abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213299751
quote:
Instortingsgevaar dreigt voor drukste brug van Nederland en dat zorgt voor grote problemen


Gigantische files van Leiden tot Breda dreigen als de Van Brienenoordbrug niet onmiddellijk wordt gerenoveerd. Dit jaar dreigen al rijstroken dicht te moeten wegens instortingsgevaar, waarschuwen burgemeesters Ahmed Aboutaleb (Rotterdam) en Jan van Zanen (Den Haag) namens de Metropoolregio Rotterdam Den Haag. Zij eisen honderden miljoenen euro’s extra voor wegen en infrastructuur.


De Van Brienenoordbrug op snelweg A16 bij Rotterdam, met dagelijks 250.000 voertuigen de drukste brug van het land, staat symbool voor de gebrekkige staat van onze infrastructuur, schrijven de twee burgemeesters. Eind januari meldde Rijkswaterstaat dat de geplande opknapbeurt vier jaar wordt uitgesteld. Een desastreus besluit voor miljoenen
automobilisten en de Nederlandse economie, aldus Aboutaleb en Van Zanen.

‘De kans bestaat dat komend jaar al lagere snelheden nodig zijn en rijstroken op de Van Brienenoordburg afgesloten moeten worden om instortingsgevaar te voorkomen’, waarschuwen beiden in een brandbrief aan informateurs Dijkgraaf en Van Zwol.

‘Verkeer zal zijn weg zoeken via andere routes in de regio, wat zal zorgen voor enorme files van Leiden tot aan Breda, meer sluipverkeer en meer onveiligheid. Door het achterstallig onderhoud zijn alternatieve wegen en ov-routes niet in staat om al deze verkeersstromen op te vangen. Nederland loopt vast.’

2,5 miljoen inwoners
Rotterdam en Den Haag zijn bang dat de 2,5 miljoen inwoners in hun regio komende jaren niet goed naar hun werk kunnen. Daar blijft het niet bij: fikse vertragingen dreigen voor het containervervoer uit de Rotterdamse haven naar het Europese achterland en voor de export van de glastuinbouw in het Westland. ‘Dit alles heeft effect op het verdienvermogen en het vestigings- en investeringsklimaat van niet alleen de metropoolregio, maar van heel Nederland.’

Burgemeesters Aboutaleb en Van Zanen wijzen erop dat zij er 400.000 inwoners bijkrijgen tot 2040. Goede wegen en openbaar vervoer zijn daarvoor dringend noodzakelijk.

De Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) vraagt minstens 100 miljoen euro per jaar voor het oplossen van de problemen op lokale wegen en het spoor. ‘Met dit budget kunnen we vaker en sneller het ov laten rijden, langere metro's inzetten en viaducten en bruggen in stand houden.’

De indexering van de Brede Doeluitkering Verkeer en Vervoer (BDU) moet daarnaast worden verhoogd. Dat is de financiële bijdrage die stadsregio’s en provincies jaarlijks ontvangen van het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat voor regionaal verkeers- en vervoersbeleid.

Veel duurder
Voor de Van Brienenoordbrug volstaat dat allemaal niet. Het opknappen van de brug gaat veel duurder worden dan de eerder begrote 380 tot 600 miljoen euro. Op de openbare aanbesteding schreef zich slechts één partij in. ,,Ondanks inspanningen van alle partijen kunnen we dit project helaas niet succesvol aanbesteden in deze vorm”, liet Rijkswaterstaat eind januari weten.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-problemen~a486e2d9/

De kop is wat dramatisch maar wanneer deze brug langdurig dicht gaat of beperkt wordt gaat dat echt hele grote gevolgen hebben voor een enorme gebied van Nederland en voor de hele Nederlandse economie.

Hoe kan het toch zo ver komen dat een van de belangrijkste verbindingen van het land tot in deze staat verpauperd wordt? Ik verbaas me ook iedere keer dat ik er overheen rij wat een bonk roest het is geworden en ik hoop maar dat het toezicht op orde is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213299786
Milieuregels houden de vooruitgang tegen. Noodzakelijk onderhoud is ook vooruitgang.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 23 april 2024 @ 10:18:59 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213299795
Ik ben benieuwd waarom die aanbesteding niet lukt. Is die brug zoveel slechter er aan toe dan verwacht?

Maar dit is inderdaad wel een zeer vitaal stuk in het wegennetwerk. Ze hebben gelijk dat daar geen risico mee moet worden genomen.
pi_213299801
Niks, werkelijk niks kunnen onze huidige politici, het gevolg van elitair volk in hun elitaire bubbel wat Nederland wijs heeft gemaakt dat alleen zij het land kunnen besturen. Er is geen enkel onderwerp wat geen grote teringzooi is geworden met de huidige generatie politici.

Maar wel al jaren krijsen dat Wilders geen oplossingen heeft.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213299806
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-problemen~a486e2d9/

De kop is wat dramatisch maar wanneer deze brug langdurig dicht gaat of beperkt wordt gaat dat echt hele grote gevolgen hebben voor een enorme gebied van Nederland en voor de hele Nederlandse economie.

Hoe kan het toch zo ver komen dat een van de belangrijkste verbindingen van het land tot in deze staat verpauperd wordt?

Ik verbaas me ook iedere keer dat ik er overheen rij wat een bonk roest het is geworden en ik hoop maar dat het toezicht op orde is.
Zie eerste alinea, waar je zelf al het antwoord op je vraagt geeft.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213299827
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:19 schreef Tekaschi het volgende:
Niks, werkelijk niks kunnen onze huidige politici, het gevolg van elitair volk in hun elitaire bubbel wat Nederland wijs heeft gemaakt dat alleen zij het land kunnen besturen. Er is geen enkel onderwerp wat geen grote teringzooi is geworden met de huidige generatie politici.

Maar wel al jaren krijsen dat Wilders geen oplossingen heeft.
en hoe gaat wilders dit oplossen dan?
pi_213299842
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:22 schreef bonanza8 het volgende:

[..]
en hoe gaat wilders dit oplossen dan?
Door de deur dicht te doen voor immigranten natuurlijk. De universele oplossing voor werkelijk alles.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213299935
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:18 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd waarom die aanbesteding niet lukt. Is die brug zoveel slechter er aan toe dan verwacht?

Maar dit is inderdaad wel een zeer vitaal stuk in het wegennetwerk. Ze hebben gelijk dat daar geen risico mee moet worden genomen.
Dat wordt nergens duidelijk. Er heeft maar 1 partij op gereageerd maar het wordt mij niet duidelijk waardoor dat komt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213299962
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:22 schreef bonanza8 het volgende:

[..]
en hoe gaat wilders dit oplossen dan?
Je lijkt te impliceren dat de oplossingen wel komen van de partijen die dit hebben laten ontstaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213299970
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:18 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd waarom die aanbesteding niet lukt. Is die brug zoveel slechter er aan toe dan verwacht?

Maar dit is inderdaad wel een zeer vitaal stuk in het wegennetwerk. Ze hebben gelijk dat daar geen risico mee moet worden genomen.
Dat komt vooral denk ik omdat de Bam bijna failliet ging en steeds meer aannemers de onverwachte risico’s niet op zich willen nemen. Rijkswaterstaat zou voor die risicofactoren zelf in moeten staan.
pi_213299981
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat wordt nergens duidelijk. Er heeft maar 1 partij op gereageerd maar het wordt mij niet duidelijk waardoor dat komt.
In de Volkskrant stond een uitgebreider stuk dit weekend. Het leest ook alsof ze selectief uit dat artikel aan het knippen zijn geweest. _O-
pi_213300026
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:18 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd waarom die aanbesteding niet lukt. Is die brug zoveel slechter er aan toe dan verwacht?

Maar dit is inderdaad wel een zeer vitaal stuk in het wegennetwerk. Ze hebben gelijk dat daar geen risico mee moet worden genomen.
De grote bouwbedrijven durven dit soort klussen niet meer aan te nemen op basis van een aanneemsom.
De risico's zijn te groot
pi_213300032
Je staat met die brug gewoon voor1 een lastig dilemma. Doe je niks, dan gaat de staat brug achteruit totdat je echt met een groot probleem zit. Maar doe je de brug dicht voor onderhoud, dan zit je ook weer met een stevig probleem vanwege het belang dat de brug heeft voor de economie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 23 april 2024 @ 10:45:55 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213300061
Ik ben benieuwd of een nieuwe brug niet wellicht goedkoper is dan de bestaande renoveren.
pi_213300066
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Door de deur dicht te doen voor immigranten natuurlijk. De universele oplossing voor werkelijk alles.
Komen die dan allemaal over de Brienenoordbrug? :?
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 23 april 2024 @ 10:48:11 #16
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213300077
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:45 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd of een nieuwe brug niet wellicht goedkoper is dan de bestaande renoveren.
Sommige mensen vinden dat dan zonde, want nostalgisch en zo.

Maar niet alles is eeuwig bruikbaar.
  dinsdag 23 april 2024 @ 10:50:08 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213300094
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:48 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Sommige mensen vinden dat dan zonde, want nostalgisch en zo.

Maar niet alles is eeuwig bruikbaar.
Gelukkig dachten ze er bij de brug bij Zaltbommel zo niet over.
pi_213300132
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Je lijkt te impliceren dat de oplossingen wel komen van de partijen die dit hebben laten ontstaan.
Nee, of het nu links, rechts of recht door het midden ria was geweest de oplossingen liggen klaar, het gaat alleen heel veel geld kosten en er gaat vertraging plaats vinden voor aanzienlijke tijd. Als Wilders 20 jaar geleden premier was geweest had dat geen verandering gebracht.

Er ligt sinds 2008 al een plan om de brug te renoveren of vervangen, inmiddels is het eerste gedeelte van de brug 60+ jaar oud en is gewoon aan vervanging toe, dit zelfde probleem gaan we krijgen bij de merwede brug (gorinchem) en alle andere bruggen die inmiddels op leeftijd zijn.

Ze zijn tig jaar geleden gebouwd, zijn aan vervanging toe, moeten steeds meer gewicht en capaciteit aan kunnen
pi_213300135
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:46 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Komen die dan allemaal over de Brienenoordbrug? :?
Waarschijnlijk is dat de grootste groep arbeiders die de brug moeten opknappen. Dus als we die brug laten instorten dan komen er vanzelf minder immigranten.
pi_213300196
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:45 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd of een nieuwe brug niet wellicht goedkoper is dan de bestaande renoveren.
er komt deels een nieuwe, eerst trekken ze 1 deel weg en moet al het verkeer over de andere brug, voor het deel dat wordt weggehaald komt een nieuwe, het deel dat weggehaald is wordt wel gerenoveerd en komt dan weer terug te liggen
  dinsdag 23 april 2024 @ 11:15:48 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213300390
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213300423
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:22 schreef bonanza8 het volgende:

[..]
en hoe gaat wilders dit oplossen dan?
Geen idee, maar het is toch op zijn minst apart te noemen dat de huidige generatie politici er één grote teringbende van heeft gemaakt waar het enige wat ze wel fatsoenlijk geregeld hebben de laatste 15 jaar hun eigen pensioen is terwijl bij alle andere dossiers de pleuris is uitgebroken en dan nog durven te roepen dat Wilders of anderen geen oplossingen hebben.

Het is een grote pleuriszooi in dit land, en we staan er wat dom bij te kijken.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213300433
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:45 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd of een nieuwe brug niet wellicht goedkoper is dan de bestaande renoveren.
Hier was ik ook al aan het denken, een 2e brug ernaast en dan de weg verleggen. Scheelt je een hoop ellende.

Hoe dan ook, voordat ze hieraan beginnen moeten ze wat routes aanleggen om ervoor te zorgen dat niet 2.5 miljoen mensen elke dag in de file staan.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  dinsdag 23 april 2024 @ 11:26:58 #24
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_213300481
Gaaf land.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_213300506
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:26 schreef PzKpfw het volgende:
Gaaf land.
Vroeger wel, toen hadden we nog de kwaliteiten om zoiets te plannen en bouwen als de deltawerken, een brug onderhouden is voor de huidige politiek een groot probleem.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213300539
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:43 schreef xpompompomx het volgende:
Je staat met die brug gewoon voor1 een lastig dilemma. Doe je niks, dan gaat de staat brug achteruit totdat je echt met een groot probleem zit. Maar doe je de brug dicht voor onderhoud, dan zit je ook weer met een stevig probleem vanwege het belang dat de brug heeft voor de economie.
Onzin; juist omdat niks doen tot een groot (groter) probleem leidt, met dezelfde implicaties als wanneer je wel wat doet, is het helemaal geen lastig dilemma. Je moet het alleen durven en willen. Of creatiever zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213300546
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:55 schreef bonanza8 het volgende:

Er ligt sinds 2008 al een plan om de brug te renoveren of vervangen, inmiddels is het eerste gedeelte van de brug 60+ jaar oud en is gewoon aan vervanging toe, dit zelfde probleem gaan we krijgen bij de merwede brug (gorinchem) en alle andere bruggen die inmiddels op leeftijd zijn.

Ze zijn tig jaar geleden gebouwd, zijn aan vervanging toe, moeten steeds meer gewicht en capaciteit aan kunnen
Exacte uitleg in een youtube videootje van Rijswaterstaat voor mensen die "hun eigen onderzoek willen doen" :)



quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:45 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd of een nieuwe brug niet wellicht goedkoper is dan de bestaande renoveren.
Eerst de brienenoord afbreken en dan een nieuwe brug op dezelfde plek opbouwen zal een enorme overlast en opstoppingen geven

Een nieuwe brug bouwen terwijl je de oude nog laat bestaan zou idd de goedkoopste oplossing zijn, maar dan moet je wel een goede plek hebben om die nieuwe brug aan te leggen (inclusief de snelwegen die ernaartoe leiden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213300635
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:55 schreef bonanza8 het volgende:

[..]
Nee, of het nu links, rechts of recht door het midden ria was geweest de oplossingen liggen klaar, het gaat alleen heel veel geld kosten en er gaat vertraging plaats vinden voor aanzienlijke tijd. Als Wilders 20 jaar geleden premier was geweest had dat geen verandering gebracht.

Er ligt sinds 2008 al een plan om de brug te renoveren of vervangen, inmiddels is het eerste gedeelte van de brug 60+ jaar oud en is gewoon aan vervanging toe, dit zelfde probleem gaan we krijgen bij de merwede brug (gorinchem) en alle andere bruggen die inmiddels op leeftijd zijn.

Ze zijn tig jaar geleden gebouwd, zijn aan vervanging toe, moeten steeds meer gewicht en capaciteit aan kunnen
Ik weet niet zo goed wat je probeert te zeggen. Feit is dat je dit probleem aan hebt kunnen zien komen en dat het door mismanagement volledig mislukt is. En dan kan je nu Wilders er om een vage reden aan zijn haren proberen er bij te slepen maar die heeft de afgelopen 20 jaar niet aan de knoppen gezeten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213300671
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:45 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd of een nieuwe brug niet wellicht goedkoper is dan de bestaande renoveren.
Volgens mij zou die hele boog constructie sowieso volledig vervangen worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213300683
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:21 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Hier was ik ook al aan het denken, een 2e brug ernaast en dan de weg verleggen. Scheelt je een hoop ellende.

Hoe dan ook, voordat ze hieraan beginnen moeten ze wat routes aanleggen om ervoor te zorgen dat niet 2.5 miljoen mensen elke dag in de file staan.
2e brug ernaast en even een 16 baans snelweg verleggen? Daar is helemaal geen ruimte voor. Dat ligt gewoon in dichtbevolkt gebied.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 23 april 2024 @ 11:56:19 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213300754
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:55 schreef bonanza8 het volgende:

[..]
Nee, of het nu links, rechts of recht door het midden ria was geweest de oplossingen liggen klaar, het gaat alleen heel veel geld kosten en er gaat vertraging plaats vinden voor aanzienlijke tijd. Als Wilders 20 jaar geleden premier was geweest had dat geen verandering gebracht.

Er ligt sinds 2008 al een plan om de brug te renoveren of vervangen, inmiddels is het eerste gedeelte van de brug 60+ jaar oud en is gewoon aan vervanging toe, dit zelfde probleem gaan we krijgen bij de merwede brug (gorinchem) en alle andere bruggen die inmiddels op leeftijd zijn.

Ze zijn tig jaar geleden gebouwd, zijn aan vervanging toe, moeten steeds meer gewicht en capaciteit aan kunnen
Ja alle babyboomerbruggen zijn toe aan groot onderhoud of vervanging. Eigenlijk alles wat onder Rijkswaterstaat valt. Deze hoort er ook bij: NWS / Vuurtoren Lange Jaap in Den Helder staat op instorten
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213300923
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
2e brug ernaast en even een 16 baans snelweg verleggen? Daar is helemaal geen ruimte voor. Dat ligt gewoon in dichtbevolkt gebied.
Voor een derde boog aan de oostkant zou nog wel ruimte te maken zijn zo te zien. Echter heb je dan een boog in het midden die je er nooit meer uit kunt varen. Ik denk dat het plan van RWS om in relatief korte tijd één boog er uit varen en die onmiddellijk vervangen met een klaarliggende boog een beter idee is.
pi_213300954
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:29 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Vroeger wel, toen hadden we nog de kwaliteiten om zoiets te plannen en bouwen als de deltawerken, een brug onderhouden is voor de huidige politiek een groot probleem.
Toen was er ook veel minder verkeer. En voordat de Brienenoord er was lag er helemaal geen brug, dan heb je ook niet te maken met overlast. Het is natuurlijk niet zo simpel als even die brug voor een jaar dichtgooien en vervangen/renoveren. Je hebt nu met zoveel verkeersdruk te maken dat het allemaal veel lastiger (en duurder) is dan 60 jaar geleden.
  dinsdag 23 april 2024 @ 12:17:49 #34
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213300972
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:29 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Vroeger wel, toen hadden we nog de kwaliteiten om zoiets te plannen en bouwen als de deltawerken, een brug onderhouden is voor de huidige politiek een groot probleem.
Zie ook de afbrokkelende kades in de Amsterdamse grachtengordel.

Jaren niks aan gedaan, en nu zitten ze met de ellende.
pi_213300981
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:13 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Voor een derde boog aan de oostkant zou nog wel ruimte te maken zijn zo te zien. Echter heb je dan een boog in het midden die je er nooit meer uit kunt varen. Ik denk dat het plan van RWS om in relatief korte tijd één boog er uit varen en die onmiddellijk vervangen met een klaarliggende boog een beter idee is.
Het is echt vol daar, je hebt niet alleen te maken met de brug maar ook met de wegen die erheen leiden, op en afritten. Dat is bijna niet te doen. Het plan van RWS lijkt idd het beste. En overlast is niet te voorkomen in deze, alleen te beperken. En heeeel goed samenwerken met het bedrijfsleven mbt thuiswerken en dergelijke of tijdelijk gratis OV aanbieden.
pi_213301124
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:55 schreef bonanza8 het volgende:

[..]
Nee, of het nu links, rechts of recht door het midden ria was geweest de oplossingen liggen klaar, het gaat alleen heel veel geld kosten en er gaat vertraging plaats vinden voor aanzienlijke tijd. Als Wilders 20 jaar geleden premier was geweest had dat geen verandering gebracht.

Er ligt sinds 2008 al een plan om de brug te renoveren of vervangen, inmiddels is het eerste gedeelte van de brug 60+ jaar oud en is gewoon aan vervanging toe, dit zelfde probleem gaan we krijgen bij de merwede brug (gorinchem) en alle andere bruggen die inmiddels op leeftijd zijn.

Ze zijn tig jaar geleden gebouwd, zijn aan vervanging toe, moeten steeds meer gewicht en capaciteit aan kunnen
westboog van de brienenoord is van 1990... die is dus hooguit 34 jaar oud, das een millenialbrug.
Oostboog is idd van 1965

sowieso is die clickbait-Kop van "instortingsgevaar" wel een beetje fophef...

Ik weet echter niet van wie die overdrijving an angst-hetzerij komt, het kan ook zijn dat vanuit Rijkswaterstaat het idee komt om de 'urgentie' van grootschalig onderhoud een beetje hoger op de agenda te zetten en meer budget vrij te krijgen...
Of om mensen voor te bereiden op een langere fase van veel oponthoud, wat onafwendbaar is (maar momenteel juist ook verder uitgesteld wordt)

zeker in een fase waar er kabinetsformaties plaatsvinden merk je dat bepaalde sectoren graag heel overdreven brandberichten uitsturen, in de hoop zo bepaalde politieke processen in hun voordeel te beinvloedden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213301172
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:34 schreef RM-rf het volgende:

[..]
westboog van de brienenoord is van 1990... die is dus hooguit 34 jaar oud, das een millenialbrug.
Oostboog is idd van 1965

sowieso is die clickbait-Kop van "instortingsgevaar" wel een beetje fophef...

Ik weet echter niet van wie die overdrijving an angst-hetzerij komt, het kan ook zijn dat vanuit Rijkswaterstaat het idee komt om de 'urgentie' van grootschalig onderhoud een beetje hoger op de agenda te zetten en meer budget vrij te krijgen...
Of om mensen voor te bereiden op een langere fase van veel oponthoud, wat onafwendbaar is (maar momenteel juist ook verder uitgesteld wordt)

zeker in een fase waar er kabinetsformaties plaatsvinden merk je dat bepaalde sectoren graag heel overdreven brandberichten uitsturen, in de hoop zo bepaalde politieke processen in hun voordeel te beinvloedden
Plaatsing van die 2e boog weet ik nog wel, die boog voer toen bij Dordt voorbij. Lang geleden al zeg.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_213301186
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:13 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Voor een derde boog aan de oostkant zou nog wel ruimte te maken zijn zo te zien. Echter heb je dan een boog in het midden die je er nooit meer uit kunt varen. Ik denk dat het plan van RWS om in relatief korte tijd één boog er uit varen en die onmiddellijk vervangen met een klaarliggende boog een beter idee is.
Ik zou echt niet weten waar je die zou willen plaatsen want echt iedere centimeter is benut daar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213301620
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik zou echt niet weten waar je die zou willen plaatsen want echt iedere centimeter is benut daar.
Kost een hondenclub en een stuk of tien huizen waaronder twee bedrijven. Echter zou het dat alleen kunnen als vervanging omdat er verder geen ruimte is voor bredere toegangswegen. Theoretisch zou je dan minder overlast hebben omdat je eerst kan bouwen en dan omleggen. Echter is dat redelijk kostbaar en kan je de huidige oostboog er dan nooit meer uit kunnen halen. Maar ik had al gezegd dat het nauwelijks een optie was. Ik ging alleen puur even op de ruimte in en die is er wel te maken.

https://www.google.nl/map(...)a=!3m1!1e3?entry=ttu
pi_213301847
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 13:19 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Kost een hondenclub en een stuk of tien huizen waaronder twee bedrijven. Echter zou het dat alleen kunnen als vervanging omdat er verder geen ruimte is voor bredere toegangswegen. Theoretisch zou je dan minder overlast hebben omdat je eerst kan bouwen en dan omleggen. Echter is dat redelijk kostbaar en kan je de huidige oostboog er dan nooit meer uit kunnen halen. Maar ik had al gezegd dat het nauwelijks een optie was. Ik ging alleen puur even op de ruimte in en die is er wel te maken.

https://www.google.nl/map(...)a=!3m1!1e3?entry=ttu
Dan heb je het over een project van tientallen jaren. Niet echt een realistische oplossing voor een probleem dat dit najaar al speelt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213301929
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:34 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Exacte uitleg in een youtube videootje van Rijswaterstaat voor mensen die "hun eigen onderzoek willen doen" :)

[..]
Eerst de brienenoord afbreken en dan een nieuwe brug op dezelfde plek opbouwen zal een enorme overlast en opstoppingen geven

Een nieuwe brug bouwen terwijl je de oude nog laat bestaan zou idd de goedkoopste oplossing zijn, maar dan moet je wel een goede plek hebben om die nieuwe brug aan te leggen (inclusief de snelwegen die ernaartoe leiden)

En erin hijsen dat doen ze wel vaker dan zou je een sluiting van een week of 3 hebben. Ook niet ideaal maar handiger dan de andere opties.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_213301942
We kunnen denk ik beter gewoon afwachten tot die brug instort en dan een paar paniekbeslissingen nemen om de boel weer te fixen.

Dit doen we immers bij alles tegenwoordig, dus ik zie niet in waarom deze brug opeens een uitzonderingspositie zou krijgen :')
  dinsdag 23 april 2024 @ 13:45:35 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213301948
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:29 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Vroeger wel, toen hadden we nog de kwaliteiten om zoiets te plannen en bouwen als de deltawerken, een brug onderhouden is voor de huidige politiek een groot probleem.
Nu heb je mensen die iedereen tevreden willen houden en iedereen die er te maken mee wil hebben om zijn plasje er over te doen. Niemand die eens zegt: hou je bek, rot op, je hebt er niks mee te maken.

Janken, zieken, traineren, rechtszaken, bezwaren, huilen, pers inschakelen.

Jankers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213302393
Ook op de lokale nieuwssite:

'Vanwege instortingsgevaar moet Van Brienenoordbrug meteen gerenoveerd worden'

Geen ruimte meer op het waternet, infrastructuur met achterstallig onderhoud. We beginnen steeds meer een 3e wereldland te worden.
pi_213302408
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Door de deur dicht te doen voor immigranten natuurlijk. De universele oplossing voor werkelijk alles.
Het leidt iig tot minder druk op zo'n brug. Dus dat is wel degelijk een oplossing.
pi_213302409
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Door de deur dicht te doen voor immigranten natuurlijk. De universele oplossing voor werkelijk alles.
Als je immigranten niet het land in laat dan kunnen ze ook niet over de van Brienenoordbrug rijden.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_213302491
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:29 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Het leidt iig tot minder druk op zo'n brug. Dus dat is wel degelijk een oplossing.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:29 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Als je immigranten niet het land in laat dan kunnen ze ook niet over de van Brienenoordbrug rijden.
Die komen toch in bootjes? Dus dan kunnen ze gewoon onder de brug doorvaren dus. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213302792
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:28 schreef Alpha0 het volgende:
Ook op de lokale nieuwssite:

'Vanwege instortingsgevaar moet Van Brienenoordbrug meteen gerenoveerd worden'

Geen ruimte meer op het waternet, infrastructuur met achterstallig onderhoud. We beginnen steeds meer een 3e wereldland te worden.
In België is de infrastructuur nog veel dramatischer. Waar ik wel moeite mee heb is dat je hier als automobilist of treinreiziger de hoofdprijs mag betalen, daar zou je dan ook wel wat meer kwaliteit voor mogen verwachten.
blablablabla
pi_213302826
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
Die komen toch in bootjes? Dus dan kunnen ze gewoon onder de brug doorvaren dus. ^O^
Niet als de brug is ingestort. Hier zal dus snel iets aan gedaan moeten worden.
blablablabla
pi_213302888
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 13:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En erin hijsen dat doen ze wel vaker dan zou je een sluiting van een week of 3 hebben
you're kidding right?

de renovatie waar ze het over hebben is geen kwestie van 'erin hijsen en dan drie weken verder is alles weer goed'

zeker bij de oostboog is die brug zelf eigenlijk afgeschreven en zal vervangen moeten worden... dat is niet vreemd en hangt gewoon samen met de ouderdom..
gejank erover dat "de politiek verzaakt zou hebben" is verder kul en dom gejank.

heel simpel,, al vanaf 2016/2017 is men begonnen met de voorbereidingen en uitschrijvingen..
wel is er 2 jaar terug, toen uiteindelijk de grootste uitschrijving gedaan werd, een probleem opgetreden dat er slechts een aannemer hierop in kon schrijven, het is gewoon een enorme operatie en ook de capaciteiten van die grootste bedrijven is beperkt en dan gaan die naar de projecten die hen het meest oplevert...

Hierom wil Rijkswaterstaat nu een hernieuwde uitschrijving, vermoedelijk ook voor een grotere kostprijs en een ietwat andere project-opzet..

"instortingsgevaar" is vooral een kwestie van 'hoe krijgen we de aandacht van het publiek, het idee om dat met overdreven angstjaagerij te doen kan volgens mij echter snel back-firen:
je krijgt dan de aandacht wel, maar zeker in tijden van sociale media en mensen die vinden dat hun 'mening' overal over gevraagd is zijn er een hoop mensen die dan alles beter denken te weten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 23 april 2024 @ 15:35:20 #51
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213302989
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 13:45 schreef koffiekoekjes het volgende:
We kunnen denk ik beter gewoon afwachten tot die brug instort en dan een paar paniekbeslissingen nemen om de boel weer te fixen.

Dit doen we immers bij alles tegenwoordig, dus ik zie niet in waarom deze brug opeens een uitzonderingspositie zou krijgen :')
Dit dus. Regeren is niet vooruitzien maar brandjes blussen. En zelfs dat lukt ze nog maar mondjesmaat tot niet.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_213303098
Je bouwt een brug en deze zal vroeg of laat vernieuwd of gerenoveerd moeten worden. Laten we dat vooral niet plannen, want 'lastig, geld, economie blabla'. Je verzint het niet!!

edit: volgens deze bron zijn er in 1997 al scheuren in het dek t.g.v. vermoeiing gevonden.

[ Bericht 41% gewijzigd door Justinn op 23-04-2024 15:59:37 ]
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:01:07 #53
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213303161
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:19 schreef Tekaschi het volgende:
Niks, werkelijk niks kunnen onze huidige politici, het gevolg van elitair volk in hun elitaire bubbel wat Nederland wijs heeft gemaakt dat alleen zij het land kunnen besturen. Er is geen enkel onderwerp wat geen grote teringzooi is geworden met de huidige generatie politici.

Maar wel al jaren krijsen dat Wilders geen oplossingen heeft.
Welkom in de grotemensenwereld, dit is altijd al het geval met politiek ben ik achter gekomen. Het zijn uiteindelijk mensen zoals jij en ik. Daarnaast hebben we niet vaak aangetoond dat we weten wat een goede leider moet kunnen. Een goede leider is er voor heel Nederland, laat zich goed informeren, delegeert op zaken waar een ander meer van weet en ga zo maar door. Vaker zie ik dat men denkt dat men een persoon of partij kiest en dat dan alleen hun zin wordt uitgevoerd en de rest van Nederland kan stikken. Nu weet ik op het moment eerlijk gezegd niet wie dat dan wel zo moeten zijn, maar soms is een politicus inhoudelijk best goed, maar dat vinden mensen dan weer saai en stemmen ze liever op iemand die met oneliners komt.

Daarnaast lijkt het mij een hondenbaan om politicus te zijn, je krijgt altijd een hoop gezeik over je heen, zeker nu met sociale media.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:07:33 #54
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213303210
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:28 schreef Alpha0 het volgende:
Geen ruimte meer op het waternet, infrastructuur met achterstallig onderhoud. We beginnen steeds meer een 3e wereldland te worden.
Zo das een dramatische conclusie op je eerste zin.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_213303329
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoe kan het toch zo ver komen dat een van de belangrijkste verbindingen van het land tot in deze staat verpauperd wordt?
Omdat het als politicus meer kiezers trekt als je lintjes knipt dan te moeten vertellen dat je de komende tijd moet omrijden vanwege onderhoud. Dat is dan het probleem voor degene die na jou komt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:18 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd waarom die aanbesteding niet lukt. Is die brug zoveel slechter er aan toe dan verwacht?

Maar dit is inderdaad wel een zeer vitaal stuk in het wegennetwerk. Ze hebben gelijk dat daar geen risico mee moet worden genomen.
Enorm complex project, je weet niet wat je achter hangt behang aantreft en toch alle risico's naar de markt. De markt heeft daar begrijpelijk geen zin in.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213303406
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:51 schreef Justinn het volgende:
Je bouwt een brug en deze zal vroeg of laat vernieuwd of gerenoveerd moeten worden. Laten we dat vooral niet plannen, want 'lastig, geld, economie blabla'. Je verzint het niet!!

edit: volgens deze bron zijn er in 1997 al scheuren in het dek t.g.v. vermoeiing gevonden.

ja, de renovatie wordt ook gewoon gepland en dat is nu juist exact wat nu ook gebeurt... het is een beetje raar als allemaal roeptoeters direkt gaan schreeuwen _als_ die renoveatie uitgevoerd is, die vooraf ook gepland was, en dan gaan roepen dat "de heren politici deze renovatie op een ander moment hadden moeten plannen" (iets dat ook helemaal geen taak van de politiek is, dat moet je niet eens willen).

De scheuren in 1997 waren vermoeingsscheuren die vooral in de wegdekplaat (in dat geval van het westelijk deel, het nieuwere dus) aangetroffen werden, het is niet raar dat zulke scheuren kunnen vormen en ze kunnen goed aangepakt worden door onderhoud, her werden geen reden gevonden om te vermoeden dat de hardheid van het materiaal niet zou voldoen...
Het was toen wel een teken te vermerken dat de belasting van de Brienenoordbrug door dagelijks verkeer gewoon ook op dat moment, 7 jaar na de opening van het tweede brugdeel al duidelijk hoger was en dat deze belasting ook tot een versterkt optreden van zulke vermoeingsproblemen kon leiden..

de scheuren van 1997 hebben echter weinig tot niks te maken met de behoefte tot renovatie nu.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213303644
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 13:19 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Kost een hondenclub en een stuk of tien huizen waaronder twee bedrijven. Echter zou het dat alleen kunnen als vervanging omdat er verder geen ruimte is voor bredere toegangswegen. Theoretisch zou je dan minder overlast hebben omdat je eerst kan bouwen en dan omleggen. Echter is dat redelijk kostbaar en kan je de huidige oostboog er dan nooit meer uit kunnen halen. Maar ik had al gezegd dat het nauwelijks een optie was. Ik ging alleen puur even op de ruimte in en die is er wel te maken.

https://www.google.nl/map(...)a=!3m1!1e3?entry=ttu
Er staan daar ook huizen, de op en afrit moet verlegd worden. Is echt niet te doen een stuk verplaatsen. Andere zijde al helemaal niet
pi_213303753
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:33 schreef RM-rf het volgende:

[..]
ja, de renovatie wordt ook gewoon gepland en dat is nu juist exact wat nu ook gebeurt... het is een beetje raar als allemaal roeptoeters direkt gaan schreeuwen _als_ die renoveatie uitgevoerd is, die vooraf ook gepland was, en dan gaan roepen dat "de heren politici deze renovatie op een ander moment hadden moeten plannen" (iets dat ook helemaal geen taak van de politiek is, dat moet je niet eens willen).

De scheuren in 1997 waren vermoeingsscheuren die vooral in de wegdekplaat (in dat geval van het westelijk deel, het nieuwere dus) aangetroffen werden, het is niet raar dat zulke scheuren kunnen vormen en ze kunnen goed aangepakt worden door onderhoud, her werden geen reden gevonden om te vermoeden dat de hardheid van het materiaal niet zou voldoen...
Het was toen wel een teken te vermerken dat de belasting van de Brienenoordbrug door dagelijks verkeer gewoon ook op dat moment, 7 jaar na de opening van het tweede brugdeel al duidelijk hoger was en dat deze belasting ook tot een versterkt optreden van zulke vermoeingsproblemen kon leiden..

de scheuren van 1997 hebben echter weinig tot niks te maken met de behoefte tot renovatie nu.
Dat het nu gebeurt is precies het probleem. Het had al gebeurd moeten zijn en het onderhoud had al uitgevoerd moeten zijn vóórdat je over gaat tot maatregelen die het hele verkeer in Brabant en de zuidelijke Randstad ontregelen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213303765
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat het nu gebeurt is precies het probleem. Het had al gebeurd moeten zijn en het onderhoud had al uitgevoerd moeten zijn vóórdat je over gaat tot maatregelen die het hele verkeer in Brabant en de zuidelijke Randstad ontregelen.
Die maatregelen had je altijd moeten nemen bij vervanging van bepaalde delen. Dat is bijna onvermijdelijk
pi_213303783
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:16 schreef alopio het volgende:

[..]
Die maatregelen had je altijd moeten nemen bij vervanging van bepaalde delen. Dat is bijna onvermijdelijk
Ja, een snelle geplande ingreep. Niet jarenlang het verkeer afknijpen omdat de aanbesteding helemaal de soep in is gelopen en de boel letterlijk op instorten staat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213303869
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het had al gebeurd moeten zijn
waarom?

de planning is in 2017 begonnen en het is gewoon een proces.... hooguit hadden ze het eigenlijk nu al direkt willen beginnen, maar omdat de eerste uitschrijving in 2022 dus niet goed verliep, overweegt Rijkswaterstaat het opnieuw uit te schrijven.

Als je wil beweren dat als het proces in 2013 of 2014 begonen was, alles _beter_ geweest zou zijn, nee dat is gewoonweg niet zo... dat hele voorbereidingsproces duurt gewoon wel... zelfs als men dan misschien wat verder was en nu de Brienenoordbrug dus al wel op een bepaalde datum deels afgesloten kon worden, zul je zien dat er weer mensen zijn die dan gan klagen waarom ze niet nog 3 of 4 jaar daarmee hadden kunnen wachten..

beter-weters heb je overal, zeker op internet zit het vol met mensen die denken alles beter te weten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213303958
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:29 schreef RM-rf het volgende:

[..]
waarom?

de planning is in 2017 begonnen en het is gewoon een proces.... hooguit hadden ze het eigenlijk nu al direkt willen beginnen, maar omdat de eerste uitschrijving in 2022 dus niet goed verliep, overweegt Rijkswaterstaat het opnieuw uit te schrijven.

Als je wil beweren dat als het proces in 2013 of 2014 begonen was, alles _beter_ geweest zou zijn, nee dat is gewoonweg niet zo... dat hele voorbereidingsproces duurt gewoon wel... zelfs als men dan misschien wat verder was en nu de Brienenoordbrug dus al wel op een bepaalde datum deels afgesloten kon worden, zul je zien dat er weer mensen zijn die dan gan klagen waarom ze niet nog 3 of 4 jaar daarmee hadden kunnen wachten..

beter-weters heb je overal, zeker op internet zit het vol met mensen die denken alles beter te weten.
Waarom? Omdat we het verkeer voor jaren moeten ontregelen omdat de boel op instorten staat. Je begrijpt toch wel dat je het gerenoveerd moet hebben vóórdat je de drukste metropoolregio van het land praktisch onbereikbaar maakt? Dat is het hele idee van preventief onderhoud, een onderdeel vervangen voordat het kapot gaat. Nu is het kapot, en moeten we straks met 50km/u en 1 rijbaan eroverheen.... En niet voor een paar weken, maar voor jaren...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213304038
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Waarom? Omdat we het verkeer voor jaren moeten ontregelen omdat de boel op instorten staat.
Renovatie moet spwieso plaatsvinden... Het is niet zo dat als ze 4 jaar terug een stellagetje opgebouwd hadden, en een likjeverf erover, dat ze nu dan de oostbrug eindeloos kunnen laten liggen.


Na 60 jaar moet een staalbrug gewoon vervangen worden, dat kun je niet wwgpraten met "de politici moeten een andere mening hebben"
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 23 april 2024 @ 17:47:11 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213304062
Kunnen ze geen tunnel bouwen? Kost wat, maar dan heb je ook geen last meer van brugopeningen.
pi_213306664
Belastinggeld uitgeven aan infrastructuur? Weer een plan van die linkse kliek!

Gewoon het gebruik van helikopters subsidiëren ^O^ Dan help je de mensen die de economie draaiend houden.
pi_213306700
quote:
Dus wegenbelasting betalen en tol. Duur landje dit.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_213306743
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 20:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
Belastinggeld uitgeven aan infrastructuur? Weer een plan van die linkse kliek!

Gewoon het gebruik van helikopters subsidiëren ^O^ Dan help je de mensen die de economie draaiend houden.
Een echte linkse zag veel liever dat men voldoende treinverbindingen doet aanleggen om de supermarkten te bevoorraden.
pi_213306929
Het nut van periodiek onderhoud..
Bij veel bedrijven een issue..
pi_213307140
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:00 schreef torentje het volgende:

[..]
Een echte linkse zag veel liever dat men voldoende treinverbindingen doet aanleggen om de supermarkten te bevoorraden.
AI, toon ons een idealistische linkse toekomst waarin de supermarktschappen direct worden bevoorraad door treinen, bestuurd door krachtige machinisten.



Bedankt weer, AI!
pi_213307191
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:19 schreef Tekaschi het volgende:

Maar wel al jaren krijsen dat Wilders geen oplossingen heeft.
Ik zie Wilders ook nog niet zeggen: "ga maar een paar maanden in de file staan of pak het OV, want we gaan onderhoud plegen."
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213308976
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Renovatie moet spwieso plaatsvinden... Het is niet zo dat als ze 4 jaar terug een stellagetje opgebouwd hadden, en een likjeverf erover, dat ze nu dan de oostbrug eindeloos kunnen laten liggen.


Na 60 jaar moet een staalbrug gewoon vervangen worden, dat kun je niet wwgpraten met "de politici moeten een andere mening hebben"
Wat begrijp je niet? Als ze 4 jaar geleden begonnen waren had er nu een splinternieuwe boog klaargegen en die had dan deze zomer vervangen kunnen worden in een paar weekjes tijd.

Een geplande afsluiting van een paar weken vs 4 jaar afsluiten omdat de brug op is maar er nog begonnen moet worden met het bouwen van een nieuwe.

Je snapt toch hoe dat werkt he? Je bouwt een nieuwe boog, tot die tijd maak je gebruik van de oude. En als de nieuwe boog af is, dan sluit je het verkeer voor een paar weken af. Haalt de oude boog weg, en zet de nieuwe op zijn plaats. Kwestie van een paar weken.

Nu gaan we dit jaar het verkeer afsluiten, vervolgens aanbesteden, dan de nieuwe boog bouwen en die er dan tussen zetten. Kwestie van een paar jaar hinder.

Dat de brug vervangen moet worden is het punt niet. Het punt is dat de brug nu afgesloten wordt omdat hij instort en we moeten nog beginnen met een partij aanwijzen die de nieuwe mag bouwen.

Hoe kan je in hemelsnaam verdedigen? Vervang jij je distributieriem ook niet preventief maar rij je hem gewoon aan barrels onder het motto " kapot gaat het toch"?

[ Bericht 2% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 24-04-2024 06:34:38 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213309028
Wat een onzin schrijven sommige mensen hier die dus duidelijk demonstreren de beste stuurlui aan wal te zijn. :D
pi_213309485
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 06:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Als ze 4 jaar geleden begonnen waren had er nu een splinternieuwe boog klaargegen en die had dan deze zomer vervangen kunnen worden in een paar weekjes tijd.
deze renovatie is in 2017 begonnen.. maar leg ons gerust uit dat jij dat allemaal wel zomaar eventjes beter gedaan zou hebben, zo vanachter je toetsenbord... zo 'eventjes'

jij bent immers een echte internet-expert ..
en kunt ons vast perfect uitleggen hoe een brug vervangen wat Rijswaterstaat aangeeft dat 4 jaar duurt, plots in die weekjes gedaan kan worden zo 'tussendoor'

en nee, dit is geen kwestie van 'achterstallig onderhoud', en zelfs de term 'instortingsgevaar' is leuk voor clickbaits en aanlokken van boe-roeperts op internet, maar is verder helemaal niet accuut aanwezig.. de brug moet vervangen worden omdat iig het oostelijk deel ruim 60 jaar oud is en de brug afgeschreven is, niet omdat hij slecht onderhouden zou zijn

[ Bericht 7% gewijzigd door RM-rf op 24-04-2024 08:43:08 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213309508
quote:
Burgemeesters Aboutaleb en Van Zanen wijzen erop dat zij er 400.000 inwoners bijkrijgen tot 2040. Goede wegen en openbaar vervoer zijn daarvoor dringend noodzakelijk.
Dat is al besloten?

quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Hoe kan het toch zo ver komen dat een van de belangrijkste verbindingen van het land tot in deze staat verpauperd wordt?
Gaaf land, Mark. Ik vrees dat het niet anders is dan bij alle andere kerntaken van de overheid na 12 jaar neoliberalisme en globalisme. Laten we niet doen alsof het onderwijs er beter voor staat dan bruggen en kades.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213309519
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 06:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wat begrijp je niet? Als ze 4 jaar geleden begonnen waren had er nu een splinternieuwe boog klaargegen en die had dan deze zomer vervangen kunnen worden in een paar weekjes tijd.

Een geplande afsluiting van een paar weken vs 4 jaar afsluiten omdat de brug op is maar er nog begonnen moet worden met het bouwen van een nieuwe.

Je snapt toch hoe dat werkt he? Je bouwt een nieuwe boog, tot die tijd maak je gebruik van de oude. En als de nieuwe boog af is, dan sluit je het verkeer voor een paar weken af. Haalt de oude boog weg, en zet de nieuwe op zijn plaats. Kwestie van een paar weken.

Nu gaan we dit jaar het verkeer afsluiten, vervolgens aanbesteden, dan de nieuwe boog bouwen en die er dan tussen zetten. Kwestie van een paar jaar hinder.

Dat de brug vervangen moet worden is het punt niet. Het punt is dat de brug nu afgesloten wordt omdat hij instort en we moeten nog beginnen met een partij aanwijzen die de nieuwe mag bouwen.

Hoe kan je in hemelsnaam verdedigen? Vervang jij je distributieriem ook niet preventief maar rij je hem gewoon aan barrels onder het motto " kapot gaat het toch"?
Ik zou snel solliciteren bij bedrijven als de BAM, VolkerWessels of een Boskalis. Daar zijn ze al jaren op zoek naar mensen die dergelijke enorme klussen zo snel kunnen fixen. Succes! ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213309539
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:45 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd of een nieuwe brug niet wellicht goedkoper is dan de bestaande renoveren.
1 deel wordt gerenoveerd, het andere vervangen begreep ik. Het oudste deel is van 1965, het laatste van 1990. Ik kan me nog goed herinneren dat het laatste deel over de Oude Maas werd getransporteerd en ben nog gaan kijken toen 'ie onder de Spijkenisserbrug werd gemanoevreerd. Er zit dus 25 jaar leeftijdsverschil tussen de 2 brugdelen vandaar eentje renoveren en het andere vervangen.

Edit:

[ Bericht 21% gewijzigd door Niels0Kurovski op 24-04-2024 09:21:22 ]
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_213310544
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:37 schreef RM-rf het volgende:

[..]
deze renovatie is in 2017 begonnen.. maar leg ons gerust uit dat jij dat allemaal wel zomaar eventjes beter gedaan zou hebben, zo vanachter je toetsenbord... zo 'eventjes'

jij bent immers een echte internet-expert ..
en kunt ons vast perfect uitleggen hoe een brug vervangen wat Rijswaterstaat aangeeft dat 4 jaar duurt, plots in die weekjes gedaan kan worden zo 'tussendoor'
Ok. Je snapt het dus echt niet.

De boog constructie dat is gewoon een onderdeel dat vervangen moet worden. Die desbetreffende boog bouwen duurt ongeveer 4 jaar. Die boog bouwen gebeurt gewoon bij een bedrijf op het terrein. Die hebben daar 4 jaar de tijd voor. Al de tijd dat dat bedrijf die boog aan het bouwen is, zit op de brug gewoon de huidige boog. Het verkeer ondervind dus geen hinder. Na 4 jaar is de boog klaar. Dan sluit je het verkeer af. Dan haal je de oude boog weg en hangt de nieuwe boog er in.

4 jaar renovatie, met 4 weken afsluiting van het verkeer.

quote:
en nee, dit is geen kwestie van 'achterstallig onderhoud', en zelfs de term 'instortingsgevaar' is leuk voor clickbaits en aanlokken van boe-roeperts op internet, maar is verder helemaal niet accuut aanwezig.. de brug moet vervangen worden omdat iig het oostelijk deel ruim 60 jaar oud is en de brug afgeschreven is, niet omdat hij slecht onderhouden zou zijn
Ja dat is wel achterstallig onderhoud. Bij tijdig preventief onderhoud vervang je NU de boog, VOORDAT je rijbanen af moet sluiten en snelheidsbeperkingen in moet voeren.

Ze hadden 4 jaar geleden moeten zijn begonnen met die boog, dan was die nu klaar, en had hij er deze zomer in 4 weken geplaatst kunnen worden.

Om dat te begrijpen hoef je geen internet expert te zijn. Dat is preventief onderhoud 101.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213310559
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ok. Je snapt het dus echt niet.

De boog constructie dat is gewoon een onderdeel dat vervangen moet worden. Die desbetreffende boog bouwen duurt ongeveer 4 jaar. Die boog bouwen gebeurt gewoon bij een bedrijf op het terrein. Die hebben daar 4 jaar de tijd voor. Al de tijd dat dat bedrijf die boog aan het bouwen is, zit op de brug gewoon de huidige boog. Het verkeer ondervind dus geen hinder. Na 4 jaar is de boog klaar. Dan sluit je het verkeer af. Dan haal je de oude boog weg en hangt de nieuwe boog er in.

4 jaar renovatie, met 4 weken afsluiting van het verkeer.
[..]
Ja dat is wel achterstallig onderhoud. Bij tijdig preventief onderhoud vervang je NU de boog, VOORDAT je rijbanen af moet sluiten en snelheidsbeperkingen in moet voeren.

Om dat te begrijpen hoef je geen internet expert te zijn. Dat is preventief onderhoud 101.
U bent een civieltechnisch ingenieur?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213310580
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik zou snel solliciteren bij bedrijven als de BAM, VolkerWessels of een Boskalis. Daar zijn ze al jaren op zoek naar mensen die dergelijke enorme klussen zo snel kunnen fixen. Succes! ^O^
Ik werk in de zware industrie waar ik projectmanager van dergelijk grote projecten ben. Dat betaalt beter dan de bouw en infra dus ik blijf lekker waar ik zit maar bedankt voor de suggestie.

Verder is de renovatie 4 jaar uitgesteld. Wat al aantoont dat de oorspronkelijke planning niet is gehaald. Slecht gemanaged dus.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213310585
quote:
5s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
U bent een civieltechnisch ingenieur?
Werktuigbouwkundig ingenieur.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213310601
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Werktuigbouwkundig ingenieur.
Ah, ik ook al. :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213310611
quote:
6s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ah, ik ook al. :)
Dan zou je toch moeten begrijpen hoe het vervangen van een boogconstructie ongeveer in zijn werk gaat....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213310715
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dan zou je toch moeten begrijpen hoe het vervangen van een boogconstructie ongeveer in zijn werk gaat....
Ja, maar ik weet ook dat de Brienenoordbrug nogal een fors ding is en je het daardoor in meerdere delen moet bouwen, die delen moet je weer naar de locatie zien te vervoeren om alles daar in elkaar te zetten.

En tevens zal je voorafgaand de montage van de nieuwe brug(delen) eerst de oude delen zien te demonteren en af te voeren. Daarna kun je locatie voorbereiden op de nieuwe delen en pas daarna kun je de nieuwe stukken brug plaatsen.

Al met al geen eenvoudige klus en bovendien eentje die voor erg veel hinder zal zorgen op de weg, op het water en voor omwonenden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213310751
quote:
2s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, maar ik weet ook dat de Brienenoordbrug nogal een fors ding is en je het daardoor in meerdere delen moet bouwen, die delen moet je weer naar de locatie zien te vervoeren om alles daar in elkaar te zetten.

En tevens zal je voorafgaand de montage van de nieuwe brug(delen) eerst de oude delen zien te demonteren en af te voeren. Daarna kun je locatie voorbereiden op de nieuwe delen en pas daarna kun je de nieuwe stukken brug plaatsen.

Al met al geen eenvoudige klus en bovendien eentje die voor erg veel hinder zal zorgen op de weg, op het water en voor omwonenden.
Dat het vervangen van de boog voor hinder zorgt is het probleem niet.

Het probleem is 4 jaar hinder omdat op het moment dat de brug letterlijk op is men nog moet beginnen aan het vervangende onderdeel. Na die 4 jaar hinder moet die boog alsnog vervangen worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213310782
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat het vervangen van de boog voor hinder zorgt is het probleem niet.

Het probleem is 4 jaar hinder omdat op het moment dat de brug letterlijk op is men nog moet beginnen aan het vervangende onderdeel. Na die 4 jaar hinder moet die boog alsnog vervangen worden.

Vorige keer is het volgens mij bij Hollandia gebouwd, 300 meter verderop en is de hele boog in zijn geheel in 1 keer geplaatst.
Het oudste deel is ter plekke gebouwd, het laaste deel in Zwijdrecht en is als geheel in één keer geplaatst.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_213310787
Filmpje van de vorige keer, zoals te zien is is het gewoon 1 geheel die in 1 keer geplaatst wordt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213310802
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Het oudste deel is ter plekke gebouwd, het laaste deel in Zwijdrecht en is als geheel in één keer geplaatst.
Klopt inderdaad.

Door het als geheel te plaatsen heb je maar een paar weken hinder voor het verkeer. Dat we nu 4 jaar verkeer af moeten knijpen is gewoon mismanagement.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213310835
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Klopt inderdaad.

Door het als geheel te plaatsen heb je maar een paar weken hinder voor het verkeer. Dat we nu 4 jaar verkeer af moeten knijpen is gewoon mismanagement.
Inderdaad. Rijkswaterstaat is dan ook een club van padvinders lol. Ik was ooit betrokken bij elektrotechnische renovatie van de Heinenoordtunnel en de Vlaketunnel. Viel niet mee samen te werken. Namen simpelweg geen verantwoordelijkheid.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_213312995
quote:
De Rijksweg 3, dat plan ligt er al héél lang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')