Kom eens met die onderzoeken dan, er zit wel wat waarheid in over die lijntjes vooral als het niet lekker loopt, maar bij andere clubs staan ze ook bij je in de tuin hoor als het niet goed gaat en je bent op de een of andere manier betrokken.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die kindertjes in de harde kern bij Ajax zijn zware onderwereldfiguren die de club al decennia lang gijzelen, waarschijnlijk omdat ze tot heel diep in de bestuurskamer invloed uit kunnen oefenen. Hoogstwaarschijnlijk een combinatie van afpersing en dreiging met geweld.
Ajax is door en door rot. Er zijn verschillende journalistieke onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat de lijntjes tussen de F-side en de bestuurskamer ongezonde gevolgen hebben voor de club.
Volgend jaar gewoon weer kampioen dus.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kroes nu TD, als de AFM hem vrijpleit zal hij wel AD worden.
Krijgt hij nu 2 jaar de tijd technisch alles op orde te brengen, Potter als trainer, scouting en jeugdopleiding moet nog gefixed worden, maar daar zal Kroes nu wel mee aan de slag gaan.
chivugodquote:Op donderdag 25 april 2024 19:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik zie de naam van Chivu voorbijkomen als assistent van Potter
Onder andere het Parool en de Volkskrant hebben hier al in 2014 over geschreven. Het is gewoon publiek geheim dat de situatie volledig ongezond is.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kom eens met die onderzoeken dan, er zit wel wat waarheid in over die lijntjes vooral als het niet lekker loopt, maar bij andere clubs staan ze ook bij je in de tuin hoor als het niet goed gaat en je bent op de een of andere manier betrokken.
Vraag het Koevermans zou ik zeggen.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kom eens met die onderzoeken dan, er zit wel wat waarheid in over die lijntjes vooral als het niet lekker loopt, maar bij andere clubs staan ze ook bij je in de tuin hoor als het niet goed gaat en je bent op de een of andere manier betrokken.
Dat is toch heel wat anders dan onderzoeken en polletje waar zou hij zijn, hemel of hel?quote:Op donderdag 25 april 2024 22:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Onder andere het Parool en de Volkskrant hebben hier al in 2014 over geschreven. Het is gewoon publiek geheim dat de situatie volledig ongezond is.
Van Praag die Polletje een shirt komt brengen in de gevangenis. Sturkenboom die thuis opgezocht wordt, waarbij zijn collega's bij Ajax wisten dat het ging gebeuren en hem niet waarschuwde.
Ach joh, er zijn hele lijsten van gebeurtenissen maar als je het patroon niet wilt zien omdat het jouw club is, dikke prima hoor.
Echt een verschrikkelijke man, maar die hele generatie was niet te harden vanwege het succes toen.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:40 schreef KingRoland het volgende:
in de jaren 90 hoor ik ook van alle mensen die het toen bewust hebben meegemaakt dat Van Praag een rat was.
Geen idee. Het feit dat hij als viervoudige moordenaar door het bestuur van Ajax werd ingehuurd om spelers van het eerste te beschermen vind je zeker ook normaal?quote:Op donderdag 25 april 2024 22:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is toch heel wat anders dan rapporten en polletje waar zou hij zijn, hemel of hel?
Ik zeg toch nergens dat ik het normaal vind, ik zeg alleen dat je overdrijft met je onderzoeken.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Geen idee. Het feit dat hij als viervoudige moordenaar door het bestuur van Ajax werd ingehuurd om spelers van het eerste te beschermen vind je zeker ook normaal?
Zoals gezegd, als je het patroon niet ziet helemaal prima.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat ik het normaal vind, ik zeg alleen dat je overdrijft met je onderzoeken.
Ik heb deze anekdote altijd wel opmerkelijk gevonden. Wellicht tekenend voor de inmenging.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat ik het normaal vind, ik zeg alleen dat je overdrijft met je onderzoeken.
quote:In de bestuurskamer van Ajax was een overleg tussen politie en veiligheidsmensen van de gemeente en Ajax omdat er een wedstrijd heel erg uit de hand was gelopen. Daarbij hadden politieagenten vuurwapen getrokken omdat ze echt in het nauw gedreven waren. Dat werd geëvalueerd en wie komt daar mee aan de hand van iemand van Ajax? Martin van de Pol. De chef van de politie die aanwezig was, viel zowat van z'n stoel. En zo zijn er nog vele voorbeelden te noemen van de invloed van Polletje."
Overdrijven kun je goed.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zoals gezegd, als je het patroon niet ziet helemaal prima.
Het is echt anders als bijvoorbeeld de situatie met Koevermans bij Feyenoord. Bij Feyenoord heb je gewoon een groep tokkies die zich soms laten gaan. Bij Ajax is er sprake van structurele ondermijning vanuit de harde kern. Dat is echt bij geen één club zo overduidelijk als in Amsterdam.
Wat de F-side wil gebeurt. Vrijwel altijd. En dat is al 20 jaar zo.
Dat was wel extreem ja en dat vuurwerk in de kuip bij die bekerfinale tegen PEC omdat hij nog onderweg was, heeft wel de beker gekost.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:52 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik heb deze anekdote altijd wel opmerkelijk gevonden. Wellicht tekenend voor de inmenging.
[..]
Dat was ook echt tering slecht geregeld toen.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat was wel extreem ja en dat vuurwerk in de kuip bij die bekerfinale tegen PEC omdat hij nog onderweg was, heeft wel de beker gekost.
Maar lopen er nu nog zulke zware jongens om? Ik betwijfel het. De vijfde generatie staan zelfs rappers van op YouTube.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat was wel extreem ja en dat vuurwerk in de kuip bij die bekerfinale tegen PEC omdat hij nog onderweg was, heeft wel de beker gekost.
Ik dacht het ook niet momenteel, al wordt de hele RVC wel bedreigd, of waarschijnlijk werd want die gaan weg.quote:Op donderdag 25 april 2024 23:04 schreef Wotte het volgende:
[..]
Maar lopen er nu nog zulke zware jongens om? Ik betwijfel het. De vijfde generatie staan zelfs rappers van op YouTube.
En dan nu even twee jaartjes Kinsbergen tot zijn pensioen.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kroes nu TD, als de AFM hem vrijpleit zal hij wel AD worden.
Krijgt hij nu 2 jaar de tijd technisch alles op orde te brengen, Potter als trainer, scouting en jeugdopleiding moet nog gefixed worden, maar daar zal Kroes nu wel mee aan de slag gaan.
Dat zit er dik in dat het onder tapijt wordt geschoven. Die Eringa draaide 180 graden zo'n beetje.quote:Op donderdag 25 april 2024 23:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik dacht het ook niet momenteel, al wordt de hele RVC wel bedreigd, of waarschijnlijk werd want die gaan weg.
Zit zat slecht volk tussen maar 99% zijn gewoon fanatieke supporters. Maar dat alleen bij Ajax echt fout volk zit is natuurlijk onzin die zitten bij elke harde kern.quote:Op donderdag 25 april 2024 23:14 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dat zit er dik in dat het onder tapijt wordt geschoven. Die Eringa draaide 180 graden zo'n beetje.
Het is in ieder geval al lang niet meer het beeld van doordeweeks werken en weekends snuiven en in de hekken hangen.
Je ziet wel meer inmenging met andere zware criminaliteit en hooliganisme.
Gezien de rap gestegen geweldsspiraal in het criminele circuit is het nou ook niet verwonderlijk dat dit dan door vertaald naar de tribune.
Van Praag is stiekem een racist. Heel stiekem.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:40 schreef KingRoland het volgende:
in de jaren 90 hoor ik ook van alle mensen die het toen bewust hebben meegemaakt dat Van Praag een rat was.
Maar als dat echt meespeelt is het morele compas echt nog veel erger kapot. Even een technisch directeur aanstellen die wordt verdacht van een misdrijf, alleen maar omdat de zogenaamde harde kern dat zo graag wil.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die kindertjes in de harde kern bij Ajax zijn zware onderwereldfiguren die de club al decennia lang gijzelen, waarschijnlijk omdat ze tot heel diep in de bestuurskamer invloed uit kunnen oefenen. Hoogstwaarschijnlijk een combinatie van afpersing en dreiging met geweld.
Ajax is door en door rot. Er zijn verschillende journalistieke onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat de lijntjes tussen de F-side en de bestuurskamer ongezonde gevolgen hebben voor de club.
“Clubliefde”, immers niemand is groter dan de club toch?quote:Op donderdag 25 april 2024 22:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me als supporter inderdaad heerlijk om te zien dat zo’n ratje een crimineeltje de sleutel tot de club geeft omdat de grote criminelen zich anders gaan roeren.quote:Op donderdag 25 april 2024 23:44 schreef FireFox1 het volgende:
Heerlijk om van Praag te zien dat met overduidelijk tegenzin zijn keutel introk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |