abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 april 2024 @ 21:21:14 #1
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_213306998
Nicolette van Dam en Bas Smit eisen twee miljoen van Coca-Cola

De twee influencers die Coca-Cola hebben aangeklaagd omdat ze nog recht zouden hebben op twee miljoen euro, zijn Bas Smit en Nicolette van Dam. Het echtpaar verrichtte promotieactiviteiten voor de frisdrankfabrikant maar werd daar niet geheel voor betaald, zo stellen ze. Volgens Coca-Cola hebben ze geen recht op het geld, omdat de afspraken met een bevriende Coca-Colamedewerker zouden zijn gemaakt, die inmiddels op staande voet is ontslagen.

Vorige week schreef RTL Z al over de rechtszaak, waarin veel geld op het spel staat. De namen van de influencers waren in de uitspraak door de rechtbank weggelakt. Uit verder onderzoek van RTL Z blijkt dat het om het celebritystel gaat, dat in 2015 trouwde en samen twee kinderen heeft.

Van Dam is televisiepresentatrice, model en actrice. Smit is ondernemer en heeft naar eigen zeggen ongeveer twintig bedrijven. Beiden verdienen echter het grote geld door hun werk als influencer op Instagram. Smit heeft daar 845.000 volgers en Van Dam zelfs 926.000 volgers. Bedrijven betalen grof geld om het duo reclame te laten maken voor hun producten via dit soort filmpjes.

Het echtpaar stelt dat ze nog twee miljoen euro van de frisdrankfabrikant krijgen voor promotieactiviteiten op festivals in 2023. Dat was afgesproken met een manager die voor Coca-Cola werkte. Deze afspraken werden mondeling en via WhatsApp gemaakt. Het ging om promotie op vijf evenementen, waarvan alleen het Belgische festival Tomorrowland in de zomer van 2023 doorging.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)fluencers-rechtszaak

--

2,6 miljoen eisen omdat je in vijf festivalweekenden het reeds wereldberoemde Coca-Cola gaat 'promoten'. Als ik zoiets lees, denk ik: "ach ja, wereldsterren als een Beyoncé, David Guetta, Justin Bieber of Martin Garrix kunnen dat nu eenmaal vragen. Hun mondiale populariteit en bereik is gigantisch, dat verdient zich binnen de kortste keren terug."

Maar nee, het gaat hier dus om Nicolette van Dam en haar man, die het leuk doen in Nederland met tegen de miljoen Instagram-volgers. Die vinden 520K per festival, dat hun via WhatsApp is 'toegezegd' door een bevriende marketingdirecteur bij Coca-Cola, om Cola-Zero te 'promoten' blijkbaar een uiterst reële beloning daarvoor. En als dan blijkt dat die marketingdirecteur slechts een tekenbevoegdheid tot 200K had, via een intermediair alvast in delen 600K naar je heeft laten overmaken om de tekenbevoegdheid te omzeilen en daarvoor op staande voet ontslagen is door Coca-Cola, ga je als Nicolette en Bas zijnde niet eens bij jezelf te rade of het allemaal wel realistisch en in verhouding was. Zeker omdat die 600K door de intermediair nu ook teruggeëist wordt.

Nee, wat doe je dan: in plaats van tot een goede oplossing te komen rond die 600K die je reeds onder dubieuze omstandigheden hebt geïncasseerd voor 1 weekend 'promoten' op Tomorrowland, eis je gewoon de resterende 2 miljoen ook nog te ontvangen terwijl je die overige vier festivals niet eens gedraaid hebt. Op basis van niets meer dan wat WhatsApp-toezeggingen van een marketingdirecteur die daarvoor al op staande voet is ontslagen.

Misschien is een cursusje realiteitszin iets voor ze? Man man man. :')
pi_213307070
Inderdaad triest. Jammer dat de publieke opinie van dit soort mensen niet dezelfde lijn volgt als die van Sywert.
gr gr
pi_213307104
Start gewoon een OF kanaal en die 2 miljoen zijn zo binnen.
pi_213307121
Ze zouden voor deze klussen 2,6 miljoen euro krijgen. Die facturen zijn echter niet betaald, omdat Coca-Cola argwaan kreeg. "We blokkeren de betaling tot alles is opgehelderd en we ons comfortabel voelen om verder te gaan," aldus een mail van Coca-Cola aan de inmiddels ontslagen medewerker. Coca-Cola stelt dat er vermoedelijk is samengespannen met de medewerker, met wie ze de deal maakten. De drie zouden ook 'privé' met elkaar om gaan.

Vreemd verhaal.
pi_213307164
Ik kan het gebit van die kerel niet uitstaan.
  dinsdag 23 april 2024 @ 21:40:13 #6
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213307189
Geen idee hoe dat precies in elkaar steekt, maar het lijkt me dat een interne aangelegenheid (ontslag van een medewerker) niet opeens een deal ongedaan maakt. Mondelinge afspraken en afspraken via whatsapp zijn ook rechtsgeldig.

Nu zal dat natuurlijk anders liggen als zij samen onder een hoedje speelden om Coca-Cola te tillen. Dan is het wel dom (en behoorlijk brutaal) om er een zaak van te maken, om de rest van dat geld op te eisen, als je weet dat ze er lucht van hebben. Maar het is niet gezegd dat dat ook echt zo is.
pi_213307336
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:40 schreef PiyeReloaded het volgende:
Geen idee hoe dat precies in elkaar steekt, maar het lijkt me dat een interne aangelegenheid (ontslag van een medewerker) niet opeens een deal ongedaan maakt. Mondelinge afspraken en afspraken via whatsapp zijn ook rechtsgeldig.
Hij had (als deze zin klopt) juist niet de bevoegdheid om dit te mogen doen:
quote:
marketingdirecteur slechts een tekenbevoegdheid tot 200K had
Zou wat zijn als de lokale caissière van de AH naar jouw een whatsapp kan sturen dat je van AH nog 10 miljoen krijgt en dat dat dan wordt toegekend.
  dinsdag 23 april 2024 @ 21:52:20 #8
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_213307363
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:32 schreef prunus het volgende:
Ze zouden voor deze klussen 2,6 miljoen euro krijgen. Die facturen zijn echter niet betaald, omdat Coca-Cola argwaan kreeg. "We blokkeren de betaling tot alles is opgehelderd en we ons comfortabel voelen om verder te gaan," aldus een mail van Coca-Cola aan de inmiddels ontslagen medewerker. Coca-Cola stelt dat er vermoedelijk is samengespannen met de medewerker, met wie ze de deal maakten. De drie zouden ook 'privé' met elkaar om gaan.

Vreemd verhaal.
Die dame is zelf ook uiterst realistisch in haar eisen:

quote:
Nu blijkt dat ook rond het ontslag van de manager zelf een rechtszaak is gevoerd, waarbij de vrouw ruim 1,4 miljoen euro aan schade- en ontslagvergoedingen eiste. In deze ontslagzaak komen meer details over de omstreden miljoenendeal naar boven.

Miljoenendeal
De 41-jarige vrouw werkte sinds 2009 bij Coca-Cola, waar zij opklom tot een hoge marketingfunctie. Zij verdiende bijna 8900 euro bruto per maand, exclusief vakantiegeld en bonussen. In haar functie mocht zij betalingen tot 200.000 euro goedkeuren.

Vorig jaar november ontsloeg Coca-Cola de vrouw echter op staande voet, nadat er twijfels waren gerezen rondom enkele vette facturen die Baniloki, het bedrijf van influencers Bas Smit en Nicolette van Dam, bij de frisdrankmaker had ingediend. Coca-Cola zou hen 2,6 miljoen euro moeten betalen voor de promotie van de frisdranken van het bedrijf op sociale media.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)treden-deal-bas-smit

8900 Euro bruto per maand, dat is inclusief 8% vakantiegeld 115K per jaar. Laten we voor het gemak met bonussen erbij even van 140K bruto per jaar uitgaan. Misschien is het meer, maar ik vermoed dat het dan ergens in die regionen zit.

Dan vind je het dus blijkbaar reëel dat je bij ontslag op staande voet (en dus verwijtbaar) ook nog eventjes tien jaarsalarissen meekrijgt. Dan begrijp ik wel hoe dit soort 'deals' tot stand komen. :')
pi_213307479
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik kan het gebit van die kerel niet uitstaan.
Ik die hele kop niet
  dinsdag 23 april 2024 @ 22:03:00 #10
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213307489
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:50 schreef Pendora het volgende:

[..]
Hij had (als deze zin klopt) juist niet de bevoegdheid om dit te mogen doen:
[..]
Zou wat zijn als de lokale caissière van de AH naar jouw een whatsapp kan sturen dat je van AH nog 10 miljoen krijgt en dat dat dan wordt toegekend.
Ja dat zou de zaak zeker kunnen veranderen. Maar dat kan ik verder niet terugvinden in het artikel. Dus ik kan niet zomaar aannemen dat dat ook echt zo is.
  dinsdag 23 april 2024 @ 22:03:27 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213307496
Ik heb er geen verstand van, maar wat zijn nu de normale bedragen voor wat ‘influencen’? Thuis op de bank wat insta-postjes voor dat suikerwater posten?
Als een normbedrag voor zoiets 40K is, dan is er bij 2 miljoen natuurlijk iets niet aan de haak.

Als ik voor een bedrijf waar ik werk iets uitbesteed voor 2 miljoen wat normaal 40K kost is dat ook niet rechtsgeldig. Fraude wordt vermoed.

En je mag verwachten dat dit soort bedragen niet via WA gaan maar de moeite wordt genomen om een contract te tekenen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 23 april 2024 @ 22:06:19 #12
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_213307534
Echt alles aan dit sneue koppel is gemaakt om in de schijnwerper te kunnen staan.

Nepper kan niet.
  dinsdag 23 april 2024 @ 22:16:46 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213307641
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:21 schreef Repentless het volgende:
2,6 miljoen eisen omdat je in vijf festivalweekenden het reeds wereldberoemde Coca-Cola gaat 'promoten'.
Niet zo relevant. Als dat is afgesproken moet dat worden nagekomen.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 23 april 2024 @ 22:35:45 #14
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_213307870
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:40 schreef PiyeReloaded het volgende:
Geen idee hoe dat precies in elkaar steekt, maar het lijkt me dat een interne aangelegenheid (ontslag van een medewerker) niet opeens een deal ongedaan maakt. Mondelinge afspraken en afspraken via whatsapp zijn ook rechtsgeldig.

Nu zal dat natuurlijk anders liggen als zij samen onder een hoedje speelden om Coca-Cola te tillen. Dan is het wel dom (en behoorlijk brutaal) om er een zaak van te maken, om de rest van dat geld op te eisen, als je weet dat ze er lucht van hebben. Maar het is niet gezegd dat dat ook echt zo is.
Als een werknemer een 'deal' sluit die 1200% boven haar tekenbevoegdheid ligt en de werkgever accordeert dit niet, lijkt het mij dat je als eisende partij toch wel een lastig verhaal hebt. Ook omdat die 'deal' weinig meer lijkt te behelsen dan wat WhatsApp-berichten van een niet-tekenbevoegd persoon, zonder enige vorm van een officieel ondertekend contract door een tekenbevoegd persoon.

Het zou wat zijn als iedere droplul via WhatsApp of mondeling miljoenendeals ver boven hun tekenbevoegdheid sluit met bekenden, en hun werkgever dan maar klakkeloos moet betalen omdat zulke overeenkomsten rechtsgeldig zouden zijn. Zeker in dit soort gevallen, waarbij de tegenprestatie slechts lijkt te bestaan uit het fysiek aanwezig zijn tijdens een festivalweekend en daar misschien een paar Instagram-postjes aan wagen.

Heb je als 'leverancier' enorme voorfinancieringen gedaan, kosten gemaakt voor productie en fysieke goederen geleverd, dan kan ik er nog wel begrip voor opbrengen dat je compensatie voor de geleden schade wilt zien. Maar ook in dat geval is het alsnog je eigen verantwoordelijkheid om te checken of je contactpersoon bevoegd is om die deal met je te sluiten en te zorgen dat het contractueel goed is vastgelegd.

Een lulverhaal als "we hebben een au pair in dienst genomen" om je eis van 2,6 miljoen Euro compensatie voor vijf weekenden aanwezigheid op een festival (wat er uiteindelijk maar 1 is geweest) kracht bij te zetten, vind ik ronduit lachwekkend. :')
pi_213307896
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:32 schreef prunus het volgende:
Ze zouden voor deze klussen 2,6 miljoen euro krijgen. Die facturen zijn echter niet betaald, omdat Coca-Cola argwaan kreeg. "We blokkeren de betaling tot alles is opgehelderd en we ons comfortabel voelen om verder te gaan," aldus een mail van Coca-Cola aan de inmiddels ontslagen medewerker. Coca-Cola stelt dat er vermoedelijk is samengespannen met de medewerker, met wie ze de deal maakten. De drie zouden ook 'privé' met elkaar om gaan.

Vreemd verhaal.
Idd.
Die manager is edn vriend van die 2, how obvious :'), daarbij waarom heeft een bedrijf als CocaCola deze 2 nodig voor reclame, en dan zoveel geld?

Grootste vraag is nog; Wie volgt deze 2 nitwits überhaupt? Wát kunnen ze eigenlijk?

En zijn ze niet eens betrokken geweest bij een of ander flop evenement?

Influencers :r
  dinsdag 23 april 2024 @ 22:40:26 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213307917
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:35 schreef Repentless het volgende:

[..]
Als een werknemer een 'deal' sluit die 1200% boven haar tekenbevoegdheid ligt en de werkgever accordeert dit niet, lijkt het mij dat je als eisende partij toch wel een lastig verhaal hebt. Ook omdat die 'deal' weinig meer lijkt te behelsen dan wat WhatsApp-berichten van een niet-tekenbevoegd persoon, zonder enige vorm van een officieel ondertekend contract door een tekenbevoegd persoon.

Het zou wat zijn als iedere droplul via WhatsApp of mondeling miljoenendeals ver boven hun tekenbevoegdheid sluit met bekenden, en hun werkgever dan maar klakkeloos moet betalen omdat zulke overeenkomsten rechtsgeldig zouden zijn. Zeker in dit soort gevallen, waarbij de tegenprestatie slechts lijkt te bestaan uit het fysiek aanwezig zijn tijdens een festivalweekend en daar misschien een paar Instagram-postjes aan wagen.

Heb je als 'leverancier' enorme voorfinancieringen gedaan, kosten gemaakt voor productie en fysieke goederen geleverd, dan kan ik er nog wel begrip voor opbrengen dat je compensatie voor de geleden schade wilt zien. Maar ook in dat geval is het alsnog je eigen verantwoordelijkheid om te checken of je contactpersoon bevoegd is om die deal met je te sluiten en te zorgen dat het contractueel goed is vastgelegd.

Een lulverhaal als "we hebben een au pair in dienst genomen" om je eis van 2,6 miljoen Euro compensatie voor vijf weekenden aanwezigheid op een festival (wat er uiteindelijk maar 1 is geweest) kracht bij te zetten, vind ik ronduit lachwekkend. :')
Dit ja
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 23 april 2024 @ 22:42:04 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213307934
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:21 schreef Repentless het volgende:
2,6 miljoen eisen omdat je in vijf festivalweekenden het reeds wereldberoemde Coca-Cola gaat 'promoten'. Als ik zoiets lees, denk ik: "ach ja, wereldsterren als een Beyoncé, David Guetta, Justin Bieber of Martin Garrix kunnen dat nu eenmaal vragen. Hun mondiale populariteit en bereik is gigantisch, dat verdient zich binnen de kortste keren terug."
Dat ze dat vragen lijkt me het probleem niet. Als die mogelijkheid er is (en misschien is dat het probleem) zou iedereen wel hetzelfde doen denk ik. En als er een afspraak is gemaakt met Coke dan moeten ze dat gewoon nakomen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213308048
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:06 schreef Mubassie het volgende:
Echt alles aan dit sneue koppel is gemaakt om in de schijnwerper te kunnen staan.

Nepper kan niet.
Had oprecht nog nooit gehoord van die Bas.
  dinsdag 23 april 2024 @ 23:00:22 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213308091
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Had oprecht nog nooit gehoord van die Bas.
Is niet echt een celeb maar gewoon een zakenman in vastgoed. Die Nicolette is van Zoop.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 23 april 2024 @ 23:03:36 #20
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_213308116
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niet zo relevant. Als dat is afgesproken moet dat worden nagekomen.
Vrij relevant als dat ten opzichte van de te leveren tegenprestatie en de invloed en het bereik daarvan exorbitant hoog is voor twee Nederlandse 'influencers' met nog geen miljoen volgers. Die zelf ook wel kunnen bedenken dat 520K per weekendje aanwezigheid op een festival vragen, niet erg realistisch voor 'celebrities' van hun statuur is en eigenlijk te mooi om waar te zijn. Zeker als het om een gigantisch, wereldberoemd merk als Coca-Cola gaat. Die zijn niet erg afhankelijk van Nicolette van Dam en Bas Smit voor hun bereik en bekendheid. Tot die conclusie is Coca-Cola zelf dus ook gekomen toen ze ineens met 2,6 miljoen aan facturen werden geconfronteerd.

Dat je dan met een bevriende marketingdirecteur via WhatsApp een miljoenen'deal' sluit waarbij ze 1200% over haar tekenbevoegdheid heen gaat is hartstikke leuk, maar daar zou ik als Coca-Cola zijnde ook bijzonder weinig boodschap aan hebben. Dus ik zou me ook totaal niet verplicht voelen om zo'n idiote 'deal' na te komen.

Overigens: als een bedrijf er wel 2,6 miljoen Euro voor over heeft om Nicolette van Dam en Bas Smit in vijf festivalweekenden hun product te laten promoten, helemaal prima. Voor mijn part betalen ze er 10 of 20 miljoen voor. Dat is het issue helemaal niet.
pi_213308140
Alles om geld binnen te harken. Hoe rijker, des te hebberiger.

Maar wie kijkt er nou naar dit soort Mongolen ook?
  dinsdag 23 april 2024 @ 23:32:02 #22
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_213308298
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat ze dat vragen lijkt me het probleem niet. Als die mogelijkheid er is (en misschien is dat het probleem) zou iedereen wel hetzelfde doen denk ik. En als er een afspraak is gemaakt met Coke dan moeten ze dat gewoon nakomen.
Het vragen is inderdaad het probleem niet. Staat iedereen vrij. Je moet wat mij betreft alleen zelf wel enige realiteitszin hebben en beseffen dat 2,6 miljoen Euro voor vijf weekenden aanwezigheid op een festival ter promotie van een wereldmerk als Coca-Cola ver, maar dan ook wel astronomisch ver boven je marktwaarde ligt als Nederlandse 'influencer' met nog geen miljoen volgers.

Ook dat is niet erg, maar als een bevriende marketingdirecteur dan zo gek is om je dat via WhatsApp 'toe te zeggen', terwijl ze in de verste verte niet bevoegd is om deals van die omvang te sluiten, moet je wat mij betreft niet verbaasd zijn als zo'n belachelijke 'deal' door daadwerkelijk bevoegde personen van hogerhand wordt teruggefloten. En dan is verbaasd zijn zelfs nog tot daar aan toe. Het wordt echter uiterst lachwekkend en ronduit stuitend als je dan ook nog meent het volledig toegezegde berag te kunnen eisen, terwijl je maar 20% van de 'prestatie' hebt geleverd en het zelfs de vraag is of de 600K die je reeds ontvangen hebt wel gerechtvaardigd is daarvoor. :')
pi_213308313
quote:
Deze afspraken werden mondeling en via WhatsApp gemaakt
Case closed.
pi_213308365
Nicolette moet gewoon in de pronbusiness gaan, ik zou dat zeer waarderen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 23 april 2024 @ 23:47:49 #25
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_213308374
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 23:34 schreef Nober het volgende:

[..]
Case closed.
In welk opzicht?
pi_213308447
Ja je moet toch wat binnen harken om als B-actrice met een beginnende midlifecrisis de high class van de beroemdheid te kunnen bijbenen.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 24 april 2024 @ 00:12:31 #27
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213308477
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:35 schreef Repentless het volgende:

[..]
Als een werknemer een 'deal' sluit die 1200% boven haar tekenbevoegdheid ligt en de werkgever accordeert dit niet, lijkt het mij dat je als eisende partij toch wel een lastig verhaal hebt. Ook omdat die 'deal' weinig meer lijkt te behelsen dan wat WhatsApp-berichten van een niet-tekenbevoegd persoon, zonder enige vorm van een officieel ondertekend contract door een tekenbevoegd persoon.

Het zou wat zijn als iedere droplul via WhatsApp of mondeling miljoenendeals ver boven hun tekenbevoegdheid sluit met bekenden, en hun werkgever dan maar klakkeloos moet betalen omdat zulke overeenkomsten rechtsgeldig zouden zijn. Zeker in dit soort gevallen, waarbij de tegenprestatie slechts lijkt te bestaan uit het fysiek aanwezig zijn tijdens een festivalweekend en daar misschien een paar Instagram-postjes aan wagen.

Heb je als 'leverancier' enorme voorfinancieringen gedaan, kosten gemaakt voor productie en fysieke goederen geleverd, dan kan ik er nog wel begrip voor opbrengen dat je compensatie voor de geleden schade wilt zien. Maar ook in dat geval is het alsnog je eigen verantwoordelijkheid om te checken of je contactpersoon bevoegd is om die deal met je te sluiten en te zorgen dat het contractueel goed is vastgelegd.

Een lulverhaal als "we hebben een au pair in dienst genomen" om je eis van 2,6 miljoen Euro compensatie voor vijf weekenden aanwezigheid op een festival (wat er uiteindelijk maar 1 is geweest) kracht bij te zetten, vind ik ronduit lachwekkend. :')
Ja, als die persoon niet bevoegd is om zulke transacties te doen, dan kunnen zij zich er ook niet op beroepen. Maar staat dat onomstotelijk vast? Ik zie in de voorlopige uitspraak bijvoorbeeld dit voorbijkomen:

quote:
In 2019 heeft [naam 3] (hierna: [naam 3]) namens Coca-Cola Nederland B.V. (hierna: Coca-Cola Nederland) een overeenkomst gesloten met [naam 1] en [naam 2] op basis waarvan zij over de periode 1 mei 2019 tot en met 30 juni 2020 influencediensten voor onder andere het merk Coca-Cola zouden verrichten tegen een vergoeding van in totaal ¤ 1.250.000 (excl. btw). [naam 3] was werkzaam bij Coca-Cola Nederland als Senior Media Connections Manager. In deze overeenkomst staat dat de uitbetaling aan [naam 1] en [naam 2] zal verlopen via Chase, een bedrijf dat bemiddelt tussen influencers en bedrijven.
2.5.

[naam 1] en [naam 2] hebben de overeengekomen influencediensten ter promotie van Coca-Cola verricht en Chase heeft in totaal ¤ 900.000 (excl. btw) aan [verzoeker] betaald. Een deel van de initieel overeengekomen vergoeding bleef achterwege vanwege de invloed van de coronapandemie op de afspraken.
Dus er is jaren geleden een betaling grotendeels voldaan, die goedgekeurd is door deze persoon die geen betalingen van meer dan 200.000 mag goedkeuren? En daar is door niemand iets van gezegd? En daarna komen er nieuwe opdrachten?

Ik zou niet weten waarom je een onderzoeksplicht zou hebben, om te kijken of degene die je facturen betaalt wel voldoende bevoegd is om die betalingen te doen. Dat is echt een beetje hun eigen taak, om hun eigen zaken op orde te hebben.

En contracten zijn vormvrij, dus afspraken via whatsapp of mondeling zijn gewoon rechtsgeldig. Ja, dan moet deze persoon wel bevoegd zijn om die afspraken te maken natuurlijk, maar het kan natuurlijk ook weer niet zo zijn dat je als bedrijf zomaar een medewerker kan ontslaan en alle contracten die deze persoon heeft afgesloten kan herroepen. Dan moeten zij wel gedegen bewijs aandragen.
  woensdag 24 april 2024 @ 01:09:02 #28
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_213308593
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 00:12 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ja, als die persoon niet bevoegd is om zulke transacties te doen, dan kunnen zij zich er ook niet op beroepen. Maar staat dat onomstotelijk vast? Ik zie in de voorlopige uitspraak bijvoorbeeld dit voorbijkomen:
[..]
Dus er is jaren geleden een betaling grotendeels voldaan, die goedgekeurd is door deze persoon die geen betalingen van meer dan 200.000 mag goedkeuren? En daar is door niemand iets van gezegd? En daarna komen er nieuwe opdrachten?

Ik zou niet weten waarom je een onderzoeksplicht zou hebben, om te kijken of degene die je facturen betaalt wel voldoende bevoegd is om die betalingen te doen. Dat is echt een beetje hun eigen taak, om hun eigen zaken op orde te hebben.

En contracten zijn vormvrij, dus afspraken via whatsapp of mondeling zijn gewoon rechtsgeldig. Ja, dan moet deze persoon wel bevoegd zijn om die afspraken te maken natuurlijk, maar het kan natuurlijk ook weer niet zo zijn dat je als bedrijf zomaar een medewerker kan ontslaan en alle contracten die deze persoon heeft afgesloten kan herroepen. Dan moeten zij wel gedegen bewijs aandragen.
quote:
In het onderzoek naar de facturen en betalingen concludeerde Coca-Cola uiteindelijk dat de vrouw allerlei interne regels rondom het afsluiten van contracten aan haar laars had gelapt. Ook zou zij constructies hebben opgezet om toch betalingen te kunnen verrichten. Door ze op te splitsen in kleinere bedragen, vielen ze onder haar goedkeurende bevoegdheid.
quote:
Voor de rechter eiste de vrouw een vergoeding wegens onterecht ontslag van bijna 800.000 euro, een vergoeding van ruim een half miljoen voor pensioenschade, en ruim 100.000 euro aan ontslagvergoedingen. Samen ruim 1,4 miljoen euro.

Terecht ontslag
De marketingmanager ving echter bot. De Amsterdamse kantonrechter blijkt eerder deze maand te hebben geoordeeld dat Coca-Cola genoeg reden had om de vrouw op staande voet te ontslaan.

De kantonrechter concludeert in de eerste plaats dat een deel van de door de manager verzochte betalingen 'geen valide basis' had omdat de procedures niet waren gevolgd. Ook wees de rechter onder meer op de wisselende verklaringen die de vrouw voor haar handelingen en transacties gaf, en het gebrek aan onderbouwing daarvan.

Nepmail
Ook gaat de rechter ervan uit dat de vrouw een nepmail gebruikte op basis waarvan het bemiddelingsbureau Smit en Van Dam uiteindelijk 600.000 euro betaalde. Dat geld wil de bemiddelaar overigens nu van hen terug. Ten slotte zette de rechter ook vraagtekens aan eerdere betalingen van Coca-Cola aan de influencers uit 2019.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)treden-deal-bas-smit

Deelfacturen dus, via intermediair Chase, waarvan de bedragen wel binnen de tekenbevoegdheid vielen. Ja, dan kunnen facturen van enkele tienduizenden Euro's of wellicht een ton die niet volledig zijn gespecificeerd bij een miljardenbedeijf als Coca-Cola er nog wel eens tussendoor glippen. Bij elkaar opgeteld kom je dan tot enkele tonnen. Maar dasr zet de rechter dus ook zijn vraagtekens bij. Het balletje is gaan rollen toen er ineens twee facturen van 1,4 miljoen en 1,2 miljoen op de mat vielen. Bij zulke bedragen zul je ook bij een bedrijf als Coca-Cola vanuit de hogere regionen wel vragen krijgen, want dat is serieus geld.

Het gaat in dit geval ook niet om de verrichte betalingen uit het verleden (die al zeer schmmig lijken), maar om het sluiten van de 'deal': dat een werknemer per WhatsApp zonder enige bevoegdheid daartoe, eventjes toezegt dat een stelletje 2,6 miljoen Euro betaald krijgt voor vijf weekenden 'promotie' maken op festivals en zij op basis daarvan ook het volste recht daarop zouden hebben. En terwijl de deal zelf al zeer dubieus is, ze ook nog eens slechts 1 van de 5 festivals daadwerkelijk hebben gedraaid.

En dan het allerleukste: in het verslag van de rechtbank staat dat Van Dam en Smit op eigen gelegenheid naar Tomorrowland zijn gegaan. "Nou, we zijn op Tomorrowland geweest hoor en hebben daar tegen iedereen gezegd dat Cola Zero helemaal top is! Dat is dan 600.000 Euro alsjeblieft. Ik stuur wel ff een factuurtje." :')
pi_213308605
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 00:12 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ja, als die persoon niet bevoegd is om zulke transacties te doen, dan kunnen zij zich er ook niet op beroepen. Maar staat dat onomstotelijk vast? Ik zie in de voorlopige uitspraak bijvoorbeeld dit voorbijkomen:
[..]
Dus er is jaren geleden een betaling grotendeels voldaan, die goedgekeurd is door deze persoon die geen betalingen van meer dan 200.000 mag goedkeuren? En daar is door niemand iets van gezegd? En daarna komen er nieuwe opdrachten?

Ik zou niet weten waarom je een onderzoeksplicht zou hebben, om te kijken of degene die je facturen betaalt wel voldoende bevoegd is om die betalingen te doen. Dat is echt een beetje hun eigen taak, om hun eigen zaken op orde te hebben.

En contracten zijn vormvrij, dus afspraken via whatsapp of mondeling zijn gewoon rechtsgeldig. Ja, dan moet deze persoon wel bevoegd zijn om die afspraken te maken natuurlijk, maar het kan natuurlijk ook weer niet zo zijn dat je als bedrijf zomaar een medewerker kan ontslaan en alle contracten die deze persoon heeft afgesloten kan herroepen. Dan moeten zij wel gedegen bewijs aandragen.
Was het maar zo simpel.... genoeg zaken helaas die anders zijn uitgepakt bij de rechtbank.

Stel je koopt een auto bij een dealer. De verkoper maakt er een rommeltje van en verkoopt een auto veel te goedkoop. Is de verkoop rechtsgeldig? De jurisprudentie zegt van wel: de koper mag er in alle redelijkheid vanuit gaan dat deze verkoper bevoegd is.

In dit geval maken die bal gehakt en dat verschrikkelijke mens dus weldegelijk een kans. Jammer.. maar helaas
  woensdag 24 april 2024 @ 01:23:44 #30
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_213308610
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 01:18 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Was het maar zo simpel.... genoeg zaken helaas die anders zijn uitgepakt bij de rechtbank.

Stel je koopt een auto bij een dealer. De verkoper maakt er een rommeltje van en verkoopt een auto veel te goedkoop. Is de verkoop rechtsgeldig? De jurisprudentie zegt van wel: de koper mag er in alle redelijkheid vanuit gaan dat deze verkoper bevoegd is.

In dit geval maken die bal gehakt en dat verschrikkelijke mens dus weldegelijk een kans. Jammer.. maar helaas
Het is andersom: het is de vraag of de werknemer van de kopende partij bevoegd is om de aankoop voor die vraagprijs toe te zeggen.
pi_213309241
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 01:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het is andersom: het is de vraag of de werknemer van de kopende partij bevoegd is om de aankoop voor die vraagprijs toe te zeggen.
Nee, dat is een andere zaak. Die heeft de werknemer verloren en ze is ontslagen. Dat is zaak 1. Zaak 2 is dus die twee verschrikkelijke mensen die een overeenkomst hebben getekend met Coca Cola.

De vraag in die zaak is; konden zij er vanuit gaan dat mevrouw bevoegd is om namens Coca Cola zaken te doen. En daar gaat mijn voorbeeld over. Het lijkt er vooralsnog op dat dit wel het geval was.

De kans dat zij deze zaak winnen is erg groot. Dat zij haar persoonlijk kennen doet daar niets vanaf (andersom wel!!). Coca Cola moet dan de schade weer verhalen op de ex werknemer.
pi_213309356
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik kan het gebit van die kerel niet uitstaan.
Heb ik met alle influencers, snap niet dat deze lui zo belangrijk worden geacht.

2 miljoen krijgen om je zongebruinde kop met lichtgevende tanden te laten zien op een paar rode lopers.

Zou dat de verkoop cijfers van coca cola echt omhoog krijgen. Geen idee wat voor marketinglui daar zitten, maar het lijkt mij sterk
pi_213309437
Ze zijn ook een 'kledinglijn-voor-het-goede-doel' begonnen zag ik als titel van het filmpje.

va$t

Je kunt net als Van den Ende altijd je eigen cirkeltje van stichtingen beginnen
pi_213309482
En anders kan ze altijd nog gaan Onlyfansen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 24 april 2024 @ 08:42:36 #35
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213309502
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 01:09 schreef Repentless het volgende:

[..]
[..]
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)treden-deal-bas-smit

Deelfacturen dus, via intermediair Chase, waarvan de bedragen wel binnen de tekenbevoegdheid vielen. Ja, dan kunnen facturen van enkele tienduizenden Euro's of wellicht een ton die niet volledig zijn gespecificeerd bij een miljardenbedeijf als Coca-Cola er nog wel eens tussendoor glippen. Bij elkaar opgeteld kom je dan tot enkele tonnen. Maar dasr zet de rechter dus ook zijn vraagtekens bij. Het balletje is gaan rollen toen er ineens twee facturen van 1,4 miljoen en 1,2 miljoen op de mat vielen. Bij zulke bedragen zul je ook bij een bedrijf als Coca-Cola vanuit de hogere regionen wel vragen krijgen, want dat is serieus geld.

Het gaat in dit geval ook niet om de verrichte betalingen uit het verleden (die al zeer schmmig lijken), maar om het sluiten van de 'deal': dat een werknemer per WhatsApp zonder enige bevoegdheid daartoe, eventjes toezegt dat een stelletje 2,6 miljoen Euro betaald krijgt voor vijf weekenden 'promotie' maken op festivals en zij op basis daarvan ook het volste recht daarop zouden hebben. En terwijl de deal zelf al zeer dubieus is, ze ook nog eens slechts 1 van de 5 festivals daadwerkelijk hebben gedraaid.

En dan het allerleukste: in het verslag van de rechtbank staat dat Van Dam en Smit op eigen gelegenheid naar Tomorrowland zijn gegaan. "Nou, we zijn op Tomorrowland geweest hoor en hebben daar tegen iedereen gezegd dat Cola Zero helemaal top is! Dat is dan 600.000 Euro alsjeblieft. Ik stuur wel ff een factuurtje." :')
Die vraagtekens zijn wel in de context van het ontslag. Dit is een andere rechter en een andere zaak. De medewerker had duidelijk niet 'geen enkele bevoegdheid'. Want er was dus wel gewoon bevoegdheid voor betalingen en de eerdere betaling van meer dan 200.000 is wel gewoon gedaan. Ik zie echt niet in waarom die twee dan, ondanks dat afspraken via whatsapp geldig zijn, er maar vanuit moeten gaan dat het wel niet zal kloppen. En ondanks dat zij hun kant van de deal (in ieder geval deels) voldaan hebben, ze maar zouden moeten redeneren 'dat is eigenlijk helemaal niet zoveel waard, dus dat geld zullen we wel niet krijgen'. Dat is ook niet hoe contracten werken, sympathie en wat wij logische bedragen vinden zijn niet erg relevant.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 01:18 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Was het maar zo simpel.... genoeg zaken helaas die anders zijn uitgepakt bij de rechtbank.

Stel je koopt een auto bij een dealer. De verkoper maakt er een rommeltje van en verkoopt een auto veel te goedkoop. Is de verkoop rechtsgeldig? De jurisprudentie zegt van wel: de koper mag er in alle redelijkheid vanuit gaan dat deze verkoper bevoegd is.

In dit geval maken die bal gehakt en dat verschrikkelijke mens dus weldegelijk een kans. Jammer.. maar helaas
Ja, ik ben het met je eens. Dat lijkt mij zelfs te simpel. Er zullen echter ook wel opties zijn waarin het geld ze niet toekomt (zeker als coca-cola kan bewijzen dat ze met die medewerker onder een hoedje speelden). Maar mij lijkt het ook echt niet zo klip en klaar dat ze geen geld krijgen, alleen maar omdat coca-cola hun eigen zaken, met hun eigen medewerker niet op orde had. Dan hebben contracten wel erg weinig waarde. Bedrijven zijn zelf rechtspersonen, dus contracten die namens een bedrijf worden afgesloten staan gewoon op zichzelf en zijn niet ontbonden met het ontslaan van een medewerker.
  woensdag 24 april 2024 @ 08:52:10 #36
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213309550
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:38 schreef Toine51 het volgende:

[..]
...Wát kunnen ze eigenlijk?
...
Boomer :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 24 april 2024 @ 09:03:18 #37
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213309626
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 23:06 schreef Cockwhale het volgende:


Maar wie kijkt er nou naar dit soort Mongolen ook?
Nog verrassend veel mensen.

Er is een flinke doelgroep voor dit soort griezelige figuren. Soort van aspiratie voor mensen die ook zo'n leven willen.
pi_213309646
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 23:47 schreef Repentless het volgende:

[..]
In welk opzicht?
Geen poot om op te staan voor huize Smit.
pi_213309647
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 23:47 schreef Repentless het volgende:

[..]
In welk opzicht?
Volgens mij hebben ze geen punt om op te staan, zulke mensen zouden toch wel moeten snappen dat zeker met zulke bedragen dit via contracten gaat en niet via mondelinge afspraken of whatsapp berichtjes?

Zeker als de vrouw in kwestie niet eens de macht had om afspraken te maken over zulke bedragen, dan is het gewoon oplichting.
pi_213309681
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:32 schreef prunus het volgende:
Ze zouden voor deze klussen 2,6 miljoen euro krijgen. Die facturen zijn echter niet betaald, omdat Coca-Cola argwaan kreeg. "We blokkeren de betaling tot alles is opgehelderd en we ons comfortabel voelen om verder te gaan," aldus een mail van Coca-Cola aan de inmiddels ontslagen medewerker. Coca-Cola stelt dat er vermoedelijk is samengespannen met de medewerker, met wie ze de deal maakten. De drie zouden ook 'privé' met elkaar om gaan.

Vreemd verhaal.
Klinkt als oplichting.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 24 april 2024 @ 09:13:11 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213309714
Hopelijk blijft er bij de Postcode Loterij genoeg aan de strijkstok hangen zodat Nicolette nog naar de Appie kan.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_213309824
Die denken gewoon niet geschoten is altijd mis.
Mislukt het, advocaat kosten kwijt, maar goed dat is peanuts voor zulke figuren die al veel te veel geld krijgen voor niet bijzonder zijn.

Als ze winnen is het letterlijk miljoenen erbij op je rekening.

Ik zou het er ook op wagen, immers is het een probleem van coca cola dat ze een manager hadden die zijn boekje te buiten ging, dan krijg je het geleuter van ter goede trouw handelen en daar ga je als bedrijf weinig tegen in brengen Aka verhaal het maar op je (ex)werknemer.

Ze zullen als bedrijf moeten gaan aantonen dat de manier waarop dit verliep, bij normale zakenmensen grote vraagtekens had moeten oproepen, maw ter goede trouw in twijfel trekken voor de rechter.
pi_213309904
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 09:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Die denken gewoon niet geschoten is altijd mis.
Mislukt het, advocaat kosten kwijt, maar goed dat is peanuts voor zulke figuren die al veel te veel geld krijgen voor niet bijzonder zijn.

Als ze winnen is het letterlijk miljoenen erbij op je rekening.

Ik zou het er ook op wagen, immers is het een probleem van coca cola dat ze een manager hadden die zijn boekje te buiten ging, dan krijg je het geleuter van ter goede trouw handelen en daar ga je als bedrijf weinig tegen in brengen Aka verhaal het maar op je (ex)werknemer.

Ze zullen als bedrijf moeten gaan aantonen dat de manier waarop dit verliep, bij normale zakenmensen grote vraagtekens had moeten oproepen, maw ter goede trouw in twijfel trekken voor de rechter.
Maar een manager die zij prive kennen, en dan zo'n bizarre deal, klinkt als een oplichtingspraktijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 24 april 2024 @ 09:35:00 #44
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_213309968
wie zijn die mensen die deze nitwits volgen?

Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_213310041
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 09:35 schreef L3viathan het volgende:
wie zijn die mensen die deze nitwits volgen?

[ afbeelding ]
Eens met Kaag.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213310088
20 bedrijven hebben, maar dan toch het merendeel van je geld verdienen via influencen met een kanaal van nog geen miljoen volgers.

Fuck dan ben je een waardeloze ondernemer zeg.

Verder ken ik ze niet, maar ik vind ze nu al enorme losers.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213310149
quote:
16s.gif Op woensdag 24 april 2024 09:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Klinkt als oplichting.
zijn zo goed met goede doelen bezig deze twee, ze houden er zelf niets aan over.. wel nobel.
pi_213310167
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 09:03 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Nog verrassend veel mensen.

Er is een flinke doelgroep voor dit soort griezelige figuren. Soort van aspiratie voor mensen die ook zo'n leven willen.
De hele dag schone schijn pretenderen en aandacht zoeken. Liegen, manipuleren, onzin spuien... En vooral actief blijven voor de views en volgers. Klinkt leuk idd :')
pi_213310182
Die Bas Smit is echt de grootste griezel die in BN'erland rondloopt :r
Sicker than your average.
  woensdag 24 april 2024 @ 09:54:22 #50
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213310240
Dit is het meest walgelijke koppel van Nederland, en dat zegt wat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')