abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 mei 2024 @ 20:33:36 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213562474
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Maar daar spelen de betrokkenen helaas ook een rol bij. Hoe groot die rol is weet ik niet en laat ik ook in het midden. Ik onderschrijf zeker niet alles, maar er zal heus wel iets kloppen van wat die ruwe vent Finkelstein (zijn wijlen ouders zat in een concentratiekamp)verkondigd. Allen heel slim hebben ze voor hem ook weer een term: self-hating jew. Zo val je bij kritiek altijd wel in een bepaald kader om het je moeilijk te maken.

:{²
Het blijkt vooral dat Joden die zich krachtig uitspreken tegen (het bestaan van) de enige Joodse staat ter wereld met veel kritiek te maken krijgt, Finkelstein (die hier zijn carrière van heeft gemaakt) is daar een goed voorbeeld van.

Het is dan ook de vraag waarom juist zulke mensen enorm populair zijn in bepaalde fuikjes op de socials. Van Joden moet men het daar niet hebben, maar een Jood die zich negatief uitlaat over andere Joden en Israël, ach die is ineens wel handig.

En dat de ouders van Finkelstein in concentratiekampen zaten is niet relevant, zoveel Europese Joden hebben familie of voorouders die in een concentratiekamp zaten of er om het leven zijn gebracht. Ook de manier waarop Finkelstein deze tragedie gebruikt is tenenkrommend. Het geeft zijn anti-Israël verhaal namelijk niet meer legitimiteit, al denkt hij zelf van wel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 14 mei 2024 @ 20:35:13 #152
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213562502
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:33 schreef HowardRoark het volgende:
En dat de ouders van Finkelstein in concentratiekampen zaten is niet relevant, zoveel Europese Joden hebben familie of voorouders die in een concentratiekamp zaten of er om het leven zijn gebracht. Ook de manier waarop Finkelstein deze tragedie gebruikt is tenenkrommend. Het geeft zijn anti-Israël verhaal namelijk niet meer legitimiteit, al denkt hij zelf van wel.
Niet helemaal waar. Hij had het ook kunnen gebruiken/misbruiken (volgens zijn denkwijze). Daar beschuldigd hij juist de anderen van.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 14 mei 2024 @ 20:51:38 #153
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213562784
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Maar daar spelen de betrokkenen helaas ook een rol bij. Hoe groot die rol is weet ik niet en laat ik ook in het midden. Ik onderschrijf zeker niet alles, maar er zal heus wel iets kloppen van wat die ruwe vent Finkelstein (zijn wijlen ouders zat in een concentratiekamp)verkondigd. Allen heel slim hebben ze voor hem ook weer een term: self-hating jew. Zo val je bij kritiek altijd wel in een bepaald kader om het je moeilijk te maken.

En wat probeer je nu met deze diaree?
  dinsdag 14 mei 2024 @ 20:53:25 #154
13462 BansheeBoy
pi_213562839
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En wat probeer je nu met deze diaree?
Ik probeer zo natuurgetrouw en objectief mogelijk een constatering uiteen te zetten. Zit ook niet echt een waardeoordeel (van mezelf) bij. M.a.w.: don't shoot messenger.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 21:02:27 #155
13462 BansheeBoy
pi_213563109
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:40 schreef golfer het volgende:

[..]
Dat is gen antisemitisme, maar 'gewoon' een (al dan niet terecht) anti-Israëlgeluid.
Dit ben ik voor de verandering volledig met je eens. Ik laat mijn ego niet toe de waarheid te ontkennen. Dit is gewoon een manier om te laten blijken dat ze het oneens zijn met israel en haar beleid.

dinsdag 14 mei 2024 @ 21:05:28 #156
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213563189
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik probeer zo natuurgetrouw en objectief mogelijk een constatering uiteen te zetten. Zit ook niet echt een waardeoordeel (van mezelf) bij. M.a.w.: don't shoot messenger.

Bullshit. Je zuigt.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 21:07:46 #157
13462 BansheeBoy
pi_213563235
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Bullshit. Je zuigt.
Kon ik dat maar beamen. Maar helaas is het niet anders. Het is een inconvenient truth.

dinsdag 14 mei 2024 @ 21:12:06 #158
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213563322
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Bullshit. Je zuigt.
Nou, nou. Ik weet zeker dat een moslim objectief over Israël kan oordelen ;)

(hou je lach in, Sherlock)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 14 mei 2024 @ 21:15:44 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213563411
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou, nou. Ik weet zeker dat een moslim objectief over Israël kan oordelen ;)

(hou je lach in, Sherlock)
Ik zeg, Westelijke Sahara, door Marokko bezet, bevolking verdreven de woestijn in, hek er om heen
  dinsdag 14 mei 2024 @ 21:26:27 #160
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213563649
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Kon ik dat maar beamen. Maar helaas is het niet anders. Het is een inconvenient truth.

Zoals al eerder gezegd: flikker op met jouw diarree. Je doet niet anders dan zogenaamd redelijk te zijn terwijl het overduidelijk uit jouw hele posthistorie blijkt dat jij dat nooit bent. Je bent gewoon nog steeds dezelfde vervelende troll die je in 2002 ook al was.
:{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 14 mei 2024 @ 21:29:30 #161
13462 BansheeBoy
pi_213563690
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:26 schreef golfer het volgende:

[..]
Zoals al eerder gezegd: flikker op met jouw diarree. Je doet niet anders dan zogenaamd redelijk te zijn terwijl het overduidelijk uit jouw hele posthistorie blijkt dat jij dat nooit bent.
Heel eerlijk: Ik doe mijn uiterste best dit te volgen maar het lukt me niet. Agree to disagree dan maar. Dat moet kunnen op een forum.

dinsdag 14 mei 2024 @ 21:32:05 #162
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213563734
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:29 schreef BansheeBoy het volgende:

Heel eerlijk: Ik doe mijn uiterste best dit te volgen maar het lukt me niet.

Dan ben je dus nog dommer dan je jezelf al 23 jaar op dit forum voordoet. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 14 mei 2024 @ 21:36:37 #163
13462 BansheeBoy
pi_213563793
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:32 schreef golfer het volgende:

[..]
Dan ben je dus nog dommer dan je jezelf al 23 jaar op dit forum voordoet. :{w
Gaat hard man. We worden écht oud. Alweer 23 jaar zeg.

Mijn standpunt blijft hetzelfde.

pi_213564363
Two men charged in UK with plotting ISIS-style attack against Jewish community
https://www.timesofisrael(...)st-jewish-community/

Paris memorial for people who saved Jews during Holocaust vandalized
https://www.timesofisrael(...)olocaust-vandalized/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 15 mei 2024 @ 00:03:37 #165
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_213565355
quote:
15s.gif Op zondag 5 mei 2024 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Het mes snijdt écht aan 2 kanten. Enerzijds zal er ongetwijfeld een toename zijn van antisemitisme (dit kun je trouwens niet los zien van het schandalige handelen van Israel), dit is zeer kwalijk en moet worden aangepakt. Anderzijds moeten we er ook voor waken dat kritiek op Israel niet gemakshalve antisemitisme wordt genoemd. Want dat misbruik is er ook zeker. Voor mij ligt het zwaartepunt daar. Want een gesprek bij voorbaat onmogelijk maken door het gebruik van dit soort termen wekt juist die agressie aan die lijdt tot écht antisemitisme. Dat moeten we niet willen. Kip of ei, ei of kip.

Antisemitisme zou er uberhaupt niet moeten zijn. En dat jij het wil bagatelliseren (want dat doe je) door het te koppelen aan het gedrag van Israel, zegt al weer genoeg over hoe en wat jij bent en denkt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 15 mei 2024 @ 00:07:48 #166
13462 BansheeBoy
pi_213565379
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 00:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Antisemitisme zou er uberhaupt niet moeten zijn.
Dit ben ik absoluut met je eens. Dit is zo in een ideale wereld. Helaas werkt de kudde niet zo. Helaas.

quote:
En dat jij het wil bagatelliseren (want dat doe je) door het te koppelen aan het gedrag van Israel, zegt al weer genoeg over hoe en wat jij bent en denkt.
Ik constateer dat er een koppeling is ja. Dat is geen hogere wiskunde.

Bagatelliseren is echter voor je eigen rekening.

woensdag 15 mei 2024 @ 00:12:08 #167
Why is all the rum gone?
pi_213565410
quote:
15s.gif Op woensdag 15 mei 2024 00:07 schreef BansheeBoy het volgende:

Helaas werkt de islam kudde niet zo.
Je was een woordje vergeten.

quote:
Ik constateer dat er een koppeling is ja.
Je probeert het te verantwoorden door de koppeling te maken. Maar misschien heb je zelf niet door dat je dat doet. Dat zie je wel vaker bij mensen die vastzitten in een bepaald soort gedachtengoed.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 15 mei 2024 @ 00:15:23 #168
13462 BansheeBoy
pi_213565428
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 00:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Je probeert het te verantwoorden door de koppeling te maken. Maar misschien heb je zelf niet door dat je dat doet. Dat zie je wel vaker bij mensen die vastzitten in een bepaalde soort gedachtengoed.
De koppeling is evident ja. Ik koppel er geen waardeoordeel aan voor de rest. Had je reactie begrepen als dat wel zo was geweest. Nu blijf ik halsstarrig bij mijn standpunt.

woensdag 15 mei 2024 @ 00:16:49 #169
Why is all the rum gone?
pi_213565438
quote:
15s.gif Op woensdag 15 mei 2024 00:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
De koppeling is evident ja. Ik koppel er geen waardeoordeel aan voor de rest. Had je reactie begrepen als dat wel zo was geweest. Nu blijf ik halsstarrig bij mijn standpunt.

Gast, is Nederlands wel je moers taal? Dit is een waardeoordeel: Dit kun je trouwens niet los zien van het schandalige handelen van Israel.
  woensdag 15 mei 2024 @ 00:18:52 #170
13462 BansheeBoy
pi_213565445
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 00:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Gast, is Nederlands wel je moers taal? Dit is een waardeoordeel: Dit kun je trouwens niet los zien van het schandalige handelen van Israel.
Ook dat is een feitelijke constatering met een stukje beeldspraak. Je moet het ook wel willen lezen.

woensdag 15 mei 2024 @ 00:20:28 #171
Why is all the rum gone?
pi_213565452
quote:
15s.gif Op woensdag 15 mei 2024 00:18 schreef BansheeBoy het volgende:

Ook dat is een feitelijke constatering met een stukje beeldspraak.
Het gebruik van het woordje 'schandalig' is een waardeoordeel. Het is jouw mening en zeker niet feitelijk. Je toont duidelijk aan wat ik al eerder zei: je hebt het zelf niet door omdat je vastzit in een bepaald soort gedachtengoed.
  woensdag 15 mei 2024 @ 00:21:49 #172
13462 BansheeBoy
pi_213565459
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 00:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Het gebruik van het woordje 'schandalig' is een waardeoordeel. Het is jouw mening en zeker niet feitelijk. Je toont duidelijk aan wat ik al eerder zei: je hebt het zelf niet door omdat je vastzit in een bepaald soort gedachtengoed.
Ik hou het liever bij beeldspraak. Kan niet zo zijn dat jij beter weet wat ik bedoel dan ik zelf. :D

woensdag 15 mei 2024 @ 00:23:23 #173
Why is all the rum gone?
pi_213565468
quote:
15s.gif Op woensdag 15 mei 2024 00:21 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik hou het liever bij beeldspraak.
Dat zou je kunnen doen, maar dat zou klinkklare onzin zijn.
pi_213565475
quote:

[..]
Antisemitisme zou er uberhaupt niet moeten zijn. En dat jij het wil bagatelliseren (want dat doe je) door het te koppelen aan het gedrag van Israel, zegt al weer genoeg over hoe en wat jij bent en denkt.
Letterlijk hetzelfde niveau als "alle moslims zijn IS-aanhangers".
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 15 mei 2024 @ 00:33:04 #175
330914 Sherlock_Holmes
pi_213565527
quote:

[..]
Ach, in dat geval zal hij racistisch gedrag naar moslims ook moeten kunnen begrijpen hier in Nederland :7
  woensdag 15 mei 2024 @ 00:44:35 #176
13462 BansheeBoy
pi_213565577
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 00:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ach, in dat geval zal hij racistisch gedrag naar moslims ook moeten kunnen begrijpen hier in Nederland :7
En dat begrijpt hij dan weer wel verwacht ik. :D

woensdag 15 mei 2024 @ 00:45:03 #177
Why is all the rum gone?
pi_213565579
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 00:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Technisch gezien is kritiek op moslims niet racistisch, want het is geen ras. Een ras kun je niet kiezen, wat je gelooft wel. ;)
  woensdag 15 mei 2024 @ 00:51:28 #178
330914 Sherlock_Holmes
pi_213565598
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 00:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Technisch gezien is kritiek op moslims niet racistisch, want het is geen ras. Een ras kun je niet kiezen, wat je gelooft wel. ;)
Nou ja, ik heb de afgelopen weken geleerd van studenten dat het wel allemaal racistisch is en dat de blanken (de joden, lol) het de donkere mens (de Palestijnen, ja) willen vernietigen om die reden.

woensdag 15 mei 2024 @ 00:55:55 #179
Why is all the rum gone?
pi_213565620
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 00:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

Nou ja, ik heb de afgelopen weken geleerd van studenten dat het wel allemaal racistisch is en dat de blanken (de joden, lol) het de donkere mens (de Palestijnen, ja) willen vernietigen om die reden.

Dat laat dan mooi zien dat een massa studenten niet per definitie intelligent is, ook al zijn ze dat individueel waarschijnlijk wel. :)
pi_213565952
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het blijkt vooral dat Joden die zich krachtig uitspreken tegen (het bestaan van) de enige Joodse staat ter wereld met veel kritiek te maken krijgt, Finkelstein (die hier zijn carrière van heeft gemaakt) is daar een goed voorbeeld van.

Het is dan ook de vraag waarom juist zulke mensen enorm populair zijn in bepaalde fuikjes op de socials. Van Joden moet men het daar niet hebben, maar een Jood die zich negatief uitlaat over andere Joden en Israël, ach die is ineens wel handig.

Finkelstein is populair omdat hij geen blad voor de mond neemt ongeacht status. Zo haalt hij ook uit naar extremisten die niet joods zijn.
Hij is ook populair omdat andere niet joodse geschiedkundigen de mond wordt gesnoerd met de antisemitisme kaart. Die kaart kan je in zijn geval niet spelen.

Het recht hebben op een eigen joodse staat is leuk en aardig maar kan niet ten koste gaan van miljoenen anderen. Sticht zo'n staat maar in de Veluwe als je het zo graag koste wat kost wil, maar niet in andermans land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')