abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 juni 2024 @ 10:37:23 #251
3542 Gia
User under construction
pi_213774051
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 10:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het is de oorzaak van de huidige opleving. Antisemitisme proberen aan te pakken door vele duizenden onschuldige mensen te vermoorden is niet de oplossing.
Moord is opzettelijk. Israël vermoordt geen duizenden onschuldige mensen. Ze willen Hamas pakken, maar die verschuilen zich tussen onschuldige mensen. Israël waarschuwt waar ze gaan bombarderen. Als mensen dan niet weggaan, of weg mogen (van Hamas), dan is het niet zo dat Israël daar dan niet bombardeert. "Shit, onschuldige burgers mogen niet weg, dan kunnen we dat hoofdkwartier van Hamas niet bombarderen." 8)7
  maandag 3 juni 2024 @ 10:39:59 #252
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213774084
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 10:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De meerderheid wel. Zéker toen het net gebeurd was en zeker in het Westen. Een deel zal helaas onterecht van gedachte zijn veranderd in de weken/maanden erna door de reactie van Israël (40x 7/10 qua dodelijke slachtoffers en meer)
Op 8 oktober 2023 stond het uitschot al op straat genocide te schreeuwen.

twitter

Een dag na de sadistische kinderverkrachtingen en het bloedbad op het nova festival wentelde het tuig zich al in hun slachtofferrol.

Hou toch op, je taqiyya is stuk denk ik

:)
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213774111
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 10:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De manier waarop Israël reageerde was de enige manier?
[..]
Ja precies. 9/11 was fout maar we moeten niet alle moslims daarop aankijken en meer. De reactie van Israël na 7/10 is fout maar we moeten niet alle joden daarop aankijken en meer. Het probleem in dit geval is echter dat teveel mensen nog niet erkennen dat de reactie van Israël na 7/10 fout is, terwijl de meeste mensen wel erkennen dat 9/11 fout was.

De reactie van de VS na 9/11 was ook fout (war on terror, invasion of Afghanistan, Iraq etc.) en de meeste mensen erkennen dat ondertussen. Al heeft dat wel lang geduurd helaas. Hopelijk zal dat in het geval van de reactie van Israël na 7/10 sneller gaan.
Ik heb hier nu al 10x gevraagd hoe ze dan wel hadden moeten reageren, maar daar krijg je nooit antwoord op.

Je zegt wel makkelijk dat 9/11 fout was, maar er was er een schrikbarende steun onder moslims voor die aanvallen. Heb er naar gegoogled voor een bron, maar al die berichten zijn vervangen met gejammer over islamofobie. Overgrote merendeel van de Palestijnen staat vandaag de dag ook achter de aanval in oktober en in het westen verspreiden demonstranten het idee dat Palestijns verzet legitiem is en dat je niet mag oordelen over hoe ze dat doen.

Ik vind het ronduit naïef om te zeggen dat als jij maar heel lief bent de fascisten vanzelf ook aardig worden. Hamas hangt homo's aan kranen en heeft martelkamers voor de eigen bevolking. Hamas staat ook op beeld dat ze van dichtbij de eigen bevolking neerschieten. Dit soort shit doen ze met de eigen bevolking waar ze voor zeggen op te komen. Deze mensen hebben echt geen vermeende provocatie van Israël of andere westerlingen nodig om je te haten hoor. En het meest debiele is dat zodra de wappie islamisten ergens aan de macht komen je nu al zeker kan zijn dat progressief links als eerste aan de kraan zal hangen. Steun aan Palestijnen zal dan snel vergeten zijn want getver homo's, non binairen en vrouwen met een mening.
pi_213774171
We worden tegen elkaar opgezet: Arabische volkeren krijgen de Islam, de Westerse volken Christendom.

Wanneer gaat het nu eens indalen, ècht indalen, dat geen van beide religies "thuishoort" waar dan ook??

De oplossing, de weg naar vrede is zo vreselijk simpel in de basis (niet in de uitvoering vrees ik):

Alle volkeren dienen te ontwaken uit de JudeoSpell.. de Arabische volkeren bevrijden zich volledig van de Islam, de Westerse volkeren bevrijden zich volledig van het Christendom.

Ik denk dat dit de enige weg is, uit deze ellende waar we al VEEL te lang in zitten. We moeten koste wat kost, voorkomen dat we tegen elkaar worden opgezet.

9/11 gaf de aftrap, daarna is het een groot Islam vs Christendom geworden.

Beide religies kan je samenvatten als: Fake Solution for a Fake Problem. Je kan alles tegen elkaar wegstrepen, afpellen en beide religies kapot redeneren, want het was al niets vanaf het begin!!! Slechts een schrale en verraderlijke troost, thats it.

Imho wie er voor échte vrede is, niet een tijdelijk staakt het vuren, die doorziet bovenstaande, het kan niet zo doorgaan als t nu gaat :N deze JudeoSpell moet eindigen, ASAP.. WE ZIJN SLIMMER DAN DIT, en verdienen allemaal een betere wereld.

Het mooie is.. antisemitisme zal ook verleden tijd zijn gezien er geen conflict meer is: alleen Judiasme blijft over, alle vertroebeling is weg. En ze leefden nog lang en gelukkig.

Iedereen is 100% zèlf bij machte het vaarwel te zeggen, en er komt niémand bij om: Hoogstens wat longschade van de rook van de verbrandde boeken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Buikbrein op 03-06-2024 10:57:16 ]
  maandag 3 juni 2024 @ 10:50:34 #255
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213774197
Vertel nog eens over die "openlucht gevangenis"

:')

etc etc

taqiyyah hier en een taqiyyah daar, het maakt ze niet uit, daar draaien ze hun hand niet voor om

Lachend liegen ze door hun tanden

maandag 3 juni 2024 @ 10:51:12 #256
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213774204
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2024 10:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er is juist niks waanzinnig aan. Het is goed te zien dat 7 oktober en de reactie er op hebben er voor gezorgd dat men aan beide flanken tegen de klippen op radicaliseert.
Hamas heeft daar dus voor gezorgd. Die vielen vanuit het niks weerloze mensen in Israel aan om aandacht te vestigen op hun zaak. Want ja, door al het andere gekloot in de wereld kregen ze een beetje aandacht te weinig vonden ze.

Zooitje niet omdraaien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213774220
Er wordt wel eens gesproken over een 'dadervolk' en een 'slachtoffervolk' Ergens in het Westen heeft ooit iemand bedacht dat moslims zielig zijn en slachtoffer, terwijl het tegendeel het geval is. Daarom heb ik ook zo de pest aan het woord 'islamofobie' Al die naïeve sukkels die nu achter Hamas en de Palestijnen aanrennen.. dom volk
  maandag 3 juni 2024 @ 10:55:19 #258
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213774238
Eigenlijk zou in algemene zin een 3de partij dit soort zaken op objectieve gronden moeten beoordelen of er daadwerkelijk sprake van antisemitisme is. Anders krijg je een WC-eend verhaal, of de slager die zijn eigen vlees keurt.

Want het kan een dunne lijn zijn hoor, "gewoon" kritiek op israel of antisemitisme.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_213774241
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 10:37 schreef Gia het volgende:

[..]
Moord is opzettelijk. Israël vermoordt geen duizenden onschuldige mensen.
Ai, je hebt nog een hoop te lezen zie ik. Sorry maar hoe kun je dit anno nu nog zeggen?

quote:
Ze willen Hamas pakken,
Dat is maar een klein deel van wat ze willen, maar goed, ga verder..

quote:
maar die verschuilen zich tussen onschuldige mensen. Israël waarschuwt waar ze gaan bombarderen. Als mensen dan niet weggaan, of weg mogen (van Hamas), dan is het niet zo dat Israël daar dan niet bombardeert. "Shit, onschuldige burgers mogen niet weg, dan kunnen we dat hoofdkwartier van Hamas niet bombarderen." 8)7
Denk hier eens over na. Waarom eigenlijk? Normaal gesproken gaan we wel op die manier met dat soort situaties om. Als een terrorist menselijke schilden gebruikt gaan we normaal gesproken heel voorzichtig te werk en is het juist wel een reden om niet te bombarderen. Denk bijvoorbeeld aan een gijzelingssituatie. Dan bombarderen we de boel ook niet en doen we alles om onschuldige slachtoffers te voorkomen. Moeilijker ja. Etischer, ook ja.

Dat Israël een waarschuwing stuurt en dat ze nóg veel erger zouden kunnen doet niets af aan het feit dat ze de onschuldige slachtoffers voor lief nemen. Het doet niets af aan het feit dat ze dingen doen die niet op die manier hoeven of uberhaupt niet hoeven.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213774303
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 08:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Groeiend antisemitisme is een direct gevolg van de foute reactie van Israël na 7 oktober. Dat maakt het nog steeds niet goed maar we moeten niet doen alsof dit uit de lucht komt vallen en slechts een terugkeer is van ouderwets antisemitisme of inherent islamitisch antisemitisme. De oorzaak van de opleving is de reactie van Israël na 7 oktober toen er een onnodige oorlog is gestart met 40k+ doden (merendeel onschuldig) en miljoenen slachtoffers van honger, ziekte en dakloosheid als gevolg, en in het verlengde daarvan de decennia lange Palestijnse kwestie en de rol en gedrag van Israël daar in.

Dus ik ben het eens dat de opleving van antisemitisme een probleem is maar we moeten de oorzaak wel juist benoemen om het vervolgens te snappen en er correct mee om te gaan. Zolang pro-Israël mensen de misdaden van Israël blijven ontkennen en steunen is de angel niet uit het probleem.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus het echte probleem van antisemitisme is niet de antisemieten zelf, maar de opvattingen van pro-Israel mensen? Hoe kom je tot deze conclusie? Ik ben echt heel benieuwd.

Kunnen we deze conclusie ook gebruiken bij zoiets als racisme of moslimhaat? Bijvoorbeeld de kern van het probleem van moslimhaat is het gedrag van een willekeurig dubieus islamitisch land? Of de kern van het probleem van racisme in NL is Antilliaanse straatbendes? Of zo..
pi_213774325
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 10:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hamas heeft daar dus voor gezorgd. Die vielen vanuit het niks weerloze mensen in Israel aan om aandacht te vestigen op hun zaak. Want ja, door al het andere gekloot in de wereld kregen ze een beetje aandacht te weinig vonden ze.

Zooitje niet omdraaien.
Ik draai niks om.
Het is gewoon een simpele zichzelf versterkende feebackloop die er voor zorgt dat een oplossing steeds verder weg komt te liggen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 3 juni 2024 @ 11:07:41 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213774336
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2024 11:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik draai niks om.
Het is gewoon een simpele zichzelf versterkende feebackloop die er voor zorgt dat een oplossing steeds verder weg komt te liggen.
Moet hamas maar niet weerloze feestgangers als beesten ombrengen. Dan krijg je aandacht.
1947-2016
pi_213774346
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 11:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Moet hamas maar niet weerloze feestgangers als beesten ombrengen. Dan krijg je aandacht.
Moet Israël maar niet als een bezetene de Gaza strook gaan bombarderen. Dan krijg je aandacht.
  maandag 3 juni 2024 @ 11:10:36 #264
3542 Gia
User under construction
pi_213774364
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 10:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ai, je hebt nog een hoop te lezen zie ik. Sorry maar hoe kun je dit anno nu nog zeggen?
[..]
Dat is maar een klein deel van wat ze willen, maar goed, ga verder..
[..]
Denk hier eens over na. Waarom eigenlijk? Normaal gesproken gaan we wel op die manier met dat soort situaties om. Als een terrorist menselijke schilden gebruikt gaan we normaal gesproken heel voorzichtig te werk en is het juist wel een reden om niet te bombarderen. Denk bijvoorbeeld aan een gijzelingssituatie. Dan bombarderen we de boel ook niet en doen we alles om onschuldige slachtoffers te voorkomen. Moeilijker ja. Etischer, ook ja.

Dat Israël een waarschuwing stuurt en dat ze nóg veel erger zouden kunnen doet niets af aan het feit dat ze de onschuldige slachtoffers voor lief nemen. Het doet niets af aan het feit dat ze dingen doen die niet op die manier hoeven of uberhaupt niet hoeven.
Hamas kan zich overgeven en de gijzelaars vrijlaten. Dan stopt het ook. Maar dat willen ze niet, dus gaat het door.
pi_213774433
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2024 10:39 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

[ x ]

Een dag na de sadistische kinderverkrachtingen en het bloedbad op het nova festival wentelde het tuig zich al in hun slachtofferrol.

En nog voordat Israël überhaupt had gereageerd.

En op 9 oktober op sommige scholen koek uitdelen en feest vieren.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 3 juni 2024 @ 11:21:01 #266
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213774461
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2024 11:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Moet Israël maar niet als een bezetene de Gaza strook gaan bombarderen. Dan krijg je aandacht.
Nu draai je het wel om. Israel is gaan borbarderen om vooral hamas klein te krijgen.

en hamas zelf doet ook hard mee met hun afzwaaiers.
1947-2016
  maandag 3 juni 2024 @ 11:23:56 #267
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213774489
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2024 10:39 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

[ x ]

Dit ja.
1947-2016
pi_213774562
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 11:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nu draai je het wel om. Israel is gaan borbarderen om vooral hamas klein te krijgen.
Daarbij amper rekening houdend met de bevolking die eigenlijk altijd wel in de buurt is in zo'n klein dichtbevolkt gebied, ook al zou je dat niet willen. Dan krijg je aandacht.

Misschien kunnen we naar maanden van bombarderen wel concluderen dat dat niet de beste manier was om Hamas aan te pakken, want Hamas is nog steeds niet verslagen.

Je zit bovendien nog met het probleem dat hele volksstammen hun familie om het leven hebben zien komen door Israelisch oorlogsgeweld wat in de toekomst nog voor veel boze Palestijnse jongemannen gaat zorgen die ook weer problemen op gaan leveren.

quote:
en hamas zelf doet ook hard mee met hun afzwaaiers.
Dat is het risico van vechten in een klein dichtbevolkt gebied dat Hamas kennelijk durft te nemen.
pi_213774583
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2024 11:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als ze dat zouden doen was Gaza nu met de grond gelijk gemaakt. Dat is niet het geval volgens mij.
  maandag 3 juni 2024 @ 11:35:35 #270
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213774596
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 11:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Als ze dat zouden doen was Gaza nu met de grond gelijk gemaakt. Dat is niet het geval volgens mij.
Dit dus :D

Als Israël echt genocide had willen plegen waren ze in een dag of 3 a 4 klaar geweest.
pi_213774622
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2024 11:35 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dit dus :D

Als Israël echt genocide had willen plegen waren ze in een dag of 3 a 4 klaar geweest.
Maar als een bezetene bombarderen en genocide zijn twee verschillende zaken.

Het overdreven bombarderen is volgens mij zeker aan de hand, genocide weer niet.
pi_213774640
Als geciviliseerd westers mens maak ik mij wel zorgen over het eenzijdige pro-Palestijnse en antisemitische narratief, dat steeds meer wordt gepopulariseerd. Ooit zullen de ogen worden geopend in het Westen, dat het toch niet zo'n goed idee is om al dat volk uit een bepaalde hoek hier binnen te laten. Maar dan is het te laat.
  maandag 3 juni 2024 @ 11:39:55 #273
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213774664
quote:
15s.gif Op maandag 3 juni 2024 10:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Eigenlijk zou in algemene zin een 3de partij dit soort zaken op objectieve gronden moeten beoordelen of er daadwerkelijk sprake van antisemitisme is. Anders krijg je een WC-eend verhaal, of de slager die zijn eigen vlees keurt.

Want het kan een dunne lijn zijn hoor, "gewoon" kritiek op israel of antisemitisme.

Om hieraan toe te voegen. De registratie en administratie van dergelijke incidenten lijken te gaan via het CIDI. Dat is geen objectieve partij.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_213774674
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 11:37 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Maar als een bezetene bombarderen en genocide zijn twee verschillende zaken.

Het overdreven bombarderen is volgens mij zeker aan de hand, genocide weer niet.
Hoe kunnen wij op onze zolderkamer bepalen voor Israël of een bombardement 'overdreven' is? Weet je welke bombardementen overdreven zijn? Die van de Russen in Oekraïne, die hele steden en dorpen met de grond gelijk maken. Daar hoor je amper iemand over.
pi_213774678
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 11:37 schreef Pleun2011 het volgende:
Als geciviliseerd westers mens maak ik mij wel zorgen over het eenzijdige pro-Palestijnse en antisemitische narratief, dat steeds meer wordt gepopulariseerd. Ooit zullen de ogen worden geopend in het Westen, dat het toch niet zo'n goed idee is om al dat volk uit een bepaalde hoek hier binnen te laten. Maar dan is het te laat.
Waarom is de PR van Israël dan zo slecht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')