abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213299751
quote:
Instortingsgevaar dreigt voor drukste brug van Nederland en dat zorgt voor grote problemen


Gigantische files van Leiden tot Breda dreigen als de Van Brienenoordbrug niet onmiddellijk wordt gerenoveerd. Dit jaar dreigen al rijstroken dicht te moeten wegens instortingsgevaar, waarschuwen burgemeesters Ahmed Aboutaleb (Rotterdam) en Jan van Zanen (Den Haag) namens de Metropoolregio Rotterdam Den Haag. Zij eisen honderden miljoenen euro’s extra voor wegen en infrastructuur.


De Van Brienenoordbrug op snelweg A16 bij Rotterdam, met dagelijks 250.000 voertuigen de drukste brug van het land, staat symbool voor de gebrekkige staat van onze infrastructuur, schrijven de twee burgemeesters. Eind januari meldde Rijkswaterstaat dat de geplande opknapbeurt vier jaar wordt uitgesteld. Een desastreus besluit voor miljoenen
automobilisten en de Nederlandse economie, aldus Aboutaleb en Van Zanen.

‘De kans bestaat dat komend jaar al lagere snelheden nodig zijn en rijstroken op de Van Brienenoordburg afgesloten moeten worden om instortingsgevaar te voorkomen’, waarschuwen beiden in een brandbrief aan informateurs Dijkgraaf en Van Zwol.

‘Verkeer zal zijn weg zoeken via andere routes in de regio, wat zal zorgen voor enorme files van Leiden tot aan Breda, meer sluipverkeer en meer onveiligheid. Door het achterstallig onderhoud zijn alternatieve wegen en ov-routes niet in staat om al deze verkeersstromen op te vangen. Nederland loopt vast.’

2,5 miljoen inwoners
Rotterdam en Den Haag zijn bang dat de 2,5 miljoen inwoners in hun regio komende jaren niet goed naar hun werk kunnen. Daar blijft het niet bij: fikse vertragingen dreigen voor het containervervoer uit de Rotterdamse haven naar het Europese achterland en voor de export van de glastuinbouw in het Westland. ‘Dit alles heeft effect op het verdienvermogen en het vestigings- en investeringsklimaat van niet alleen de metropoolregio, maar van heel Nederland.’

Burgemeesters Aboutaleb en Van Zanen wijzen erop dat zij er 400.000 inwoners bijkrijgen tot 2040. Goede wegen en openbaar vervoer zijn daarvoor dringend noodzakelijk.

De Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) vraagt minstens 100 miljoen euro per jaar voor het oplossen van de problemen op lokale wegen en het spoor. ‘Met dit budget kunnen we vaker en sneller het ov laten rijden, langere metro's inzetten en viaducten en bruggen in stand houden.’

De indexering van de Brede Doeluitkering Verkeer en Vervoer (BDU) moet daarnaast worden verhoogd. Dat is de financiële bijdrage die stadsregio’s en provincies jaarlijks ontvangen van het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat voor regionaal verkeers- en vervoersbeleid.

Veel duurder
Voor de Van Brienenoordbrug volstaat dat allemaal niet. Het opknappen van de brug gaat veel duurder worden dan de eerder begrote 380 tot 600 miljoen euro. Op de openbare aanbesteding schreef zich slechts één partij in. ,,Ondanks inspanningen van alle partijen kunnen we dit project helaas niet succesvol aanbesteden in deze vorm”, liet Rijkswaterstaat eind januari weten.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-problemen~a486e2d9/

De kop is wat dramatisch maar wanneer deze brug langdurig dicht gaat of beperkt wordt gaat dat echt hele grote gevolgen hebben voor een enorme gebied van Nederland en voor de hele Nederlandse economie.

Hoe kan het toch zo ver komen dat een van de belangrijkste verbindingen van het land tot in deze staat verpauperd wordt? Ik verbaas me ook iedere keer dat ik er overheen rij wat een bonk roest het is geworden en ik hoop maar dat het toezicht op orde is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213299786
Milieuregels houden de vooruitgang tegen. Noodzakelijk onderhoud is ook vooruitgang.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 23 april 2024 @ 10:18:59 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213299795
Ik ben benieuwd waarom die aanbesteding niet lukt. Is die brug zoveel slechter er aan toe dan verwacht?

Maar dit is inderdaad wel een zeer vitaal stuk in het wegennetwerk. Ze hebben gelijk dat daar geen risico mee moet worden genomen.
pi_213299801
Niks, werkelijk niks kunnen onze huidige politici, het gevolg van elitair volk in hun elitaire bubbel wat Nederland wijs heeft gemaakt dat alleen zij het land kunnen besturen. Er is geen enkel onderwerp wat geen grote teringzooi is geworden met de huidige generatie politici.

Maar wel al jaren krijsen dat Wilders geen oplossingen heeft.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213299806
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-problemen~a486e2d9/

De kop is wat dramatisch maar wanneer deze brug langdurig dicht gaat of beperkt wordt gaat dat echt hele grote gevolgen hebben voor een enorme gebied van Nederland en voor de hele Nederlandse economie.

Hoe kan het toch zo ver komen dat een van de belangrijkste verbindingen van het land tot in deze staat verpauperd wordt?

Ik verbaas me ook iedere keer dat ik er overheen rij wat een bonk roest het is geworden en ik hoop maar dat het toezicht op orde is.
Zie eerste alinea, waar je zelf al het antwoord op je vraagt geeft.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213299827
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:19 schreef Tekaschi het volgende:
Niks, werkelijk niks kunnen onze huidige politici, het gevolg van elitair volk in hun elitaire bubbel wat Nederland wijs heeft gemaakt dat alleen zij het land kunnen besturen. Er is geen enkel onderwerp wat geen grote teringzooi is geworden met de huidige generatie politici.

Maar wel al jaren krijsen dat Wilders geen oplossingen heeft.
en hoe gaat wilders dit oplossen dan?
pi_213299842
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:22 schreef bonanza8 het volgende:

[..]
en hoe gaat wilders dit oplossen dan?
Door de deur dicht te doen voor immigranten natuurlijk. De universele oplossing voor werkelijk alles.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213299935
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:18 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd waarom die aanbesteding niet lukt. Is die brug zoveel slechter er aan toe dan verwacht?

Maar dit is inderdaad wel een zeer vitaal stuk in het wegennetwerk. Ze hebben gelijk dat daar geen risico mee moet worden genomen.
Dat wordt nergens duidelijk. Er heeft maar 1 partij op gereageerd maar het wordt mij niet duidelijk waardoor dat komt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213299962
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:22 schreef bonanza8 het volgende:

[..]
en hoe gaat wilders dit oplossen dan?
Je lijkt te impliceren dat de oplossingen wel komen van de partijen die dit hebben laten ontstaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213299970
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:18 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd waarom die aanbesteding niet lukt. Is die brug zoveel slechter er aan toe dan verwacht?

Maar dit is inderdaad wel een zeer vitaal stuk in het wegennetwerk. Ze hebben gelijk dat daar geen risico mee moet worden genomen.
Dat komt vooral denk ik omdat de Bam bijna failliet ging en steeds meer aannemers de onverwachte risico’s niet op zich willen nemen. Rijkswaterstaat zou voor die risicofactoren zelf in moeten staan.
pi_213299981
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat wordt nergens duidelijk. Er heeft maar 1 partij op gereageerd maar het wordt mij niet duidelijk waardoor dat komt.
In de Volkskrant stond een uitgebreider stuk dit weekend. Het leest ook alsof ze selectief uit dat artikel aan het knippen zijn geweest. _O-
pi_213300026
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:18 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd waarom die aanbesteding niet lukt. Is die brug zoveel slechter er aan toe dan verwacht?

Maar dit is inderdaad wel een zeer vitaal stuk in het wegennetwerk. Ze hebben gelijk dat daar geen risico mee moet worden genomen.
De grote bouwbedrijven durven dit soort klussen niet meer aan te nemen op basis van een aanneemsom.
De risico's zijn te groot
pi_213300032
Je staat met die brug gewoon voor1 een lastig dilemma. Doe je niks, dan gaat de staat brug achteruit totdat je echt met een groot probleem zit. Maar doe je de brug dicht voor onderhoud, dan zit je ook weer met een stevig probleem vanwege het belang dat de brug heeft voor de economie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 23 april 2024 @ 10:45:55 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213300061
Ik ben benieuwd of een nieuwe brug niet wellicht goedkoper is dan de bestaande renoveren.
pi_213300066
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Door de deur dicht te doen voor immigranten natuurlijk. De universele oplossing voor werkelijk alles.
Komen die dan allemaal over de Brienenoordbrug? :?
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 23 april 2024 @ 10:48:11 #16
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213300077
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:45 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd of een nieuwe brug niet wellicht goedkoper is dan de bestaande renoveren.
Sommige mensen vinden dat dan zonde, want nostalgisch en zo.

Maar niet alles is eeuwig bruikbaar.
  dinsdag 23 april 2024 @ 10:50:08 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213300094
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:48 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Sommige mensen vinden dat dan zonde, want nostalgisch en zo.

Maar niet alles is eeuwig bruikbaar.
Gelukkig dachten ze er bij de brug bij Zaltbommel zo niet over.
pi_213300132
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Je lijkt te impliceren dat de oplossingen wel komen van de partijen die dit hebben laten ontstaan.
Nee, of het nu links, rechts of recht door het midden ria was geweest de oplossingen liggen klaar, het gaat alleen heel veel geld kosten en er gaat vertraging plaats vinden voor aanzienlijke tijd. Als Wilders 20 jaar geleden premier was geweest had dat geen verandering gebracht.

Er ligt sinds 2008 al een plan om de brug te renoveren of vervangen, inmiddels is het eerste gedeelte van de brug 60+ jaar oud en is gewoon aan vervanging toe, dit zelfde probleem gaan we krijgen bij de merwede brug (gorinchem) en alle andere bruggen die inmiddels op leeftijd zijn.

Ze zijn tig jaar geleden gebouwd, zijn aan vervanging toe, moeten steeds meer gewicht en capaciteit aan kunnen
pi_213300135
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:46 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Komen die dan allemaal over de Brienenoordbrug? :?
Waarschijnlijk is dat de grootste groep arbeiders die de brug moeten opknappen. Dus als we die brug laten instorten dan komen er vanzelf minder immigranten.
pi_213300196
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:45 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd of een nieuwe brug niet wellicht goedkoper is dan de bestaande renoveren.
er komt deels een nieuwe, eerst trekken ze 1 deel weg en moet al het verkeer over de andere brug, voor het deel dat wordt weggehaald komt een nieuwe, het deel dat weggehaald is wordt wel gerenoveerd en komt dan weer terug te liggen
  dinsdag 23 april 2024 @ 11:15:48 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213300390
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213300423
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:22 schreef bonanza8 het volgende:

[..]
en hoe gaat wilders dit oplossen dan?
Geen idee, maar het is toch op zijn minst apart te noemen dat de huidige generatie politici er één grote teringbende van heeft gemaakt waar het enige wat ze wel fatsoenlijk geregeld hebben de laatste 15 jaar hun eigen pensioen is terwijl bij alle andere dossiers de pleuris is uitgebroken en dan nog durven te roepen dat Wilders of anderen geen oplossingen hebben.

Het is een grote pleuriszooi in dit land, en we staan er wat dom bij te kijken.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213300433
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:45 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd of een nieuwe brug niet wellicht goedkoper is dan de bestaande renoveren.
Hier was ik ook al aan het denken, een 2e brug ernaast en dan de weg verleggen. Scheelt je een hoop ellende.

Hoe dan ook, voordat ze hieraan beginnen moeten ze wat routes aanleggen om ervoor te zorgen dat niet 2.5 miljoen mensen elke dag in de file staan.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  dinsdag 23 april 2024 @ 11:26:58 #24
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_213300481
Gaaf land.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_213300506
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:26 schreef PzKpfw het volgende:
Gaaf land.
Vroeger wel, toen hadden we nog de kwaliteiten om zoiets te plannen en bouwen als de deltawerken, een brug onderhouden is voor de huidige politiek een groot probleem.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')