Echt boter he. Geen margarine.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:15 schreef Gobledygook het volgende:
Ja ik ga volgende keer ook maar gewoon boter proberen
Dit dus! Boter, zoals boter bedoelt is. Gee kun je ook prima gebruiken trouwens. Maar dat komt van boter.quote:
Gee kun je trouwens online bestellen, heeft een hogere verbranding temperatuur dat echte boter. Misschien wel handig als je pan vaak te heet is. Dan krijg je niet de rotzooi van verbrand vet binnen mocht je het toch eten.quote:
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:49 schreef Gobledygook het volgende:
Een pollepel heb ik, alleen dat leek me niet echt handig. M’n moeder gebruikte een soeplepel vroeger, denk dat dat wel goed werkt.
Dit is een pollepel.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:51 schreef maily het volgende:
[..]
Een pollepel gebruik je om soep (en pannenkoekbeslag) op te scheppen.
Een soeplepel gebruik je om soep mee te eten.
Je hebt gelijkquote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:57 schreef Lienekien het volgende:
Dit zoekt TS. Blokker noemt het soeplepel.
[ afbeelding ]
https://www.blokker.nl/blokker-soeplepel/2138268.html
Ik vermoed dat pollepel in jouw betekenis iets is van het zuiden/Vlaanderen.quote:
Dat zuiden klopt welquote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vermoed dat pollepel in jouw betekenis iets is van het zuiden/Vlaanderen.
pol·le·pel (de m)
➊ lange, houten keukenlepel
▼ betekenisverwante termen
hyperoniem: lepel
➋ grote, diepe opscheplepel
▼ betekenisverwante termen
hyperoniem: opscheplepel
Soepopscheplepelquote:Op zondag 5 mei 2024 00:10 schreef Gobledygook het volgende:
Soeplepel is ook niet echt logisch, aangezien het handig is voor meer dan alleen soep. Scheplepel zou beter passen
Ja hoor, werkt helemaal prima. Wel de vloeibaar dan, die andere is voor op broodquote:Op zondag 5 mei 2024 14:08 schreef Gobledygook het volgende:
Heb bakkie Blue Band en zo’n fles Blue Band vloeibaar gehaald. Volgende keer maar ff kijken of dat werkt
Een slaaif!quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:57 schreef Lienekien het volgende:
Dit zoekt TS. Blokker noemt het soeplepel.
[ afbeelding ]
https://www.blokker.nl/blokker-soeplepel/2138268.html
Enige wat ik tot nu toe vind is ‘slaif’ in een Gronings online woordenboek en dat vertalen ze met… Pollepel.quote:
Ik zal even een correctie indienen. Wat op de foto staat is een slaaif/slaifquote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Enige wat ik tot nu toe vind is ‘slaif’ in een Gronings online woordenboek en dat vertalen ze met… Pollepel.
Spek niet vergeten natuurlijk.quote:Op zondag 5 mei 2024 14:08 schreef Gobledygook het volgende:
Heb bakkie Blue Band en zo’n fles Blue Band vloeibaar gehaald. Volgende keer maar ff kijken of dat werkt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |