quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:30 schreef Tegan het volgende:
Kan je een screenshot van je regels delen?
Zo te zien moet je bij het 'van toepassing op' gedeelte nog de $ weghalen na de :. Dus =$F$2:EQ102quote:Op dinsdag 24 september 2024 10:27 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ok ik ben er bijna, in het rooster vul ik het aantal mensen dat ter plaatse is in, het aantal getelde dagen is een ploeg van 2, dus 3 mensen telt als anderhalf getelde dag. dus moet ik nog ergens gaan delen maar dat loopt dan weer fout in mijn rooster.
voor het laatste werk heb ik deze week dus vandaag morgen en vrijdag in totaal 10 mensen op de werf wat 5 werkdagen zijn, tot dan zou dat groen moeten blijven ...
=EN(SOM(F2:EQ2)>=$E2*2;F2<>"")quote:Op dinsdag 24 september 2024 10:27 schreef mrPanerai het volgende:
et ik nog ergens gaan delen maar dat loopt dan weer fout in mijn rooster.
voor het laatste werk heb ik deze week dus vandaag morgen en vrijdag in totaal 10 mensen op de werf wat 5 werkda
Ik kan nu niet testen maar volgens mij zou dit werken.quote:Op dinsdag 24 september 2024 10:27 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ok ik ben er bijna, in het rooster vul ik het aantal mensen dat ter plaatse is in, het aantal getelde dagen is een ploeg van 2, dus 3 mensen telt als anderhalf getelde dag. dus moet ik nog ergens gaan delen maar dat loopt dan weer fout in mijn rooster.
voor het laatste werk heb ik deze week dus vandaag morgen en vrijdag in totaal 10 mensen op de werf wat 5 werkdagen zijn, tot dan zou dat groen moeten blijven ...
Dit kan volgens mij niet. Je moet dus met de $'s in de formules spelen helaas.quote:Op dinsdag 24 september 2024 17:51 schreef qu63 het volgende:
[..]
Zo te zien moet je bij het 'van toepassing op' gedeelte nog de $ weghalen na de :. Dus =$F$2:EQ102
-edit-
Beter is =$F$2:F2, en dan doortrekken over de cellen die die opmaak moeten hebben. Dan blijft de $F$2 dus gelijk en de rest is variabel.
Kan t alleen even niet zelf testen, dus pin me er niet op vast!
Hartelijk dank, ik ben vandaag niet op kantoor ga het morgen testen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:41 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik kan nu niet testen maar volgens mij zou dit werken.
=EN(SOM($F2:EQ2)<=($E2*2);F2<>"") is groen.
=EN(SOM($F2:EQ2)>($E2*2);F2<>"") is rood.
Met beide bereik van $F$2:$EQ$102.
Edit: Getest en dit werkt bijna, alle cellen worden rood indien overschrijding, niet alleen de laatste cel zeg maar.
Edit2: Dit is de oplossing die werkt!
=EN(SOM($F2:F2)<=($E2*2);F2<>"") is groen.
=EN(SOM($F2:F2)>($E2*2);F2<>"") is rood.
Leuke puzzel die me 20 minuten bezig hield.
Edit3: Nog een controlevraag, welke formules (indien van toepassing) in kolommen D en E? Moet je niet met D vergelijken i.p.v. E?
Ik bedoel de formules in cellen D2 en E2. Ik hoor ze graag.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:32 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Hartelijk dank, ik ben vandaag niet op kantoor ga het morgen testen.
D is de raming die gemaakt is. E zijn de werkelijke dagen, voorwaardelijke opmaak, indien <= groen indien > dan rood
nu blijven de cellen gewoon groen, had ook het bereik van de som aangepast aangezien het over alle data in die rij gaat,quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:41 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik kan nu niet testen maar volgens mij zou dit werken.
=EN(SOM($F2:EQ2)<=($E2*2);F2<>"") is groen.
=EN(SOM($F2:EQ2)>($E2*2);F2<>"") is rood.
Edit: Getest en dit werkt bijna, alle cellen worden rood indien overschrijding, niet alleen de laatste cel zeg maar.
Edit2: Dit is de oplossing die werkt!
=EN(SOM($F2:F2)<=($E2*2);F2<>"") is groen.
=EN(SOM($F2:F2)>($E2*2);F2<>"") is rood.
Leuke puzzel die me 20 minuten bezig hield.
Edit3: Nog een controlevraag, welke formules (indien van toepassing) in kolommen D en E? Moet je niet met D vergelijken i.p.v. E?
in D2 zit nietsquote:Op woensdag 25 september 2024 14:33 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik bedoel de formules in cellen D2 en E2. Ik hoor ze graag.
Precies wat ik vreesde en waarom ik die controlevraag stelde.quote:Op donderdag 26 september 2024 07:07 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
nu blijven de cellen gewoon groen, had ook het bereik van de som aangepast aangezien het over alle data in die rij gaat,
[ afbeelding ]
[..]
in D2 zit niets
in 2 zit =ALS((SOM(F3:EQ3)/2)=0;"";SOM(F3:EQ3)/2)
juist ja maar hier kom ik dus terug op mijn oude probleem: totaal van de cellen moet nog door 2 gedeeld worden... en daar vind ik net niet de juiste plek voorquote:Op donderdag 26 september 2024 07:44 schreef Tegan het volgende:
[..]
Precies wat ik vreesde en waarom ik die controlevraag stelde.
Je vergelijkt SOM(x) met SOM(x). Dat is altijd waar (lees: altijd groen).
In mijn test had ik in D 10 staan en in E 5.
Je moet dus vergelijken met D.
=EN(SOM($F2:F2)<=$D2;F2<>"") is groen.
=EN(SOM($F2:F2)>$D2;F2<>"") is rood.
In mijn formule vergelijk ik ook met de hele rij, echter steeds per cel vergroot ik de som zodat niet, zie mijn eerste antwoord in post hierboven.
Ben wel met je eens dat het niet altijd even duidelijk was uitgelegd.quote:Op donderdag 26 september 2024 08:58 schreef Tegan het volgende:
Dus als D 10 is moet F:EQ 20 zijn en E 10, alles daarbuiten rood?
Volgens mij is het probleem vooral dat jij je casus niet kan uitleggen.
mooi dat het werkt, maar ik vind het nog steeds makkelijker om $d2*2 te doen, dan het getal in de range te delen.quote:Op donderdag 26 september 2024 08:48 schreef mrPanerai het volgende:
ik heb hem
=EN(SOM($F2:F2/2)<=$D2;F2<>"")
op deze positie /2 toevoegen loste het probleem op!
allemaal bedankt om mee te denken
Als het niet uitmaakt in welke volgorde de rijen staan (of je kan die makkelijk weer terugzetten vanwege informatie in een bepaalde kolom) kan je de hele tabel sorteren op de kolom waar de wiscode in staat, dat blok selecteren en dat dan wissen. Als je dat al doet maar het probleem ontstaat als je met de rechtermuisknop klikt kan je proberen de rijen te verwijderen door na het selecteren Ctrl- te doenquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 17:03 schreef Janneke141 het volgende:
Volgens mij is dit iets heel triviaals, maar ik kan het gewoon niet vinden.
Ik heb een (hele lange) tabel. Die wordt door wat mensen bewerkt, regels toegevoegd, en eens in de week moet de lijst worden opgeschoond. Met een simpel filter worden de rijen met een bepaalde code geselecteerd, en die moeten worden verwijderd.
Ik krijg dat niet anders voor elkaar dan alle gefilterde rijen met de muis selecteren, rechter muisknop, rijen verwijderen. Maar dat moet toch sneller kunnen? (CTRL-A selecteert wel alle gefilterde rijen, maar als ik daarna met rechts klik blijft er maar eentje over...).
Sowieso moet je bij het rechts klikken niet op het getal van je rij klikken (dus als A2 een onderdeel is van je selectie moet je niet op 2 klikken, maar echt op A2). Anders neemt hij de selectie van de rij over tov wat je daarvoor had geselecteerd.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 17:03 schreef Janneke141 het volgende:
Volgens mij is dit iets heel triviaals, maar ik kan het gewoon niet vinden.
Ik heb een (hele lange) tabel. Die wordt door wat mensen bewerkt, regels toegevoegd, en eens in de week moet de lijst worden opgeschoond. Met een simpel filter worden de rijen met een bepaalde code geselecteerd, en die moeten worden verwijderd.
Ik krijg dat niet anders voor elkaar dan alle gefilterde rijen met de muis selecteren, rechter muisknop, rijen verwijderen. Maar dat moet toch sneller kunnen? (CTRL-A selecteert wel alle gefilterde rijen, maar als ik daarna met rechts klik blijft er maar eentje over...).
helaas komt daar niks uitquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:40 schreef Z het volgende:
Hulpkolom (=ALS(C2>B2;"boven";"binnen")) --> Draaitabel --> Draaigrafiek?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |