BRONquote:Meisje (14) verkracht door groep tieners in België, jongste verdachte is pas 11
De autoriteiten in België doen onderzoek naar de groepsverkrachting van een veertienjarig meisje in een bos in Kortrijk, melden Vlaamse media woensdag. De opgepakte verdachten zijn in de leeftijd van elf tot en met zestien jaar.
De verkrachting vond plaats rond Pasen. Het meisje werd door haar vriendje naar het bos gelokt en daar door meerdere minderjarigen seksueel misbruikt, meldt onder meer VRT.
De jongste opgepakte verdachte is elf jaar oud. "Net omdat de daders zo jong zijn, geven we weinig informatie vrij. Ze zijn wel allemaal geïdentificeerd en opgepakt en er zijn maatregelen genomen door de jeugdrechter. Onze aandacht gaat nu eerst en vooral naar het slachtoffer. Zij krijgt begeleiding om deze gebeurtenissen te kunnen plaatsen", zegt een woordvoerder van het Belgische Openbaar Ministerie tegen de omroep.
Om hoeveel verdachten het precies gaat, is niet duidelijk. HLN heeft het over "een tiental". De autoriteiten melden dat niet.
Onderzocht wordt nu hoe groot de betrokkenheid van de opgepakte verdachten is. Het meisje, dat zelf melding maakte van het seksuele misbruik, krijgt volgens HLN psychologische hulp.
https://www.hln.be/kortri(...)jke-feiten~a928c8cb/quote:Bij diverse bronnen valt te vernemen dat de feiten zich over 3 dagen zouden afgespeeld hebben. Of het slachtoffertje al die tijd werd vastgehouden, is niet duidelijk.
In een ander blad lees ik inderdaad dat het meerdere keren heeft plaatsgevonden, na meerdere keren met haar vriendje dus te hebben afgesproken. Dus dat kan kloppen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 15:01 schreef Nober het volgende:
[..]
https://www.hln.be/kortri(...)jke-feiten~a928c8cb/
Nu is ze 14 en naief maar waarom zou je na de eerste keer je vriendje nog geloven?quote:Op woensdag 8 mei 2024 15:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In een ander blad lees ik inderdaad dat het meerdere keren heeft plaatsgevonden, na meerdere keren met haar vriendje dus te hebben afgesproken. Dus dat kan kloppen.
We weten niet hoe het gelopen is, misschien is ze vastgehouden die dagen, misschien werd ze gechanteerd of op andere manieren onder druk gezet.quote:Op woensdag 8 mei 2024 15:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu is ze 14 en naief maar waarom zou je na de eerste keer je vriendje nog geloven?
Denk niet dat het om geloven dat het dan wel leuk zal worden is gegaan. Maar om dwang en angst.quote:Op woensdag 8 mei 2024 15:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu is ze 14 en naief maar waarom zou je na de eerste keer je vriendje nog geloven?
Dutroux valt juist op omdat het wetboek hier niet gebaseerd is op de wensen van een pedofiele wellusteling.quote:Op woensdag 8 mei 2024 15:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het een zeer kwalijke zaak dat we het ineens over etniciteit gaan hebben. Ik zou ook kunnen zeggen dat juist zedendelicten een Europees fenomeen is, om maar te spreken over Menno B. en Dutroux. Ik weiger dat echter te doen. Hier past vooral het uitspreken van afschuw!²
Loverboy praktijken, van afstand zou je denken wat bezielt zo'n meisje. Maar loverboys weten heel goed hoe ze moeten manipuleren, inspelen op zwaktes of een slecht zelfbeeld van jonge meisjes.quote:Op woensdag 8 mei 2024 15:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Plus misschien gedreigd met video opnames te verspreiden. Dit lijkt me niet echt een zaak om victim blaming toe te passen..quote:Op woensdag 8 mei 2024 15:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Loverboy praktijken, van afstand zou je denken wat bezielt zo'n meisje. Maar loverboys weten heel goed hoe ze moeten manipuleren, inspelen op zwaktes of een slecht zelfbeeld van jonge meisjes.
Dit soort shit overkomt volwassen vrouwen ook. Kwetsbaar meisje dus en dit soort ongedierte maakt daar misbruik van.quote:Op woensdag 8 mei 2024 15:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Straffen is alleen maar symptoombestrijding. Strenger straffen betekent dus alleen de gevolgen harder aanpakken, niet de oorzaak.quote:Op woensdag 8 mei 2024 15:02 schreef GewoonUitNL het volgende:
Hardere straffen zouden een hele hoop helpen. Een paar maanden in een hotel verblijven helpt niet.
Maar omdat ze jong zijn wordt het sowieso gecompliceerder...
Sowieso zijn er veel andere dingen mis welke moeten worden aangepast. Maar een deel van de oplossing is afschrikken door harde gevolgen er aan te koppelen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 18:09 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Straffen is alleen maar symptoombestrijding. Strenger straffen betekent dus alleen de gevolgen harder aanpakken, niet de oorzaak.
Vroeger kon je gewoon minnetjes geven voor opmerkingen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 18:09 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Straffen is alleen maar symptoombestrijding. Strenger straffen betekent dus alleen de gevolgen harder aanpakken, niet de oorzaak.
Dat was mijn plan ook niet. Maar het verbaasde mij wel. Zelf verwacht ik dan dat je naar je ouders gaat en weg blijft van die bende. Maar het zal complex geweest zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:31 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Plus misschien gedreigd met video opnames te verspreiden. Dit lijkt me niet echt een zaak om victim blaming toe te passen..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |