Dit was een occlusiefront volgens mij. De wind in de warme lucht op grote hoogte waaide noordwest, de wind in de koele lucht lager in de atmosfeer waaide noordoost. De koude lucht die de koele lucht in komt denderen genereerde die dreigende wolken.quote:Op zondag 5 mei 2024 15:27 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat zou best wel eens kunnen. Het was in ieder geval een vrij scherpe scheiding tussen gewoon lekker weer en een dreigende wolk over kilometers breed die er langzaam in schoof.
Weer wat geleerd, een occlusiefront. Ik moet al die boeken nog goed doornemen. Kijk, als ze dit nou vertellen in het weerbericht. Dan leren we ervan.quote:
Nee, niet helemaal.quote:Op zondag 5 mei 2024 16:19 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Weer wat geleerd, een occlusiefront. Ik moet al die boeken nog goed doornemen. Kijk, als ze dit nou vertellen in het weerbericht. Dan leren we ervan.
[ afbeelding ]
Cu= Cumumuls, Cb=Buienwolk, Ns= nimbostratus. Bij warmte wordt dus watercondens opgebouwd in een wolk en als er een koufront langs komt, koelt het zo af dat het watercondens waterdruppels maakt, dus regen.
quote:Op zondag 5 mei 2024 19:45 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Dit lid!(wel heel recalcitrant)
Ik denk dat je genoeg weerstand kan bieden.quote:Op zondag 5 mei 2024 15:27 schreef Resistor het volgende:
[ twitter ]
En wie moet morgen weer in het zuiden werken, en regelmatig naar buiten?
Druppels die van mijn helm een schakelkast in druppelen moet je niet willen.quote:Op zondag 5 mei 2024 23:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik denk dat je genoeg weerstand kan bieden.
Vanavond buien en daarna iig tot en met zondag droog, 20+ en redelijk wat zonquote:Op maandag 6 mei 2024 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Straks weer een bak regen voor het zuiden, voorlopig het laatste?
Ah, een medestander.quote:Op maandag 6 mei 2024 08:11 schreef Resistor het volgende:
[..]
Druppels die van mijn helm een schakelkast in druppelen moet je niet willen.
Kou heb ik totaal geen moeite mee, ik ben zo'n gek die nog in shirt loopt als het vriest.
Nog een keer de goddelijke sproeier op m'n kop, voor het neerslagtekort tot recordhoogte gaat reiken.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:16 schreef Xenorium het volgende:
Volgens mij krijgt Limburg een beste bak water, ik zit hier in in Brabant niet ver van de Belgische grens, hier blijft die zooi ook voor een halve nacht hangen.
Maar volgens mij zijn het niet zulke terror buien als een paar dagen geleden, misschien 20mm in totaal verdeeld over een paar uur.. Kijk als dat naar beneden komt in minder dan een uur dan is dat vragen om problemen.
Dit gaat wel meevallen denk ik. Daarna hopelijk vanaf morgen droog voor een weekje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |