gegaan is.
Gezien dat die vrouw geen contact wilde met Joost of AvroTros, willen ze bijna doen lijken alsof hij haar mishandeld heeft... Knap als er geen fysiek contact was.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om dan niet te vertellen hoe het volgens hun dan wel zit
Team van Israël is zelf media die niet goed met de andere deelnemers omgaan. Haar eigen songwriter provoceert ook. Maar dat jij normaal vindt dat de media mag provoceren, treiteren, pesten en kwetsen vind ik eigenlijk zeer ongezond. En dat je dan constant Joost hierop afvalt is ook bijzonder. Er scharen zich veel mensen achter Joost, zullen ze dat niet doen, omdat ze weten hoe het voelt om zo behandeld te worden door de media? Denk aan oud deelnemer Finland vorig jaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
In ieder land waar persvrijheid is, wat we hoop ik allemaal toejuichen, is de pers vooral op zoek naar zaken die voor reuring zorgen, want dat verkoopt en de mensen smullen er van.
Of je het nou een goede zaak vindt of niet, in sport, kunst, cultuur, de filmwereld, de politiek en eigenlijk elke competitie zullen er altijd mensen zijn van de pers zich op een bepaalde manier gedragen om een reactie uit te lokken. Dit is niet nieuw, dit gebeurt al sinds de media bestaat. De pers provoceert. Sporters, politici, zangers, artiesten, ze hebben hier allemaal mee te maken en hier moet je normaal mee om kunnen gaan.
Gelukkig gaat dit bijna altijd goed en ook dit jaar is het 25 deelnemers wel gelukt, maar Joost Klein niet. Dan denk ik dat we niet de juist persoon hebben gestuurd.
Zoals ik al zei, er doen ook deelnemers mee, zoals die mevrouw van Israël, die toch beduidend kritischer is ontvangen dan onze Joost Klein en wel normaal met de media kon omgaan.
De afspraak dat er op specifieke momenten niet gefilmd zal worden is in samenspraak met de organisatie, en die zijn daar toch mee akkoord gegaan? Je zegt nou dat je het maar moet slikken, terwijl alle partijen met hetzelfde akkoord zijn. Dat is toch gek?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Joost Klein is te gast op het Eurovisie songfestival. Hij bepaalt daar de regels niet. Als de cameravrouw met de EBU andere afspraken heeft gemaakt over wie wel wanneer gefilmd mag worden, staat ze goed in haar recht. Je kan als artiest nou eenmaal niet zelf bepalen wanneer je gefilmd wilt worden. Als je er niet van gediend bent, blijf dan gewoon thuis, of ga naar huis.
Maar zelf het heft in eigen hand nemen en gaan dreigen omdat je jezelf slachtoffer voelt om dat je tegen je zin in gefilmd bent is absoluut niet goed te praten. Je weet waar je aan meedoet, het is het Eurovisie songfestival, een groot mediaspektakel waarbij je voortdurend wordt gefilmd en alles draait om kijkcijfers.
Hou toch op met die onzinquote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:09 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Misschien moeten wij als Nederland iets meer hand in eigen boezem steken.
De AVROTROS zal zelf beter moeten screenen wie we namens ons land naar het Eurovisie songfestival sturen. Of je het wilt of niet, deze persoon (of groep) is een uithangbord en die vertegenwoordigt heel Nederland. Hij stond daar niet namens Joost Klein, maar namens Nederland.
Het is natuurlijk ludiek om als een gekke paljas op toneel te staan en je als dwaas te gedragen omdat het past bij je act, maar naar de media behoort hij zich als gentleman te gedragen.
Verbaal geweld, dreigende bewegingen, intimiderende moves, of whatever zijn gewoon 'not done'. Wees gewoon professioneel en laat je niet provoceren. Er doen 26 landen mee, deelnemers van Israël en Oekraïne onder veel moeilijkere omstandigheden en ze hebben allemaal te maken met de pers, journalisten, cameramensen en fotografen, het is toch dieptriest dat uitgerekend iemand uit Nederland over de schreef moest gaan.
Klopt, politie zou hier ook niks hiermee moeten doen überhaupt, imo.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik kan me oprecht wel voorstellen dat je hiervan schrikt, of dat je boos bent op de actie, maar in Nederland zou de politie hier niks mee doen
Correct en tevens juist.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dus hij is weggestuurd vanwege een he-said / she-said?!
Ja, dat is een afweging die het EBU heeft gemaakt en voelt voor mij ook als vrij streng.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:35 schreef ebke het volgende:
[..]
Dat mag allemaal zo zijn, maar waarom je dan gediskwalificeerd moet worden ontgaat mij.
Dit had minder rigoreus opgelost moeten worden.
Ipv de zooi die de EBU er nu van heeft gemaakt.
Komen in Nederland (wel vrij laat) pas in actie bij een concrete doodsbedreigingquote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:38 schreef GotC het volgende:
[..]
Klopt, politie zou hier ook niks hiermee moeten doen überhaupt, imo.
Hele slechte damage control. AVROTROS heb ik ook niet veel vertrouwen in maar ze zijn wel een stuk meer open dan de EBU. Kop op hakblok als ze onzin verkopen terwijl EBU alleen verantwoording aflegt aan zichzelf. Enge Stalinistenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat is het minste wat je mag verwachten bij zo'n drastische maatregel, idd. Dat je volledige openheid van zaken geeft.
Maar in plaats daarvan wordt het nu bijna weer vreemder. "Nee, volgens haar is het anders, maar hoe dan zeggen we lekker niet".
Ik heb geen Instagram. Print screen alstublieft, dank u welquote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:40 schreef FvanS het volgende:
https://www.instagram.com/stories/joostklein/
INSTAPOST
Wat zegt 'ie?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:40 schreef FvanS het volgende:
https://www.instagram.com/stories/joostklein/
INSTAPOST
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |