Steven184 | zondag 21 april 2024 @ 20:45 |
![]() Het 1e deel van het wielerseizoen wordt zondag 21 april afgesloten met de oudste koers op de Kalender. ‘La doyenne’ oftewel Luik-Bastenaken-Luik. Om 10:10u zal op de Quai des Ardennes in ‘La Cité Ardente (De Vurige Stede)’ het startschot klinken. Na een korte neutralisatie van circa 2,5km zal aan de zuidkant van Luik de vlag omlaag gaan en zijn we officieel vertrokken. ![]() Tov vorig jaar vinden we enkele kleine wijzigingen in het parcours. Dit jaar zal de route zuidwaarts iets meer langs de E25 gaan. Via N wegen gaat de route zuidwaarts, en ondanks dat we de Baraque Fraiture passeren (een van de hoogste punten in België) staat deze niet als helling genoteerd in het rondeboek. Pas na 76KM krijgt het peloton met de Cote de Bonnerue (2,5km aan 12,3%) de eerste klim voorgeschoteld. 20KM later komen we aan in Bastenaken, en wordt er weer teruggereden naar Luik. Via de Cote de Saint Roch (1km aan 11,2%) Mont le Soie (1,7km aan 6,2%) begint de prefinale met daarin binnen 20km de Cote de Wanne (3,6km aan 5,1%) Cote de Stockeu (1km aan 12,5%) Cote de Haute Levee (2,2km aan 7,5%) Vanaf de top van deze klim is het nog circa 75km tot aan Luik, maar stilvallen zal het niet mee. Terwijl de renners het circuit van Spa-Francorchamps letterlijk rechts laten liggen krijgt het peloton met nog 60km voor de wielen de Col de Rosier (4,4km aan 5,9%) voor de kiezen. Op 46kmvan de streep volgt de Cote de Desnie (1,6km aan 8,1%). We mogen stellen dat de finale echt is begonnen als we Remouchamps binnenrijden waar de befaamde Col de la Redoute opdoemt 1,6km aan 9,4% gemiddeld. Na de Redoute volgt nog de Cote des Forges (1,3km aan 7,8%) en met nog circa 15km koers volgt de laatste klim, de Cote de La Roche Aux Faucons 1,3km aan 11%. Met name de uitloper na de top loopt nog enkele kilometers vals plat omhoog. Vanaf hier is het dan in een vrijwel dalende lijn naar Luik waar rond 16:15u de winnaar bekend wordt. ![]() Vorig jaar volgde Remco Evenepoel zich zelf op als winnaar na een indrukwekkende solo. Hij dit deed notabene in de regenboogtrui. Draag de winnaar zondag ook een regenboogtrui? ![]() Winnaars van de laatste 10 jaar 2023 · Remco Evenepoel 2022 · Remco Evenepoel 2021 · Tadej Pogačar 2020 · Primo¸ Roglič 2019 · Jakob Fuglsang 2018 · Bob Jungels 2017 · Alejandro Valverde 2016 · Nederland Wout Poels 2015 · Alejandro Valverde 2014 · Simon Gerrans | |
Marcoss | zondag 21 april 2024 @ 20:52 |
Visma miste Wout ja, maar ook van Baarle was helemaal nergens dit voorjaar (eigenlijk leek het na de Omloop van vorig jaar al nergens meer op), Laporte die ziek, zwak en misselijk was (en toen hij eindelijk fit was, reed hij op het slechtste moment lek) en Tratnik was er ook klaar mee na de Omloop.. Benoot had een prima voorjaar, maar mist kwaliteit om echt om de zege mee te doen, Jorgenson was goed, maar overschatte zichzelf in Vlaanderen en Kooij had een prima debuut in MSR, maar in totaliteit is het wel te weinig | |
Dale__Cooper | zondag 21 april 2024 @ 20:52 |
Zal erna geweest zijn lijkt mij. | |
VoMy | zondag 21 april 2024 @ 21:00 |
Kijken we naar de finale, vanaf de Valkenrots klonterde alles achter Baudet nog samen. Ook na vdPoel&Co sloten er nog weer meer renners aan. Ik snap het idee van een lichte laatste 10 kilometer, maar met een wedstrijd die pas op Redoute ontvlamt, hou je zo maar 20 kilometer en 3 hobbeltjes over om het verschil te maken. In het pre-mutantentijdperk was het steevast wachten op het laatste klimmetje en dat was saai, maar met de huidige megasolo's denk ik soms met meewoed terug naar de zwaardere finales, dan komt men in ieder geval meer versnipperd binnen. Tijd om de Saint-Nicolas in ere te herstellen. | |
Momo | zondag 21 april 2024 @ 21:03 |
Oei Bardet uitschelden voor Baudet, dat heeft die arme jongen niet verdiend | |
Szura | zondag 21 april 2024 @ 21:06 |
Demi komt langs de Brienenoord toch op weg naar huis toch? https://nos.nl/artikel/25(...)lij-met-derde-plaats Goede foto’s ook ![]() | |
Marcoss | zondag 21 april 2024 @ 21:14 |
Waarbij het dit jaar ook wel echt samenvalt in zowel de kasseiklassiekers als vandaag dat de concurrentie in de lappenmand ligt. Als Wout meedoet in Vlaanderen en Roubaix, rijdt Mathieu anders, als Evenepoel en Roglic vandaag meedoen, doet Pogi het waarschijnlijk ook anders. Al is het laatste echte goede duel in LBL ook alweer 4 jaar geleden omdat telkens maar 1 renner van de “groten” de finale rijdt Al viel het in 2021 wel mee, zie ik, dacht dat Pogi toen solo won [ Bericht 2% gewijzigd door Marcoss op 21-04-2024 21:25:08 ] | |
Faraday01 | zondag 21 april 2024 @ 21:16 |
Matje staat inmiddels 13e op de lijst van meeste podiumplaatsen in monumenten. Nog 2 te gaan voor de top 10. | |
VoMy | zondag 21 april 2024 @ 21:18 |
En ook al even vaak top-10 als Peter Sagan en Greg van Avermaet. | |
Immerdebestebob | zondag 21 april 2024 @ 21:19 |
Nog een podium in Lombardije ![]() | |
H.Vviv | zondag 21 april 2024 @ 21:22 |
Dan moet er wel een hele lichte versie van Lombardije komen wil dat ooit lukken. | |
Koffieplanter | zondag 21 april 2024 @ 21:24 |
Die ene top 10 in Lombardije was überhaupt al vrij fraudulent. | |
Sjoerd102 | zondag 21 april 2024 @ 21:25 |
Han Cock maakte het straks tijdens het gesprek met de perschef van Lidl Trek terecht op. Als Matje De Ronde en Parijs Roubaix skipt, en zich volledig focust op LBL moet hij zeker kans maken | |
Marcoss | zondag 21 april 2024 @ 21:27 |
Dan gaat hij alsnog Pogi niet volgen, lijkt me.. dan moet hij geluk hebben dat het goed valt (zoals het vandaag voor het podium ook precies goed viel) | |
DiegoFuser | zondag 21 april 2024 @ 21:27 |
Want hoe precies gaat hij dan Pogacar en Evenepoel volgen? | |
Marcoss | zondag 21 april 2024 @ 21:27 |
Met Sjors op de brommer toen ![]() | |
Koffieplanter | zondag 21 april 2024 @ 21:28 |
Ja, en alles wat een beetje kon fietsen zat in de Dauphiné. Hoewel Fuglsang toentertijd wel schandalig op de brommer was. | |
Dale__Cooper | zondag 21 april 2024 @ 21:30 |
Hij zal toch een paar kilo moeten afvallen om echt mee te doen. En dan hopen dat er meerdere toppers aan de start zijn. Met pakweg 4 renners na de Redoute valt het eerder stil dan als er iemand solo gaat. | |
Sjoerd102 | zondag 21 april 2024 @ 21:30 |
We dachten ook dat Philippe Gilbert nooit de ronde of Parijs Roubaix zou kunnen winnen | |
Steven184 | zondag 21 april 2024 @ 21:32 |
Linkje? | |
Faraday01 | zondag 21 april 2024 @ 21:35 |
Pcs top 10 lijst pakken en dan kun je dat aanpassen naar top 3. Kan zijn dat je het filter nog handmatig van 10 naar 3 moet zetten. https://www.procyclingsta(...)ments&s=most-top-10s | |
DiegoFuser | zondag 21 april 2024 @ 21:35 |
Ja, maar die heeft Gilbert niet gewonnen omdat Phil ''zich volledig focust''. Hij kan focussen wat hij wil, het wedstrijdverloop moet gewoon meezitten, want als het omhoog gaat komt hij met en zonder focus te kort. | |
Rellende_Rotscholier | zondag 21 april 2024 @ 21:44 |
Wat een interview weer. ![]() | |
Fretwork | zondag 21 april 2024 @ 21:50 |
Dit, kans op een gefaald seizoen is dan wel echt groot | |
Halcon | zondag 21 april 2024 @ 21:51 |
Dat scheelt geen twee minuten natuurlijk. | |
Fretwork | zondag 21 april 2024 @ 21:55 |
Nou, ja en nee. Je kan risico's nemen en qua gewicht wat lager zitten. Maar dat gaat dan wel ten koste van zn explosieve kwaliteiten. Zo'n Rosier is de langste inspanning, en daar valt wel meer op te trainen. Maar dan verliest hij misschien dat beetje extra waarmee hij in sommige races nagenoeg onnavolgbaar is. Ik denk dat hij blijer wordt van gewoon lekker kunnen koersen. | |
de_boswachter | zondag 21 april 2024 @ 22:04 |
DEMI ![]() | |
Sjoerd102 | zondag 21 april 2024 @ 22:07 |
Fotoverslag LBL
| |
Dutch_view | zondag 21 april 2024 @ 22:16 |
Felagund | zondag 21 april 2024 @ 23:44 |
Arme Pogi. | |
Soldier2000 | maandag 22 april 2024 @ 08:58 |
Beide moeten inderdaad dan niet meedoen + het moet weer een koude dag zijn. | |
Idisrom | maandag 22 april 2024 @ 10:31 |
Dat moet Mathieu nooit doen. LBL moet hij alleen zien als een slotstuk met de gedachte: "Baat het niet, nou ja, het schaadt tenminste ook niet." | |
Frozen-assassin | maandag 22 april 2024 @ 10:47 |
Het terugbrengen van groep Van der Poel door wagen van Bahrein is kennelijk met goedkeuring van wedstrijdjury. Ze vonden dat valpartij van grote groep op een plek die niet goed aangegeven was en dus hoefden de wagens geen barrage te maken volgens Sporza. Laat alleen onverlet dat ze dat blijkbaar niet goed communiceren en groepje Pidcock/Vansevenant lekker hun cartouche hebben verschoten. | |
Steven184 | maandag 22 april 2024 @ 10:54 |
Dan hadden ze dit direct moeten doen. | |
Sjoerd102 | maandag 22 april 2024 @ 11:39 |
Enerzijds begrijpelijk, anderszijds niet. Situatie is niet nieuw, hetzelfde stuk zat er vorig jaar ook al in. Wat smallere weg, maar weinig tot geen obstakels als bloembakken, vluchtheuvels en dergelijke. Er zijn gevaarlijkere punten in LBL. Bv de afdaling van de Wanne of van de Redoute. Neem bv die bijna schuiver van fuglsang van enkele jaren geleden. Brede goed lopende weg en toch gleed hij bijna onderuit. Was hij daar gevallen was er geklaagd dat die afdaling veel te gevaarlijk was | |
TommyL0204 | maandag 22 april 2024 @ 11:47 |
Aldus het altijd huilende meisje Vollering ![]() | |
Sjoerd102 | maandag 22 april 2024 @ 12:06 |
Toen de Saint Nicolas nog in de finale zat finishde in Ans. Nu in Luik. En gezien Luik in een dal ligt zal je laatste kilometers altijd berg af hebben. | |
TAmaru | maandag 22 april 2024 @ 12:29 |
Vind ik echt onzin. Die twee wedstrijden hebben niet zoveel negatieve impact op zijn vermogen dat hij opeens met Pogacar mee zou kunnen op een heuvel met stukken van 15, 16%. Dat is met zijn gewicht gewoon onmogelijk tenzij Pogacar een slechte dag heeft. Ik denk dat hij ook als hij geen enkele wedstrijd in de benen heeft bergop Pogacar nooit zal kunnen volgen. Vergeet niet dat Pogacar nog niet eens maximaal dat heuveltje op ging, want daarna rijdt hij in een paar kilometer gewoon een minuut weg bij de concurrentie. Hij kan alleen winnen als Evenepoel, Pogacar (en Roglic?) niet meedoen of pech kennen. | |
Wienerschnitzels | maandag 22 april 2024 @ 12:39 |
Nee want het heeft voornamelijk met lichaamsbouw te maken en tegenstand waarbij de tegenstand al lager dan ooit was deze editie met maar 1 echte concurrent. | |
Rellende_Rotscholier | maandag 22 april 2024 @ 12:41 |
De manier om te winnen is natuurlijk dat Evenepoel en Pogacar en eventueel nog een Roglic allemaal meedoen en elkaar bergop niet kunnen lossen, waarna het stilvalt en alles weer samenkomt en hij vervolgens de boel oprolt in de sprint. Zoals hij had kunnen winnen in 2020. Onwaarschijnlijk, niet onmogelijk. | |
Rellende_Rotscholier | maandag 22 april 2024 @ 12:50 |
Dit is ook echt smullen. Pidcock had winnaarsbenen! | |
Szura | maandag 22 april 2024 @ 13:05 |
Tom Kroon | |
DiegoFuser | maandag 22 april 2024 @ 13:07 |
Elf tegen elf. De bal is rond. | |
Rellende_Rotscholier | maandag 22 april 2024 @ 14:16 |
Oh, gaan we leuk zitten doen? | |
Halcon | maandag 22 april 2024 @ 14:23 |
Hij maakt alleen kans als Pogacar, Evenepoel en Roglic niet meedoen, pech hebben, uit vorm zijn, etc. Maar dat weet je bij het maken van je seizoensplanning nog niet. | |
Sjoerd102 | maandag 22 april 2024 @ 15:07 |
Wat is jullie mening mbt parcoursen van klassiekers. Zoveel mogelijk laten zoals ze zijn, of regelmatig iets in de route wijzigen? in bv Parijs Roubaix zijn de laatste 15./20 stroken jaar na jaar hetzelfde. Er zullen daar ongetwijfeld nog tig andere stroken zijn die nu niet opgenomen zijn. In LBL durft de ASO iets meer te varieren qua route. Al is dat meestal alleen in de aanloop naar Bastenaken, of noodgewongen ivm wegwerkzaamheden. Zou leuk zijn als men daar bv de Roche Aux Faucons schrapt en weer eens de Sart Tilman neemt (om maar een dwarststraat te noemen) | |
Halcon | maandag 22 april 2024 @ 15:09 |
Ik vind het niet echt een monument als de route elk jaar compleet wordt veranderd. Dan zou je Parijs-Roubaix ook een keer in Saoedi-Arabië kunnen gaan rijden of zo. Soms moet je eens wat aanpassen. Omdat een bepaalde weg in onderhoud is. Dat is dan wat het is. Dus ik kies voor het zoveel mogelijk laten zijn zoals het is. Of beter gezegd: was. | |
Rellende_Rotscholier | maandag 22 april 2024 @ 15:10 |
Dan is de Ronde van Lombardije dus geen monument. | |
Immerdebestebob | maandag 22 april 2024 @ 15:15 |
Eens. Ook de koers die ik het vaakst mis. Dat terwijl ik De Omloop en Strade nooit mis. | |
Halcon | maandag 22 april 2024 @ 15:16 |
Spreekt mij persoonlijk minder aan dan de andere monumenten. | |
Idisrom | maandag 22 april 2024 @ 15:22 |
Ligt het aan mij, maar ik denk te zien dat jaarlijks steeds meer asfalt wat meters van de kasseistroken afsnoept. | |
hhh38 | maandag 22 april 2024 @ 15:23 |
Door de positie op de kalender is die sowieso een beetje de vreemde eend in de bijt. Zou mooi zijn als Parijs-Roubaix of de Waalse klassiekers naar het najaar verhuizen zodat er wat meer aandacht voor is. Is het parcours de afgelopen jaren veel veranderd? De aankomsten is al een paar jaar hetzelfde toch? | |
VoMy | maandag 22 april 2024 @ 15:31 |
Ik zou regelmatig finales hertekenen. Of de finale dan begint vanaf 100km van de meet of pas veel later, hangte een beetje van de koers en je smaak af. Door steevast hetzelfde te doen, is er teveel kennis aanwezig waar je moet versnellen en waar niet - denk ik. Iets meer ruimte voor verrassingen zou wel leuk zijn, door het parcours regelmatig op te frissen en dus onbekender te maken. Tien jaar geleden was elke klassieker best gesloten tot de laatste scherprechter. Tegenwoordig is het wel anders, onder andere omdat ze dus wat meer gewicht naar het middengedeelte van de finale hebben geplaatst, maar dat gaat ook wel weer een beetje vervelen. Alleen van MSR vind ik het te verkopen dat die jaar-in-jaar-uit grotendeels hetzelfde blijft. | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 22 april 2024 @ 15:49 |
Inderdaad, wat dat betreft was de analyse van de inspanningsfysioloog van Mathieu best interessant. Pogi legt een bepaald vermogen neer waardoor hij wegrijdt van de rest, maar ook (en misschien wel belangrijker) de rest zo ver in het rood moet gaan dat zij moeten herstellen na zo'n klim terwijl Pogacar het gewoon prima door kan trekken. | |
Dale__Cooper | maandag 22 april 2024 @ 19:01 |
Ook in lijn met hoe Remco de concurrentie sloopte vorig jaar. Die deed dat ook zonder spectaculaire aanval en door Pidcock zelfs op het vals plat na de Redoute te lossen. | |
Immerdebestebob | maandag 22 april 2024 @ 19:06 |
Het verschil is zo absurd. Bij iemand die minimaal beter is zou je verwachten dat ze met vereende krachten het na die klim (enigszins) dicht kunnen rijden. Nu komen ze niet eens in de buurt. | |
Frozen-assassin | maandag 22 april 2024 @ 19:12 |
Goeie vraag. Ik vind dat het in grote lijnen wel zelfde moet blijven. Milaan - San Remo zou ik sowieso niet veranderen. Die staat precies goed waarbij er kansen zijn voor de puncheurs en voor de sprinters. De Ronde kenmerkt zich ook wel door bepaalde hellingen die er sowieso in moeten blijven. Finish kan je wat eerder of later leggen of afstand tussen de hellingen veranderen. Parijs - Roubaix zou ik eigenlijk ook zo houden, aanloop kan je wel wat veranderen maar de laatste fase zou ik niet veranderen. L-B-L ken ik eigenlijk van Saint-Nicholas. Die zit er nu niet meer in maar blijft een interessante koers. Kan wel beetje veranderd worden als je sowieso aantal herkenbare punten erin houdt. Lombardije is minst interessant, of beter gezegd die mis ik het vaakst. Wordt ook wel vaak hertekend. Bergamo - Como met Ghisallo, Sormano en Battaglia ken ik beter dan andere kant op. | |
Zwansen | maandag 22 april 2024 @ 19:12 |
Het gaat niet om die wedstrijden, maar het gaat om het feit dat hij zijn vorm probeert te pieken op het moment dat die 2 koersen zijn. Die vorm kun je niet weken lang nog doortrekken. De Ronde van Vlaanderen was bijvoorbeeld 3 weken geleden. Concreet betekent dat hij sinds bijna een maand (E3-prijs meetellend) weinig specifieke en gestructureerde trainingen meer heeft kunnen doen. Je zal immers een dag of 2 dagen voor de koers rustig aan doen en na een monument zul je ook een 1-2 dagen relatieve rust hebben. Dus een Ronde van Vlaanderen en Roubaix kost je in totaal al zo’n 8 trainingsdagen. Dat ga je uiteindelijk merken qua vorm. | |
TAmaru | maandag 22 april 2024 @ 19:13 |
Ja en net als Van der Poel kan Pogacar zijn topvermogen langer volhouden en hij kan het na een diepe inspanning ook vrij snel weer opnieuw halen. Terwijl anderen een inspanning doen en dan meteen al wat hebben ingeleverd. Pogacar en VdP kunnen gewoon constant blijven gaan en lijken haast nooit moe te worden. Het schijnt dat ze nu dus nog meer koolhydraten per uur naar binnen werken, althans ik hoorde dat Pogacar daarmee bezig was voor dit seizoen. Dat zou een rol kunnen spelen. En natuurlijk de ketonen ten opzichte van renners die geen ketonen nemen. | |
Halcon | maandag 22 april 2024 @ 22:19 |
Al zou hij alles op LBL zetten, dan nog zal die af moeten vallen zonder veel power in te leveren om Pogacar te kunnen volgen. | |
Faraday01 | maandag 22 april 2024 @ 22:26 |
En dat is ook de reden waarom Vd Poel op het metertje naar boven rijdt en vervolgens op het vals plat doortrekt en zo weer in de wedstrijd komt voor de ereplaatsen. Jammere is vooral dat we amper grote duels gehad hebben op terrein waar de kansen tussen meerdere van de toprenners gelijkwaardig waren. Zoals Vlaanderen 2023. | |
Fretwork | maandag 22 april 2024 @ 22:38 |
Alle klassementsrenners, en de mannen voor lange klassiekers zijn daarmee bezig. Vroeger was de trend om amper te eten (je was wel een beetje een mietje als je een gelletje nam in de laatste 20km). Daarna 60g per uur, toen 80-90 per uur in andere verhoudingen, en nu op zoek naar een nog betere mix voor 120-160g per uur. Op hoge intensiteit heb je indien volledig afgetopt ongeveer 1:30u aan koolhydraten beschikbaar in je lichaam (1200-1800kcal ofzo?). Elke gram levert 4kcal, dus 60g was ook maar 240kcal. Als je dan in een Roubaix of bergrit per uur nog 750g/u extra nodig hebt ben je zo door die 1200-1800g heen. Dat ze nu zoveel meer kcal per uur opnemen maakt het ook mogelijk om de wedstrijd al 3 uur of meer van te voren hard te maken. Zeker in combinatie met beter herstel in rittenkoersen door ketonen. Klassementsrenners die niet bezig zijn met het optimaliseren van hun koolhydraatopname gaan het de komende jaren altijd afleggen tegen zij die dat wel doen. | |
Marcoss | maandag 22 april 2024 @ 22:38 |
Mathieu zegt zelf dat hij niet weet of hij zich ooit echt gaat toeleggen op de klimklassiekers. Het is een optie, maar hij blijft zich veel liever focussen op de koersen die hem het beste liggen. Komende jaren gaat het sowieso niet gebeuren | |
de_boswachter | maandag 22 april 2024 @ 23:01 |
Ruben van Gucht post geile foto van hem met Celine Gollierre (wie???) op Insta. Wat zou Blanka daar van vinden ![]() Zou Ruben DE Celine grap gemaakt hebben? Ja denk het wel toch? Celine: Huh hoezo?
| |
Marcoss | maandag 22 april 2024 @ 23:11 |
Een bepaalde user heeft een lichte obsessie met Ruben, geloof ik | |
Lospedrosa | maandag 22 april 2024 @ 23:12 |
Mag het woord doping tegenwoordig nog gezegd worden? Dat hoeft zeker niet maar lastig met zo’n enorm verschil met de rest. | |
TAmaru | dinsdag 23 april 2024 @ 07:17 |
Precies. Je merkt dat het karakter van de koers daardoor verandert. Ze gaan gewoon op 100 km van tevoren eens aan, op 80 km nog eens, op 60 km nog eens, etc. net zolang totdat ze dat gaatje hebben. Dan trekken ze vol door en kan de rest ze niet meer inhalen, zelfs als ze met meer zijn. | |
TAmaru | dinsdag 23 april 2024 @ 07:18 |
Jij mag zeggen wat je wil natuurlijk, maar momenteel zie ik daar gewoon geen enkele aanwijzing voor. | |
heywoodu | dinsdag 23 april 2024 @ 07:22 |
Niet om te zeggen dat het wel zo is ofzo he, dat kan zonder bewijs natuurlijk niet, maar dit klinkt wel een beetje als een wielercommentator die weigert om het er verder over te hebben: 'we doen verslag van de meest bizarre vormen van dominantie, maar dat is gewoon omdat ze echt héél goed zijn.' | |
Koffieplanter | dinsdag 23 april 2024 @ 07:23 |
Ze moeten de naam van de ploeg eerst veranderen naar Saunier Duval of zo? | |
TAmaru | dinsdag 23 april 2024 @ 07:32 |
Ik zie gewoon geen enkele aanwijzing voor dopinggebruik momenteel. Geen geruchten over bepaalde middelen, vrijwel geen renners die gepakt worden, etc. In de epo-tijd was dat wel anders. Toen wist men wel dat er epo was en dat het ondetecteerbaar was. En het zou me op basis van het karakter van de renners ook wel echt verbazen. Toen waren wielrenners wel echt een stuk minder open dan nu. | |
Fretwork | dinsdag 23 april 2024 @ 07:32 |
Dat is zeker waar, en niet uit te sluiten. Maar als de koers al op 100k open kan breken is de kans dat de sterkste wint ook groter. | |
Koffieplanter | dinsdag 23 april 2024 @ 07:35 |
Iedere keer exact dezelfde discussie gevoerd door exact dezelfde mensen met exact dezelfde teksten hier in WLR is ongelooflijk vermoeiend, maar deze argumentatie is wel echt tranentrekkend. | |
TAmaru | dinsdag 23 april 2024 @ 07:48 |
Ik vind het gewoon tranentrekkend dat mensen hier ongeveer 15 jaar na het einde van de epo-tijd nog steeds bij elke dominante prestatie "doping" moeten roepen zonder dat daar enige aanwijzing voor is. Jullie staan echt op repeat. | |
Koffieplanter | dinsdag 23 april 2024 @ 07:52 |
Dat zal best. Overigens doe ik er zelden aan mee, dus ik voel me niet aangesproken. Dat gezegd hebbende, alle snelheidsrecords worden iedere dag weer aan diggelen gereden, de dag komt zelfs dat Pantani op Alpe d'Huez er aan moet gaan geloven, maar er is geen enkele aanwijzing tot doping want renners posten zo leuk op social media. | |
Lospedrosa | dinsdag 23 april 2024 @ 08:00 |
Sorry dat ik erover begon dan. Ik denk en hoop het niet, en stiekem kan het me eigenlijk ook geen reet schelen. Als ze maar allemaal hetzelfde gebruiken. ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 23 april 2024 @ 08:22 |
Dit vind ik toch moeilijk voor te stellen, koolhydraatinname is toch extreem basaal? Oké, als je de vetreserves van Ullrich hebt dan lukt het wellicht op vetverbranding, je moet per slot van rekening ook nog wat afvallen in zo'n grote ronde, maar mensen als Hamilton en Rasmussen waren ook in het epo-tijdperk al extreem met gewicht bezig. Dan loop je gewoon tegen hongerkloppen aan als je duizenden calorieën in de min gaat. Geloof wel dat het vroeg wat meer op gevoel ging dan nu. | |
Fretwork | dinsdag 23 april 2024 @ 09:04 |
Nee dat valt mee, aan vetreserves heeft bijna geen gezond mens te weinig. 1kg vet is al 9000 kcal, dus zelfs met 4% lichaamsvet zit je aan ten minste 3-4 koninginnenritten aan energie in je reserves. Geloof alleen wel dat er een beperking zit aan de intensiteit van je vetverbranding, dus dat dat het vermogen is waarop je met een hongerklop ongeveer fietst. Grootste verschil in koolhydraatopname is meer onderzoek en testen naar verschillende suikers (glucose, fructose, etc). Kennelijk zit glucose aan een maximaal transport (enzym werking e.d.) van 60g per uur, maar is fructose nogal op te trainen. Andere enzymen, ander transport en dus mogelijk om meer energie tot je te nemen. Hierin zie je om de paar jaar wel echt verschillen ontstaan. Dat was ook oorspronkelijk het idee van ketonen (ook lichaamseigen brandstof, gemaakt uit vetten als noodbrandstof voor je hersenen). Die worden nu kennelijk alleen gebruikt als herstelmiddel na de race. | |
de_boswachter | dinsdag 23 april 2024 @ 09:05 |
Wie | |
Slobeend | dinsdag 23 april 2024 @ 09:26 |
Dezelfde user die ook een ongezonde obsessie met vrouwen heeft. | |
Halcon | dinsdag 23 april 2024 @ 09:30 |
Aanvankelijk werden er toen ook geen of amper renners gepakt. De meesten zijn achteraf gepakt, waarna er gestreept is in uitslagen. Nu wordt er zo nu en dan ook weleens een nobody gepakt. | |
Lospedrosa | dinsdag 23 april 2024 @ 09:54 |
Een verse bloedzak afgetapt op hoogte geeft nog altijd de beste resultaten geloof ik. ![]() | |
Marcoss | dinsdag 23 april 2024 @ 09:54 |
Topsport en doping zal altijd blijven bestaan, hoe goed controles ook worden. Sporters gaan nu eenmaal altijd het risico blijven nemen en de grenzen blijven opzoeken Alleen het echte extreme komt waarschijnlijk niet meer terug | |
Steven184 | dinsdag 23 april 2024 @ 13:27 |
Strava record op Redoute genot met tegenwind | |
de_boswachter | dinsdag 23 april 2024 @ 13:30 |
![]() |