abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 april 2024 @ 20:42:13 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213296701
quote:
Het aandeel Tesla bevindt zich op glad ijs, nadat de Amerikaanse fabrikant van elektrische auto’s dinsdag bekendmaakte in het eerste kwartaal van dit jaar veel minder auto’s te hebben geleverd dan verwacht.

Tesla verkocht in de eerste drie maanden van het jaar 386.810 duizend elektrische voertuigen, fors lager dan de 450.000 waar analisten gemiddeld op rekenden.

De tegenvallende cijfers zijn voor analisten van zakenbank JPMorgan reden om het ‘underweight’-advies voor het aandeel Tesla te handhaven. De zakenbank verlaagt zijn koersdoel van 130 dollar naar 115 dollar. Woensdag sloot Tesla op 168 dollar, zodat het nieuwe koersdoel een daling van 31 procent impliceert ten opzichte van de huidige koers.

Het aandeel Tesla bereikte in november 2021 een recordhoogte van 381 dollar en is sindsdien 55 procent gedaald. Analist Ryan Brinkman van JPMorgan, denkt dat die daling verder kan doorzetten, schrijft hij in een rapport naar aanleiding van verkoopcijfers over het eerste kwartaal.

Brinkman wijt de problemen bij Tesla aan afnemende vraag naar elektrische auto's en toenemende concurrentie. Volgens de analist kan het geduld van beleggers opraken, omdat Tesla op de beurs al drie jaar op rij tegenvallend presteert.

De analist benadrukt dat Tesla niet eerder zoveel minder auto's leverde dan vooraf werd verwacht. Dit gegeven maakt volgens hem duidelijk hoe groot de misser van Tesla is, zeker omdat de verwachtingen van analisten al neerwaarts waren bijgesteld in de aanloop naar de publicatie van de verkoopcijfers.

Medio 2022 bleek uit een peiling van persbureau Bloomberg onder analisten dat de gemiddelde verwachting voor het eerste kwartaal van 2024 lag op 626.000 verkochte auto's. De fabrikant wist er uiteindelijk 387.000 te slijten, dus 38 procent minder dan minder dan twee jaar geleden werd verwacht.

Het grote gat tussen de verwachtingen en daadwerkelijke autoverkopen van Tesla komt volgens kenners mede door verstoringen in de toeleveringsketen van autofabrieken en toenemende (prijs)concurrentie van Chinese autofabrikanten.

Hedgefonds: aandeel Tesla is een bubbel
Sommige beleggers zijn extreem kritisch over de vooruitzichten van Tesla. Zo denkt hedgefondsmanager Per Lekander dat het aandeel Tesla een zeepbel is en dat er zelfs een risico is dat het bedrijf failliet gaat. Lekander gaf deze week tegen over de Amerikaanse tv-zender CNBC aan dat hij sinds 2020 speculeert op een daling van het aandeel Tesla.

"Dit is echt het begin van het einde van de Tesla-bubbel, naar mijn mening de grootste zeepbel op de aandelenmarkt in de moderne geschiedenis", zei Lekander tegen CNBC.

De criticus verwacht dat de koers van Tesla kan zakken naar 14 dollar, wat een daling van ruim 90 procent zou inhouden ten opzichte van de huidige beurskoers.

Lekander heeft grote twijfels over het verdienmodel van Tesla, dat volgens hem afhankelijk is van stabiele en hoge omzetgroei. Die omzetgroei komt uit het direct verkopen van auto's aan klanten, waar winst uit voortvloeit.

"Dit is een geweldig model wanneer er groei is, want je vangt als bedrijf via directe verkopen de volledige winstmarge. Het probleem is dat wanneer de situatie zich omdraait en de autoverkopen dalen, de rest van het model ook kantelt", aldus Lekander.

Volgens de criticus zit Tesla vast aan hoge vaste kosten en een negatief werkkapitaal.

De druk op de verkopen komt op een moment dat Tesla al te kampen heeft met beperkte vernieuwing in het aanbod. Tesla verkoopt vooral de Model 3 en de Model Y. Een nieuw model staat pas gepland voor 2025. Lekander is sceptisch over de planning en zegt dat het model waarschijnlijk pas in 2026 uitkomt. "Ik zie geen enkele reden om de komende twee jaar herstel te zien, gelet op het feit dat deze modellen oudbakken zijn en omdat economie niet omhoog schiet".

Beleggers zullen volgens de hedgefondsmanager een "echte schok" ervaren, als Tesla over een paar weken de financiële cijfers over het eerste kwartaal presenteert.

Lekander is al jaren kritisch over Tesla en miste zodoende ook de sterke stijgingen van het aandeel. In 2020 noteerde het aandeel nog op 30 dollar. Op het huidige koersniveau van bijna 170 dollar is het aandeel nog altijd vijf keer zoveel waard.

Sommige analisten op Wall Street blijven ook optimistisch over Tesla. Zo zien analisten van adviesbureau. Wedbush ziet nog steeds een opwaartse trend van 66 procent voor het aandeel, ondanks de "ramp" in eerste kwartaal bij de verkopen.
Bron Business Insider

quote:
Tesla delivered 386,810 vehicles in the first quarter of 2024, an 8.5 percent drop compared to the first quarter of 2023. Tesla produced 433,371 vehicles in Q1 2024, a year-over-year decline of 1.7 percent.

"Decline in volumes was partially due to the early phase of the production ramp of the updated Model 3 at our Fremont factory and factory shutdowns resulting from shipping diversions caused by the Red Sea conflict and an arson attack at Gigafactory Berlin," Tesla announced today.

In Q1 2023, Tesla produced 440,808 cars and delivered 422,875. Tesla's Q4 2023 numbers were 494,989 cars produced and 484,507 delivered.

The Q1 2024 numbers mark Tesla's "first year-over-year decline in quarterly deliveries since 2020, missing Wall Street's expectations and stoking further concern about the company's growth prospects this year," The Wall Street Journal wrote. Tesla's stock price was down over 5 percent today and has fallen over 33 percent in 2024.
Bron.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 22 april 2024 @ 20:43:14 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213296709
https://www.telegraaf.nl/(...)eft-gelijk-kortingen

De Tesla van 25.000 dollar gaat er toch komen , ook in Europa
quote:
Tesla zet deur open naar prijzenoorlog in China: kleine rivaal geeft gelijk kortingen
Vandaag, 07:40in FINANCIEEL

AUSTIN (ANP/BLOOMBERG) - De actie van Tesla om de prijzen van zijn elektrische auto’s in China te verlagen dreigt een nieuwe ronde in de hevige prijzenoorlog in het land te ontketenen.

Zo reageerde de Chinese concurrent Li Auto onmiddellijk met kortingen op zijn nieuwe modellen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213296963
Morgen de kwartaalcijfers van Q1 2024.

quote:
Marketwatch
The stock is off more than 5% in morning trading on Monday. If the shares end Monday's session in the red, they would secure their longest losing streak since the seven-day stretch that ended Dec. 27, 2022, according to Dow Jones Market Data. The stock has dropped 5% over the current seven-session period.

The company in recent days has cut prices on various models of its electric vehicles and also reduced the price of its Full Self Driving offering. There had already been concerns about Tesla demand, including after the company put out disappointing delivery numbers earlier this month.

Tesla will look to reassure investors Tuesday afternoon when it posts its quarterly results.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 22 april 2024 @ 21:18:28 #4
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213297095
https://www.reuters.com/w(...)ner-says-2024-04-22/

quote:
SHANGHAI, 22 april (Reuters) - De Chinese staatsplanner verwacht dit jaar een intensievere prijzenoorlog tussen autofabrikanten van elektrische auto's en plug-in hybrides vanwege onder meer het overhangende aanbod, zei het overheidsorgaan maandag in een verklaring.

De National Development and Reform Commission (NDRC) verwachtte dat er dit jaar meer dan 110 nieuwe energievoertuigmodellen zouden komen onder de in totaal 150 nieuwe auto's die dit jaar werden gelanceerd, waardoor de concurrentie toenam.

NDRC schatte ook dat de marktvraag naar nieuwe energievoertuigen, waaronder elektrische voertuigen en plug-in hybrides, dit jaar met 2,1 miljoen eenheden zal groeien, maar BYD, Aito (601127.SS), opent een nieuw tabbladen Li Auto (2015.HK), opent een nieuw tabblad, de drie grootste NEV-merken, hadden een stijging van de leveringen met 2,3 miljoen eenheden gepland voor 2024, wat wijst op een overaanbod.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213298176
De fans zijn laaiend enthousiast over de nieuwe Full Self Driving software, die op de snelwegen nog de oude software gebruikt, maar de rest van de tijd een AI, die continu wordt getraind door alle video die gegenereerd wordt door al die rondrijdende Tesla's.

Het doel is dus om de auto te laten rijden zoals de gemiddelde menselijke bestuurder dat zou doen. En dat gaat eigenlijk heel goed. Kun je dan ook gaan slapen of met je telefoon spelen terwijl hij je naar je bestemming brengt? Jazeker. Maar de kans dat hij het even niet meer begrijpt en iets heel stoms doet is nog vrij groot, vooral als jij ergens rijd waar de Tesla's dungezaaid zijn.

En daar hij geen overlevingsinstinct heeft: "Oh, shit! Ik ga dood!", weet hij niet waar de grens ligt, of wat hij moet doen in situaties die zelden voorkomen. Kortom, als je graag de auto zelf laat rijden, kun je maar beter continu klaarzitten om in te grijpen, als je oud wilt worden.

Maar, FSD is volgens Elon Musk het belangrijkste product en Tesla gaat heel erg veel geld verdienen met autonome robottaxi's, waar geen stuur in zit.

Het enige bedrijf dat dat nu doet is Waymo, maar die rijden maar in een heel klein gebied en staan heel regelmatig stil omdat ze niet weten wat ze moeten doen. En vooraf moeten alle straten waar ze kunnen rijden gescand worden en er moeten geen verstoringen zijn. Ok, dat is beter dan vol gas ergens op inrijden, wat de Tesla's in het verleden deden.

Daar mensen zich niet altijd netjes aan de verkeersregels houden, doet de AI FSD dat ook niet heel erg. Er is dus wel een kans, dat de regeringen gaan eisen dat hij dat wel gaat doen, wat het leren van de video's een heel stuk ingewikkelder zou maken.
pi_213298194
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 23:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kan een mod de reeks fixen?

De fans zijn laaiend enthousiast over de nieuwe Full Self Driving software, die op de snelwegen nog de oude software gebruikt, maar de rest van de tijd een AI, die continu wordt getraind door alle video die gegenereerd wordt door al die rondrijdende Tesla's.
Highway gebruikt V11 en de rest V12.
Het is beiden AI alleen V12 is meer "neural nets" en V11 meer "regels code".

Highway zal binnenkort ook wel naar V12 gaan.

quote:
Het doel is dus om de auto te laten rijden zoals de gemiddelde menselijke bestuurder dat zou doen. En dat gaat eigenlijk heel goed. Kun je dan ook gaan slapen of met je telefoon spelen terwijl hij je naar je bestemming brengt? Jazeker. Maar de kans dat hij het even niet meer begrijpt en iets heel stoms doet is nog vrij groot, vooral als jij ergens rijd waar de Tesla's dungezaaid zijn.

En daar hij geen overlevingsinstinct heeft: "Oh, shit! Ik ga dood!", weet hij niet waar de grens ligt, of wat hij moet doen in situaties die zelden voorkomen. Kortom, als je graag de auto zelf laat rijden, kun je maar beter continu klaarzitten om in te grijpen, als je oud wilt worden.
Je moet klaarzzitten om in te grijpen. Als je te lang wegkijkt kan je na 3 strikes je FSD voor een paar weken kwijtraken bijvoorbeeld. Is ook een eis van de NTSHA dat Tesla dat soort maatregelen neemt.

quote:
Maar, FSD is volgens Elon Musk het belangrijkste product en Tesla gaat heel erg veel geld verdienen met autonome robottaxi's, waar geen stuur in zit.

Het enige bedrijf dat dat nu doet is Waymo, maar die rijden maar in een heel klein gebied en staan heel regelmatig stil omdat ze niet weten wat ze moeten doen. En vooraf moeten alle straten waar ze kunnen rijden gescand worden en er moeten geen verstoringen zijn. Ok, dat is beter dan vol gas ergens op inrijden, wat de Tesla's in het verleden deden.
"Vol gas ergens op inrijden"? Ik weet van gevallen van Autopilot, bijvoorbeeld met een gekantelde vrachtwagen.
Maar dat heeft dan weer niets met FSD te maken, andere software.
pi_213298210
Je hebt nog een klein stukje gemist:

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 23:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
Daar mensen zich niet altijd netjes aan de verkeersregels houden, doet de AI FSD dat ook niet heel erg. Er is dus wel een kans, dat de regeringen gaan eisen dat hij dat wel gaat doen, wat het leren van de video's een heel stuk ingewikkelder zou maken.
pi_213298211
Wel benieuwd hoeveel de aandelen kelderen na de earnings call.
De verwachting is dat de cijfers niet zo heel best zijn in vergelijking met vorige kwartalen.

Belangrijkste is dat Musk met een "inspirerend" verhaal komt over de koers van het bedrijf, anders kunnen we wel onder de $100 zakken.
pi_213298212
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 23:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wel benieuwd hoeveel de aandelen kelderen na de earnings call.
De verwachting is dat de cijfers niet zo heel best zijn in vergelijking met vorige kwartalen.

Belangrijkste is dat Musk met een "inspirerend" verhaal komt over de koers van het bedrijf, anders kunnen we wel onder de $100 zakken.
Ja, dat zal wel voornamelijk over het succes van de nieuwe FSD en de aankomende robottaxi's gaan. Dat eerste is zeker verdiend, maar dat maakt het tweede nog niet mogelijk.
pi_213298215
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 23:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
Je hebt nog een klein stukje gemist:
[..]

Dat kunnen ze oplossen door AI te trainen met beelden waar men zich wél aan de regels houdt.
Dat is ook wat ze nu doen. Voorheen moesten ze voor losse situaties de code herschrijven, nu voeden ze de AI met goede content en zie je gelijk in alle situaties die vergelijkbaar zijn vooruitgang.

Daarnaast simuleren ze bestaande verkeerssituaties duizenden keren virtueel, telkens met andere verkeersdeelnemers. Het is echt bizar hoeveel virtuele kilometers Tesla "aflegt".

Daarnaast leggen de 400.000 FSD rijders zo'n 2 miljoen echte mijlen (met FSD ingeschakeld) per dag af, wat in een dag al meer mijlen aan data oplevert dan dat Cruise in z'n hele bestaan bij elkaar heeft gereden :+
pi_213298238
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 23:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat kunnen ze oplossen door AI te trainen met beelden waar men zich wél aan de regels houdt.
Dat is ook wat ze nu doen. Voorheen moesten ze voor losse situaties de code herschrijven, nu voeden ze de AI met goede content en zie je gelijk in alle situaties die vergelijkbaar zijn vooruitgang.

Daarnaast simuleren ze bestaande verkeerssituaties duizenden keren virtueel, telkens met andere verkeersdeelnemers. Het is echt bizar hoeveel virtuele kilometers Tesla "aflegt".

Daarnaast leggen de 400.000 FSD rijders zo'n 2 miljoen kilometer (met FSD ingeschakeld) per dag af, wat in een dag al meer kilometers aan data oplevert dan dat Cruise in z'n hele bestaan bij elkaar heeft gereden :+
Zeker. Maar dan moeten ze al dat beeldmateriaal laten beoordelen door mensen, of een AI maken die dat kan doen, Wat niet makkelijk gaat zijn.

Kortom, het begin is geweldig, maar zoals altijd gaan die laatste paar procent meer tijd en geld kosten dan de rest, zeker als de wetgevers zich er mee gaan bemoeien. Ok, dat is nu alleen de VS, maar de EU en China zijn de belangrijkste groeimarkten.
pi_213298240
Ik heb deze gisteren in het topic over autonoom rijden gezet, niet alleen vanwege FSD maar ook het gesprek dat wel interessant is. FSD haalt ook wat interessante fratsen uit die "creatief" zijn.

pi_213298269
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 00:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb deze gisteren in het topic over autonoom rijden gezet, niet alleen vanwege FSD maar ook het gesprek dat wel interessant is. FSD haalt ook wat interessante fratsen uit.

Ja, ik heb deze en nog een stuk of 10 andere gezien. De meeste wel minder succesvol dan deze. Het is ook wel opvallend hoe slecht die wegen in de VS zijn. En ook geweldig dat FSD daar toch zo goed over kan rijden. Nou zijn dat natuurlijk ook de wegen waar 90% van die FSD gebruikers rijden, dus heeft de AI veel trainingsdata en aanknopingspunten.

Maar in een grote stad moet je agressief rijden. Als je je netjes aan alle verkeersregels houd, dan kom je alleen op zondagen ergens. En als de situatie onoverzichtelijk is, dan moet je de knoop doorhakken, gas geven en hem er tussen duwen. En dat is precies wat de AI ook doet. Maar dat is natuurlijk waardoor ook de meeste ongelukken gebeuren.

Dat werkt dus wel, maar verkeersagenten gaan daar veel commentaar op hebben. En als je dat niet toestaat, moet je net zoals Waymo gewoon stoppen. Wat vaak op een kruispunt gaat zijn, waardoor je het overige verkeer hindert.
pi_213298304
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 00:11 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, ik heb deze en nog een stuk of 10 andere gezien. De meeste wel minder succesvol dan deze. Het is ook wel opvallend hoe slecht die wegen in de VS zijn. En ook geweldig dat FSD daar toch zo goed over kan rijden. Nou zijn dat natuurlijk ook de wegen waar 90% van die FSD gebruikers rijden, dus heeft de AI veel trainingsdata en aanknopingspunten.

Maar in een grote stad moet je agressief rijden. Als je je netjes aan alle verkeersregels houd, dan kom je alleen op zondagen ergens. En als de situatie onoverzichtelijk is, dan moet je de knoop doorhakken, gas geven en hem er tussen duwen. En dat is precies wat de AI ook doet. Maar dat is natuurlijk waardoor ook de meeste ongelukken gebeuren.

Dat werkt dus wel, maar verkeersagenten gaan daar veel commentaar op hebben. En als je dat niet toestaat, moet je net zoals Waymo gewoon stoppen. Wat vaak op een kruispunt gaat zijn, waardoor je het overige verkeer hindert.
Er zijn zeker nog veel uitdagingen en je mag aannemen dat ze daar ook wel over nadenken.

Maar het is echt bizar om te zien wat FSD al kan en ik denk dat maar een heel klein percentage van de bevolking daarvan op de hoogte is.

Het moet echt je interesse hebben anders ga je niet urenlang dat soort voortgang bekijken en als je dat dan met iemand bespreekt die het nooit gezien heeft, is het heel abstract.
pi_213298330
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 00:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er zijn zeker nog veel uitdagingen en je mag aannemen dat ze daar ook wel over nadenken.

Maar het is echt bizar om te zien wat FSD al kan en ik denk dat maar een heel klein percentage van de bevolking daarvan op de hoogte is.

Het moet echt je interesse hebben anders ga je niet urenlang dat soort voortgang bekijken en als je dat dan met iemand bespreekt die het nooit gezien heeft, is het heel abstract.
Mee eens. Maar ik zie ook de uitschieters, waar de AI hele foute en levensgevaarlijke dingen doet. Ok, alle ingrepen voorkomen niet meteen iets levensgevaarlijks. Maar gezien het aantal ingrepen buiten de gebaande paden is het niet heel vreemd, dat er een mens achter het stuur moet zitten, die binnen een seconde kan zien dat het fout gaat en in kan grijpen. En dat is iets waar mensen heel slecht in zijn.

Ok, het is wat anders als je een Youtube video aan het maken bent. Maar als je naar of van je werk gaat, is er niet veel voor nodig om je af te leiden. En dan is de kans dat je een seconde later dood of invalide bent waarschijnlijk toch veel hoger dan je acceptabel vind. Zeker als je er bij stilstaat, dat de meeste mensen met vliegangst het gewoon eng vinden omdat ze zelf niet achter het stuur zitten en kunnen ingrijpen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 23 april 2024 @ 13:10:16 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213301517
O jee. Je kunt je Cybertruck bricken als je die niet in het wasprogramma zet.

Tesla Cybertruck breaks down after going through car wash

Zou er al een regenmodus zijn geprogrammeerd?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_213301828
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 13:10 schreef Ulx het volgende:
O jee. Je kunt je Cybertruck bricken als je die niet in het wasprogramma zet.

Tesla Cybertruck breaks down after going through car wash

Zou er al een regenmodus zijn geprogrammeerd?
Het is natuurlijk vervelend maar het gaat letterlijk om 1 exemplaar en blijkbaar doet hij het ook gewoon weer na een reset, zoals in het artikel staat. De reset duurde wel lang maar ook dat staat uitgelegd in het artikel.

Het is wel een beetje clickbait.
  Overall beste user 2022 dinsdag 23 april 2024 @ 13:51:59 #18
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213302025
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 13:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is natuurlijk vervelend maar het gaat letterlijk om 1 exemplaar en blijkbaar doet hij het ook gewoon weer na een reset, zoals in het artikel staat. De reset duurde wel lang maar ook dat staat uitgelegd in het artikel.

Het is wel een beetje clickbait.
Ook andere mensen melden vergelijkbare flauwekul. Maar behalve de spiegels inklappen hoef je niets bijzonders te doen met andere auto's als je die door de wasstraat haalt. En het is om te beginnen al bezopen dat je auto compleet brickt als je de modder van dat ding wil afspoelen. Voor de prijs van dat ding mag je wel kwaliteit verwachten. Het is gewoon slecht.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_213302089
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 13:51 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ook andere mensen melden vergelijkbare flauwekul.
Welke andere? Het staat er wel maar ik zie geen bron.

quote:
Maar behalve de spiegels inklappen hoef je niets bijzonders te doen met andere auto's als je die door de wasstraat haalt. En het is om te beginnen al bezopen dat je auto compleet brickt als je de modder van dat ding wil afspoelen. Voor de prijs van dat ding mag je wel kwaliteit verwachten. Het is gewoon slecht.
Ieder akkefietje met een Tesla haalt het nieuws. Over de 450.000 Ford recalls hoor je amper wat.
Het is wat het is.

edit: Wat ik heb gezien en gelezen:

- man wast de auto
- man rijdt er mee naar huis (in de video staat de auto in z'n garage)
- later werkt het scherm niet
- hij doet een reset en het werkt weer

Er is zover ik kan zien niet eens een link met het wassen.
pi_213302887
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 00:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er zijn zeker nog veel uitdagingen en je mag aannemen dat ze daar ook wel over nadenken.

Maar het is echt bizar om te zien wat FSD al kan en ik denk dat maar een heel klein percentage van de bevolking daarvan op de hoogte is.

Het moet echt je interesse hebben anders ga je niet urenlang dat soort voortgang bekijken en als je dat dan met iemand bespreekt die het nooit gezien heeft, is het heel abstract.
FSD is like babysitting a drunk driver. 8-)
  dinsdag 23 april 2024 @ 15:40:56 #22
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_213303020
quote:
6s.gif Op maandag 22 april 2024 10:06 schreef epicbeardman het volgende:

linkse bronnen zijn sowieso niet te vertrouwen omtrent nieuws wat over 1 van Elon's goddelijke bedrijven gaat
Deze user doet een Trumpje. Ik vind het nieuws niet leuk, dus roep ik maar dat het fake is. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:53:43 #23
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213303562
quote:
Toyota: AM I A JOKE
pi_213303902
Ah, ik heb het gevonden: als je een FSD koopt, moet je een contract tekenen waarin staat dat je geen recht hebt op compensatie en niet mag procederen als het fout gaat en je een ongeluk krijgt. Dus zo denken ze die robottaxi's te kunnen maken. Ik ben benieuwd hoe je als passagier dat contract moet tekenen voordat je instapt.
pi_213304085
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ah, ik heb het gevonden: als je een FSD koopt, moet je een contract tekenen waarin staat dat je geen recht hebt op compensatie en niet mag procederen als het fout gaat en je een ongeluk krijgt. Dus zo denken ze die robottaxi's te kunnen maken. Ik ben benieuwd hoe je als passagier dat contract moet tekenen voordat je instapt.
Het is een rommelig artikel, er wordt FSD en Autopilot door elkaar gebruikt en de journalist lijkt niet te weten waar het over gaat en aan bronvermelding doen ze ook niet, dus dat is puzzelen. Dat komt vaak voor, overigens.

Verder hebben ze getekend dat ze geen rechtszaak of class-action mochten starten maar het moeten oplossen via "forced arbitration".
Ik denk dat als je bij andere diensten en producten gaat kijken in de US dat dat vrij vaak voorkomt.

Door de onduidelijkheid in het artikel kan ik echt niet opmaken of het nu om Autopilot, FSD of beide gaat.
Maar ik kan me voorstellen dat ze ook bij FSD die voorwaarde hebben.

Kijk ik nog naar die andere rechtszaak inzake die 4 inzittenden in Los Angeles, dan zie ik dit:

https://abc7.com/tesla-autopilot-menifee-riverside-county/13999784

quote:
In a first-of-its-kind lawsuit to go to trial, a jury on Tuesday ruled that Tesla's Autopilot technology was not responsible for a 2019 crash that killed a driver on the 215 Freeway in Menifee.
Dat ging dus om autopilot en niet FSD.

quote:
Lawyers representing the crash survivors argued that a manufacturing defect in Autopilot mode caused the car to sharply swerve off the road. The company contended Lee had been drinking alcohol before he got behind the wheel and that there was no evidence he had even activated Autopilot before the collision.

The 12-member jury reached its verdict in its fourth day of deliberations.
bron: https://fortune.com/2023/11/01/tesla-convinces-jury-autopilot-not-responsible-first-lawsuit-blaming-fatality-technology-trial/

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 23-04-2024 17:57:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')