Beter hier beleid op inderdaad.quote:Op maandag 22 april 2024 16:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat dat ik me wel deels herken is het betoog dat het geld er wel is maar dat ik geen idee heb of je het ooit terugverdiend.
De totale energierekening ligt hier op 1000/1500 euro.
Als ik "van het gas af moet" zou ik ergens tussen de 20 en 30k moeten neertellen.
In het gunstigste geval, en als ik daarna nog maar de helft zou betalen aan energiekosten zou ik dus op basis van de huidige situatie, dit dus terugverdienen in pak hem beet 20-25 jaar.
Op een dergelijke terugverdientijd ga je dus geen dergelijk bedrag neertellen.
Zeker niet als zaken als het salderen continu onder druk staan (wel/niet, extra betalen aan je energieleverancier als je teruglevert) of er daadwerkelijk geen enkele pijl te trekken is op de ontwikkeling van de energieprijzen.
Dat is te moeilijk. Beter boven op de ploeterende stille menigte zitten, die houdt toch zn bek.quote:Op maandag 22 april 2024 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon niet aan DNB om te bepalen hoe ik mijn woning, mijn leven of mijn spaargeld inricht.
Misschien ben ik wel 5 maanden weg in de winter, of leef ik naar mijn eigen maatstaven wel al comfortabel genoeg.
Dikke doei met die bemoeizucht. Ga Tata Steel of Schiphol maar lastig vallen met je verduurzaming. Dit gaat helemaal nergens meer over.
Tijd om een ingewikkeld systeem van hypotheekrenteaftrek te bedenken navenant je verduurzaming.quote:Op maandag 22 april 2024 23:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is te moeilijk. Beter boven op de ploeterende stille menigte zitten, die houdt toch zn bek.
Wekelijks lastige bestuurders op dinsdagochtend tijdens de koffie, geen zin in.
Wanneer mensen hun spaargeld (tot 10.000) verplicht moeten aanwenden voor verduurzaming, kunnen ze dat geld niet meer opnemen om er bv goud of Zwitserse Franken mee te kopen.quote:Op maandag 22 april 2024 19:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Er moet meer achter zitten, denk ik. Dat zeg ik niet met een BNW-aluhoedje op, maar de DNB is geen altruistisch clubje wereldverbeteraars. De duurzaamheidshausse is een enorm verdienmodel, en het zekerste verdienmodel is dat waarbij consumenten door wet min of meer worden gedwongen je product/dienst af te nemen.
Deels mee eens. Men is uiteindelijk zelf verantwoordelijk maar het is verstandig om de invloed van marketing niet te onderschatten.quote:Op maandag 22 april 2024 22:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
De industrie consumeert niet, de enige reden dat zij zaken produceren is omdat men het product afneemt. De mens zelf creëert de vraag.
Men HOEFT het niet te kopen.
Wijzen naar bedrijven an sich is gewoon een vreemde zaak als consumenten zelf de reden zijn voor het bestaan ervan.
De hond heeft gehoord dat hij gelukkig zal zijn, in afwezigheid van het zelfbeschikkingsrecht.quote:Op dinsdag 23 april 2024 06:43 schreef Za het volgende:
En nog steeds zal er geen hond demonstreren op het museumplein.
Wij moesten onze woning laten taxeren voor het verkrijgen van de verduurzamingshypotheek van 40.000 euro.quote:
Dan is het wel apart dat ondanks dat ze niet consumeren verantwoordelijk zijn voor 80% van het energie en waterverbruik en ook voor 80+% van de co2 uitstoot.quote:Op maandag 22 april 2024 22:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
De industrie consumeert niet, de enige reden dat zij zaken produceren is omdat men het product afneemt. De mens zelf creëert de vraag.
Men HOEFT het niet te kopen.
Wijzen naar bedrijven an sich is gewoon een vreemde zaak als consumenten zelf de reden zijn voor het bestaan ervan.
Ok niet alles is doorzichtig, doch vind ik onszelf mbt een TataSteel bijvoorbeeld wat hypocriet, wij exporteren de vervuiling gewoon naar India and all issst gutttt.
De politiek plukt nu eenmaal graag laaghangend fruit en wil de vriendjes van het bedrijfsleven en grootkapitaal liefst niet teveel voor de voeten lopen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan is het wel apart dat ondanks dat ze niet consumeren verantwoordelijk zijn voor 80% van het energie en waterverbruik en ook voor 80+% van de co2 uitstoot.
Ondertussen blijven we bij alles maar focussen op de 20% en proberen we daar wat procenten weg te halen terwijl de grote klappers toch echt in die 80% te halen zijn ipv nog meer lasten en maatregelen op te leggen aan de huishoudens.
En ik snap wat je wil zeggen maar veel wordt ook gemaakt voor de export en door de bedrijven niet niet aan te pakken is er ook geen motivatie om er iets aan te doen.
Ze hebben inderdaad maar 1 taak, maar inmiddels zijn ook centrale banken een verlengstuk van de politiek geworden. Het EHRM nam deze week ook de ruimte om op de stoel van de regeringen te gaan zitten.quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:37 schreef Dutchguy het volgende:
Moet de DNB niet gewoon muntjes tellen en zich hier helemaal niet mee bemoeien?
Jij en iedereen. Want de overheid heeft het geweldsmonopolie en vrijheden zijn geen flikker meer waard in Europa.quote:Op dinsdag 23 april 2024 06:02 schreef Za het volgende:
Daarbij mogen huiseigenaren in de berekeningen van de bank nog ¤10.000 houden als financiële buffer of om naar eigen wens uit te geven.
WTF???
[ x ]
Sorry hoor, maar wie gaat dit accepteren?
quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij en iedereen. Want de overheid heeft het geweldsmonopolie en vrijheden zijn geen flikker meer waard in Europa.
Meteen weer op de man, zo kennen we het progressieve smaldeel weer…quote:
Even voor de goede orde: ik heb bij de verduurzaming helemaal geen subsidies gekregen en alles dus net zo goed van mijn spaargeld moeten bekostigen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:22 schreef Tekaschi het volgende:
De elite natuurlijk lekker alle subsidiepotten geplunderd voor hun waterpompen en Tesla's, gevuld door de midden en lagere klasses en nu is de midden en lagere klasse aan de beurt en die moeten dan verplicht worden hun spaargeld te gebruiken.
Misschien niet de DNB die het adviseert maar dat gaat onherroepelijk gebeuren.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is niets mis met verduurzaming, maar de centrale bank heeft daar gewoon niets over te zeggen. What’s next? Verplicht maximum uit te geven aan ongezond voedsel? Ik denk toch dat mensen dan raar op gaan kijken.
Een beetje eigen verantwoording zou niet misstaan bij veel van die hippies....quote:Op dinsdag 23 april 2024 07:44 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Deels mee eens. Men is uiteindelijk zelf verantwoordelijk maar het is verstandig om de invloed van marketing niet te onderschatten.
Ik zou ook de investering optellen bij de waarde van het huis als ik taxateur was geweest.quote:Op dinsdag 23 april 2024 08:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij moesten onze woning laten taxeren voor het verkrijgen van de verduurzamingshypotheek van 40.000 euro.
Daaruit kwam dat de woning voor de verduurzaming 425.000 waard was en na verduurzaming 465.000. Oftewel, je hebt die 40K meteen terug. Weliswaar nog in stenen, maar het verhoogt direct de waarde van je woning.
Bij ons waren de maatregelen, kunststof kozijnen met dubbel glas, warmtepompboiler en zonnepanelen. De spouwmuur was al geisoleerd, evenals het dak.
Jij maakt hen verantwoordelijk, nogmaals, je reageert op een betoog dat stelt dat zij die de producten consumeren verantwoordelijk zijn voor die productie.quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dan is het wel apart dat ondanks dat ze niet consumeren verantwoordelijk zijn voor 80% van het energie en waterverbruik en ook voor 80+% van de co2 uitstoot.
Als onze relatief schone bedrijven uit de markt worden belast, dan importeren we wel het vieze broertje.quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ondertussen blijven we bij alles maar focussen op de 20% en proberen we daar wat procenten weg te halen terwijl de grote klappers toch echt in die 80% te halen zijn ipv nog meer lasten en maatregelen op te leggen aan de huishoudens.
En ik snap wat je wil zeggen maar veel wordt ook gemaakt voor de export en door de bedrijven niet niet aan te pakken is er ook geen motivatie om er iets aan te doen.
Hoe belangrijk ik het ook vind om obesitas tegen te gaan: bizar als de overheid zo ver in het persoonlijke leven gaat grijpen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:32 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Misschien niet de DNB die het adviseert maar dat gaat onherroepelijk gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |