quote:Nooit geweten dat 'eskimo' een scheldwoord was.
Het is maar goed dat alerte Drontenaren dit soort misstanden aanhangig maken, opdat de Inuit/Yupik hier geen aanstoot aan behoeven te nemen bij een bezoek aan Dronten.
Er zijn enorm veel bedrijven met deze naam, producten ook, hopelijk kan dat allemaal worden aangepast.
Eerder liefde voor mijn eigen land, is niet zo heel raar. En dat heeft vooral betrekking op Brabant binnen Nederland. Ik hou van de cultuur en tradities, geschiedenis en volksverhalen.quote:Op zondag 5 mei 2024 10:10 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Patriot
Trots zijn op waar je geboren bent alsof je er iets voor hebt gedaan
Alsof Nederland zo'n geweldig land is waar je enorm trots op moet zijn
Het gaat erom dat er problemen over zijn. Niet van/door Eskimo's wss.quote:Op zondag 5 mei 2024 14:32 schreef Leshy het volgende:
Twee topics gewijd aan een of andere straat in Dronten waar niemand op Fok! ooit is geweest of van heeft gehoord, die van naam verandert.
We slaan inderdaad door.
Dat.quote:Op zondag 5 mei 2024 14:32 schreef Leshy het volgende:
Twee topics gewijd aan een of andere straat in Dronten waar niemand op Fok! ooit is geweest of van heeft gehoord, die van naam verandert.
We slaan inderdaad door.
Het gaat een beetje om het bredere plaatje natuurlijk, maar dat snapte je heus wel.quote:Op zondag 5 mei 2024 14:32 schreef Leshy het volgende:
We slaan inderdaad door.
Ze hebben voor ijsbaanlaan gekozenquote:Op zondag 5 mei 2024 14:57 schreef Jordy-B het volgende:
Inuit is toch slechts een van de stammen? Noem het dan Alaskalaan, ofzo.
2 is wat veel/ Maar het geeft aan dat er mensen raar doen over bijv. dit soort zaken.quote:Op zondag 5 mei 2024 14:32 schreef Leshy het volgende:
We slaan inderdaad door.
Het bredere plaatje dat we soms wel eens dingen vervangen omdat ze ouderwets, in onbruik, of uit de gratie zijn geraakt? Zoals al duizenden jaren gebeurt?quote:Op zondag 5 mei 2024 14:58 schreef Danny het volgende:
Het gaat een beetje om het bredere plaatje natuurlijk, maar dat snapte je heus wel.
Best interessant toch, dat dat blijkbaar zo gevoelig ligt dat je met zoiets al het landelijke nieuws kunt halen? Ik vind het heel tekenend voor de extreme kleinzerigheid van nu.quote:Op zondag 5 mei 2024 14:32 schreef Leshy het volgende:
We slaan inderdaad door.
inderdaad. Mensen die gaan klagen omdat een woordje misschien weleens door mensen op een ander continent 'kwetsend' kan worden gevondenquote:Op zondag 5 mei 2024 17:06 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Best interessant toch, dat dat blijkbaar zo gevoelig ligt dat je met zoiets al het landelijke nieuws kunt halen? Ik vind het heel tekenend voor de extreme kleinzerigheid van nu.
Nee, het bredere plaatje dat een zeer minieme minderheid in alles hun zin krijgt, dat blanken het grote kwaad van de hele wereld zijn, dat ieders cultuur ertoe doet en respect verdient behalve de blanke, dat bij elk woord en elke uiting door een bepaalde groep minutieus wordt gezocht naar de meest negatief mogelijke interpretatie om vervolgens zelfgeilend moord en brand te kunnen schreeuwen en te kunnen vingerwijzen etc etc etc. Maar leuk geprobeerd hoor, een 5 voor de inzet.quote:Op zondag 5 mei 2024 16:56 schreef Leshy het volgende:
[..]
Het bredere plaatje dat we soms wel eens dingen vervangen omdat ze ouderwets, in onbruik, of uit de gratie zijn geraakt? Zoals al duizenden jaren gebeurt?
O, dat lijkt me het punt niet. Het punt lijkt me dat de gemeente blijkbaar vindt dat je neerbuigende termen niet als straatnaam gebruikt. Dat dit vervolgens tot zoveel ophef leidt, vind ik vervolgens wel heel bijzonder. Het lijkt wel alsof de lange tenen steeds langer worden.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:10 schreef Danny het volgende:
[..]
inderdaad. Mensen die gaan klagen omdat een woordje misschien weleens door mensen op een ander continent 'kwetsend' kan worden gevonden
Of een term neerbuigend is is nogal arbitrair. Wanneer is dat zo? Als 1 iemand klaagt blijkbaar. En met die insteek kunnen letterlijk duizenden straatnamen veranderen. De vorige was de 'nootmuskaatstraat'. Ja, echt. Het sneue is dat steeds meer mensen zich laten hersenspoelen, danwel het zien als een manier om te laten zien hoezeer ze deugen, en doen alsof ze het wel normaal vinden dat omwille van dit soort onzin een straatnaam wordt veranderd. Ik geloof er geen reet van dat ook maar iemand zich hier druk om maakt en dat ook jij honderdduizend keer door die straat zou kunnen lopen zonder je er ook maar een seconde over te verwondern hoe 'neerbuigend' het wel niet zou zijn (omdat het dat niet is).quote:Op zondag 5 mei 2024 17:14 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
O, dat lijkt me het punt niet. Het punt lijkt me dat de gemeente blijkbaar vindt dat je neerbuigende termen niet als straatnaam gebruikt. Dat dit vervolgens tot zoveel ophef leidt, vind ik vervolgens wel heel bijzonder. Het lijkt wel alsof de lange tenen steeds langer worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |