Lafbekken.quote:
Ik ben zo blij dat mijn grootvader zaliger - drager van het Oorlogsherinneringskruis - deze intense lafbekkerij niet meer hoeft mee te maken.quote:
Ach, aan de andere kant laten de nieuwe NSBers zich nu wel zien. Zij die indirect mee willen helpen aan een nieuwe Pogrom, schrijven dit soort brieven, en doen net alsof anti-semitisme bon-ton is. Ook draaien deze 2 landverradende burgemeesters niet om de hete brij heen: moslims vinden zij hoger in aanzien dan Joden.quote:Op zaterdag 27 april 2024 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat mijn grootvader zaliger - drager van het Oorlogsherinneringskruis - deze intense lafbekkerij niet meer hoeft mee te maken.
Had je 'm verteld dat in 2024 uitgerekend 'progressief' Nederland niet thuis zou geven bij het veroordelen van een achterlijke toename van antisemitisme in dit land, had hij het niet geloofd.
Dit nooit meer en zo.
Joden zijn door 'progressief Nederland' in de steek gelaten, en niet te zuinig ook. Tot hun schande.
Over welke progressieven heb jij 't? Ik vraag me echt af waarom een deel van de conservatieven zo ongefelijk aan het schuimbekken zijn. Hier in Nederland en helemaal in de VS. De eindeloze drang om de ander maar een antisemiet speld op te drukken. Gaat dat goed, dat wij-zij gebeuren, dat goed en zij zijn fout, de ander moet zijn mond houden?quote:Op zaterdag 27 april 2024 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat mijn grootvader zaliger - drager van het Oorlogsherinneringskruis - deze intense lafbekkerij niet meer hoeft mee te maken.
Had je 'm verteld dat in 2024 uitgerekend 'progressief' Nederland niet thuis zou geven bij het veroordelen van een achterlijke toename van antisemitisme in dit land, had hij het niet geloofd.
Dit nooit meer en zo.
Joden zijn door 'progressief Nederland' in de steek gelaten, en niet te zuinig ook. Tot hun schande.
Maar ja, Joden zijn nu eenmaal 'wit' en 'Europees' in dat debiele en pseudo-wetenschappelijke intersectionele kolderverhaal van de GL/D66-brigade, dus die staan al 10-0 achter bij wat dan ook...
En oh wat een genot wanneer die deugneuzen weer meemarcheren met de salafisten... op maandag fulmineren tegen homohaat en vrouwonderdrukking, op dinsdag met Palestina-vlaggen lopen zwaaien.
Ja.quote:Op zaterdag 27 april 2024 21:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Over welke progressieven heb jij 't? Ik vraag me echt af waarom een deel van de conservatieven zo ongefelijk aan het schuimbekken zijn. Hier in Nederland en helemaal in de VS. De eindeloze drang om de ander maar een antisemiet speld op te drukken. Gaat dat goed, dat wij-zij gebeuren, dat goed en zij zijn fout, de ander moet zijn mond houden
Ik las een blog van een seculiere jood en zij claimt dat in haar ogen het antisemitisme niet toegenomen is. Alsof mensen van de ene op de andere dag ineens joden haten. Wat toegenomen is zijn het aantal incidenten wat bij elke nieuwe episode van Israël vs Palestijnen weer gebeurt. Zou dat 't kunnen zijn?
Die stelling van haar leverde een lading aan extreem negatieve reacties op. Zoals wel vaker van die 'tolerante' anti-progressieve mensen
Mondkapjes er ook nog bij, echt alles wordt er weer bijgehaald om maar een beetje te kunnen 'schoppen'.quote:Op zaterdag 27 april 2024 15:56 schreef Aether het volgende:
Police clear Boston campus of anti-Israel protesters, school says some called to ‘Kill the Jews’
https://www.timesofisrael(...)ed-to-kill-the-jews/
[ x ]
Zelf ben ik wel een beetje klaar om iedereen die het er niet mee eens is conservatief te noemen. Wel ironisch natuurlijk dat dit de pro-Palestina kant progressief maakt (Iran zal er blij mee zijn).quote:Op zaterdag 27 april 2024 21:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Over welke progressieven heb jij 't? Ik vraag me echt af waarom een deel van de conservatieven zo ongefelijk aan het schuimbekken zijn. Hier in Nederland en helemaal in de VS. De eindeloze drang om de ander maar een antisemiet speld op te drukken. Gaat dat goed, dat wij-zij gebeuren, dat goed en zij zijn fout, de ander moet zijn mond houden?
Alsof ik Pieter Schelte zelf hoor.quote:Op zaterdag 27 april 2024 21:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Over welke progressieven heb jij 't? Ik vraag me echt af waarom een deel van de conservatieven zo ongefelijk aan het schuimbekken zijn. Hier in Nederland en helemaal in de VS. De eindeloze drang om de ander maar een antisemiet speld op te drukken. Gaat dat goed, dat wij-zij gebeuren, dat goed en zij zijn fout, de ander moet zijn mond houden?
Ik las een blog van een seculiere jood en zij claimt dat in haar ogen het antisemitisme niet toegenomen is. Alsof mensen van de ene op de andere dag ineens joden haten. Wat toegenomen is zijn het aantal incidenten wat bij elke nieuwe episode van Israël vs Palestijnen weer gebeurt. Zou dat 't kunnen zijn?
Die stelling van haar leverde een lading aan extreem negatieve reacties op. Zoals wel vaker van die 'tolerante' anti-progressieve mensen
Dat jij met zoiets komt verbaasd me nietquote:Op zaterdag 27 april 2024 23:17 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Alsof ik Pieter Schelte zelf hoor.
Etto is alles behalve conservatief. En over welke progressieven het gaat? Kijk alleen al eens naar het recente partijcongres van GroenLinks/PvdA waar mensen ziedend aan het schuimbekken met complottheorieën dat zionisme an sich het streven is voor een 'witte etnostaat' en per definitie racisme is. Of wat te denken van de vele progressieven die schreeuwend door de straten gingen, hand in hand met moslims, met teksten als 'From the Rivers to the Sea' en 'Intifada, intifada'.quote:Op zaterdag 27 april 2024 21:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat er haat is tegen Joden onder Palestijnen is niet zo gek, zoals er ook haat is onder Israeli jegens Palestijnen. Zo werkt dat in oorlog.quote:Op zondag 28 april 2024 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Etto is alles behalve conservatief. En over welke progressieven het gaat? Kijk alleen al eens naar het recente partijcongres van GroenLinks/PvdA waar mensen ziedend aan het schuimbekken met complottheorieën dat zionisme an sich het streven is voor een 'witte etnostaat' en per definitie racisme is. Of wat te denken van de vele progressieven die schreeuwend door de straten gingen, hand in hand met moslims, met teksten als 'From the Rivers to the Sea' en 'Intifada, intifada'.
Dan kun je vervolgens wel gaan jammeren en doen alsof je neus bloed, maar dit soort gedrag zal (en moet zelfs als je het mij vraagt) keihard bekritiseerd worden. Als men zo nodig 'op wilt komen' voor de Palestijnen (wat al idioot op zichzelf is want dit betreft een volk met een cultuur die tot in de diepste kern antisemitisch is op een manier waar Nazi-Duitsland nog een puntje aan had kunnen zuigen) kan dat ook zonder zulke complottheorieën en teksten.
Etto schreeuwt regelmatig van alles over progressief. Dat fanatisme en dat ongenuanceerd over een kam scheren van de gehele groep deed mij vermoeden dat hij dus conservatief is. En het is toch gewoon prima als iemand conservatief isquote:Op zondag 28 april 2024 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Etto is alles behalve conservatief. En over welke progressieven het gaat? Kijk alleen al eens naar het recente partijcongres van GroenLinks/PvdA waar mensen ziedend aan het schuimbekken met complottheorieën dat zionisme an sich het streven is voor een 'witte etnostaat' en per definitie racisme is. Of wat te denken van de vele progressieven die schreeuwend door de straten gingen, hand in hand met moslims, met teksten als 'From the Rivers to the Sea' en 'Intifada, intifada'.
Het is hier geen ONZ.quote:Op zondag 28 april 2024 11:13 schreef Telefoonvork het volgende:
Kan iemand een poll opzetten?
Uit welke hoek komt de Jodenhaat?
Optie 1: de Islamitische + wappie hoek
Optie 2: de Islamitische hoek
Optie 3: de wappie hoek
Optie 4: de gemiddelde Nederlander
Ik zie geen pro-israël demonstranten met anti-moslim spandoeken. Andersom zijn er demonstraties die duidelijk tegen de Joden an sich zijn gericht, en niet alleen tegen de staat Israël. En ook Joden die thuis worden lastig gevallen, niet met een keppeltje op over straat kunnen of niet veilig naar school/uni kunnen.quote:Op zondag 28 april 2024 10:59 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat er haat is tegen Joden onder Palestijnen is niet zo gek, zoals er ook haat is onder Israeli jegens Palestijnen. Zo werkt dat in oorlog.
Het gekke is dat een deel van de rest van de wereld die haat overneemt, hetzij voor de ene partij hetzij voor de andere.
Dat is een valse vergelijking. Er is in de Israëlische samenleving absoluut niet zoveel haat jegens de Palestijnen als er vice-versa is. Dit is onvergelijkbaar. Bovendien komt afkeer die er onder Israëliërs wél is voornamelijk voort uit de reactie op de vele, vele aanslagen van Palestijnen gericht op Israëlische burgers.quote:Op zondag 28 april 2024 10:59 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat er haat is tegen Joden onder Palestijnen is niet zo gek, zoals er ook haat is onder Israeli jegens Palestijnen. Zo werkt dat in oorlog.
Het gekke is dat een deel van de rest van de wereld die haat overneemt, hetzij voor de ene partij hetzij voor de andere.
quote:Following the arrival of Husseini and Kilani in Berlin, the broadcasts more skillfully integrated the Nazi perspective on World War II with themes of Arab nationalism, as well as rhetoric that we would now call fundamentalist or radical Islamic. On July 3, 1942, as Rommel’s Afrika Korps advanced toward El ‘Alamein, about 60 miles west of Alexandria, Egypt, a station called Berlin in Arabic announced that German and Italian forces were coming to “guarantee Egypt’s independence and sovereignty,” and “to liberate the whole of the Near East from the British yoke.” Husseini, who came on the air to celebrate Rommel’s “glorious victory,” declared that “the Axis powers are fighting against the common enemy, namely the British and the Jews.”
In Germany, Nazi propaganda routinely blamed the Jews for starting World War II. Hitler, for instance, famously boasted that the war would result not in “the extermination of the Aryan race but rather the extermination of the Jewish race in Europe.” In broadcasts to the Middle East, the Nazis repeated that claim, arguing that Britain and the United States were stooges of the Jews. An Allied victory, the Nazis warned, would mean Jewish domination of the Arab world and the success of Zionism. Germans were reassured by the regime that the process of “fulfilling Hitler’s prophecy"—to exterminate and annihilate the Jews—was under way. In broadcasts to the Middle East, listeners were called upon to participate in the massacre.
At 8:15 p.m. on July 7, 1942, the Voice of Free Arabism played a remarkable program titled, “Kill the Jews Before They Kill You.” The broadcast began with a lie: “A large number of Jews residing in Egypt and a number of Poles, Greeks, Armenians, and Free French have been issued with revolvers and ammunition” to fight “against the Egyptians at the last moment, when Britain is forced to evacuate Egypt.” The broadcast continued:
“In the face of this barbaric procedure by the British we think it best, if the life of the Egyptian nation is to be saved, that the Egyptians rise as one man to kill the Jews before they have a chance of betraying the Egyptian people. It is the duty of the Egyptians to annihilate the Jews and to destroy their property. … You must kill the Jews, before they open fire on you. Kill the Jews, who have appropriated your wealth and who are plotting against your security. Arabs of Syria, Iraq, and Palestine, what are you waiting for?
The Jews are planning to violate your women, to kill your children and to destroy you. According to the Muslim religion, the defense of your life is a duty which can only be fulfilled by annihilating the Jews. This is your best opportunity to get rid of this dirty race, which has usurped your rights and brought misfortune and destruction on your countries. Kill the Jews, burn their property, destroy their stores, annihilate these base supporters of British imperialism. Your sole hope of salvation lies in annihilating the Jews before they annihilate you.”
Bron
De werkdefinitie vind ik ook niet helemaal kloppend. Antizionisme is geen antisemitisme. Zionisme is meer antisemitisme volgens sommige joodse historicy.quote:Op zaterdag 27 april 2024 14:15 schreef golfer het volgende:
In de Volkskrant editie van vandaag een heel lang essay over deze kwestie: Wanneer is iets gewoon kritiek? En wanneer antisemitisme?
Achter betaalmuur: https://www.volkskrant.nl(...)isemitisme~b8bbfc38/
Wie dan zoal?quote:Op zondag 28 april 2024 11:36 schreef Chadi het volgende:
Zionisme is meer antisemitisme volgens sommige joodse historicy.
Als je uitgesproken tegen het bestaan of behoud van een Joodse staat bent (dat niet voortkomt uit bepaalde hele specifieke religieuze Joodse overtuigingen zelf zoals in sommige ultraorthodoxe kringen) is het heel erg onwaarschijnlijk als dit niets met Joden of het Jodendom zelf te maken heeft. Je gaat namelijk ook niemand wijsmaken dat je echt niets tegen Italianen hebt, maar tegelijkertijd vindt dat Italië mag niet bestaan en zelfs compleet vernietigd zou moeten worden.quote:Op zondag 28 april 2024 11:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
De werkdefinitie vind ik ook niet helemaal kloppend. Antizionisme is geen antisemitisme. Zionisme is meer antisemitisme volgens sommige joodse historicy.
Ik opteer en stem 1quote:Op zondag 28 april 2024 11:13 schreef Telefoonvork het volgende:
Optie 1 en niets andersquote:Op zondag 28 april 2024 11:13 schreef Telefoonvork het volgende:
Je loopt wat achter.quote:Op zondag 28 april 2024 12:51 schreef egayalS het volgende:
Goed stuk over de controversiële ihra definitie van anti semitisme. Aan het woord ook de bedenker van de definitie en antisemitisme deskundige die aangeeft dat tegenwoordig oa politici zijn term misbruiken op een manier waarvoor het niet bedoeld was en daarmee Israël kritiek de mond te snoeren.
https://www.volkskrant.nl(...)isemitisme~b8bbfc38/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |