Ik heb een hele lange relatie gehad en daar ging alles ook heel snel, daarmee wil ik alleen aangeven dat het wel kan.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:15 schreef HSG het volgende:
Dat hij misbruik van je heeft gemaakt van je kwetsbaarheid is niet goed te praten. Maar ook van jouw kant zijn wat op of aanmerkingen. Iemand die je niet kent moet je sowieso niet mee thuis afspreken maar gewoon in het openbaar zoals een café. En als je mentaal niet lekker in je vel zit is Tinder wel de laatste plek om te zijn.
[..]
Dit is te makkelijk. Volgens ging jij akkoord om hem bij jou thuis af te spreken. Daarnaast negeerde je de alarmbellen/rode vlaggen en je zit op Tinder terwijl je mentaal niet lekker in je vel zit. Daarnaast het verhaal over je eerste ex en gelijk naar het buitenland als eerste date.... dat getuigd ook dat jij aan jezelf moet werken en wat volwassener moet worden.
Je hebt nou eenmaal klootzakken van mannen (en vrouwe) en die gaan zichzelf echt niet veranderen.
dit klopt zeker, en ga ik ook niet meer doen. als je thuis afspreekt en het is gezellig met wat drankjes op is die drempel wat kleinerquote:Op zondag 5 mei 2024 17:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Aan jezelf werken is natuurlijk een goed voornemen. Maar op zich hoef je niet te stoppen met daten. Maar als ik je daarbij ongevraagd advies mag geven, dan raad ik je wel aan om niet te snel sex te hebben en daar gewoon een tijdje mee te wachten. Mannen die alleen op sex uit zijn, geven het op een gegeven moment gewoon op en mannen die echt een serieuze relatie willen, kunnen heus wel een tijdje wachten met sex.
dat klopt....hij zei dat er voor hem niks aan de hand was en hij vandaag gewoon met mij had willen lunchen ( maar mijn gevoel zegt dat dit niet klopt) hij was die 3 weken zo geduldig, lief, empathisch en als er iets was belde hij mij gelijk op of appte een heel verhaal...waarom was dat opeens anders na de date toen hij zag dat ik ergens mee zat? dat is dan toch een zware gedragsverandering? hij was kort, koud/kil en deed bijna lacherig over de hele situatie.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sommige mannen geeft het hele spel een kick. Vooral als het juist moeite kost. Zulke vrouwen heb je ook.
Het is me trouwens niet duidelijk uit het verhaal of hij haar echt meteen wilde dumpen. Hij appte nog na de seks, als ze zelf wat minder heftig had gereageerd was er misschien nog een date gekomen.
Even voor mijn duidelijkheid: hij ging weg in de nacht, jullie hadden daarna alleen onderstaand app contact?quote:Op zondag 5 mei 2024 17:40 schreef kiki2024 het volgende:
[..]
dat klopt....hij zei dat er voor hem niks aan de hand was en hij vandaag gewoon met mij had willen lunchen ( maar mijn gevoel zegt dat dit niet klopt) hij was die 3 weken zo geduldig, lief, empathisch en als er iets was belde hij mij gelijk op of appte een heel verhaal...waarom was dat opeens anders na de date toen hij zag dat ik ergens mee zat? dat is dan toch een zware gedragsverandering? hij was kort, koud/kil en deed bijna lacherig over de hele situatie.
Dus letterlijk: hij zei alleen goedemorgen en wat andere algemeenheden (waar jij meer contact gewend was), dat ging malen in je hoofd en zonder verdere toelichting zei jij dat je geen zin had in kinderachtige spelletjes?quote:Ik voelde dat hij ontzettend afstandelijk was, en het contact een beetje afhield. Normaal appt hij altijd ; goedemorgen lieverd of knapperd en nu was het gewoon goedemorgen. Ook was het een stuk minder dan normaal en oppervlakkig. Ik liet hem in een appje weten dat ik geen zin heb in kinderachtige spelletjes
wat zijn de aannames precies ?quote:Op zondag 5 mei 2024 17:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
TS is gekwetst.
Maar wie hier de boeman is, dat is uit zo’n eenzijdig verhaal (want ex post hier niet) nooit te achterhalen.
Wat ik wel lees zijn veel aannames van TS.
Eerst ondersteunend aan de fantasie dat ze samen iets gingen opbouwen (en geen enkele red flag). En als hij zich na de sex anders gedraagt dan in haar droom past dan past įlles wat hij vervolgens doet (en niet doet) in haar verhaal van gebruikt worden.
TS geeft hem weinig gelegenheid zich te verklaren, komt snel met conclusies en dan snap ik wel dat die man er klaar mee is. Blokkade er bovenop en TS kan blijven broeden op įlles van hem wat zij niet kan verklaren en hij volgens haar fout gedaan heeft.
Let wel: ik ontken niet dat TS zich gekwetst voelt.
En wellicht is die vent een lul die drie weken intensief heeft geļnvesteerd aan een one night stand (een hoer is sneller geregeld…).
Maar waar er twee vechten hebben er twee schuld. Beiden hadden Tinder, beiden spraken af.
Hij had misschien wat meer mogen communiceren, maar zij had zeker niet zo snel naar conclusies (en beschuldigingen) hoeven grijpen. En de eerste keer thuis afspreken: nooit een goed plan.
Wat al eerder gezegd is: neem deze ervaring mee, laat hem los, en gebruik de ervaring om naar jezelf te kijken, en hoe jij omgaat met relaties. Of dat nu relaties zijn in het kader van seks/liefde/partner, of relaties op het sociale vlak.
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar: hebben vrienden jou ooit ook zo teleurgesteld?
- feit voor jou was het contact na de seks niet voldoende. Maar ik zie je nergens posten dat je hem dat ook hebt gezegd. Jij schoot meteen in de overdrive.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:51 schreef kiki2024 het volgende:
[..]
wat zijn de aannames precies ?
- feit we hebben 3 weken intensief app/bel contact bijna 24/7
- feit hij belooft mij gouden bergen ( samen iets opbouwen, dates, op vakanties enz) zelfs als ik meerdere keren meld dat het onrealistisch is, aangezien hij mij nooit ontmoet heeft. nee hij wist het 100% want uiterlijk doet er niet toe
- feit hij geeft aan dat zijn zoon van 17 hele weekend bij zijn moeder verblijft, en tijdens de date is hij opeens alleen thuis.
- feit. hij geeft aan hele weekend geen plannen te hebben, 3 weken lang deed hij niks en na de date/seks heeft hij opeens een verjaardag
- feit na de seks vertrok hij er als een haas vandoor
- feit het contact was opeens stukken minder.
met al het bovenstaande is het toch logisch dat ik achter mijn oren ga krabben en hier iets over zeg/app? ik ben namelijk geen persoon die aan het lijntje gehouden wil worden, of in spanning gaat zitten afwachten wat er nou is.
hierna gaf hij aan op een verjaardag te zijn en hier later op de avond op terug te komen. Ik heb gewacht tot 11 uur en hem 5 uur gegeven. hij kon in die 5 uur tijd niet het respect opbrengen/ de tijd en moeite om even een app te sturen om iets te zeggen, terwijl voor de date hij 24/7 met mij liep te appen.
en nee vrienden hebben mij nooit gekwetst, alhoewel een aketieftje hier en daar in elke vriendschap weleens voorkomt
Ik ging malen in mijn hoofd omdat zijn verhalen niet klopte, hij gaf de avond ervoor aan mij die zaterdag weer te willen zien..en ik wist dat die verjaardag een excuus was om mij te vermijden. al was de verjaardag echt ( het kan) dan kan je binnen 5 uur wel tijd maken om even een appje te sturen, en anders is het blijkbaar allemaal niet zo belangrijk en geen prioriteit, wat het de 3 weken wel was. Ik heb hem een kans gegeven op uitleg maar hij had geen tijd ( verjaardag) en vanochtend kwam er uit dat hij met mij had willen lunchen, maar dat uiteraard niet meer wil door mijn gedrag van de avond ervoor ( prachtig excuus om te vertrekken )quote:Op zondag 5 mei 2024 17:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Even voor mijn duidelijkheid: hij ging weg in de nacht, jullie hadden daarna alleen onderstaand app contact?
[..]
Dus letterlijk: hij zei alleen goedemorgen en wat andere algemeenheden (waar jij meer contact gewend was), dat ging malen in je hoofd en zonder verdere toelichting zei jij dat je geen zin had in kinderachtige spelletjes?
Dat is nogal een gedachtensprong en ik kan me best voorstellen dat hij geen idee had waar je het over had.
En het daardoor minder serieus oppakte dan het in jouw hoofd was geworden, waardoor jij je niet gehoord voelde.
En zo ontstaat het misverstand. Jij mondt zijn reactie defensief, ik noem het een reactie van een man die geen idee heeft waar dit over gaat en nu (want hij zit op een verjaardag) niet de tijd heeft het de aandacht te geven die het nodig heeft. Waarna jij bleef broeden en om half elf (misschien zat hij nog steeds op die verjaardag) ontplofte en alle contact afsneed.
Je geeft hem dan ook niet echt de kans iets uit te leggen… In je hoofd heb je alle conclusies al getrokken.
nu zit is te bluffen met zijn vrienden over jou , en jij zit er nog steeds meequote:Op zondag 5 mei 2024 17:57 schreef kiki2024 het volgende:
[..]
Ik ging malen in mijn hoofd omdat zijn verhalen niet klopte, hij gaf de avond ervoor aan mij die zaterdag weer te willen zien..en ik wist dat die verjaardag een excuus was om mij te vermijden. al was de verjaardag echt ( het kan) dan kan je binnen 5 uur wel tijd maken om even een appje te sturen, en anders is het blijkbaar allemaal niet zo belangrijk en geen prioriteit, wat het de 3 weken wel was. Ik heb hem een kans gegeven op uitleg maar hij had geen tijd ( verjaardag) en vanochtend kwam er uit dat hij met mij had willen lunchen, maar dat uiteraard niet meer wil door mijn gedrag van de avond ervoor ( prachtig excuus om te vertrekken )
het was niet perse dat het contact niet voldoende was, het voelde gewoon anders. gewoon oppervlakkig en normaal kletst hij heel veel....hij gaf ook meteen aan naar die verjaardag te gaan. hij heeft ook helemaal niks laten vallen over mij nog een keer te willen zien, terwijl hij voor en tijdens de date heel eager was om mij weer te zienquote:Op zondag 5 mei 2024 17:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
- feit voor jou was het contact na de seks niet voldoende. Maar ik zie je nergens posten dat je hem dat ook hebt gezegd. Jij schoot meteen in de overdrive.
Misschien schrok hij zich dood toen hij na drie weken opeens die andere kant van je zag.
dat kan allemaal ja, ik weet het niet. en een uitleg of verklaring was ik blijkbaar niet waard. als je 20 uur gebeld hebt dan kan je toch nog even bellen om het netjes af te sluitenquote:Op zondag 5 mei 2024 17:56 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Nou, kan ook best dat het verhaal van die man gewoon (in grote lijnen - want naar huis voor zijn 17-jarige zoon is natuurlijk onzin) klopt hoor. Dat hij je echt leuk vond, veel belde en appte om tot een date te komen, en toen tijdens de date afknapte op iets of je teveel als een probleemgeval zag, en toen besloot om er na al die moeite en anticipatie er iig nog seks uit te halen. Of dat hij met oprechte intenties de seks aanging en door de seks afknapte. Of dat hij om wat voor reden dan ook liever thuis wilde slapen (medicijnen innemen, snurken, kan niet in een vreemd bed slapen, verzin maar wat) maar je wel echt leuk vond, alleen iets minder appte dan daarvoor omdat zoveel appen en bellen gewoon niet chill is (zijn volgens mij weinig mannen die daar uit zichzelf echt behoefte aan hebben), en ook niet meer nodig als je elkaar eenmaal RL kent, en toen teruggeschrokken is van je onzekere en agressieve reactie daarop (hij had je die dag al meerdere berichten gestuurd als ik het goed begrijp).
Er zijn gewoon veel meer mogelijkheden dan alleen dat het een vooropgezet plan was om jou letterlijk en figuurlijk te naaien en dan te nokken.
dat kan en zal best, maar ik ben een oprecht persoon en ik meende alles gewoon. als alles een spel voor hem was dan zal hij er niet mee zitten nee.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nu zit is te bluffen met zijn vrienden over jou , en jij zit er nog steeds mee
Nouja, als het de laatste reden is dan heeft hij het juist al uitgelegd en bij een van die andere redenen was hij waarschijnijk blij met het excuus. Want iemand moeten vertellen waarom je op diegene afknapte dat vindt niemand leuk.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:01 schreef kiki2024 het volgende:
[..]
dat kan allemaal ja, ik weet het niet. en een uitleg of verklaring was ik blijkbaar niet waard. als je 20 uur gebeld hebt dan kan je toch nog even bellen om het netjes af te sluiten
Doe je het weer… zaken aan elkaar verbinden en die als feiten zien.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:57 schreef kiki2024 het volgende:
[..]
Ik ging malen in mijn hoofd omdat zijn verhalen niet klopte, hij gaf de avond ervoor aan mij die zaterdag weer te willen zien..en ik wist dat die verjaardag een excuus was om mij te vermijden. al was de verjaardag echt ( het kan) dan kan je binnen 5 uur wel tijd maken om even een appje te sturen, en anders is het blijkbaar allemaal niet zo belangrijk en geen prioriteit, wat het de 3 weken wel was. Ik heb hem een kans gegeven op uitleg maar hij had geen tijd ( verjaardag) en vanochtend kwam er uit dat hij met mij had willen lunchen, maar dat uiteraard niet meer wil door mijn gedrag van de avond ervoor ( prachtig excuus om te vertrekken )
En heb jij rustig, open, neutraal, vanuit jezelf gezegd dat je het gevoel had dat het contact anders was? Voordat je de woorden ‘kinderachtige spelletjes’ gebruikte?quote:Op zondag 5 mei 2024 18:00 schreef kiki2024 het volgende:
[..]
het was niet perse dat het contact niet voldoende was, het voelde gewoon anders. gewoon oppervlakkig en normaal kletst hij heel veel....hij gaf ook meteen aan naar die verjaardag te gaan. hij heeft ook helemaal niks laten vallen over mij nog een keer te willen zien, terwijl hij voor en tijdens de date heel eager was om mij weer te zien
Zijn zoon was niet ziek..hij vertelde mij letterlijk dat hij die middag kleren aan het strijken was, omdat zijn zoon het hele weekend bij zijn moeder zou zijn. paar uur later op de date, toch niet. waarom kan een kind van 17 jaar niet 1 nachtje alleen thuis slapen, en als je kind prioriteit heeft ( logisch ) waarom duik je dan het bed in wetende dat je geen tijd hebt, om na de seks te vertellen dat je naar huis moet ( voor je zoon ). het is gewoon niet netjes en dat is mijn mening.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Doe je het weer… zaken aan elkaar verbinden en die als feiten zien.
Misschien was de zoon ziek of liepen de plannen anders? Na drie weken heb jij de ouder-kind relatie echt nog niet in beeld. En eerlijk gezegd vind ik het wel mooi dat hij in dat geval voor zijn kind kiest en niet voor zijn date die hij drie weken heeft.
Verjaardag: mogelijk vergeten? Of mogelijk wilde hij je daarvoor of daarna nog zien?
Maar toen appte jij al dat je geen zin had in kinderachtige spelletjes van hem. Zonder toelichting, want in je hoofd had je je hele redenatie en de redenen waarom hij zich (volgens jou) zo gedroeg al klaar.
Ik kan me voorstellen dat hij toen even geen zin had in jou, en afleiding zocht.
Vervolgens blokkeerde je hem. En dan ben je verbaasd dat hij geen zin meer heeft om met jou te gaan lunchen? Had hij wellicht als verrassing bedacht.
Die tijdlijn klopt toch?
Natśśrlijk kan het zo zijn dat hij alles bij elkaar loog, jou in bed wilde krijgen en er daarna klaar mee was.
Maar op dit moment lijk je alleen dit scenario te willen zien. En niet objectief te kunnen kijken naar andere scenario’s. En dat kan en dat mag (het is jouw leven), maar ik ben bang dat je dan vaker teleurgesteld gaat worden.
Ik heb gereageerd als mezelf, zoals hij mij in die 3 weken heeft leren kennen en toen was het allemaal best. waarom zou dat nu opeens anders zijn?quote:Op zondag 5 mei 2024 18:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En heb jij rustig, open, neutraal, vanuit jezelf gezegd dat je het gevoel had dat het contact anders was? Voordat je de woorden ‘kinderachtige spelletjes’ gebruikte?
En heb jij het initiatief genomen om een nieuwe afspraak te maken? Want dat wilde je toch graag? Of verwachte je dat dat van hem uit moest komen?
En hij wilde je trouwens (zijn woorden) wel nog eens zien. Met de lunch. Maar toen was jullie contact al spaak gelopen.
prima hoor. ik ga mezelf niet verdedigen hierquote:Op zondag 5 mei 2024 18:15 schreef Lienekien het volgende:
Ik bespeur inmiddels wel een subtiele verschuiving in hoe TS e.e.a. verwoordt en snap nu wel dat @:CoolGuy al vrij snel nattigheid voelde.
Ja, zie, ik ben niet gek.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:15 schreef Lienekien het volgende:
Ik bespeur inmiddels wel een subtiele verschuiving in hoe TS e.e.a. verwoordt en snap nu wel dat @:CoolGuy al vrij snel nattigheid voelde.
Behalve dan dat je dat al continue aan het doen bent.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:16 schreef kiki2024 het volgende:
[..]
prima hoor. ik ga mezelf niet verdedigen hier
ik ga verder met mijn leven, en dat was het. tot kijk en bedankt voor de positieve reacties waar ik iets mee kan
Mijn posts zijn niet bedoeld als aanval, maar waren vragen om verheldering. Die je trouwens niet allemaal beantwoordde.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:16 schreef kiki2024 het volgende:
[..]
prima hoor. ik ga mezelf niet verdedigen hier
ik ga verder met mijn leven, en dat was het. tot kijk en bedankt voor de positieve reacties waar ik iets mee kan
quote:Op zondag 5 mei 2024 12:35 schreef kiki2024 het volgende:
dat de connectie zo sterk is dat hij 100% zeker zou weten dat dit het voor hem is. Hij wilde zelfs een ticket boeken om met mij op vakantie te gaan…ondanks dat hij mij nog nooit gezien had, hij had het over samenwonen, samen een huis kopen in de toekomst
Als je als 30+'er merkt dat dit je juist tot iemand aantrekt in plaats van dat je zo'n hopeloze loser direct links laat liggen, ben je erg naļef en kan je beter even niet daten tot het weer wat beter met je gaat. Zeker als je ook nog eens aangeeft dat je dit veel te hard van stapel lopen vindt. Als het niet goed voelt, kap er dan mee. Als je dat op dit moment niet kan, vertrouw jezelf dan niet in de datewereld.quote:Op zondag 5 mei 2024 13:57 schreef kiki2024 het volgende:
hij zei ook elke keer dat hij lekker een weekje met mij naar de Malediven wilde gaan, hij had het op een avond bijna geboekt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |