Dan zet ik alvast een streep door Benzemaatquote:Op donderdag 2 mei 2024 11:52 schreef Oriente het volgende:
CR7 en die andere is me even ontschoten. Geen hele doorsnee topscoorder volgens mij.
Benzema zou er minstens 15 gemaakt hebben (lol)quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dan zet ik alvast een streep door Benzemaat
wordt ikquote:Op donderdag 2 mei 2024 11:52 schreef onlogisch het volgende:
Suuiiiiiiiiiiiiiiii weet ik zeker. Die ander daar ga ik nooit opkomen.
Benzema?
Die was een heel eind gekomen als ze niet in de 8e finale waren uitgeschakeld, had er al 4 inliggen. (topscoorders 5)quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dan zet ik alvast een streep door Benzemaat
Ronaldo zeker. Lukaku en Kane scoorden er een paar. Rosberg ?quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:44 schreef maxi-mus het volgende:
Vraag 1: Wie waren de twee topscoorders van het EK 2020?
Schick lijkt mij goed jaquote:
Van der Sar?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:53 schreef maxi-mus het volgende:
Wie speelde voor Nederland de meeste EK duels?
Wesley Sneijder?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:53 schreef maxi-mus het volgende:
Wie speelde voor Nederland de meeste EK duels?
Joegoslavië? en ik gok 3-2 verlies, was dit niet ook de wedstrijd dat wimpie rood kreeg en niet het veld afgingquote:Op zaterdag 4 mei 2024 12:34 schreef maxi-mus het volgende:
In 1976 nam Nederland voor het eerst deel aan het EK in 1976. Door welk land werd het elftal destijds uitgeschakeld in de halve finale? En wat was de uitslag?
Jeetje.quote:Op zondag 5 mei 2024 11:29 schreef maxi-mus het volgende:
Spanje werd in 2012 Europees Kampioen door met 4-0 te winnen van Italië in de finale. Welke (bekende) speler was tijdens dit EK de enige die rechtstreeks uit een vrije trap scoorde?
Ah dank voor de correcte uitslagquote:Op zondag 5 mei 2024 11:25 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Yes, 1-1 en 3-1 na verlenging. Rood voor Van Hanegem en Neeskens. @:leen.van.frisia
quote:Op maandag 6 mei 2024 16:37 schreef Scrummie het volgende:
Ik denk dat @:GGMM gelijk heeft als groot fan van Vincent Janssen
El Ghazi?quote:Op maandag 6 mei 2024 16:27 schreef maxi-mus het volgende:
Vraag van maandag 6 mei:
Rond het EK van 2021 was Nederland nog in de ban van het oervervelende virus Corona. Welke Nederlandse speler was CORRED vlak voor het EK en werd daardoor niet meegenomen door bondscoach Frank de Boer?
De Cil.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:27 schreef maxi-mus het volgende:
Vraag van maandag 6 mei:
Rond het EK van 2021 was Nederland nog in de ban van het oervervelende virus Corona. Welke Nederlandse speler was CORRED vlak voor het EK en werd daardoor niet meegenomen door bondscoach Frank de Boer?
Frankrijk - Portugal in 2016. Niet de enige 1-0 (2004/2008), maar wel de enige waarin pas in de verlenging werd gescoord.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:16 schreef maxi-mus het volgende:
Welke EK finale was de minst doelpuntrijke?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yea, she's on crack.
quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:15 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Frankrijk - Portugal in 2016. Niet de enige 1-0 (2004/2008), maar wel de enige waarin pas in de verlenging werd gescoord.Helemaal goed weer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geels ?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:39 schreef maxi-mus het volgende:
Gister een rustdag want hemelvaart. Vandaag weer een nieuwe vraag.
Het allereerste doelpunt van Oranje in de EK-historie was een eigen doelpunt van de tegenstander. Maar welke Nederlander was verantwoordelijk voor onze eerste EK-goal?
Beviel het ?quote:
Dan moet dat in 1980 zijn geweest. Tahamata?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:39 schreef maxi-mus het volgende:
Gister een rustdag want hemelvaart. Vandaag weer een nieuwe vraag.
Het allereerste doelpunt van Oranje in de EK-historie was een eigen doelpunt van de tegenstander. Maar welke Nederlander was verantwoordelijk voor onze eerste EK-goal?
Nederland speelde op het EK-76 nog om de derde plaats tegen Joegoslavië.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan moet dat in 1980 zijn geweest. Tahamata?
Joegoslavië wegens de Balkan-oorlog ?quote:Op woensdag 15 mei 2024 14:08 schreef maxi-mus het volgende:
Met al dat warme weer was het natuurlijk veel te warm om te hersenen te laten kraken maar het antwoord was inderdaad Ruud Geels!
De nieuwe vraag:
Het team van Denemarken dat bij wijze van spreken van het strand werd geplukt en Europees Kampioen werd, iedereen kent het verhaal. Maar welk land vervingen de Denen en waarom?
Veel gemakkelijker krijg je ze niet meer verwacht ik.quote:
In 1992 moet ik altijd denken aan het CIS dus de Sovjets hadden zich vast gekwalificeerd.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:24 schreef maxi-mus het volgende:
Begin 1992 besluit de UEFA nog dat het restant van Joegoslavië mee mag doen aan het EK. Als de burgeroorlog daarna oplaait kunnen de UEFA en de FIFA er niet meer omheen: Joegoslavië wordt uitgesloten van het EK en de nummer twee in de poule, Denemarken, mag alsnog zijn koffers pakken.
Helemaal goed dus.
Goed die was erg makkelijk, over naar een moeilijke.
Welke andere opmerkelijke deelnemer deed mee dat EK?
Klopt. En op het EK ook.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het GOS heette dat op de Olympische Spelen
Oja, da’s de Nederlandse term, die ontschoot me even aangezien ik Olympische wikidingen meestal in het Engels zoek. Commonwealth of Independent States. Al was het officieel gewoon “Unified Team” of zoietsquote:
Dat Italië met Maldini de semi haalde weet ik wel, uitslag geen ideequote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Die is flauw, want iedereen weet de ene wedstrijd wel en van de andere wedstrijd alleen de winnaar
Dit dus.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 09:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat Italië met Maldini de semi haalde weet ik wel, uitslag geen idee
Ook alleen al de opmerking: "Aangezien ik Olympische wikidingen meestal in het Engels zoek", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Olympische wikidingen meestal in het Nederlands zoekt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!quote:Op vrijdag 17 mei 2024 09:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oja, da’s de Nederlandse term, die ontschoot me even aangezien ik Olympische wikidingen meestal in het Engels zoek. Commonwealth of Independent States. Al was het officieel gewoon “Unified Team” of zoiets
Wie scoorde op een EK een hattrick tegen Nederland ?quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:44 schreef maxi-mus het volgende:
[ afbeelding ]
Het staat iedereen uiteraard vrij om hier zelf wat leuke vragen neer te plempen.
Geen Shearer?quote:Op woensdag 22 mei 2024 13:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wie scoorde op een EK een hattrick tegen Nederland ?
Correct. 3-0. Werd 3-2. Zondag Andere tijden sport over dat EK. Slechtste EK voor Nederland en algemeen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 22:36 schreef Da_Sandman het volgende:
Klaus Allofs in 1980. Z'n enige drie doelpunten van het toernooi, meteen topscorer.
2012 was anders ook geen feest.quote:
Welke drie Mario's werden met nog drie anderen gedeeld topscorer dat toernooi?quote:
Ongetwijfeld in ieder geval Gomez, Balotelliquote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Welke drie Mario's werden met nog drie anderen gedeeld topscorer dat toernooi?
Götzke ?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Welke drie Mario's werden met nog drie anderen gedeeld topscorer dat toernooi?
Hintje ?quote:
Dat is 'mquote:Op zaterdag 25 mei 2024 14:16 schreef GotenSSJ het volgende:
Mandzukic wellicht? Kan niet veel andere spitsen bedenken die Mario heten
Ronaldo en Gerard ?quote:Op maandag 27 mei 2024 09:56 schreef -XOR- het volgende:
Welke twee spelers die op het EK 2004 hun toernooidebuut maakten wonnen later de Premier League Player of the Year award?
Ronaldo is goed, Gerard niet, die was er al eerder bij.quote:
Rooney ?quote:Op maandag 27 mei 2024 13:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ronaldo is goed, Gerard niet, die was er al eerder bij.
Van der Sar & Westerveld.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:03 schreef tong80 het volgende:
Welke twee Nederlandse doelmannen keepten op het EK-2000 ?
Juist. Weet je ook welke wedstrijden Westerveld (gedeeltelijk) keepte ?quote:
Jazeker.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Juist. Weet je ook welke wedstrijden Westerveld (gedeeltelijk) keepte ?
Chelsea ?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:17 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Jazeker.
Zaterdag 19 juni 2004 zal voor altijd in de geschiedenisboeken staan als de dag van de wissel van Arjen Robben, in het EK-duel tegen Tsjechië. Bij Tsjechië stond een keeper op doel die later na een ongeval op het veld voor de rest van zijn loopbaan met een hoofddeksel speelde; Petr Cech.
Bij welke club keepte Cech in het voorjaar van 2004?
Stade Rennes.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:17 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Jazeker.
Zaterdag 19 juni 2004 zal voor altijd in de geschiedenisboeken staan als de dag van de wissel van Arjen Robben, in het EK-duel tegen Tsjechië. Bij Tsjechië stond een keeper op doel die later na een ongeval op het veld voor de rest van zijn loopbaan met een hoofddeksel speelde; Petr Cech.
Bij welke club keepte Cech in het voorjaar van 2004?
Tadic?quote:Op woensdag 29 mei 2024 19:30 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Stade Rennes.
Welke ex-eredivisiespeler speelde al 3 wk's maar gaat dit jaar zijn eerste EK spelen?
Goed.quote:
alle 3 assistent trainer geweest tijdens een EKquote:Op zondag 2 juni 2024 17:20 schreef tong80 het volgende:
Wat hebben Ruud Krol, Danny Blind en Frank de Boer gemeen ?
Dat zoek ik niet. Zou kunnen. De eerste twee wel iig.quote:Op zondag 2 juni 2024 18:48 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
alle 3 assistent trainer geweest tijdens een EK
Frank de Boer volgens mij niet?quote:Op zondag 2 juni 2024 18:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat zoek ik niet. Zou kunnen. De eerste twee wel iig.
Alle drie centrale verdediger geweest in het Nederlands Elftal op een EK?quote:Op zondag 2 juni 2024 17:20 schreef tong80 het volgende:
Wat hebben Ruud Krol, Danny Blind en Frank de Boer gemeen ?
Dat is een gedeelte van het goede antwoord.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:03 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Alle drie centrale verdediger geweest in het Nederlands Elftal op een EK?
Ik vind het slecht om te gokken bij een quiz, maar ik denk dat ze alle drie een halve finale hebben verloren.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is een gedeelte van het goede antwoord.
Volgens mij speelde Blind niet op het EK-92. Ik zoek iets veel voor de handlijkers.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik vind het slecht om te gokken bij een quiz, maar ik denk dat ze alle drie een halve finale hebben verloren.
Alhoewel ik twijfel of Blind er één heeft gespeeld.
De Boer verloor in 2000 gruwelijk, misschien ook in 2004.
Blind verloor in 1992 misschien tegen Denemarken.
En Krol, denk ik, in 76 tegen Tsjechië. Edit: Tsjechoslowakije
Dit moet het zijn.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Allemaal aanvoerder geweest ook, lijkt me.
Kan goed zijn. Maar toch nog iets anders. Iets echt met het spel te maken.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Allemaal aanvoerder geweest ook, lijkt me.
Het zijn Ajax' spelers geweest.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Volgens mij speelde Blind niet op het EK-92. Ik zoek iets veel voor de handlijkers.
Arie Haan en Frans Beckenbauer deden hetzelfde, maar dan als middenvelders.quote:Op zondag 2 juni 2024 22:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het zijn Ajax' spelers geweest.
Ik geef het op
Scoren, met een afstandsschot?quote:Op zondag 2 juni 2024 22:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Arie Haan en Frans Beckenbauer deden hetzelfde, maar dan als middenvelders.
Ik reken hem goed. Alle drie begonnen als vleugelspeler en op een EK laatste man. Vandaar mijn hint met Haan en Beckenbauer.quote:Op zondag 2 juni 2024 23:07 schreef Fok-it het volgende:
Alledrie centrale verdedigers die tijdens het EK als linksback speelde?
Trusten. Merrege verder.quote:
Zat niet in de selectiequote:
Kluivert.quote:Op zondag 2 juni 2024 23:18 schreef Fok-it het volgende:
Wie was op het EK 2004, behalve Westerveld en Waterreus, de enige speler van Oranje die geen minuten kreeg?
Correctquote:
Uitstekende carrière gehad wel.quote:Op zondag 2 juni 2024 23:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In 2008 wel zie ik. Vreemde voetballer met een super korte wikipediapagina.
Ik weet er maar 2quote:Op zondag 2 juni 2024 23:33 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Op het EK in 2012 verloor Nederland de openingswedstrijd van de poule tegen Denemarken dankzij een doelpunt van Michael Krohn-Dehli. Voor welke drie Nederlandse clubs speelde deze Deen in het verleden?
quote:Op zondag 2 juni 2024 23:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik weet er maar 2
3e is een gok: Ajax, RKC en RBC?
Stielike?quote:Op maandag 3 juni 2024 11:30 schreef tong80 het volgende:
"Iedereen" kent de winnende Panenka van Panenka nog in de finale EK-76, maar welke Duitser schoot vlak daarvoor zijn strafschop hoog over het doel ?
Nee, die werd later international.quote:
Breitner? ( ik gok vrij blind)quote:
Terechte gok. Het is een andere niet vergeten speler.quote:
Dan gok in Gunther Netzer, hoewel ik me dat niet voor kan stellen.quote:Op maandag 3 juni 2024 12:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Terechte gok. Het is een andere niet vergeten speler.
Nee, die deed toen al niet meer mee.quote:Op maandag 3 juni 2024 12:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan gok in Gunther Netzer, hoewel ik me dat niet voor kan stellen.
Zijn iets jongere broer was ook voetbalprof, en samen, maar bij verschillende clubs, werden ze succesvolle "bestuurders"quote:Op maandag 3 juni 2024 12:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan gok in Gunther Netzer, hoewel ik me dat niet voor kan stellen.
Hoeness?quote:Op maandag 3 juni 2024 13:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zijn iets jongere broer was ook voetbalprof, en samen, maar bij verschillende clubs, werden ze succesvolle "bestuurders"
Weldegelijk. Ken je hun namen ?quote:
Zijn broer is Dieter Hoeness, o.a. bij Bayern gevoetbald. Paar interlands en paar keer kampioen. Later manager. Nu technisch directeur bij Wolfsburg.quote:
2 x Shearer en Cole en Sheringham ?quote:Op maandag 3 juni 2024 15:10 schreef -XOR- het volgende:
In 1996 verloor Nederland in de groep met 4-1 van thuisland Engeland. Wie maakten de Engelse doelpunten?
Shearer en Sheringham zijn goed, beiden scoorden 2x.quote:
Ik dacht eerst dat Shearer er drie gemaakt had. Maar dan zou dat vaker worden vermeld. Sherringham wist ik ook zeker. Maar wist niet meer dat-ie er twee had gemaakt.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Shearer en Sheringham zijn goed, beiden scoorden 2x.
Ik kan natuurlijk nu de vervolgvraag stellen wie er wel een keer een hattrick op een EK-wedstrijd Nederland-Engeland scoorde maar dat is voor open doel.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat Shearer er drie gemaakt had. Maar dan zou dat vaker worden vermeld. Sherringham wist ik ook zeker. Maar wist niet meer dat-ie er twee had gemaakt.
Ha ha. Ja too easy.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk nu de vervolgvraag stellen wie er wel een keer een hattrick op een EK-wedstrijd Nederland-Engeland scoorde maar dat is voor open doel.
Kluivert (regulier) F de Boer (2x), Stam (reeks), Cocu? (reeks) R de Boer? (reeks)quote:Op maandag 3 juni 2024 16:57 schreef tong80 het volgende:
Welke spelers misten tijdens Nederland-Italië in de halve finale van het EK-2000 een strafschop? Incluis de strafschoppen na verlengingen.
Cocu en R de Boer zijn fout.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kluivert (regulier) F de Boer (2x), Stam (reeks), Cocu? (reeks) R de Boer? (reeks)
Ook niet. Ik zoek nog één speler. Het was geen vaste kracht, maar wel een prima voetballer.quote:
Zenden?quote:Op maandag 3 juni 2024 17:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ook niet. Ik zoek nog één speler. Het was geen vaste kracht, maar wel een prima voetballer.
Renato Sanchezquote:Op maandag 3 juni 2024 17:24 schreef Fok-it het volgende:
Wie werd uitgeroepen tot de beste jonge speler van het EK 2016?
Kloptquote:
Eilts en Sammer. Ligt eraan welke verkiezing. Sammer werd ook europees speler van het jaar. Eilts werd door de coaches gekozen als beste van het EK en Sammer door de voetbalbond.quote:Op maandag 3 juni 2024 17:45 schreef -XOR- het volgende:
Wie werd verkozen tot beste speler van het EK 1996?
Sammer inderdaad. Eisenfuss Eilts was de instinker, al wist ik niet dat hij door de coaches verkozen was.quote:Op maandag 3 juni 2024 17:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Eilts en Sammer. Ligt eraan welke verkiezing. Sammer werd ook europees speler van het jaar. Eilts werd door de coaches gekozen als beste van het EK en Sammer door de voetbalbond.
Het tekent wel het niveau van dat EKquote:Op maandag 3 juni 2024 17:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sammer inderdaad. Eisenfuss Eilts was de instinker, al wist ik niet dat hij door de coaches verkozen was.
Was volgens mij ook meer een sympathienominatie. Poborsky was natuurlijk ook goed, Shearer geloof ik ook maar geen finale. Ik kan me alleen nog wel herinneren dat de commentator Zidane aankondigde als 'next best thing' en toen ik hem een half wedstrijdje bekeek dacht ik 'dit wordt niets'.quote:Op maandag 3 juni 2024 17:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het tekent wel het niveau van dat EKSammer kan nog, maar Eilts was de Berry van Aerle van Duitsland.
Del Piero was in mijn herinnering ook erg goed, alleen miste die de penalty die Italie de tweede ronde kostte.quote:Op maandag 3 juni 2024 17:57 schreef tong80 het volgende:
Je noemt de twee namen met Poborsky en Shearer die me ook als eerste te binnen schieten van dat EK.
Kluiver. 2 X F de Boer, Stam en Bosvelt. Winter misschien ? Ik weet nog dat ik kwaad was omdat Rijkaard Winter in bracht en niet van Hooidonk als eventuele penaltienemer. Winter kon zo recordinternational worden.quote:
Maldini miste ookquote:Op maandag 3 juni 2024 19:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kluiver. 2 X F de Boer, Stam en Bosvelt. Winter misschien ? Ik weet nog dat ik kwaad was omdat Rijkaard Winter in bracht en niet van Hooidonk als eventuele penaltienemer. Winter kon zo recordinternational worden.
Wist ik niet meer. Wel Roberto Baggio in 1994.quote:
Dat ie het zelf ook niet had gedaan als het aan hem lag?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:40 schreef tong80 het volgende:
Wat zei Wim van Hanegem tegen de pers nadat Advocaat Arjen Robben had gewisseld tegen de Tsjechen op het EK-2004 ?
Ook niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat ie het zelf ook niet had gedaan als het aan hem lag?
Dat ie Dick een volgende keer op zijn bek zou slaan?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:40 schreef tong80 het volgende:
Wat zei Wim van Hanegem tegen de pers nadat Advocaat Arjen Robben had gewisseld tegen de Tsjechen op het EK-2004 ?
Preciesquote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:09 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat ie Dick een volgende keer op zijn bek zou slaan?
Wat had de kromme opgestoken van de cursus betaald voetbal?quote:
Twee sigaretten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat had de kromme opgestoken van de cursus betaald voetbal?
Als je het zo vraagt kan ik me niks anders voorstellen dan loting of zoiets.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:22 schreef tong80 het volgende:
Italië werd in 1968 Europees kampioen. Wat was er bijzonder aan hun winst in de halve finale tegen de Sovjet Unie?
Je bent erg warm. Iets specifieker.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:51 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als je het zo vraagt kan ik me niks anders voorstellen dan loting of zoiets.
Ja het was 0-0 na verlengingen. Wat er allemaal veranderd is sinds die tijd. Er deden maar 4 landen mee. Waaronder het thuisland. Dus er konden zich eigenlijk maar 3 landen plaatsen.quote:
Return bij gelijkspel?quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja het was 0-0 na verlengingen. Wat er allemaal veranderd is sinds die tijd. Er deden maar 4 landen mee. Waaronder het thuisland. Dus er konden zich eigenlijk maar 3 landen plaatsen.
De finale werd toen ook anders beslist dan tegenwoordig. Enig idee ?
Zoiets ja. Na 1-1 werd ie nog een keer gespeeld.quote:
Dit moet terug. Had je in 2021 nog een Wembley finale gehad nadat het al krankzinnig uit de hand liepquote:Op woensdag 5 juni 2024 19:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zoiets ja. Na 1-1 werd ie nog een keer gespeeld.
Welke Oost-blokker werd Europees voetballer van het jaar in 1963 ?quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:09 schreef Bezsen het volgende:
Oost-Europese voetbalgeschiedenis is echt aan mij besteed
Lev Yashin?quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Welke Oost-blokker werd Europees voetballer van het jaar in 1963 ?
Yep. De enige doelman tot nu.quote:
Ergens rond die tijd nog een voetballer van achter het ijzeren gordijn die het won. Maar ik ben vergeten wie.quote:
Masopust. Ik denk in 1964 of 65. Suarez en Sivori waren ook in die jaren. In 66 was het Charlton, daarna Best, Law en Rivera en Müller. Cruijff, Beckenbauer, Cruijff en Cruijff.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:17 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ergens rond die tijd nog een voetballer van achter het ijzeren gordijn die het won. Maar ik ben vergeten wie.
Otto Rehagel.quote:Op woensdag 5 juni 2024 21:58 schreef tong80 het volgende:
Wie was coach van de Grieken toen ze Europees kampioen werden?
Bern?quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:27 schreef hhh38 het volgende:
In welke stad versloeg Nederland regerend Wereldkampioen Italië met 3-0 in 2008?
De wedstrijd Frankrijk Nederland lijkt me te voor de hand liggend?quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Klopt. Het Tweede Wonder van Bern. Weet je ook wat het eerste was?
Iets langer geledenquote:Op woensdag 5 juni 2024 22:30 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De wedstrijd Frankrijk Nederland lijkt me te voor de hand liggend?
Een betere gok heb ik niet?
Duitsland - Hongarije. WK-54. Hongarije was al 5 jaar ongeslagen. En hadden de Engelsen hun eerste thuis Nederlaag ooit bezorgd op Wembley. 6-3 met Puskas, Koshich, Posipal en Hidegkuti. In de groepswedstrijd op dat WK hadden de Hongaren de Duitsers vernederd. Uitslag was 7-1 ofzo. De Hongaren kwamen met 2-0 voor en toen.......Op z'n Duits wonnen de Duitsers met 3-2. Vooral omdat Puskas geblesseerd was en omdat de Duitse doelman Tony Turak de wedstrijd van z'n leven keepte. Uwe Rahn scoorde de beslissende. De aanvoerder Frits Walter werd later tot aanvoerder allertijden gekozen. Nog voor Kaiser Franz.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Klopt. Het Tweede Wonder van Bern. Weet je ook wat het eerste was?
Het was nog Duitsland zonder West. De muur stond nog niet.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Iets langer geleden
Is de bijnaam voor de finale van het WK ‘54 waarin Duitsland de Magische Magyaren versloeg met 3-2 na een 0-2 achterstand. Symbolisch voor de wederopbouw van West-Duitsland na WOII
West en Oost Duitsland waren al gesplitst sinds 1949quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het was nog Duitsland zonder West. De muur stond nog niet.
Ohquote:Op woensdag 5 juni 2024 22:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
West en Oost Duitsland waren al gesplitst sinds 1949
Totti?quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
Welke niet Nederlandse aanvaller speelde 4 WK's en 3 EK's en won hiervan één eindtoernooi?
Seeler ?quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
Welke niet Nederlandse aanvaller speelde 4 WK's en 3 EK's en won hiervan één eindtoernooi?
Ik moest het even opzoeken, maar Duitsland kwalificateerde zich in die jaren niet voor het eindtoernooi.quote:
Hij speelde wel WK's je hebt gelijk hij stopte net voor 72 en 74.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik moest het even opzoeken, maar Duitsland kwalificateerde zich in die jaren niet voor het eindtoernooi.
Riva ? Winst EK-68.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
Thomas Müller?quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ook hij niet.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:43 schreef tong80 het volgende:
Völler en Klinsman wonnen volgens mij het EK-96 en WK-90. Dan Littbarski ?
Shit Thomas Müller is ook goed.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Thomas Müller?
Heb je wel gecheckt of er maar 1 speler is die dit haalt?
Veel te kort geleden.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Shit Thomas Müller is ook goed.
Ik zocht Klose
Ja, klopt, dat was een B-speler eerste klasse, maar wel pieken op dit soort toernooien.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Veel te kort geleden.Hij is topscorer aller tijden op WK's kun je nagaan hoe bedroeft het voetballen is deze eeuw. Heb nog een column over hem geschreven voor de Front Page.
Omdat het niveau veel lager is. Gerd Müller, Ronaldo Brasil en Pelé waren eerst topscorers aller tijden. Dat is van een ander kaliber.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:56 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja, klopt, dat was een B-speler eerste klasse, maar wel pieken op dit soort toernooien.
Ik dacht al dat het van dat Duitsland 2014 team moest komenquote:Op woensdag 5 juni 2024 22:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Shit Thomas Müller is ook goed.
Ik zocht Klose
Ik weet niet of het niveau lager is, spelers voetballen iig veel langer fit door en de toernooien hebben vooral meer wedstrijden gekregen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Omdat het niveau veel lager is. Gerd Müller, Ronaldo Brasil en Pelé waren eerst topscorers aller tijden. Dat is van een ander kaliber.
Puck van Heel is 50 jaar record international geweest met 64 interlands, tot Ruud Krol het begin jaren 80, of eind jaren 70 verbeterde.quote:Op woensdag 5 juni 2024 23:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het niveau lager is, spelers voetballen iig veel langer fit door en de toernooien hebben vooral meer wedstrijden gekregen.
Het overschot aan interlands is ook de enige verklaring dat een Depay topscorer aller tijden wordt. Zelf gelooft ie, vrees ik, dat hij daadwerkelijk Cruijff en Van Basten uit de boeken heeft gespeeld.
Maar goed, ik hoop dat hij mijn sarcasme af straft met een perfect EK.
M'n laatste column gaat over Gerd Müller. Dat zijn pas statistieken.quote:Op woensdag 5 juni 2024 23:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het niveau lager is, spelers voetballen iig veel langer fit door en de toernooien hebben vooral meer wedstrijden gekregen.
Het overschot aan interlands is ook de enige verklaring dat een Depay topscorer aller tijden wordt. Zelf gelooft ie, vrees ik, dat hij daadwerkelijk Cruijff en Van Basten uit de boeken heeft gespeeld.
Maar goed, ik hoop dat hij mijn sarcasme af straft met een perfect EK.
Te recent. Toch proberen. Busquets, Xavi, Iniesta, Puyol, Nee. Niks voor mij.quote:Op woensdag 5 juni 2024 23:09 schreef hhh38 het volgende:
Noem 10 spelers die er zowel in 2008 als 2012 bij waren toen Spanje het EK won.
Ik geef weg dat het er 13 in totaal zijn
Ik heb het al bijgesteld naar 8, dat moet haalbaar zijn. Maar jouw rijtje is al niet volledig correctquote:Op woensdag 5 juni 2024 23:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Te recent. Toch proberen. Busquets, Xavi, Iniesta, Puyol, Nee. Niks voor mij.
Daarom, het zullen oh-jaatjes worden.quote:Op woensdag 5 juni 2024 23:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik heb het al bijgesteld naar 8, dat moet haalbaar zijn. Maar jouw rijtje is al niet volledig correct
Hiervan zijn er 6 goedquote:Op woensdag 5 juni 2024 23:21 schreef Hatseflats22 het volgende:
Casillas, Busquets, Ramos, Xavi, Iniesta, Villa, Torres, Fabregas?
Villa? En een tweede keeper, Reina? Valdez?quote:Op woensdag 5 juni 2024 23:23 schreef GotenSSJ het volgende:
Busquets, Xavi, Iniesta, Torres, Fabregas, Ramos, Casillas lijken mij sowieso goed.
Dan zal Pedro inderdaad ook wel kloppen.
Edit: te laat![]()
Eindelijk 8 namen in een quote + post, ik reken hem goedquote:Op donderdag 6 juni 2024 09:05 schreef VoMy het volgende:
[Busquets, Xavi, Iniesta, Torres, Fabregas, Ramos, Casillas
Pedro]
Villa? En een tweede keeper, Reina? Valdez?
Verder hoop ik dat Capdeville geen goed antwoord is.
Valdes? Ik dacht dat die pas rond het WK op kwam als keeper. Maar hij zal er al bij gezeten hebben in 2008 danquote:Op donderdag 6 juni 2024 09:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Eindelijk 8 namen in een quote + post, ik reken hem goed
Verder was nog goed: de al genoemde Xabi Alonso, Arbeloa, Raul Albiol, David Silva (gek dat iedereen die alweer vergeten lijkt te zijn) en Santi Cazorla.
Hij was al basisspeler bij de CL winst van Barcelona in 2006 volgens mijquote:Op donderdag 6 juni 2024 11:30 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Valdes? Ik dacht dat die pas rond het WK op kwam als keeper. Maar hij zal er al bij gezeten hebben in 2008 danGrappig hoeveel spelers je alweer vergeten bent 10-15 jaar later.
Zie nu op Wiki dat hij mid jaren 00 al vaste keeper was Barcelona ook.![]()
Volgens mij is Van der Vaart het vaakst gewisseld, maar dit bedoel je andersom denk ik.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:35 schreef tong80 het volgende:
Welke Nederlandse speler heeft het vaakst reserve gezeten?
Nee, langer geleden.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij is Van der Vaart het vaakst gewisseld, maar dit bedoel je andersom denk ik.
Huntelaar?
Nee, hij hing wel af en toe in de lucht.quote:
Mijn vraag moet eerst nog worden beantwoord.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:51 schreef VoMy het volgende:
27 juni 2021, weten we het nog? Een stuiterbal geschoten vanaf de middenlijn, Matthijs de Ligt draait, keert, struikelt en mept de bal met de handen uiteindelijk voor de voeten van een anders misschien doorgebroken Tsjech weg. Slim want hij krijgt geel, toch dom want de VAR maakt er rood van. VARRED.
Geen slimme actie, iedereen weet dat je in een knock-outwedstrijd in ieder geval niet met een mannetje minder moet komen te staan. Iedereen behalve voormalig Godenzoon Matthijs, die was tijdens de teambespreking bij de sectie over geen kapitale fouten maken met Anneke aan het appen ofzo.
Vraag. Welke andere landen pakt er dit millennium (dus vanaf 2000) al eens een rode kaart in de Knock-Outfase van het EK Voetbal.
Bonusvraag 1: Wat is de enige van deze landen die met een rode kaart een wedstrijd won en welke was dat.
Bonusvraag 2: Nederland heeft 4 rode kaarten op het EK Voetbal gehaald, allemaal tegen Tsjechië. In welke edities gebeurde dit nog meer?
Joop Hiele?quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:35 schreef tong80 het volgende:
Welke Nederlandse speler heeft het vaakst reserve gezeten?
Yes. Meer dan 30 keer.quote:
Dan heeft de actualiteit mijn stoffige gegevens achterhaalt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Waar haal je deze statistiek vandaan? Huntelaar haalt dat makkelijk lijkt me?
Invallen telt niet?quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
Huntelaar speelde 76 interlands tussen 2006 en 2015.
Het lijkt mij sterk dat hij daarnaast in deze periode er nog 30 op de bank heeft gezeten zonder te spelen.
Ik ga er vanuit dat invallen niet telt idd, maar de aanjager, jury, rechtbank en beul voor deze vraag is @Tong80.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Invallen telt niet?
Dan komt ie op 25. Als invallen wel meetelt komt ie op 58x op de bank.
Bonusvraag 2: 1976, 2000, 2004?quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:51 schreef VoMy het volgende:
27 juni 2021, weten we het nog? Een stuiterbal geschoten vanaf de middenlijn, Matthijs de Ligt draait, keert, struikelt en mept de bal met de handen uiteindelijk voor de voeten van een anders misschien doorgebroken Tsjech weg. Slim want hij krijgt geel, toch dom want de VAR maakt er rood van. VARRED.
Geen slimme actie, iedereen weet dat je in een knock-outwedstrijd in ieder geval niet met een mannetje minder moet komen te staan. Iedereen behalve voormalig Godenzoon Matthijs, die was tijdens de teambespreking bij de sectie over geen kapitale fouten maken met Anneke aan het appen ofzo.
Vraag. Welke andere landen pakt er dit millennium (dus vanaf 2000) al eens een rode kaart in de Knock-Outfase van het EK Voetbal.
Hint: Het aantal landen dat we zoeken is 8.
Bonusvraag 1: Wat is de enige van deze landen die met een rode kaart een wedstrijd won en welke was dat.
Bonusvraag 2: Nederland heeft 4 rode kaarten op het EK Voetbal gehaald, allemaal tegen Tsjechië. In welke edities gebeurde dit nog meer?
Ik keur in deze alles goed, wegens te vage vraagstelling.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:18 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat invallen niet telt idd, maar de aanjager, jury, rechtbank en beul voor deze vraag is @:tong80.
Dit is denk ik goed. De andere vraag heb ik geen idee. Niet memorabel genoeg. Althans voor mij.quote:
76, 88, 92, 96, 2000. 2004, 2008. De rest weet ik niet meer.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:59 schreef Hatseflats22 het volgende:
Aan welke EK-eindrondes deed Nederland mee?
Misschien weet de rest meer?quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
76, 88, 92, 96, 2000. 2004, 2008. De rest weet ik niet meer.
1980 ook nog, maar dat je die vergeten bent is voorstelbaar. 2012, kuttoernooi en 2021.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
76, 88, 92, 96, 2000. 2004, 2008. De rest weet ik niet meer.
Wat een verschrikkelijke vraag, ik heb eerlijk gezegd geen idee. Puur op statistische basis kom ik tot het volgende rijtje: Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Portugal, Zwitserland, Rusland en Kroatiëquote:Op donderdag 6 juni 2024 15:51 schreef VoMy het volgende:
Hint: Het aantal landen dat we zoeken is 8.
Toch is het niet zo moeilijk als je denkt.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijke vraag, ik heb eerlijk gezegd geen idee. Puur op statistische basis kom ik tot het volgende rijtje: Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Portugal, Zwitserland, Rusland en Kroatië
Turkije had ik kunnen weten/raden, die pakken altijd wel een keer domme rode kaart. En grappig dat er in 3 edities op rij geen rode kaart is gegeven in de KO fase.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Toch is het niet zo moeilijk als je denkt.
Portugal zit er natuurlijk altijd tussen, evenals Italië. Schopploegen.
De grap is soort van dat er in 2004-08-12 helemaal geen rode kaarten zijn uitgedeeld, en dat je de helft van de rode kaarten uit het vorige toernooi in 2021 kunt halen.
Uit 2021 kwamen: Wales, Zweden en Zwitserland (tegen Spanje, best een memorabele wedstrijd).
Uit 2016 was er nog: Ierland.
En dan uit 2000:
Italië, Portugal, Roemenië en Turkije. Dat is veel langer geleden en daarmee natuurlijk ondoenlijk om te weten.
Echter, die rode kaart van Italië was in de fameuze halve finale tegen Nederland waar ONZE JONGENS 2 penalties kregen en misten in reguliere speeltijd om vervolgens de strafschoppenserie eveneens te verliezen. Daarmee is ook bonusvraag 2 beantwoordt.
Cruijff dacht ik?quote:
Correct. Daarna Piet Keizer. En daar weer na Wim van Hanegem en Johan Neeskens op het EK-76 tegen de Tsjechen.quote:
Tegen de Duitsers Igna, maar finale geen idee.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 15:49 schreef tong80 het volgende:
Wie floot de finale op EK-88 ? Bonuspunt voor de scheids tegen de Duitsers.
Nee, warm.quote:
Sjaak Troost, Wilbert Suvrijn, Joop Hiele, Hendrie Krüzen of was die laatste Koevermans?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
Welke Nederlandse spelers van de EK'88 eindronde selectie speelden geen enkele minuut op het toernooi?
Troost, Hiele, Kruzen en Koevermans kloppen.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Sjaak Troost, Wilbert Suvrijn, Joop Hiele, Hendrie Krüzen of was die laatste Koevermans?
Een derde keeper vermoed ik.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Troost, Hiele, Kruzen en Koevermans kloppen.
Suvrijn is ingevallen...
Er moet er nog één, iemand die tot 2000 erbij was.
Aron Winter?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Troost, Hiele, Kruzen en Koevermans kloppen.
Suvrijn is ingevallen...
Er moet er nog één, iemand die tot 2000 erbij was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |