abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 april 2024 @ 10:09:24 #51
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_213369152
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 08:25 schreef franklop het volgende:

[..]
Ze kunnen toch na de puzzeltocht wel gewoon bekeken hebben hoe de buurt is/was? Of van anderen gehoord?

Ze weten natuurlijk in welke straten ze huizen bekeken hebben :+
Het is een user hier die dat zei op basis van de tv beelden en vond dat ze niet moesten zeuren over de buurt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_213369610
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 09:04 schreef jorienvdherik het volgende:
Mooi huis geworden, maar wat een bizarre aankoopprijs. Ongekend.
Welkom in de huidige markt, voor dit soort huizen betaal je nu zo alweer een ton meer. (De opnames waren in 2023 toen de markt iets inzakte)
pi_213369620
Die buurt is niks mis mee, het is alleen niet het centrum. Geen idee waarom ze per se in het centrum wilden zitten of Überhaupt Haarlem. Leek wel of ze vooral wilden kunnen zeggen dat ze in het centrum van Haarlem wonen.

Wel een klein huis overigens, voor een normaal 1 gezinswoning met 3 lagen hadden ze minimaal een ton extra nodig gehad.
pi_213370156
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 09:14 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Die ziekte was voor de makers natuurlijk geweldig nieuws. Dat trekt alleen meer kijkers.

En tja dit is het volk dat "net als de vrienden" niet voor minder ergens wilt zitten.
Ook een beetje competitiegedrag. De quinoa-klasse met vaak rijke ouders, een goede opleiding en baan voor wie de wereld aan hun voeten ligt.

Maar ook dan kun je dus ernstig ziek worden.
pi_213370164
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 11:04 schreef __Fokker__ het volgende:
Die buurt is niks mis mee, het is alleen niet het centrum. Geen idee waarom ze per se in het centrum wilden zitten of Überhaupt Haarlem. Leek wel of ze vooral wilden kunnen zeggen dat ze in het centrum van Haarlem wonen.

Wel een klein huis overigens, voor een normaal 1 gezinswoning met 3 lagen hadden ze minimaal een ton extra nodig gehad.
Heeft iemand (ongeveer) de buurt en het huis? Want de grootte was moeilijk in te schatten nu.
pi_213370397
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 11:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Heeft iemand (ongeveer) de buurt en het huis? Want de grootte was moeilijk in te schatten nu.
https://www.funda.nl/deta(...)esstraat-40/88652455
  dinsdag 30 april 2024 @ 12:21:14 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213370426
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213371673
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2024 12:21 schreef golfer het volgende:

[..]
Prima buurt. ^O^
Zoals ik al zei. ;)
pi_213371695
quote:
Ah 95 m2. En 23000 euro overboden dus, valt nog mee.

Benieuwd of ze er nog een wat groter dakkapel op kunnen zetten maar vrees dat er weinig rek meer in zit.

Wel een hele goede buurt als ik de huizen zo zie. ;) Dan snap ik dus al helemaal niet waarom ze zo zeurden.
  dinsdag 30 april 2024 @ 15:05:09 #60
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_213371960
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ah 95 m2. En 23000 euro overboden dus, valt nog mee.

Benieuwd of ze er nog een wat groter dakkapel op kunnen zetten maar vrees dat er weinig rek meer in zit.

Wel een hele goede buurt als ik de huizen zo zie. ;) Dan snap ik dus al helemaal niet waarom ze zo zeurden.
Ziet er niet uit aan de buitenkant
pi_213372834
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 11:04 schreef __Fokker__ het volgende:

Ja lachwekkend om zo klein te gaan wonen puur omdat je alleen maar in Haarlem wilt wonen. Is wel toppunt van armoede.
pi_213372840
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 16:32 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ja lachwekkend om zo klein te gaan wonen puur omdat je alleen maar in Haarlem wilt wonen. Is wel toppunt van armoede.
Ik zou voor geen miljard in het Noorden willen wonen. We zijn niet allemaal hetzelfde hè. ;)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_213372854
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 11:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:

Welkom in de huidige markt, voor dit soort huizen betaal je nu zo alweer een ton meer. (De opnames waren in 2023 toen de markt iets inzakte)
Tja deze ouwe rotzooi staat nou eenmaal in Haarlem. Daar is alles mee gezegd. Dat je de buren van 2 huizen verder kan horen schijten daargelaten.
  dinsdag 30 april 2024 @ 16:53:22 #64
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213373095
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 16:33 schreef Duiveltja het volgende:

Tja deze ouwe rotzooi staat nou eenmaal in Haarlem. Daar is alles mee gezegd. Dat je de buren van 2 huizen verder kan horen schijten daargelaten.
Je bent ervaringsdeskundige en hebt ook in die buurt gewoond?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213373918
quote:

[..]
Ben dat wel met je eens maar een object dat zoveel waarde vertegenwoordigt in bezit hebben is toch ook wel lekker hoor. Kun je altijd over 10 jaar nog hypotheekvrij gaan wonen in Friesland.
  Miss 200.000.000! dinsdag 30 april 2024 @ 18:39:17 #66
367000 roos94
pi_213374082
quote:

[..]
Vertel hier eens meer over :9~
pi_213376199
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 16:53 schreef golfer het volgende:

[..]
Je bent ervaringsdeskundige en hebt ook in die buurt gewoond?
Ik heb er gewoond en snap de teleurstelling over de buurt wel. Dat wat Haarlem leuk maakt, heb je er niet. Dan kun je in mijn optiek beter in de binnenstad van Leeuwarden wonen. En Bennebroek had ik veel slimmer gevonden dan Haarlem-Noord.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213380669
Leuk stel, van binnen wel mooi geworden.

Toch even wat kritische punten:

Funda tekst:
quote:
Fundering op staal (= gemetselde fundering en dus geen palen)
Kans op verzakking en scheuren lijkt me wel groter hiermee

Energielabel D op Funda. Met nieuwe kozijnen wel leuk maar verder 0,0 isolatie volgens Funda.

Verder geen zonnepanelen o.i,d. Bijna niemand in die straat zo te zien, best wel opvallend.

Dus leuk zo'n karakteristiek huisje maar als je dit huis duurzaam wilt maken in de toekomst mag je de portemonnee volgens mij weer flink trekken
pi_213381078
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 11:38 schreef Dutch_view het volgende:

Funda tekst:
[..]

Nee, juist niet, dan is de ondergrond geschikt om zonder palen te bouwen(harde ondergrond) en is de kans op verzakking nihil. Ik ben specifiek met die reden ook voor een huis staal gegaan na heel veel ellende te hebben bekeken van huizen die verzakkingsproblemen hebben. Verder eens, maar dat hele programma draait om uiterlijk.

Verder zag ik een filmpje waarbij ze aangaf dat ze het vreemd vond dat de auto's daar half op de stoep parkeren, dus ik vraag me af of ze ooit verder dan dan grote markt is gekomen hiervoor.
  Moderator woensdag 1 mei 2024 @ 13:28:36 #70
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_213381857
quote:

Funda tekst:
[..]

Energielabel D op Funda. Met nieuwe kozijnen wel leuk maar verder 0,0 isolatie volgens Funda.

Verder geen zonnepanelen o.i,d. Bijna niemand in die straat zo te zien, best wel opvallend.

Dus leuk zo'n karakteristiek huisje maar als je dit huis duurzaam wilt maken in de toekomst mag je de portemonnee volgens mij weer flink trekken
Muur en vloerisolatie = subsidie.
Zonnepanelen = subsidie
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_213382471
quote:

En maar GroenLinks/D66 stemmen. :')
pi_213382481
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 21:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb er gewoond en snap de teleurstelling over de buurt wel. Dat wat Haarlem leuk maakt, heb je er niet. Dan kun je in mijn optiek beter in de binnenstad van Leeuwarden wonen. En Bennebroek had ik veel slimmer gevonden dan Haarlem-Noord.
Daarom de "betaalbaarheid". Wel in Haarlem wonen, maar ook weer niet. Net alsof je in Capelle woont en zegt dat je in Rotterdam woont. :')
pi_213383865
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 14:51 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Daarom de "betaalbaarheid". Wel in Haarlem wonen, maar ook weer niet. Net alsof je in Capelle woont en zegt dat je in Rotterdam woont. :')
Ik besefte niet dat Bennebroek hemelsbreed bijna net zo dicht bij het centrum ligt als Haarlem-Noord. Klinkt alsof het zonde is dat ze die optie niet serieuzer hebben verkend.

We krijgen natuurlijk niet alles te zien over de gesprekken die plaatsvinden met kandidaten, maar ik vond dat ze in dit geval wat meer hadden moeten doorvragen naar hetgeen de kandidaten zochten. Het klonk mij in de oren alsof ze zich te snel hadden vastgepind op Haarlem terwijl er genoeg andere plaatsen zijn met mooie stadscentra en huizen uit de jaren '30. En tja, Haarlem-Noord is het dan gewoon niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213384909
Bijzondere aflevering in meerdere opzichten. Nou ken ik Haarlem niet, maar de switch naar Friesland was al een bijzondere wending.
Dan ook nog die ellendige diagnose, dan stort je wereld wel in. Mooi om te zien hoe ze de positieve houding wisten te presenteren ondanks dat buiten de uitzending om de ellende en het verdriet groot zal zijn.
Ergens ook wat naïef, of noem het kop in t zand steken, om niet dit moment aan te grijpen om een toekomstbestendige situatie te creëeren. Nota bene door een deskundig team.. Ik hoop dat ik het mis heb, maar dit soort behandelingen zijn toch vaak ijdele hoop. Niet voor niets wordt dit in NL zeer mondjesmaat toegepast, in Mexico zal geld wellicht een grotere rol spelen. U betaalt, wij behandelen, of het nou wat doet of niet. Maargoed, als je zelf in de situatie zit zou je wellicht ook er voor gaan..
Desnoods kan het te koop-bord in de voortuin, ik wens ze het allerbeste toe!
pi_213386950
Het viel me op dat dit het enige stel is wat niets mee had genomen als bedankje. Niet dat ik vind dat dat nodig is, maar ik zag het.

Verder leek het alsof ze alles hadden ingestudeerd en het weinig spontaan was.

Ik ben benieuwd of ze er blijven wonen…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')