En dan ook op 10 verschillende momenten (2 rehearsals, generale, jury, family, halve finale, generale, jury, family, finale). Eurovisie is een bijna een therapie sessie op zich nu.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Qua emoties bedoel je?
Ik zou het ook lastig vinden om dat drie keer achter elkaar te doen in repetities.
Hopelijk blijft die ondertiteling ook in de echte show? Snap nog niet echt wat de bijdrage van die nep-gitarist is maargoed dat zien we nog wel dan.quote:
Terug op aarde uit de videogame?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:48 schreef Dave het volgende:
Iemand merkte het hier al op, maar de eerste paar seconden van de rehearsalclip zijn inderdaad wel opvallend, alsof Joost tollend op z'n benen staat, de dansers helpen 'm weer rechtop. Dit is misschien wel onderdeel van "de troef".
Verder jammer dat stuntkabouter de 'EU-RO-PA' net voor de outro doet. In de clip doet Joost dit zelf.
Mee eens! Ware emoties tonen tijdens dit deel van het repetitieproces is gewoon erg moeilijk omdat je tijdens dit proces vooral bezig alles mentaal technisch te blokken zodat je geen fouten maakt als performer. Men kan dit zo als maar kan repeteren in een studio/ repetitiehal maar is toch anders als je op het echte podium staat. In dit technische repetitie proces staat in alles de techniek voorop en alles wat je in de repetitie ruimte hebt geoefend moet nu worden gerealiseerd in de daadwerkelijke set waarin je de performance doet. Joost is een pro dus zal hij pas de echte emoties aan gaan zetten tijdens de belangrijkste momenten (jury en live shows).quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je het drie keer achter elkaar moet doen tijdens een repetitie voelt het voor hem vast ook minder. Dat zal met de live show denk ik wel anders zijn. Wetende dat hij er dan écht echt staat.
Ik neem aan dat ze niet het hele cameraplan wat er al weken ligt helemaal om gaan gooien omdat Nederland net als alle andere landen een 30 seconden snippet moet hebben.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:48 schreef Em31 het volgende:
Het kan natuurlijk wel dat hier stukjes inzitten waar we straks het publiek gaan zien, aangezien ze anders nu een lege zaal zouden filmen? Dat dit zo gedaan is voor deze clip.
Het is inderdaad waar, alsof hij uit de lucht is komen vallen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:48 schreef Dave het volgende:
Iemand merkte het hier al op, maar de eerste paar seconden van de rehearsalclip zijn inderdaad wel opvallend, alsof Joost tollend op z'n benen staat, de dansers helpen 'm weer rechtop. Dit is misschien wel onderdeel van "de troef".
Verder jammer dat stuntkabouter de 'EU-RO-PA' net voor de outro doet. In de clip doet Joost dit zelf.
Hoezo zou er géén gebruik van gemaakt kunnen worden? Het wordt al jaren toegepast bij het ESF. Notabene door de Zweden zelf ook. Het materiaal dat in het beeld moeten ingevoegd, wordt toch gewoon door het land dat het wil hebben aangevoerd. Net zoals ieder land ook zijn eigen props aanlevert. Het vergt alleen heel nauwkeurig camerawerk om het goed en geloofwaardig te laten zijn op het scherm. En.... Een Joost die niet zomaar in het wilde weg kan rondspringen op het podium zoals hij gewend is, omdat dat de illusie kan verstoren.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:32 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er gebruik gemaakt kan worden van AR, dan hadden andere acts, zoals die van de UK dat ook wel gedaan. Slimme camerashots met bijpassende visuals is denk ik het hoogsthaalbare. In het filmpje van de eerste rehearsal zie je daar een voorbeeld van bij 'bus naar Polen, al was dat denk ik niet het definitieve
camera standpunt.
Ik vind de outro mooi, al ben ik 't met Nexum eens dat het enigszins fake oogt, maar ik geef 't 'm te doen.
Kom op Deef, niet te pessimistisch, process the trust, process the trust!
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze niet het hele cameraplan wat er al weken ligt helemaal om gaan gooien omdat Nederland net als alle andere landen een 30 seconden snippet moet hebben.
Ja wel hoor, juist bij Moldavië 2022 bijvoorbeeld, dat had toen geen sfeer, was toen er geen publiek was. Misschien dat landen ook wel kiezen voor iets zonder grote publiek shots.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:51 schreef Em31 het volgende:
[..]nee dat is waar, maar ik kan me niet herinneren dat we in deze clips weleens een lege zaal zien?
Dat lijkt me nogal goed nieuws!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:46 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Nee, hij vertelde ook over de vogel gate en dat Joost meer met het publiek gaat doen of zoiets.
Wat is Marc-Marie z'n kennis op dit vlak?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
Vanavond weer een item bij Beau met Marc Marie en Aran Bade
Heroes was geen AR, dat was gewoon een projectie op een scherm. Je ziet het licht van de visuals ook op Mans zelf.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:50 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Hoezo zou er géén gebruik van gemaakt kunnen worden? Het wordt al jaren toegepast bij het ESF. Notabene door de Zweden zelf ook. Het materiaal dat in het beeld moeten ingevoegd, wordt toch gewoon door het land dat het wil hebben aangevoerd. Net zoals ieder land ook zijn eigen props aanlevert. Het vergt alleen heel nauwkeurig camerawerk om het goed en geloofwaardig te laten zijn op het scherm. En.... Een Joost die niet zomaar in het wilde weg kan rondspringen op het podium zoals hij gewend is, omdat dat de illusie kan verstoren.
Geef mij een goede reden waarom podiumbeest Joost zo ongeveer bijna drie minuten lang op één vierkante meter blijft staan die op iets anders wijst dan hele strikte afspraken waar ze heel lang hebben geoefend, en ik ga er in mee. Maar tot nu toe denk ik dat de 'visuele verrassingen' waar Cornald het over heeft, toch echt met AR te maken hebben.
Die Aran Bade heeft echt totaal geen inside info, zit er steeds helemaal naast... de Valentijn Driessen van Eurovisie. Maar hij mag steeds weer opdraven.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
Vanavond weer een item bij Beau met Marc Marie en Aran Bade
En voor een lege zaal. Ik sta ook wel eens op een toneel en moet dan emotioneel zijn. Daar kom je dan bij een repetitie redelijk bij in de buurt. Maar bij een echte uitvoering, met echt publiek zit je er precies spot on in.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Qua emoties bedoel je?
Ik zou het ook lastig vinden om dat drie keer achter elkaar te doen in repetities.
Hebben we het over hetzelfde? Ik heb volgens mij bij geen voorgaande ESF act AR gezien (los van intervalacts).quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:50 schreef Aadrianus het volgende:
Hoezo zou er géén gebruik van gemaakt kunnen worden? Het wordt al jaren toegepast bij het ESF.
Nee ik denk alleen Letland 2021 een mini stukje? Dat was ook heel random eigenlijk. AR kost veel moeite, zou wel een grote verrassing zijn als dat ineens ook een ding is tijdens optredens dit jaar.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:57 schreef Dave het volgende:
[..]
Hebben we het over hetzelfde? Ik heb volgens mij bij geen voorgaande ESF act AR gezien (los van intervalacts).
Alsof hij ergens uit wordt teruggeroepenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:48 schreef Dave het volgende:
Volgens mij zit er nog een hele wereld tussen "de moed opgeven" en een buitenaardse perfecte staging hebben met allerlei grote props en effecten, de zogenaamde maanlanding staging wat nog nooit was gedaan en pure perfectie is. Volgens mij heeft Joost gewoon een prima staging die past bij Europapa. Denk dat het beeld straks veel beter is tijdens de show zelf omdat we echt een behoorlijk deel nog niet hebben gezien.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:01 schreef d_elise het volgende:
Ik ben ook een beetje gaan twijfelen na de beelden, maar ik vind het ook oneerlijk om de moed helemaal op te geven aangezien alles tot nu toe zo goed is uitgedacht en dat ik het me gewoon niet kan voorstellen dat a) Joost met een "kale" staging de boel mag afsluiten en b) hij continu op zijn plek blijft staan terwijl dat zo niet zijn ding is. Er gaat iets gebeuren om hem heen en ik trust the process want ik vind dat hij dat vertrouwen verdient
En nu heb ik weer hoop.... Het is echt een rollercoaster waar we nu op zitten hahahaquote:
5 x zoveel YouTube views als de concurrentie, 5 x zoveel TikTok views als de concurrentie. Ik maak mij totaal niet druk.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:05 schreef nik4ever het volgende:
[..]
En nu heb ik weer hoop.... Het is echt een rollercoaster waar we nu op zitten hahaha
quote:
Wie zegt dat science fiction props nodig heeft?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij zit er nog een hele wereld tussen "de moed opgeven" en een buitenaardse perfecte staging hebben met allerlei grote props en effecten, de zogenaamde maanlanding staging wat nog nooit was gedaan en pure perfectie is. Volgens mij heeft Joost gewoon een prima staging die past bij Europapa. Denk dat het beeld straks veel beter is tijdens de show zelf omdat we echt een behoorlijk deel nog niet hebben gezien.
Ja, wat ik heb gezien is gewoon okay voor zijn nummer. Geen afgang ofzo. Teleurstellend misschien als je heel veel verwacht had, maar slecht is het zeker niet te noemenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij zit er nog een hele wereld tussen "de moed opgeven" en een buitenaardse perfecte staging hebben met allerlei grote props en effecten, de zogenaamde maanlanding staging wat nog nooit was gedaan en pure perfectie is. Volgens mij heeft Joost gewoon een prima staging die past bij Europapa. Denk dat het beeld straks veel beter is tijdens de show zelf omdat we echt een behoorlijk deel nog niet hebben gezien.
Ik vroeg me al af of zoiets zou komen en dit ziet er weer fantastisch uit! Die lol en gekkigheid zijn heerlijk, maar ik hou er ook van om zijn serieuze kant te horen.quote:
Maar wat we tot nu toe zien is gewoon een beetje suf, het is zo braaf voor de artiest die Joost Klein is. Dus dat doet mij (wellicht ten onrechte) vermoeden dat er toch nog wel iets gaat gebeuren. Ook omdat je hem aan het begin van dat fragment dus ziet "landen".quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Gameachtig denk ik ook nog steeds, futuristisch niet, eerder nostalgisch ninetiesquote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:10 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Wie zegt dat science fiction props nodig heeft?
Ik denk inderdaad wel dat het straks iets game achtigs en futuristisch heeft en dat daar de troef vandaan komt, en dan zijn termen als maanlanding toch niet echt gelogen toch?
Geweldig, hier moest ik hardop om lachenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:55 schreef Rebel- het volgende:
[..]
Net in een jaar dat Polen geen visuals voor tv-only toevoegt!
Ik laat de verrassing die vast nog komt op mij komen. Maar gezien de reacties hier en ook elders zoals bij de bookies. Is het allemaal niet zo groot als de woorden maanlanding en science fiction voor veel mensen klonken. De verwachtingen waren heeeeeeeeel hoog gemaakt daardoor. Wat je interpretatie van de woorden is natuurlijk aan iedereen zelf. Maar veel mensen hebben die bar hoog gelegd.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:10 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Wie zegt dat science fiction props nodig heeft?
Ik denk inderdaad wel dat het straks iets game achtigs en futuristisch heeft en dat daar de troef vandaan komt, en dan zijn termen als maanlanding toch niet echt gelogen toch?
Ja zoiets, inderdaad.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:15 schreef Arizona het volgende:
[..]
Gameachtig denk ik ook nog steeds, futuristisch niet, eerder nostalgisch nineties
We hebben de maanlandingachtige troef nog niet gezien, dus je weet toch nog eigenlijk niet of het zo groot is als beweerd wordt?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik laat de verrassing die vast nog komt op mij komen. Maar gezien de reacties hier en ook elders zoals bij de bookies. Is het allemaal niet zo groot als de woorden maanlanding en science fiction voor veel mensen klonken. De verwachtingen waren heeeeeeeeel hoog gemaakt daardoor. Wat je interpretatie van de woorden is natuurlijk aan iedereen zelf. Maar veel mensen hebben die bar hoog gelegd.
Ik denk dat er ook nog wel iets is wat we nog niet hebben gezien. Dat zou zeker kunnen. Weet niet of daar weer echt iets fantastisch moet verwachten. Als je nog veel verwacht vallen dingen vaak tegen. Denk trouwens dat er wel veel meer energie van dit optreden af gaat komen dan de beelden nu doen vermoeden.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar wat we tot nu toe zien is gewoon een beetje suf, het is zo braaf voor de artiest die Joost Klein is. Dus dat doet mij (wellicht ten onrechte) vermoeden dat er toch nog wel iets gaat gebeuren. Ook omdat je hem aan het begin van dat fragment dus ziet "landen".
Ik ook. Echt álles wat Joost & team tot nu toe hebben laten zien, straalt uit dat er heel goed over nadacht is. De uiteindelijke act is daar het sluitstuk van. Verwacht ik.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:17 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ja zoiets, inderdaad.![]()
Ik denk nog steeds dat ze de verwachtingen helemaal waar gaan maken en het gewoon vet wordt.
Don't watch !!!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |