abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213391043
Ik ben volgens mij een van de weinige die Zwitserland echt verschrikkelijk vind en dan met name het liedje zelf. Wat een pleurisherrie. Het is van alles doorelkaar :')
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 mei 2024 @ 12:04:47 #277
163650 Greys
pi_213391065
quote:
6s.gif Op donderdag 2 mei 2024 11:56 schreef Dave het volgende:

[..]
Ze gaan natuurlijk eerst melden dat ie een vogel in z'n act heeft, wat een complete meltdown van het Nederlandse Fok-forum veroorzaakte, maar dat Greys maar 'trust the process, trust the processsss!' bleef roepen, dat Supergrover de daling ook niet kon keren, en ....

En dan is de postcard-tijd om en start de act.
Hardop gelachen. :@ _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213391070
quote:
9s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:02 schreef Poepz0r het volgende:
Ik ben volgens mij een van de weinige die Zwitserland echt verschrikkelijk vind en dan met name het liedje zelf. Wat een pleurisherrie. Het is van alles doorelkaar :')
Ik vind het nummer niet per se mooi, maar wel opvallend en interessant.
Het feit dat de artiest binnen de community goed past, gaat vast ook stemmen opleveren.
Maar wat is dat pak afschuwelijk...
Op vogelgebied directe concurrentie voor Joost.
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 12:08:46 #279
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213391091
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:05 schreef frien het volgende:

[..]
Ik vind het nummer niet per se mooi, maar wel opvallend en interessant.
Het feit dat de artiest binnen de community goed past, gaat vast ook stemmen opleveren.
Maar wat is dat pak afschuwelijk...
Op vogelgebied directe concurrentie voor Joost.
Jost zijn Pino is beter
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 12:09:18 #280
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213391098
https://www.omropfryslan.(...)elpt-by-songfestival

Tik op Nederlands als geen Fries kan
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_213391149
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:00 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Fijn dat ze samen de grootste lol hebben maar misschien was het toch beter als er een begeleider mee zou gaan die even de boel in het gareel zou houden. Echt hoe kun je je goede uitgangspositie zo verknallen door in te storten in de odds? Toen ik die blauwe kip zag was ik m’n vertrouwen al kwijt en daarna gover in een superman pak en toen had ik wel genoeg gezien. Nederland verpest het weer door ongelofelijk slechte staging.
Maar wat boeien die odds nou? Dat heeft toch nul waarde als dat festival begint?
-nee-
  donderdag 2 mei 2024 @ 12:20:16 #282
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_213391169
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 11:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik ga stiekem best goed op hoe desolaat mensen hiermee bezig kunnen zijn. Van totale euforie naar dramatische paniek omdat je bij de bookies een paar procentpunten daalt. Zeer vermakelijk en heel voorspelbaar.
Keep the Calm Before the Storm ^O^
... en huiver mee
pi_213391194
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 11:32 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik denk dat iedereen hier enorm geniet van het bijzonder vermakelijke jaar nu we Joost als inzending hebben. En als hij volgend jaar de vrije hand wil om nog eens mee te doen, dan zou ongetwijfeld een meerderheid meteen voor stemmen.

En dan de maar. Het is natuurlijk wel een wedstrijd waar Nederland aan deelneemt, en daarin moet je uiteindelijk proberen om zo ver mogelijk te komen. Ook als Joost 12e zou worden, zou ik nog wel met veel plezier terugkijken op dit jaar, maar dan blijft ook het gevoel hangen dat we er niet alles uitgehaald hebben wat erin zat, en er onnodig veel landen boven ons zijn geëindigd. Iets wat Nederland door de vaak matige staging sowieso al redelijk vaak overkomt.

Of "alles uit het liedje halen" ook betekent of we kunnen winnen, is natuurlijk een tweede. Persoonlijk denk ik dat het liedje niet de absolute top is, zoals bijvoorbeeld Cha Cha Cha dat vorig jaar wel was, en zeker niet als je het maar één keer hoort, om alle andere favorieten tegelijk te verslaan. Het pad naar de winst heeft een briljante act, maar als er maar één van Zwitserland of Oekraïne ofzo boven zichzelf uitstijgen, dan lijkt me die niet meer in te halen. Wat echter wel een argument is vóór Nederland, en ook voor een behoorlijke juryscore, is dat Europapa als enige van de favorieten het potentieel heeft om een grote hit te worden in West-Europa. Heel misschien heeft Italië dat ook nog, maar van de rest zie ik eigenlijk helemaal niet hoe dat meer dan twee weken na het ESF nog veel gestreamd gaat worden en al helemaal niet hoe die veel airplay gaan krijgen op de veelbeluisterde radiostations. En dat is wel iets waar de EBU gevoelig voor is, dus die zullen zeker niet ontevreden zijn als wij winnen. En die geschiktheid voor een breed publiek speelt meestal ook wel mee bij de jury's. Alleen moet je dan niet met een vogel aankomen.
Denk dat het ook wel meespeelt dat er een gevoel is dat het wel kán, maar dan moet alles goed vallen. Ik bedoel, we zien gisteren een best matige rehearsal van Kroatië en die stijgt nu naar de eerste plek? Het ligt volgens mij gewoon nog open, al denk ik dat de jury wel lastig blijft, maar je weet het nooit.

Even met het idee dat we vrijdag iets beters zien dan :P
pi_213391214
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://www.omropfryslan.(...)elpt-by-songfestival

Tik op Nederlands als geen Fries kan
Sint Anne _O_

Nog gewoond en op de mavo (Ulbe van Houten, oude gebouw) gezeten.
Vond het zo leuk daar dat ik klas 2 zelfs 2x gedaan heb.
pi_213391215
Wie helpt mij aan het Waylon topic van 2018? Weet niet hoe ik het terug kan vinden :@ .
Ben hier voor het songfestivalforum.
  donderdag 2 mei 2024 @ 12:31:08 #286
33189 RM-rf
1/998001
pi_213391232
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 11:08 schreef Piperidine het volgende:
Uiteindelijk zitten de mensen thuis op de bank en laten zich verrassen. Er is echt een ontzettend kleine groep die überhaupt naar de bookmakers kijkt. En dan nog; wie laat zich op zo'n manier beïnvloeden dat je op de act gaat stemmen die bij de bookmakers favoriet is? Wat is dat voor waanzin. Je stemt op wat jij leuk vindt, wat je leuk vindt klinken. En ik hoop dat de jury daar net zo naar kijkt en de bookmakers links laat liggen.
Ik denk dat je het andersom moet zien: mensen en juryleden stemmen niet op een act _omdat_ die bovenaan bij de boomakers staat...

Maar de bookmakers hebben allerhande middelen, informatie en tools om enigszins in de gaten te houden welke acts goed aan lijken te komen...
Zij registreren vooral de kans dat een act veel stemmen lijkt te gaan krijgen.

Nu is dit jaar een extreem onzeker jaar... Meestal staan tegen deze tijd al een of twee acts duidelijk bovenaan en is met meer dan 50% zekerheid dat een der beiden gaat winnen...
Nu zit zelfs de top-4 samen niet boven de 50%...

Maar, juist van de vele kanshebbers heeft volgens mij Joost gewoon ook enorme specifieje hindernissen door de opzet van zn act...
Die volgens mij ook samenhangen ermee dat hij groepen die minder geneigd zijn om hem een kans te geven, moet overtuigen dat hij meer is dan enkel een 'gimmick-act'.

Juist omdat hij een erg 'gelaagde' act heeft, die het moet hebben van het moment dat de toeschouwer doorheeft dat het géén platte, 2-dimensional grap-act is... Maar juist een oneindige diepte onder dat oppervlakte schuilt (cue: S10 de Diepte)....

Juist ook de rehearsel zijn de perfecte mogelijkheid dat te doen..
Misschien dat ze het verrassingsmoment tijdens de show willen vergroten hiermee door het geheim te houden of juist de 'gimmick-zijde' uit te vergroten. Maar dat gaat wel onherroepelijk ten kostte van punten, die al voor de shows zelf vaak toch al vergeven blijken te zijn....

Ook dat kan een keuze zijn, misschien _hoeft_ Joost niet ten koste van alles in punten te winnen, maar wil hij wél een winnaar van de harten zijn.
Wat zijn carriere en status als kunstenaar mogelijk meer zou helpen dan in het keurslijf van een ESF-winnaar gedrongen te worden...

De bookmakers kennen geen categorie voor 'winnaar van de toeschouwer-harten'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213391238
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:29 schreef Zigsky het volgende:
Wie helpt mij aan het Waylon topic van 2018? Weet niet hoe ik het terug kan vinden :@ .
Dit? Of andere reeks?

ESF / [2018] Nederland: Waylon - #81 - Outlaw in 'Em
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 mei 2024 @ 12:31:46 #288
163650 Greys
pi_213391242
Working 9 to 5
Ook in Malmö!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 2 mei 2024 @ 12:33:18 #289
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213391255
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:31 schreef RM-rf het volgende:

Nu zit zelfs de top-4 samen niet boven de 50%...

Op dit moment komt de top 4 uit op 67% samen, dus wel heel grote kans dat een van hun gaat winnen ;)
pi_213391274
quote:
Is perfect, superbedankt!
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 mei 2024 @ 12:37:23 #291
163650 Greys
pi_213391297
Degene die geblurred is op de foto hierboven is Tantu denk ik? Zouden we die straks zien in nog weer een ander pakkie? Want we hebben de bluebird en superg(r)over gehad en Stuntje met z'n pianolessen maar Tantu nog niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 2 mei 2024 @ 12:39:15 #292
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213391326
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

@:Scrummie
Die is leuk gemaakt O+ :D
Smile, it's free therapy.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 mei 2024 @ 12:40:27 #294
163650 Greys
pi_213391329
quote:
[ afbeelding ]

Ohhhh wat tof. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213391372
quote:
[ afbeelding ]

Hoe krijgen wij deze ook? Of stel ik nu een heel domme vraag 😛
pi_213391380
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:37 schreef Greys het volgende:
Degene die geblurred is op de foto hierboven is Tantu denk ik? Zouden we die straks zien in nog weer een ander pakkie? Want we hebben de bluebird en superg(r)over gehad en Stuntje met z'n pianolessen maar Tantu nog niet.
Ze kunnen niet allemaal op het podium. Joost + 2 dansers + Stuntje + Appie + Gover + Tantu = 7 mensen.
  donderdag 2 mei 2024 @ 12:46:41 #297
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213391397
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:44 schreef frien het volgende:

[..]
Hoe krijgen wij deze ook? Of stel ik nu een heel domme vraag 😛
Met de img tags adres gebruiken van het plaatje net als bij andere foto's
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 mei 2024 @ 12:47:00 #298
163650 Greys
pi_213391400
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:44 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ze kunnen niet allemaal op het podium. Joost + 2 dansers + Stuntje + Appie + Gover + Tantu = 7 mensen.
Ik bedoel in die grappige filmpjes zoals met de missing bird. Dat we Tantu daar nog in een pakkie gaan zien. Ik denk zelf namelijk niet dat Gover straks ook niet op het podium staat maar dat dat puur voor de fun achter de schermen is. Maar ik kan het mis hebben uiteraard. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213391464
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:44 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
En Käärijä
pi_213391503
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:58 schreef linebear het volgende:

[..]
En Käärijä
Dat is inderdaad te veel. Misschien is het dan toch wel slim als Joost tussen het publiek gaat staan voor die moshpit :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')