abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213599620

Ook aan de andere kant van de wereld (Australië) zorgt de welbekende groep voor problemen.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 23:05:40 #202
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213599855
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:44 schreef LaDaDiDa het volgende:

Ook aan de andere kant van de wereld (Australië) zorgt de welbekende groep voor problemen.
De niet ingrijpende handhaving?
pi_213601164
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 18:58 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Israeli tourist in Belgium brutally attacked for peeling off anti-Israeli sticker
https://www.timesofisrael(...)nti-israeli-sticker/
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213601178
quote:

Een man en vrouw is een groep?
Of bedoel je dat deze man, die voor verschrikkelijke zaken nog voor de rechter komt, dat zijn gedrag iets zegt over twee miljard mensen?
  zaterdag 18 mei 2024 @ 08:06:26 #205
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_213601283
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 07:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Een man en vrouw is een groep?
Of bedoel je dat deze man, die voor verschrikkelijke zaken nog voor de rechter komt, dat zijn gedrag iets zegt over twee miljard mensen?
Het zijn de usual suspects. Moslims. Lijkt wel of het steeds erger wordt.
pi_213601330
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:19 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, het is meteen mis omdat iemand durft te benoemen hoe de vork in de steel zit.

[ twitter ]
Mona is een beetje dom
pi_213601806
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:19 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, het is meteen mis omdat iemand durft te benoemen hoe de vork in de steel zit.

[ twitter ]
Het is maar een klein stukje dus misschien mis ik wat context, maar ik vind het een loze en populistische uitspraak. En in plaats van zichzelf goed uit te leggen blijft ze die ene oneliner herhalen.

Ik snap de oppositie van Grunberg, want zo generaliseer en vervreemd je NLse moslims. Als ik een moslim in NL was die van huis uit altijd meegekregen heeft andere mensen/geloven/culturen te respecteren dan zou ik op zn minst geïrriteerd zijn door die uitspraak.

Dat antisemitisme een probleem is in NL en buitensporig onder moslims is een feit, maar zulke uitspraken doen helpt dit probleem helemaal niet. Misschien verergert dit het juist.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 09:21:41 #208
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213601988
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 09:09 schreef oblo het volgende:

[..]
Het is maar een klein stukje dus misschien mis ik wat context, maar ik vind het een loze en populistische uitspraak. En in plaats van zichzelf goed uit te leggen blijft ze die ene oneliner herhalen.

Ik snap de oppositie van Grunberg, want zo generaliseer en vervreemd je NLse moslims. Als ik een moslim in NL was die van huis uit altijd meegekregen heeft andere mensen/geloven/culturen te respecteren dan zou ik op zn minst geïrriteerd zijn door die uitspraak.

Dat antisemitisme een probleem is in NL en buitensporig onder moslims is een feit, maar zulke uitspraken doen helpt dit probleem helemaal niet. Misschien verergert dit het juist.
Dat vond ik ook. Ik vind het altijd zo dom en simpel klinken om over "de islamitische cultuur" te praten. Er is geen "islamitische cultuur" en "de" islam bestaat ook niet. Er is een heel boeket aan culturen met een wisselend aandeel aan islamitische elementen.
pi_213602096
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 09:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat vond ik ook. Ik vind het altijd zo dom en simpel klinken om over "de islamitische cultuur" te praten. Er is geen "islamitische cultuur" en "de" islam bestaat ook niet. Er is een heel boeket aan culturen met een wisselend aandeel aan islamitische elementen.
Zulke uitspraken doen het goed bij de achterban. Makkelijk om te begrijpen en het is soms wel lekker om op iets ongenuanceerd te kankeren. Ik betrap mezelf er ook weleens op.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 10:33:04 #210
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213602816
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 08:13 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Mona is een beetje dom
Probeer dit eens te onderbouwen? Zaken benoemen zoals ze zijn geeft juist blijk van kennis en goed verstand.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 09:09 schreef oblo het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom moslims geïrriteerd moeten raken van iemand die een cultureel aspect binnen de Islamtische wereld benoemd. Daarnaast kijkt Grunberg gewoon weg, die woont ook niet in Nederland en is uitgesproken seculier.

Ik vind juist dat het antisemitisme binnen de Islamtische wereld moeten worden benoemd en besproken. En dan kan men naar Israël wijzen, maar ook dat is geen verklaring. Het is natuurlijk al merkwaardig en raar dat zo'n klein land bij veel moslims een enorme woede doet oplaaien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 18 mei 2024 @ 10:33:50 #211
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213602825
quote:

Lijkt wel een sketch man. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 18 mei 2024 @ 10:51:43 #212
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_213603101
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 09:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En toch zie je vrijwel overal ter wereld dat moslims zich op een bepaalde manier gedragen. Neem alleen maar de pro-Hamas demonstraties. Vrijwel overal gaan ze gepaard met geweld en of vernielingen.

Het kan mij persoonlijk niet schelen of het maar 10% van de moslims is. Ga met dat gedrag lekker ergens in de woestijn zitten en laat mij (en mijn samenleving) met rust.

Altijd en overal gezeik met religie en religieuzen. Dat het wordt beschermd door de grondwet is ronduit belachelijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_213603103
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Probeer dit eens te onderbouwen? Zaken benoemen zoals ze zijn geeft juist blijk van kennis en goed verstand.
[..]
Ik zou niet weten waarom moslims geïrriteerd moeten raken van iemand die een cultureel aspect binnen de Islamtische wereld benoemd. Daarnaast kijkt Grunberg gewoon weg, die woont ook niet in Nederland en is uitgesproken seculier.

Ik vind juist dat het antisemitisme binnen de Islamtische wereld moeten worden benoemd en besproken. En dan kan men naar Israël wijzen, maar ook dat is geen verklaring. Het is natuurlijk al merkwaardig en raar dat zo'n klein land bij veel moslims een enorme woede doet oplaaien.
Precies.
Wat Mona zegt is hetzelfde zeggen als dat Japanners over het algemeen xenofobisch zijn, zeker op het platteland.
Dat is gewoon de waarheid net zoals veel moslims en zeker conservatieve moslims antisemitisch zijn.

Maar dat mag je weer niet benoemen.
En dan wel vol verbazing roepen dat aggressie tegen LHBTQ'ers en Joden blijft stijgen.
"Goh ik weet niet waardoor dat komt"
pi_213603183
Mona benoemt het. Maar mag 't niet benoemen

Maar ze benoemt 't toch, dan kan het dus wel? Nee hoor dat mag niet. Boeehoee
  zaterdag 18 mei 2024 @ 10:57:49 #215
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213603185
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:51 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Precies.
Wat Mona zegt is hetzelfde zeggen als dat Japanners over het algemeen xenofobisch zijn, zeker op het platteland.
Dat is gewoon de waarheid net zoals veel moslims en zeker conservatieve moslims antisemitisch zijn.

Maar dat mag je weer niet benoemen.
En dan wel vol verbazing roepen dat aggressie tegen LHBTQ'ers en Joden blijft stijgen.
"Goh ik weet niet waardoor dat komt"
Tja, binnen progressief linkse kringen is het beschermen van moslims een absolute prioriteit.

En dus mag er onder geen enkele voorwaarde worden gesproken over negatieve aspecten binnen de Islamtische culturen. Men zal alles op alles zetten om het eigen wensdenken rondom de Islam (als de zogenaamde 'religie van de vrede') in stand te kunnen houden. En men daarvoor op allerlei manieren bepaalde onderwerpen tot een taboe moet maken of gewoon de realiteit negeren of zelfs ontkennen, dan is dat het waard.
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:57 schreef opgebaarde het volgende:
Mona benoemt het. Maar mag 't niet benoemen

Maar ze benoemt 't toch, dan kan het dus wel? Nee hoor dat mag niet. Boeehoee
Mocht het je niet zijn opgevallen, het maakt meteen veel heftige reacties los, omdat zij dus iets benoemd dat bij een omroep als de BNNVARA (progressief links) een uitgesproken taboe iets, zoiets zeg je niet is daar de consensus.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213603274
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Antisemitisme van NLse moslims moet je benoemen, bespreken en oplossen. En om dat effectief te doen moet je dat met NLse moslims doen, op een verbindende manier. Als je dan uitspraken doet die generaliserend en vervreemdend zijn voor NLse moslims helpt dat je doel niet.

Dat is mijn mening.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 11:10:26 #217
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213603317
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En toch zie je vrijwel overal ter wereld dat moslims zich op een bepaalde manier gedragen. Neem alleen maar de pro-Hamas demonstraties. Vrijwel overal gaan ze gepaard met geweld en of vernielingen.

Het kan mij persoonlijk niet schelen of het maar 10% van de moslims is. Ga met dat gedrag lekker ergens in de woestijn zitten en laat mij (en mijn samenleving) met rust.

Altijd en overal gezeik met religie en religieuzen. Dat het wordt beschermd door de grondwet is ronduit belachelijk.
Ik heb toch een hoop vergelijkbaar vernielzuchtig en schuimbekkend gedrag gezien van niet-islamitische medeburgers, hoor. Daarnaast hou je ook de leefomstandigheden in een hoop mislukte staten buiten beschouwing. Veel moslims leven in landen waar de enige manier van oppositie die kans van slagen heeft er zo uitziet.

Denk bijvoorbeeld even aan de Iraanse burgers en hun demonstratie uitgerekend tegen de invloed van de islamitische geestelijkheid.

Het wordt pas echt eng als dit gedrag gecombineerd wordt met volksmennerij, of het nu door jihadisme, nazisme of fascisme is.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 11:12:32 #218
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213603353
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:06 schreef oblo het volgende:

[..]
Antisemitisme van NLse moslims moet je benoemen, bespreken en oplossen. En om dat effectief te doen moet je dat met NLse moslims doen, op een verbindende manier. Als je dan uitspraken doet die generaliserend en vervreemdend zijn voor NLse moslims helpt dat je doel niet.

Dat is mijn mening.
Ja, EN tegelijk moeten er harde grenzen getrokken worden. Je moet zowel aan de voorkant en de achterkant werk verrichten. Dus dat je niet de verbinding zoekt terwijl verderop zonder consequenties mensen met gezichtsbedekking de UvA onveilig maken voor alles wat niet zoals zij denkt of is.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 11:15:07 #219
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_213603384
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:10 schreef Qarrad het volgende:

Ik heb toch een hoop vergelijkbaar vernielzuchtig en schuimbekkend gedrag gezien van niet-islamitische medeburgers, hoor.
Dat is echt het beste argument dat ik ooit heb gelezen. _O-

Gaan we hierna verder met Stalin, Mao, etc?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_213605267
Media faciliteren groeiende Israëlhaat en Jodenhaat
Verwrongen beeldvorming en indoctrinatie

https://opiniez.com/2024/(...)t/maaikevancharante/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 14:50:36 #221
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213605599
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 13:57 schreef Aether het volgende:
Media faciliteren groeiende Israëlhaat en Jodenhaat
Verwrongen beeldvorming en indoctrinatie

https://opiniez.com/2024/(...)t/maaikevancharante/
quote:
Januskop

Maar laten we nu eens een stukje context leveren bij de beweringen van Hamas. Daarvoor is het nuttig om te kijken wat Hamasleiders vertellen in de islamitische media. Daar verkondigt de terreurgroep al decennia openlijk wat het doel van Hamas is: de vernietiging van Israël en genocide op alle Joden.

Degenen die beweren dat Hamas deze beginselen uit het Handvest van 1988 in 2017 herroepen heeft, moeten nodig een paar recentere interviews met Hamasleiders kijken. Daarin vertellen die hoe ze Israël misleid hebben door zich gematigd voor te doen, en beloven ze wederom genocide en vernietiging.

De Nederlandse kwaliteitsmedia besteden nauwelijks aandacht aan deze boodschap. En evenmin aan de interviews waarin Hamasleiders vertellen dat er geen schuilkelders zijn in Gaza omdat de bevolking martelaar moet worden voor de Palestijnse zaak.

...

Groepsgedrag

Nederlandse media doen hier geen evenwichtig verslag van, en het groepsgedrag van deze media verergert de zaak nog. Onlangs stelde ik weer eens desinformatie en haat zaaien van Trouw aan de orde, maar de argeloze nieuwsconsument die dit bij NOS, RTL, NRC en Volkskrant had willen checken, zou daar dezelfde desinformatie hebben aangetroffen.

Natuurlijk weten deze media wel filmpjes te vinden van Israëlische politici als die dubieuze uitspraken doen, of van Israëlische soldaten of burgers als die zich misdragen. En op zich is dat een goede zaak, maar waar is de balans in de berichtgeving? Noemen deze media bijvoorbeeld nog weleens dat Hamas nog steeds het Rode Kruis niet toelaat bij de gijzelaars?

....

Protesteren

En dan keren we terug naar de Amsterdamse studenten die op TikTok anti-Israëlcontent zien, en als ze braaf naar de ‘betrouwbare’ media gaan, daar voornamelijk bevestiging van die propaganda aantreffen. Elke rebelse student – die niet verder denkt – zal woedend Israël ter verantwoording roepen.

En deze student zal vervolgens bevestigd worden in zijn mening. De universiteit zal gedwee de lijst met Israëlische contacten overhandigen, of zelfs samenwerking met Israëlische contacten verbreken. Wetenschappers die Israël verdedigen, zijn niet meer welkom. Eventuele antisemitische appjes van deze student krijgen nauwelijks aandacht.

Vanwaar die slappe knieën? Omdat deze bestuurders in dezelfde ‘weldenkende’ kringen verkeren en heimelijk of openlijk de kant van de activisten kiezen. Activisten waarbij de stap van anti-Israël naar anti-Joods vaak zo klein is, dat hij nauwelijks waarneembaar is, zoals steeds meer Joodse docenten, medewerkers en studenten ondervinden.
Deze stukken zijn erg treffend geschreven. Het zijn inderdaad de meer progressieve (en linkse) media die keer op keer de lezer halve waarheden of hele leugens verkopen. Precies waar men rechts en conservatieve media van beticht.
pi_213606000
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:06 schreef oblo het volgende:

[..]

Dat is mijn mening.
Geef eens een voorbeeld. Wat en hoe zou jij antisemitisme op een verbindende manier bespreken en ''oplossen'' bij bijvoorbeeld een zogenaamde ''gematigde'' moslima die laat weten thuis een feestje te hebben gevierd n.a.v. de terroristische aanslag in oktober? Wat zou je zeggen, wat zou je duidelijk willen maken? ''Antisemitisme mag niet, foei''? Ga je het bij de kern aanpakken en zeggen ''wat er in de voor jullie heilige koran over joden staat is verwerpelijk!''?

Of is dat te confronterend, waardoor moslims misschien het gevoel krijgen ''gegeneraliseerd'' te worden, en heb je het dan liever over de ''mooie'' dingen, de dingen die ons ''verbinden''?
  zaterdag 18 mei 2024 @ 15:45:29 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213606013
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 14:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Deze stukken zijn erg treffend geschreven. Het zijn inderdaad de meer progressieve (en linkse) media die keer op keer de lezer halve waarheden of hele leugens verkopen. Precies waar men rechts en conservatieve media van beticht.
Dit is exact de waarheid. Niks aan toe te voegen
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213606122
[quote]14s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Dit soort uitspraken doen als politica zeker van een van de komende partijen in het kabinet noem ik niet bepaald slim en handig
pi_213606181
Onlangs stelde ik weer eens desinformatie en haat zaaien van Trouw aan de orde, maar de argeloze nieuwsconsument die dit bij NOS, RTL, NRC en Volkskrant had willen checken, zou daar dezelfde desinformatie hebben aangetroffen.

Mooi.

'Opmerkelijk' dat Charante sinds 7 okt 30 opinie stukken heeft ingediend waarbij het in 21 stuks over antisemitisme gaat en in de 33 artikel voor 7 okt 0 (nul) keer een onderwerp was. Dat zou je toch niet verwachten als al die media altijd al antisemitisch zijn geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')