Presentatrice Dieuwertje Blok (67) heeft deze week slecht nieuws gekregen over haar gezondheid. De kanker die vorig jaar bij haar werd geconstateerd en die een neusoperatie noodzakelijk maakte, is teruggekeerd en niet meer te genezen. Ze neemt nu definitief afscheid van haar werk bij de NTR, zowel van NPO Klassiek-programma NTR Podium als van Het Sinterklaasjournaal.![dieuwertje-blok-tijdens-de-premiere-van-de-avond-is-ongemak-in-december-2023]()
7 februari zou Dieuwertje Blok terugkeren als presentatrice van het NPO Klassiek-programma NTR Podium, maar dat gaat nu niet meer door. Haar kanker is teruggekeerd en ze is ongeneeslijk ziek. Blok zet definitief een stap terug en neemt afscheid van haar werk bij de NTR, zowel van Podium als van Het Sinterklaasjournaal. Dat laat de omroep weten in een persbericht. ‘Vanaf nu wil Dieuwertje al haar energie richten op de behandeling van haar ziekte. Hoewel die niet meer te genezen is, blijft ze positief en genieten van wat er wel is.’ NTR geeft aan dat het haar wens is om de privacy van haar kring van geliefden en naasten te respecteren.
In april legde de presentatrice haar werkzaamheden neer, omdat ze kanker had. Daarvoor moest ze haar neus amputeren. Merel Westrik nam de presentatie van Het Sinterklaasjournaal over. Op het moment van die aankondiging was haar neus al geamputeerd, vertelde ze later. Het leek eind vorig jaar goed te gaan. ,,Mijn nieuwe jaar is al vroeg begonnen, want ik ben weer gezond’’, vertelde ze op oudejaarsdag aan De Telegraaf.
Blok vertelde in december ook aan JOE-dj’s Coen en Sander dat ze het goed maakte. Ze was in afwachting van haar definitieve neusprothese. ,,Deze ‘tussen-neus’ is ook best aardig die ik nu heb, maar er komt een betere. Dit is er eentje die plakt, dus die moet ik elke ochtend lijmen, en dat is gedoe. Ik heb ook implantaten gekregen bij de operatie. Ze zijn echt waanzinnig tegenwoordig. Ik ben nu een soort bionic woman; dan klik ik zo straks mijn neus erop met een magneet.’’
Verrast met lintje
Blok voelde zich zelfs goed genoeg om weer in het openbaar te verschijnen. Ze werd in Baarn verrast met een lintje. De onderscheiding Ridder in de Orde van Oranje-Nassau zag ze niet aankomen. ,,Ik had gewoon een leuke bijeenkomst over het Sinterklaasjournaal. Dat is altijd richting het einde, als het bijna klaar is. Ik verheugde me er heel erg op om Merel eindelijk in het echt te ontmoeten, zodat ik haar eens even kon omarmen. Toen verscheen daar ineens een burgemeester met de ketting om de hals. Toen begonnen de kwartjes te donderen.’’
https://www.ad.nl/show/di(...)te-genezen~a381ab28/
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !