abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213293315
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 15:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Wat is jullie mening mbt parcoursen van klassiekers.
Zoveel mogelijk laten zoals ze zijn, of regelmatig iets in de route wijzigen?
in bv Parijs Roubaix zijn de laatste 15./20 stroken jaar na jaar hetzelfde.
Er zullen daar ongetwijfeld nog tig andere stroken zijn die nu niet opgenomen zijn.

In LBL durft de ASO iets meer te varieren qua route.
Al is dat meestal alleen in de aanloop naar Bastenaken, of noodgewongen ivm wegwerkzaamheden.
Zou leuk zijn als men daar bv de Roche Aux Faucons schrapt en weer eens de Sart Tilman neemt (om maar een dwarststraat te noemen)
Ligt het aan mij, maar ik denk te zien dat jaarlijks steeds meer asfalt wat meters van de kasseistroken afsnoept.
  maandag 22 april 2024 @ 15:23:34 #52
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_213293325
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 15:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Dan is de Ronde van Lombardije dus geen monument.
Door de positie op de kalender is die sowieso een beetje de vreemde eend in de bijt. Zou mooi zijn als Parijs-Roubaix of de Waalse klassiekers naar het najaar verhuizen zodat er wat meer aandacht voor is.

Is het parcours de afgelopen jaren veel veranderd? De aankomsten is al een paar jaar hetzelfde toch?
  maandag 22 april 2024 @ 15:31:39 #53
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213293404
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 15:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Wat is jullie mening mbt parcoursen van klassiekers.
Zoveel mogelijk laten zoals ze zijn, of regelmatig iets in de route wijzigen?
in bv Parijs Roubaix zijn de laatste 15./20 stroken jaar na jaar hetzelfde.
Er zullen daar ongetwijfeld nog tig andere stroken zijn die nu niet opgenomen zijn.

In LBL durft de ASO iets meer te varieren qua route.
Al is dat meestal alleen in de aanloop naar Bastenaken, of noodgewongen ivm wegwerkzaamheden.
Zou leuk zijn als men daar bv de Roche Aux Faucons schrapt en weer eens de Sart Tilman neemt (om maar een dwarststraat te noemen)
Ik zou regelmatig finales hertekenen. Of de finale dan begint vanaf 100km van de meet of pas veel later, hangte een beetje van de koers en je smaak af.
Door steevast hetzelfde te doen, is er teveel kennis aanwezig waar je moet versnellen en waar niet - denk ik. Iets meer ruimte voor verrassingen zou wel leuk zijn, door het parcours regelmatig op te frissen en dus onbekender te maken.

Tien jaar geleden was elke klassieker best gesloten tot de laatste scherprechter. Tegenwoordig is het wel anders, onder andere omdat ze dus wat meer gewicht naar het middengedeelte van de finale hebben geplaatst, maar dat gaat ook wel weer een beetje vervelen.

Alleen van MSR vind ik het te verkopen dat die jaar-in-jaar-uit grotendeels hetzelfde blijft.
Antifa
pi_213293535
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 19:44 schreef TAmaru het volgende:
Toch knap weer van Mathieu, om in een wedstrijd die hem misschien niet optimaal ligt met ook niet al te beste benen en een minuut achterstand op 90 km van de streep ivm een valpartij toch nog derde te worden.

Pogacar zeer behoudend gekoerst denk ik tot aan zijn demarrage. Ik vond het erg indrukwekkend dat hij op de klim maar een klein gat sloeg maar daarna binnen 10 km een minuut pakte op het achtervolgende groepje. Dan heb je dus echt veel meer vermogen dan de rest. Volgens mij gewonnen met de op één na grootste marge ooit.

Eigenlijk zie je nu dat Pogacar en VdP op hun beste dagen maar een klein gat nodig hebben en dan dat gat ook kunnen vergroten, zelfs als er meer mannen achter zitten te rijden. Dus echt een klasse beter dan de rest.
Inderdaad, wat dat betreft was de analyse van de inspanningsfysioloog van Mathieu best interessant. Pogi legt een bepaald vermogen neer waardoor hij wegrijdt van de rest, maar ook (en misschien wel belangrijker) de rest zo ver in het rood moet gaan dat zij moeten herstellen na zo'n klim terwijl Pogacar het gewoon prima door kan trekken.
pi_213295476
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 15:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Inderdaad, wat dat betreft was de analyse van de inspanningsfysioloog van Mathieu best interessant. Pogi legt een bepaald vermogen neer waardoor hij wegrijdt van de rest, maar ook (en misschien wel belangrijker) de rest zo ver in het rood moet gaan dat zij moeten herstellen na zo'n klim terwijl Pogacar het gewoon prima door kan trekken.
Ook in lijn met hoe Remco de concurrentie sloopte vorig jaar. Die deed dat ook zonder spectaculaire aanval en door Pidcock zelfs op het vals plat na de Redoute te lossen.
  maandag 22 april 2024 @ 19:06:21 #56
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_213295516
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 15:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Inderdaad, wat dat betreft was de analyse van de inspanningsfysioloog van Mathieu best interessant. Pogi legt een bepaald vermogen neer waardoor hij wegrijdt van de rest, maar ook (en misschien wel belangrijker) de rest zo ver in het rood moet gaan dat zij moeten herstellen na zo'n klim terwijl Pogacar het gewoon prima door kan trekken.
Het verschil is zo absurd. Bij iemand die minimaal beter is zou je verwachten dat ze met vereende krachten het na die klim (enigszins) dicht kunnen rijden. Nu komen ze niet eens in de buurt.
  maandag 22 april 2024 @ 19:12:40 #57
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213295553
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 15:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Wat is jullie mening mbt parcoursen van klassiekers.
Zoveel mogelijk laten zoals ze zijn, of regelmatig iets in de route wijzigen?
in bv Parijs Roubaix zijn de laatste 15./20 stroken jaar na jaar hetzelfde.
Er zullen daar ongetwijfeld nog tig andere stroken zijn die nu niet opgenomen zijn.

In LBL durft de ASO iets meer te varieren qua route.
Al is dat meestal alleen in de aanloop naar Bastenaken, of noodgewongen ivm wegwerkzaamheden.
Zou leuk zijn als men daar bv de Roche Aux Faucons schrapt en weer eens de Sart Tilman neemt (om maar een dwarststraat te noemen)
Goeie vraag. Ik vind dat het in grote lijnen wel zelfde moet blijven.

Milaan - San Remo zou ik sowieso niet veranderen. Die staat precies goed waarbij er kansen zijn voor de puncheurs en voor de sprinters.

De Ronde kenmerkt zich ook wel door bepaalde hellingen die er sowieso in moeten blijven. Finish kan je wat eerder of later leggen of afstand tussen de hellingen veranderen.

Parijs - Roubaix zou ik eigenlijk ook zo houden, aanloop kan je wel wat veranderen maar de laatste fase zou ik niet veranderen.

L-B-L ken ik eigenlijk van Saint-Nicholas. Die zit er nu niet meer in maar blijft een interessante koers. Kan wel beetje veranderd worden als je sowieso aantal herkenbare punten erin houdt.

Lombardije is minst interessant, of beter gezegd die mis ik het vaakst. Wordt ook wel vaak hertekend. Bergamo - Como met Ghisallo, Sormano en Battaglia ken ik beter dan andere kant op.
  maandag 22 april 2024 @ 19:12:43 #58
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_213295554
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 12:29 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Vind ik echt onzin. Die twee wedstrijden hebben niet zoveel negatieve impact op zijn vermogen dat hij opeens met Pogacar mee zou kunnen op een heuvel met stukken van 15, 16%. Dat is met zijn gewicht gewoon onmogelijk tenzij Pogacar een slechte dag heeft. Ik denk dat hij ook als hij geen enkele wedstrijd in de benen heeft bergop Pogacar nooit zal kunnen volgen. Vergeet niet dat Pogacar nog niet eens maximaal dat heuveltje op ging, want daarna rijdt hij in een paar kilometer gewoon een minuut weg bij de concurrentie.

Hij kan alleen winnen als Evenepoel, Pogacar (en Roglic?) niet meedoen of pech kennen.
Het gaat niet om die wedstrijden, maar het gaat om het feit dat hij zijn vorm probeert te pieken op het moment dat die 2 koersen zijn. Die vorm kun je niet weken lang nog doortrekken.

De Ronde van Vlaanderen was bijvoorbeeld 3 weken geleden. Concreet betekent dat hij sinds bijna een maand (E3-prijs meetellend) weinig specifieke en gestructureerde trainingen meer heeft kunnen doen. Je zal immers een dag of 2 dagen voor de koers rustig aan doen en na een monument zul je ook een 1-2 dagen relatieve rust hebben. Dus een Ronde van Vlaanderen en Roubaix kost je in totaal al zo’n 8 trainingsdagen. Dat ga je uiteindelijk merken qua vorm.
pi_213295556
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 15:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Inderdaad, wat dat betreft was de analyse van de inspanningsfysioloog van Mathieu best interessant. Pogi legt een bepaald vermogen neer waardoor hij wegrijdt van de rest, maar ook (en misschien wel belangrijker) de rest zo ver in het rood moet gaan dat zij moeten herstellen na zo'n klim terwijl Pogacar het gewoon prima door kan trekken.
Ja en net als Van der Poel kan Pogacar zijn topvermogen langer volhouden en hij kan het na een diepe inspanning ook vrij snel weer opnieuw halen. Terwijl anderen een inspanning doen en dan meteen al wat hebben ingeleverd. Pogacar en VdP kunnen gewoon constant blijven gaan en lijken haast nooit moe te worden.

Het schijnt dat ze nu dus nog meer koolhydraten per uur naar binnen werken, althans ik hoorde dat Pogacar daarmee bezig was voor dit seizoen. Dat zou een rol kunnen spelen. En natuurlijk de ketonen ten opzichte van renners die geen ketonen nemen.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_213297641
quote:
7s.gif Op maandag 22 april 2024 19:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Het gaat niet om die wedstrijden, maar het gaat om het feit dat hij zijn vorm probeert te pieken op het moment dat die 2 koersen zijn. Die vorm kun je niet weken lang nog doortrekken.

De Ronde van Vlaanderen was bijvoorbeeld 3 weken geleden. Concreet betekent dat hij sinds bijna een maand (E3-prijs meetellend) weinig specifieke en gestructureerde trainingen meer heeft kunnen doen. Je zal immers een dag of 2 dagen voor de koers rustig aan doen en na een monument zul je ook een 1-2 dagen relatieve rust hebben. Dus een Ronde van Vlaanderen en Roubaix kost je in totaal al zo’n 8 trainingsdagen. Dat ga je uiteindelijk merken qua vorm.
Al zou hij alles op LBL zetten, dan nog zal die af moeten vallen zonder veel power in te leveren om Pogacar te kunnen volgen.
pi_213297718
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 15:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Inderdaad, wat dat betreft was de analyse van de inspanningsfysioloog van Mathieu best interessant. Pogi legt een bepaald vermogen neer waardoor hij wegrijdt van de rest, maar ook (en misschien wel belangrijker) de rest zo ver in het rood moet gaan dat zij moeten herstellen na zo'n klim terwijl Pogacar het gewoon prima door kan trekken.
En dat is ook de reden waarom Vd Poel op het metertje naar boven rijdt en vervolgens op het vals plat doortrekt en zo weer in de wedstrijd komt voor de ereplaatsen.

Jammere is vooral dat we amper grote duels gehad hebben op terrein waar de kansen tussen meerdere van de toprenners gelijkwaardig waren. Zoals Vlaanderen 2023.
  maandag 22 april 2024 @ 22:38:31 #62
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213297809
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 19:13 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ja en net als Van der Poel kan Pogacar zijn topvermogen langer volhouden en hij kan het na een diepe inspanning ook vrij snel weer opnieuw halen. Terwijl anderen een inspanning doen en dan meteen al wat hebben ingeleverd. Pogacar en VdP kunnen gewoon constant blijven gaan en lijken haast nooit moe te worden.

Het schijnt dat ze nu dus nog meer koolhydraten per uur naar binnen werken, althans ik hoorde dat Pogacar daarmee bezig was voor dit seizoen. Dat zou een rol kunnen spelen. En natuurlijk de ketonen ten opzichte van renners die geen ketonen nemen.
Alle klassementsrenners, en de mannen voor lange klassiekers zijn daarmee bezig. Vroeger was de trend om amper te eten (je was wel een beetje een mietje als je een gelletje nam in de laatste 20km). Daarna 60g per uur, toen 80-90 per uur in andere verhoudingen, en nu op zoek naar een nog betere mix voor 120-160g per uur.

Op hoge intensiteit heb je indien volledig afgetopt ongeveer 1:30u aan koolhydraten beschikbaar in je lichaam (1200-1800kcal ofzo?). Elke gram levert 4kcal, dus 60g was ook maar 240kcal.
Als je dan in een Roubaix of bergrit per uur nog 750g/u extra nodig hebt ben je zo door die 1200-1800g heen.

Dat ze nu zoveel meer kcal per uur opnemen maakt het ook mogelijk om de wedstrijd al 3 uur of meer van te voren hard te maken. Zeker in combinatie met beter herstel in rittenkoersen door ketonen.

Klassementsrenners die niet bezig zijn met het optimaliseren van hun koolhydraatopname gaan het de komende jaren altijd afleggen tegen zij die dat wel doen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_213297812
Mathieu zegt zelf dat hij niet weet of hij zich ooit echt gaat toeleggen op de klimklassiekers. Het is een optie, maar hij blijft zich veel liever focussen op de koersen die hem het beste liggen. Komende jaren gaat het sowieso niet gebeuren
pi_213297949
Ruben van Gucht post geile foto van hem met Celine Gollierre (wie???) op Insta. Wat zou Blanka daar van vinden :')

Zou Ruben DE Celine grap gemaakt hebben? Ja denk het wel toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Celine: Huh hoezo?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
U MAD?
pi_213298011
Een bepaalde user heeft een lichte obsessie met Ruben, geloof ik
pi_213298017
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 19:13 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ja en net als Van der Poel kan Pogacar zijn topvermogen langer volhouden en hij kan het na een diepe inspanning ook vrij snel weer opnieuw halen. Terwijl anderen een inspanning doen en dan meteen al wat hebben ingeleverd. Pogacar en VdP kunnen gewoon constant blijven gaan en lijken haast nooit moe te worden.

Het schijnt dat ze nu dus nog meer koolhydraten per uur naar binnen werken, althans ik hoorde dat Pogacar daarmee bezig was voor dit seizoen. Dat zou een rol kunnen spelen. En natuurlijk de ketonen ten opzichte van renners die geen ketonen nemen.
Mag het woord doping tegenwoordig nog gezegd worden? Dat hoeft zeker niet maar lastig met zo’n enorm verschil met de rest.
Vakman pur sang
pi_213298765
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:38 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Alle klassementsrenners, en de mannen voor lange klassiekers zijn daarmee bezig. Vroeger was de trend om amper te eten (je was wel een beetje een mietje als je een gelletje nam in de laatste 20km). Daarna 60g per uur, toen 80-90 per uur in andere verhoudingen, en nu op zoek naar een nog betere mix voor 120-160g per uur.

Op hoge intensiteit heb je indien volledig afgetopt ongeveer 1:30u aan koolhydraten beschikbaar in je lichaam (1200-1800kcal ofzo?). Elke gram levert 4kcal, dus 60g was ook maar 240kcal.
Als je dan in een Roubaix of bergrit per uur nog 750g/u extra nodig hebt ben je zo door die 1200-1800g heen.

Dat ze nu zoveel meer kcal per uur opnemen maakt het ook mogelijk om de wedstrijd al 3 uur of meer van te voren hard te maken. Zeker in combinatie met beter herstel in rittenkoersen door ketonen.

Klassementsrenners die niet bezig zijn met het optimaliseren van hun koolhydraatopname gaan het de komende jaren altijd afleggen tegen zij die dat wel doen.
Precies. Je merkt dat het karakter van de koers daardoor verandert. Ze gaan gewoon op 100 km van tevoren eens aan, op 80 km nog eens, op 60 km nog eens, etc. net zolang totdat ze dat gaatje hebben. Dan trekken ze vol door en kan de rest ze niet meer inhalen, zelfs als ze met meer zijn.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_213298766
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 23:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mag het woord doping tegenwoordig nog gezegd worden? Dat hoeft zeker niet maar lastig met zo’n enorm verschil met de rest.
Jij mag zeggen wat je wil natuurlijk, maar momenteel zie ik daar gewoon geen enkele aanwijzing voor.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 april 2024 @ 07:22:26 #69
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213298772
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 07:18 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Jij mag zeggen wat je wil natuurlijk, maar momenteel zie ik daar gewoon geen enkele aanwijzing voor.
Niet om te zeggen dat het wel zo is ofzo he, dat kan zonder bewijs natuurlijk niet, maar dit klinkt wel een beetje als een wielercommentator die weigert om het er verder over te hebben: 'we doen verslag van de meest bizarre vormen van dominantie, maar dat is gewoon omdat ze echt héél goed zijn.'
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 23 april 2024 @ 07:23:58 #70
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213298775
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 07:18 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Jij mag zeggen wat je wil natuurlijk, maar momenteel zie ik daar gewoon geen enkele aanwijzing voor.
Ze moeten de naam van de ploeg eerst veranderen naar Saunier Duval of zo?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_213298813
Ik zie gewoon geen enkele aanwijzing voor dopinggebruik momenteel. Geen geruchten over bepaalde middelen, vrijwel geen renners die gepakt worden, etc. In de epo-tijd was dat wel anders. Toen wist men wel dat er epo was en dat het ondetecteerbaar was. En het zou me op basis van het karakter van de renners ook wel echt verbazen. Toen waren wielrenners wel echt een stuk minder open dan nu.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  dinsdag 23 april 2024 @ 07:32:38 #72
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213298814
quote:
89s.gif Op dinsdag 23 april 2024 07:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Niet om te zeggen dat het wel zo is ofzo he, dat kan zonder bewijs natuurlijk niet, maar dit klinkt wel een beetje als een wielercommentator die weigert om het er verder over te hebben: 'we doen verslag van de meest bizarre vormen van dominantie, maar dat is gewoon omdat ze echt héél goed zijn.'
Dat is zeker waar, en niet uit te sluiten. Maar als de koers al op 100k open kan breken is de kans dat de sterkste wint ook groter.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 23 april 2024 @ 07:35:57 #73
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213298824
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 07:32 schreef TAmaru het volgende:
Ik zie gewoon geen enkele aanwijzing voor dopinggebruik momenteel. Geen geruchten over bepaalde middelen, vrijwel geen renners die gepakt worden, etc. In de epo-tijd was dat wel anders. Toen wist men wel dat er epo was en dat het ondetecteerbaar was. En het zou me op basis van het karakter van de renners ook wel echt verbazen. Toen waren wielrenners wel echt een stuk minder open dan nu.
Iedere keer exact dezelfde discussie gevoerd door exact dezelfde mensen met exact dezelfde teksten hier in WLR is ongelooflijk vermoeiend, maar deze argumentatie is wel echt tranentrekkend.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_213298904
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 07:35 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Iedere keer exact dezelfde discussie gevoerd door exact dezelfde mensen met exact dezelfde teksten hier in WLR is ongelooflijk vermoeiend, maar deze argumentatie is wel echt tranentrekkend.
Ik vind het gewoon tranentrekkend dat mensen hier ongeveer 15 jaar na het einde van de epo-tijd nog steeds bij elke dominante prestatie "doping" moeten roepen zonder dat daar enige aanwijzing voor is. Jullie staan echt op repeat.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  dinsdag 23 april 2024 @ 07:52:31 #75
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213298925
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 07:48 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik vind het gewoon tranentrekkend dat mensen hier ongeveer 15 jaar na het einde van de epo-tijd nog steeds bij elke dominante prestatie "doping" moeten roepen zonder dat daar enige aanwijzing voor is. Jullie staan echt op repeat.
Dat zal best. Overigens doe ik er zelden aan mee, dus ik voel me niet aangesproken. Dat gezegd hebbende, alle snelheidsrecords worden iedere dag weer aan diggelen gereden, de dag komt zelfs dat Pantani op Alpe d'Huez er aan moet gaan geloven, maar er is geen enkele aanwijzing tot doping want renners posten zo leuk op social media.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_213298968
Sorry dat ik erover begon dan.
Ik denk en hoop het niet, en stiekem kan het me eigenlijk ook geen reet schelen. Als ze maar allemaal hetzelfde gebruiken. :D
Vakman pur sang
pi_213299079
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:38 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Alle klassementsrenners, en de mannen voor lange klassiekers zijn daarmee bezig. Vroeger was de trend om amper te eten (je was wel een beetje een mietje als je een gelletje nam in de laatste 20km). Daarna 60g per uur, toen 80-90 per uur in andere verhoudingen, en nu op zoek naar een nog betere mix voor 120-160g per uur.

Op hoge intensiteit heb je indien volledig afgetopt ongeveer 1:30u aan koolhydraten beschikbaar in je lichaam (1200-1800kcal ofzo?). Elke gram levert 4kcal, dus 60g was ook maar 240kcal.
Als je dan in een Roubaix of bergrit per uur nog 750g/u extra nodig hebt ben je zo door die 1200-1800g heen.

Dat ze nu zoveel meer kcal per uur opnemen maakt het ook mogelijk om de wedstrijd al 3 uur of meer van te voren hard te maken. Zeker in combinatie met beter herstel in rittenkoersen door ketonen.

Klassementsrenners die niet bezig zijn met het optimaliseren van hun koolhydraatopname gaan het de komende jaren altijd afleggen tegen zij die dat wel doen.
Dit vind ik toch moeilijk voor te stellen, koolhydraatinname is toch extreem basaal? Oké, als je de vetreserves van Ullrich hebt dan lukt het wellicht op vetverbranding, je moet per slot van rekening ook nog wat afvallen in zo'n grote ronde, maar mensen als Hamilton en Rasmussen waren ook in het epo-tijdperk al extreem met gewicht bezig. Dan loop je gewoon tegen hongerkloppen aan als je duizenden calorieën in de min gaat.

Geloof wel dat het vroeg wat meer op gevoel ging dan nu.
  dinsdag 23 april 2024 @ 09:04:33 #78
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213299311
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 08:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Dit vind ik toch moeilijk voor te stellen, koolhydraatinname is toch extreem basaal? Oké, als je de vetreserves van Ullrich hebt dan lukt het wellicht op vetverbranding, je moet per slot van rekening ook nog wat afvallen in zo'n grote ronde, maar mensen als Hamilton en Rasmussen waren ook in het epo-tijdperk al extreem met gewicht bezig. Dan loop je gewoon tegen hongerkloppen aan als je duizenden calorieën in de min gaat.

Geloof wel dat het vroeg wat meer op gevoel ging dan nu.
Nee dat valt mee, aan vetreserves heeft bijna geen gezond mens te weinig. 1kg vet is al 9000 kcal, dus zelfs met 4% lichaamsvet zit je aan ten minste 3-4 koninginnenritten aan energie in je reserves.

Geloof alleen wel dat er een beperking zit aan de intensiteit van je vetverbranding, dus dat dat het vermogen is waarop je met een hongerklop ongeveer fietst.

Grootste verschil in koolhydraatopname is meer onderzoek en testen naar verschillende suikers (glucose, fructose, etc). Kennelijk zit glucose aan een maximaal transport (enzym werking e.d.) van 60g per uur, maar is fructose nogal op te trainen. Andere enzymen, ander transport en dus mogelijk om meer energie tot je te nemen. Hierin zie je om de paar jaar wel echt verschillen ontstaan.

Dat was ook oorspronkelijk het idee van ketonen (ook lichaamseigen brandstof, gemaakt uit vetten als noodbrandstof voor je hersenen). Die worden nu kennelijk alleen gebruikt als herstelmiddel na de race.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_213299317
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 23:11 schreef Marcoss het volgende:
Een bepaalde user heeft een lichte obsessie met Ruben, geloof ik
Wie
U MAD?
  Moderator dinsdag 23 april 2024 @ 09:26:49 #80
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_213299444
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 09:05 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Wie
Dezelfde user die ook een ongezonde obsessie met vrouwen heeft.
pi_213299470
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 07:32 schreef TAmaru het volgende:
Ik zie gewoon geen enkele aanwijzing voor dopinggebruik momenteel. Geen geruchten over bepaalde middelen, vrijwel geen renners die gepakt worden, etc. In de epo-tijd was dat wel anders. Toen wist men wel dat er epo was en dat het ondetecteerbaar was. En het zou me op basis van het karakter van de renners ook wel echt verbazen. Toen waren wielrenners wel echt een stuk minder open dan nu.
Aanvankelijk werden er toen ook geen of amper renners gepakt. De meesten zijn achteraf gepakt, waarna er gestreept is in uitslagen.

Nu wordt er zo nu en dan ook weleens een nobody gepakt.
pi_213299620
Een verse bloedzak afgetapt op hoogte geeft nog altijd de beste resultaten geloof ik. :P
Vakman pur sang
pi_213299621
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 08:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Sorry dat ik erover begon dan.
Ik denk en hoop het niet, en stiekem kan het me eigenlijk ook geen reet schelen. Als ze maar allemaal hetzelfde gebruiken. :D
Topsport en doping zal altijd blijven bestaan, hoe goed controles ook worden. Sporters gaan nu eenmaal altijd het risico blijven nemen en de grenzen blijven opzoeken

Alleen het echte extreme komt waarschijnlijk niet meer terug
pi_213301716
Strava record op Redoute genot met tegenwind
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_213301748
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 09:26 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Dezelfde user die ook een ongezonde obsessie met vrouwen heeft.
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')