abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 mei 2024 @ 22:25:53 #26
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_213387145
quote:
10s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:21 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Inmiddels heb je dit jaar al minstens zes landen bestempeld als de shocking NQ.
Als NQ uiteindelijk iedereen opnoemt, zit ze altijd goed!
  woensdag 1 mei 2024 @ 22:26:30 #27
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213387154
Bij Betfair (En Smarkets) hebben we nu trouwens een nieuwe nummer 1
  woensdag 1 mei 2024 @ 22:27:16 #28
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213387163
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:23 schreef helloo_152420 het volgende:
Helloo allemaal, ik kijk af en toe stiekem mee op dit forum, maar na de eerste repetitie van gisteren jeuken mijn handen om ook mijn (ongevraagde) mening te geven :)

Voorop staat dat Joost vooral lekker zijn eigen pad moet volgen!

Met een nummer als Europapa komt de televote wel goed, je moet vooral de schade bij de jury's zoveel mogelijk beperken als je wilt winnen. Er zijn voorbeelden van soortgelijke inzendingen (o.a. IJsland 2021 of Finland 2023) die toch redelijk scoorden bij de jury's. Daarbij is het belangrijk om op te merken dat beiden een soort momentum hadden: IJsland was de favoriet het jaar ervoor en had de sympathie omdat ze niet live konden optreden, Finland was één van de favorieten van vorig jaar en ging als 'underdog' de strijd aan met Loreen. De juryleden kijken vooraf ongetwijfeld een beetje rond online, en je denkt als jurylid toch even goed na als je één van de grote favorieten onderaan wilt zetten in je beoordeling.

Als je dan met een groot vogelpak op het podium gaat staan en tegelijkertijd weinig tot geen uitleg of context levert, lijkt het er niet op dat je probeert om de jury's voor je te winnen. Nu Joost zich nu verplicht voelt om een Insta-story te delen om de betekenis van een vogel uit te leggen, weet je eigenlijk al dat het concept misschien niet zo goed overkomt bij buitenstaanders. Logisch effect dat je dan langzaam wegzakt bij de bookies, want die zien (conservatieve) jury's uit Albanië of Armenië niet zo snel punten geven aan zo'n soort podium act.

Als Joost gewoon plezier wilt maken en niet uit is op de winst, is dat natuurlijk prima! Maar als AVROTROS moet je wel héél zeker zijn van je zaak als je denkt dat je op deze manier genoeg hype en momentum bouwt die je écht nodig hebt om te winnen.

Of het is gewoon 1 grote grap natuurlijk :) We gaan het zien!
Welkom op het forum, leuk dat je toch hebt besloten om een account aan te maken en mee te posten!
  Admin woensdag 1 mei 2024 @ 22:28:01 #29
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213387174
De tweede rehearsal van Joost is 3 mei 14:05-14:25

Dan
ben
ik
niet
thuis :{

Zit in de auto ergens in Deutschland.
Snottedomme.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 1 mei 2024 @ 22:28:44 #30
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213387180
quote:
17s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:28 schreef yvonne het volgende:
De tweede rehearsal van Joost is 3 mei 14:05-14:25

Dan
ben
ik
niet
thuis :{

Zit in de auto ergens in Deutschland.
Snottedomme.
Filmpje zie je pas uren later dan :)
pi_213387196
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:22 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik moest inderdaad ook aan Jeangu denken.. al is deze semi niet heel sterk dus misschien een gelukje. Maar denk dan toch snel, gaan mensen dan niet eerder voor een land in de buurt. :P
Ik weet het ook niet, misschien iets van sympathie uit UK, Ierland en Zweden, maar dat zal het wel zijn wat dat betreft. De voornaamste troef, dat had een vogel kunnen zijn, zijn de traditionele elementen. Daar wil een deel van het publiek nog weleens voor vallen. Zie bijvoorbeeld dat Deense lied van Rasmussen, waarvan ik ook nooit heb begrepen hoe dat iets van 6e bij het publiek kon worden in de finale.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 1 mei 2024 @ 22:30:45 #32
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_213387200
quote:

[..]
Als Kroatië of Oekraïne de finale niet haalt zou dat echt shocking zijn.

Maar ik denk dat van de top 10 bij de bookies Finland er wel eens naast zou kunnen grijpen.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Admin woensdag 1 mei 2024 @ 22:31:05 #33
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213387201
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:23 schreef helloo_152420 het volgende:
Helloo allemaal, ik kijk af en toe stiekem mee op dit forum, maar na de eerste repetitie van gisteren jeuken mijn handen om ook mijn (ongevraagde) mening te geven :)

Voorop staat dat Joost vooral lekker zijn eigen pad moet volgen!

Met een nummer als Europapa komt de televote wel goed, je moet vooral de schade bij de jury's zoveel mogelijk beperken als je wilt winnen. Er zijn voorbeelden van soortgelijke inzendingen (o.a. IJsland 2021 of Finland 2023) die toch redelijk scoorden bij de jury's. Daarbij is het belangrijk om op te merken dat beiden een soort momentum hadden: IJsland was de favoriet het jaar ervoor en had de sympathie omdat ze niet live konden optreden, Finland was één van de favorieten van vorig jaar en ging als 'underdog' de strijd aan met Loreen. De juryleden kijken vooraf ongetwijfeld een beetje rond online, en je denkt als jurylid toch even goed na als je één van de grote favorieten onderaan wilt zetten in je beoordeling.

Als je dan met een groot vogelpak op het podium gaat staan en tegelijkertijd weinig tot geen uitleg of context levert, lijkt het er niet op dat je probeert om de jury's voor je te winnen. Nu Joost zich nu verplicht voelt om een Insta-story te delen om de betekenis van een vogel uit te leggen, weet je eigenlijk al dat het concept misschien niet zo goed overkomt bij buitenstaanders. Logisch effect dat je dan langzaam wegzakt bij de bookies, want die zien (conservatieve) jury's uit Albanië of Armenië niet zo snel punten geven aan zo'n soort podium act.

Als Joost gewoon plezier wilt maken en niet uit is op de winst, is dat natuurlijk prima! Maar als AVROTROS moet je wel héél zeker zijn van je zaak als je denkt dat je op deze manier genoeg hype en momentum bouwt die je écht nodig hebt om te winnen.

Of het is gewoon 1 grote grap natuurlijk :) We gaan het zien!
Leuk! Welkom!
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_213387204
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Zo gaat dat met dat Edge bereik in Duitsland inderdaad.
  Admin woensdag 1 mei 2024 @ 22:31:35 #35
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213387205
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Maaaaaar dan wel lekker in een Duits bed alle reacties lezen, ook lekker.

woensdag 1 mei 2024 @ 22:31:40 #36
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213387210
Voor de shock Q wil ik Moldavië nomineren deze semi :) Azerbeidzjan en IJsland zie ik echt niet gebeuren.
  woensdag 1 mei 2024 @ 22:32:27 #37
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213387215
quote:
17s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:31 schreef yvonne het volgende:

[..]
Maaaaaar dan wel lekker in een Duits bed alle reacties lezen, ook lekker.
Lekker naar een Duitse bradwurst kijken op een Zweeds scherm straks ;)
pi_213387224
quote:

[..]
Alleen Finland, Oostenrijk en hopelijk Israël. Dus daar moeten dan nog 3 bij.
pi_213387225
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:31 schreef Momo het volgende:
Voor de shock Q wil ik Moldavië nomineren deze semi :) Azerbeidzjan en IJsland zie ik echt niet gebeuren.
Moldavië kan er best doorkomen inderdaad. Vooral als de lat in punten niet te hoog ligt. Ik vrees alleen dat ze net 11e/12e gaan worden.
  woensdag 1 mei 2024 @ 22:34:47 #40
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213387237
twitter

Subtiele manier :)
pi_213387248
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:34 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Subtiele manier :)
Martin Österdahl onderweg met make-up remover.
pi_213387259
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:26 schreef Momo het volgende:
Bij Betfair (En Smarkets) hebben we nu trouwens een nieuwe nummer 1
[ afbeelding ]
Als Kroatië serieus wint zitten wij als kenners van forum punt fok punt nl er wel een keertje collectief aardig naast qua voorspellen!
  woensdag 1 mei 2024 @ 22:42:20 #43
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_213387287
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:37 schreef Em31 het volgende:

[..]
Als Kroatië serieus wint zitten wij als kenners van forum punt fok punt nl er wel een keertje collectief aardig naast qua voorspellen!
Als Frankrijk wint (en ik sluit dat nog steeds niet uit) dan zat @Greys meteen goed met haar gevoel.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_213387295
Portugal gewoon ALTIJD classy _O_, dat minimalistische gaat ook zeker opvallen. Oekraïne heeft het hoogste wow-effect, Ierland het meeste wtf. Vind misschien Australië nog wel het meest verrassen, vooral omdat ik ze al had weggestreept voor kwalificatie. Ik denk dat de didgeridooman nog wel wat stemmen gaat binnenharken à la de jodel van Keiino (niet zó veel :P). Verder valt me op dat er veel “geschreeuw” tussen zit. Maakt mij niet veel uit, maar de gemiddelde kijker zal even aan het infuus moeten. Niet echt veel nummers in deze semi die je een dag later lekker gaat streamen :').

Voor nu:
1. Oekraïne
2. Kroatië
3. Litouwen
4. Portugal
5. Ierland
6. Polen
7. Luxemburg
8. Finland (hoeft van mij niet)
9. Australië
10. Is mij om het even. Puur vanwege diaspora: Servië. In Vader Abraham scenario: dan maar Cyprus.
pi_213387359
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:42 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Als Frankrijk wint (en ik sluit dat nog steeds niet uit) dan zat @:Greys meteen goed met haar gevoel.
Met het risico dat we hier ook te veel naar de bookmakers kijken, maar waarom is de prijs van Frankrijk eigenlijk zo opgelopen de voorbije dagen? Je kan nu al redelijk invullen dat dat een heel mooi jury-resultaat wordt, dat er publiek gaat zijn voor zijn verwegzingact en dat hij vocaal niet gaat falen en dit verder ook niet al te complex om te stagen is. Ja, het liedje zelf is niet veel (nee hoor @Greys laat ze hier maar praten), maar dat is niet opeens veranderd. Je zou zeggen dat vanaf 34 de kans dat het tussen nu en volgende week zaterdagavond de prijs beter is toch vrij groot is.
pi_213387417
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:52 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Met het risico dat we hier ook te veel naar de bookmakers kijken, maar waarom is de prijs van Frankrijk eigenlijk zo opgelopen de voorbije dagen? Je kan nu al redelijk invullen dat dat een heel mooi jury-resultaat wordt, dat er publiek gaat zijn voor zijn verwegzingact en dat hij vocaal niet gaat falen en dit verder ook niet al te complex om te stagen is. Ja, het liedje zelf is niet veel (nee hoor @:greys laat ze hier maar praten), maar dat is niet opeens veranderd. Je zou zeggen dat vanaf 34 de kans dat het tussen nu en volgende week zaterdagavond de prijs beter is toch vrij groot is.
Volgens mij begon dat door de Eurojury? Al was een goed juryresultaat al best logisch. :P

De mensen die wedden weten het denk ik allemaal ook niet meer Fred. Allemaal aan de zuip nu!
pi_213387424
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:42 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Als Frankrijk wint (en ik sluit dat nog steeds niet uit) dan zat @:Greys meteen goed met haar gevoel.
Dat zat ze ooit ook vanaf het begin met Portugal, dus ik sluit nog niets uit!
  Moderator woensdag 1 mei 2024 @ 23:02:44 #48
375570 crew  Cyan9
pi_213387429
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:52 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Met het risico dat we hier ook te veel naar de bookmakers kijken, maar waarom is de prijs van Frankrijk eigenlijk zo opgelopen de voorbije dagen? Je kan nu al redelijk invullen dat dat een heel mooi jury-resultaat wordt, dat er publiek gaat zijn voor zijn verwegzingact en dat hij vocaal niet gaat falen en dit verder ook niet al te complex om te stagen is. Ja, het liedje zelf is niet veel (nee hoor @:greys laat ze hier maar praten), maar dat is niet opeens veranderd. Je zou zeggen dat vanaf 34 de kans dat het tussen nu en volgende week zaterdagavond de prijs beter is toch vrij groot is.
Die snap ik ook niet zo goed. Het nummer is ietwat eenvoudig, maar vocaal goed gebracht. Bij de jury doet Frankrijk het vast goed. Bij de televote zie ik alleen niet zo goed hoe dit topic heel veel stemmen gaat binnen slepen, en dat heb je toch wel nodig om te winnen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 1 mei 2024 @ 23:07:05 #49
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213387454
twitter
pi_213387460
quote:
11s.gif Op woensdag 1 mei 2024 23:02 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Die snap ik ook niet zo goed. Het nummer is ietwat eenvoudig, maar vocaal goed gebracht. Bij de jury doet Frankrijk het vast goed. Bij de televote zie ik alleen niet zo goed hoe dit topic heel veel stemmen gaat binnen slepen, en dat heb je toch wel nodig om te winnen.
Ik verwacht het niet meteen als winnaar, maar het is ook niet zo dat de rest de lat op onbereikbare hoogte heeft gelegd voor een verrassing.

Verder is dit meer een topic voor de vakjury inderdaad. Al dat geleuter over ESF-repetities :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')