Ligt het aan mij, maar ik denk te zien dat jaarlijks steeds meer asfalt wat meters van de kasseistroken afsnoept.quote:Op maandag 22 april 2024 15:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Wat is jullie mening mbt parcoursen van klassiekers.
Zoveel mogelijk laten zoals ze zijn, of regelmatig iets in de route wijzigen?
in bv Parijs Roubaix zijn de laatste 15./20 stroken jaar na jaar hetzelfde.
Er zullen daar ongetwijfeld nog tig andere stroken zijn die nu niet opgenomen zijn.
In LBL durft de ASO iets meer te varieren qua route.
Al is dat meestal alleen in de aanloop naar Bastenaken, of noodgewongen ivm wegwerkzaamheden.
Zou leuk zijn als men daar bv de Roche Aux Faucons schrapt en weer eens de Sart Tilman neemt (om maar een dwarststraat te noemen)
Door de positie op de kalender is die sowieso een beetje de vreemde eend in de bijt. Zou mooi zijn als Parijs-Roubaix of de Waalse klassiekers naar het najaar verhuizen zodat er wat meer aandacht voor is.quote:Op maandag 22 april 2024 15:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dan is de Ronde van Lombardije dus geen monument.
Ik zou regelmatig finales hertekenen. Of de finale dan begint vanaf 100km van de meet of pas veel later, hangte een beetje van de koers en je smaak af.quote:Op maandag 22 april 2024 15:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Wat is jullie mening mbt parcoursen van klassiekers.
Zoveel mogelijk laten zoals ze zijn, of regelmatig iets in de route wijzigen?
in bv Parijs Roubaix zijn de laatste 15./20 stroken jaar na jaar hetzelfde.
Er zullen daar ongetwijfeld nog tig andere stroken zijn die nu niet opgenomen zijn.
In LBL durft de ASO iets meer te varieren qua route.
Al is dat meestal alleen in de aanloop naar Bastenaken, of noodgewongen ivm wegwerkzaamheden.
Zou leuk zijn als men daar bv de Roche Aux Faucons schrapt en weer eens de Sart Tilman neemt (om maar een dwarststraat te noemen)
Inderdaad, wat dat betreft was de analyse van de inspanningsfysioloog van Mathieu best interessant. Pogi legt een bepaald vermogen neer waardoor hij wegrijdt van de rest, maar ook (en misschien wel belangrijker) de rest zo ver in het rood moet gaan dat zij moeten herstellen na zo'n klim terwijl Pogacar het gewoon prima door kan trekken.quote:Op zondag 21 april 2024 19:44 schreef TAmaru het volgende:
Toch knap weer van Mathieu, om in een wedstrijd die hem misschien niet optimaal ligt met ook niet al te beste benen en een minuut achterstand op 90 km van de streep ivm een valpartij toch nog derde te worden.
Pogacar zeer behoudend gekoerst denk ik tot aan zijn demarrage. Ik vond het erg indrukwekkend dat hij op de klim maar een klein gat sloeg maar daarna binnen 10 km een minuut pakte op het achtervolgende groepje. Dan heb je dus echt veel meer vermogen dan de rest. Volgens mij gewonnen met de op één na grootste marge ooit.
Eigenlijk zie je nu dat Pogacar en VdP op hun beste dagen maar een klein gat nodig hebben en dan dat gat ook kunnen vergroten, zelfs als er meer mannen achter zitten te rijden. Dus echt een klasse beter dan de rest.
Ook in lijn met hoe Remco de concurrentie sloopte vorig jaar. Die deed dat ook zonder spectaculaire aanval en door Pidcock zelfs op het vals plat na de Redoute te lossen.quote:Op maandag 22 april 2024 15:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inderdaad, wat dat betreft was de analyse van de inspanningsfysioloog van Mathieu best interessant. Pogi legt een bepaald vermogen neer waardoor hij wegrijdt van de rest, maar ook (en misschien wel belangrijker) de rest zo ver in het rood moet gaan dat zij moeten herstellen na zo'n klim terwijl Pogacar het gewoon prima door kan trekken.
Het verschil is zo absurd. Bij iemand die minimaal beter is zou je verwachten dat ze met vereende krachten het na die klim (enigszins) dicht kunnen rijden. Nu komen ze niet eens in de buurt.quote:Op maandag 22 april 2024 15:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inderdaad, wat dat betreft was de analyse van de inspanningsfysioloog van Mathieu best interessant. Pogi legt een bepaald vermogen neer waardoor hij wegrijdt van de rest, maar ook (en misschien wel belangrijker) de rest zo ver in het rood moet gaan dat zij moeten herstellen na zo'n klim terwijl Pogacar het gewoon prima door kan trekken.
Goeie vraag. Ik vind dat het in grote lijnen wel zelfde moet blijven.quote:Op maandag 22 april 2024 15:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Wat is jullie mening mbt parcoursen van klassiekers.
Zoveel mogelijk laten zoals ze zijn, of regelmatig iets in de route wijzigen?
in bv Parijs Roubaix zijn de laatste 15./20 stroken jaar na jaar hetzelfde.
Er zullen daar ongetwijfeld nog tig andere stroken zijn die nu niet opgenomen zijn.
In LBL durft de ASO iets meer te varieren qua route.
Al is dat meestal alleen in de aanloop naar Bastenaken, of noodgewongen ivm wegwerkzaamheden.
Zou leuk zijn als men daar bv de Roche Aux Faucons schrapt en weer eens de Sart Tilman neemt (om maar een dwarststraat te noemen)
Het gaat niet om die wedstrijden, maar het gaat om het feit dat hij zijn vorm probeert te pieken op het moment dat die 2 koersen zijn. Die vorm kun je niet weken lang nog doortrekken.quote:Op maandag 22 april 2024 12:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Vind ik echt onzin. Die twee wedstrijden hebben niet zoveel negatieve impact op zijn vermogen dat hij opeens met Pogacar mee zou kunnen op een heuvel met stukken van 15, 16%. Dat is met zijn gewicht gewoon onmogelijk tenzij Pogacar een slechte dag heeft. Ik denk dat hij ook als hij geen enkele wedstrijd in de benen heeft bergop Pogacar nooit zal kunnen volgen. Vergeet niet dat Pogacar nog niet eens maximaal dat heuveltje op ging, want daarna rijdt hij in een paar kilometer gewoon een minuut weg bij de concurrentie.
Hij kan alleen winnen als Evenepoel, Pogacar (en Roglic?) niet meedoen of pech kennen.
Ja en net als Van der Poel kan Pogacar zijn topvermogen langer volhouden en hij kan het na een diepe inspanning ook vrij snel weer opnieuw halen. Terwijl anderen een inspanning doen en dan meteen al wat hebben ingeleverd. Pogacar en VdP kunnen gewoon constant blijven gaan en lijken haast nooit moe te worden.quote:Op maandag 22 april 2024 15:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inderdaad, wat dat betreft was de analyse van de inspanningsfysioloog van Mathieu best interessant. Pogi legt een bepaald vermogen neer waardoor hij wegrijdt van de rest, maar ook (en misschien wel belangrijker) de rest zo ver in het rood moet gaan dat zij moeten herstellen na zo'n klim terwijl Pogacar het gewoon prima door kan trekken.
Al zou hij alles op LBL zetten, dan nog zal die af moeten vallen zonder veel power in te leveren om Pogacar te kunnen volgen.quote:Op maandag 22 april 2024 19:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het gaat niet om die wedstrijden, maar het gaat om het feit dat hij zijn vorm probeert te pieken op het moment dat die 2 koersen zijn. Die vorm kun je niet weken lang nog doortrekken.
De Ronde van Vlaanderen was bijvoorbeeld 3 weken geleden. Concreet betekent dat hij sinds bijna een maand (E3-prijs meetellend) weinig specifieke en gestructureerde trainingen meer heeft kunnen doen. Je zal immers een dag of 2 dagen voor de koers rustig aan doen en na een monument zul je ook een 1-2 dagen relatieve rust hebben. Dus een Ronde van Vlaanderen en Roubaix kost je in totaal al zo’n 8 trainingsdagen. Dat ga je uiteindelijk merken qua vorm.
En dat is ook de reden waarom Vd Poel op het metertje naar boven rijdt en vervolgens op het vals plat doortrekt en zo weer in de wedstrijd komt voor de ereplaatsen.quote:Op maandag 22 april 2024 15:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inderdaad, wat dat betreft was de analyse van de inspanningsfysioloog van Mathieu best interessant. Pogi legt een bepaald vermogen neer waardoor hij wegrijdt van de rest, maar ook (en misschien wel belangrijker) de rest zo ver in het rood moet gaan dat zij moeten herstellen na zo'n klim terwijl Pogacar het gewoon prima door kan trekken.
Alle klassementsrenners, en de mannen voor lange klassiekers zijn daarmee bezig. Vroeger was de trend om amper te eten (je was wel een beetje een mietje als je een gelletje nam in de laatste 20km). Daarna 60g per uur, toen 80-90 per uur in andere verhoudingen, en nu op zoek naar een nog betere mix voor 120-160g per uur.quote:Op maandag 22 april 2024 19:13 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja en net als Van der Poel kan Pogacar zijn topvermogen langer volhouden en hij kan het na een diepe inspanning ook vrij snel weer opnieuw halen. Terwijl anderen een inspanning doen en dan meteen al wat hebben ingeleverd. Pogacar en VdP kunnen gewoon constant blijven gaan en lijken haast nooit moe te worden.
Het schijnt dat ze nu dus nog meer koolhydraten per uur naar binnen werken, althans ik hoorde dat Pogacar daarmee bezig was voor dit seizoen. Dat zou een rol kunnen spelen. En natuurlijk de ketonen ten opzichte van renners die geen ketonen nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Celine: Huh hoezo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U MAD?
Mag het woord doping tegenwoordig nog gezegd worden? Dat hoeft zeker niet maar lastig met zo’n enorm verschil met de rest.quote:Op maandag 22 april 2024 19:13 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja en net als Van der Poel kan Pogacar zijn topvermogen langer volhouden en hij kan het na een diepe inspanning ook vrij snel weer opnieuw halen. Terwijl anderen een inspanning doen en dan meteen al wat hebben ingeleverd. Pogacar en VdP kunnen gewoon constant blijven gaan en lijken haast nooit moe te worden.
Het schijnt dat ze nu dus nog meer koolhydraten per uur naar binnen werken, althans ik hoorde dat Pogacar daarmee bezig was voor dit seizoen. Dat zou een rol kunnen spelen. En natuurlijk de ketonen ten opzichte van renners die geen ketonen nemen.
Precies. Je merkt dat het karakter van de koers daardoor verandert. Ze gaan gewoon op 100 km van tevoren eens aan, op 80 km nog eens, op 60 km nog eens, etc. net zolang totdat ze dat gaatje hebben. Dan trekken ze vol door en kan de rest ze niet meer inhalen, zelfs als ze met meer zijn.quote:Op maandag 22 april 2024 22:38 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Alle klassementsrenners, en de mannen voor lange klassiekers zijn daarmee bezig. Vroeger was de trend om amper te eten (je was wel een beetje een mietje als je een gelletje nam in de laatste 20km). Daarna 60g per uur, toen 80-90 per uur in andere verhoudingen, en nu op zoek naar een nog betere mix voor 120-160g per uur.
Op hoge intensiteit heb je indien volledig afgetopt ongeveer 1:30u aan koolhydraten beschikbaar in je lichaam (1200-1800kcal ofzo?). Elke gram levert 4kcal, dus 60g was ook maar 240kcal.
Als je dan in een Roubaix of bergrit per uur nog 750g/u extra nodig hebt ben je zo door die 1200-1800g heen.
Dat ze nu zoveel meer kcal per uur opnemen maakt het ook mogelijk om de wedstrijd al 3 uur of meer van te voren hard te maken. Zeker in combinatie met beter herstel in rittenkoersen door ketonen.
Klassementsrenners die niet bezig zijn met het optimaliseren van hun koolhydraatopname gaan het de komende jaren altijd afleggen tegen zij die dat wel doen.
Jij mag zeggen wat je wil natuurlijk, maar momenteel zie ik daar gewoon geen enkele aanwijzing voor.quote:Op maandag 22 april 2024 23:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mag het woord doping tegenwoordig nog gezegd worden? Dat hoeft zeker niet maar lastig met zo’n enorm verschil met de rest.
Niet om te zeggen dat het wel zo is ofzo he, dat kan zonder bewijs natuurlijk niet, maar dit klinkt wel een beetje als een wielercommentator die weigert om het er verder over te hebben: 'we doen verslag van de meest bizarre vormen van dominantie, maar dat is gewoon omdat ze echt héél goed zijn.'quote:Op dinsdag 23 april 2024 07:18 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Jij mag zeggen wat je wil natuurlijk, maar momenteel zie ik daar gewoon geen enkele aanwijzing voor.
Ze moeten de naam van de ploeg eerst veranderen naar Saunier Duval of zo?quote:Op dinsdag 23 april 2024 07:18 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Jij mag zeggen wat je wil natuurlijk, maar momenteel zie ik daar gewoon geen enkele aanwijzing voor.
Dat is zeker waar, en niet uit te sluiten. Maar als de koers al op 100k open kan breken is de kans dat de sterkste wint ook groter.quote:Op dinsdag 23 april 2024 07:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet om te zeggen dat het wel zo is ofzo he, dat kan zonder bewijs natuurlijk niet, maar dit klinkt wel een beetje als een wielercommentator die weigert om het er verder over te hebben: 'we doen verslag van de meest bizarre vormen van dominantie, maar dat is gewoon omdat ze echt héél goed zijn.'
Iedere keer exact dezelfde discussie gevoerd door exact dezelfde mensen met exact dezelfde teksten hier in WLR is ongelooflijk vermoeiend, maar deze argumentatie is wel echt tranentrekkend.quote:Op dinsdag 23 april 2024 07:32 schreef TAmaru het volgende:
Ik zie gewoon geen enkele aanwijzing voor dopinggebruik momenteel. Geen geruchten over bepaalde middelen, vrijwel geen renners die gepakt worden, etc. In de epo-tijd was dat wel anders. Toen wist men wel dat er epo was en dat het ondetecteerbaar was. En het zou me op basis van het karakter van de renners ook wel echt verbazen. Toen waren wielrenners wel echt een stuk minder open dan nu.
Ik vind het gewoon tranentrekkend dat mensen hier ongeveer 15 jaar na het einde van de epo-tijd nog steeds bij elke dominante prestatie "doping" moeten roepen zonder dat daar enige aanwijzing voor is. Jullie staan echt op repeat.quote:Op dinsdag 23 april 2024 07:35 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Iedere keer exact dezelfde discussie gevoerd door exact dezelfde mensen met exact dezelfde teksten hier in WLR is ongelooflijk vermoeiend, maar deze argumentatie is wel echt tranentrekkend.
Dat zal best. Overigens doe ik er zelden aan mee, dus ik voel me niet aangesproken. Dat gezegd hebbende, alle snelheidsrecords worden iedere dag weer aan diggelen gereden, de dag komt zelfs dat Pantani op Alpe d'Huez er aan moet gaan geloven, maar er is geen enkele aanwijzing tot doping want renners posten zo leuk op social media.quote:Op dinsdag 23 april 2024 07:48 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon tranentrekkend dat mensen hier ongeveer 15 jaar na het einde van de epo-tijd nog steeds bij elke dominante prestatie "doping" moeten roepen zonder dat daar enige aanwijzing voor is. Jullie staan echt op repeat.
Dit vind ik toch moeilijk voor te stellen, koolhydraatinname is toch extreem basaal? Oké, als je de vetreserves van Ullrich hebt dan lukt het wellicht op vetverbranding, je moet per slot van rekening ook nog wat afvallen in zo'n grote ronde, maar mensen als Hamilton en Rasmussen waren ook in het epo-tijdperk al extreem met gewicht bezig. Dan loop je gewoon tegen hongerkloppen aan als je duizenden calorieën in de min gaat.quote:Op maandag 22 april 2024 22:38 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Alle klassementsrenners, en de mannen voor lange klassiekers zijn daarmee bezig. Vroeger was de trend om amper te eten (je was wel een beetje een mietje als je een gelletje nam in de laatste 20km). Daarna 60g per uur, toen 80-90 per uur in andere verhoudingen, en nu op zoek naar een nog betere mix voor 120-160g per uur.
Op hoge intensiteit heb je indien volledig afgetopt ongeveer 1:30u aan koolhydraten beschikbaar in je lichaam (1200-1800kcal ofzo?). Elke gram levert 4kcal, dus 60g was ook maar 240kcal.
Als je dan in een Roubaix of bergrit per uur nog 750g/u extra nodig hebt ben je zo door die 1200-1800g heen.
Dat ze nu zoveel meer kcal per uur opnemen maakt het ook mogelijk om de wedstrijd al 3 uur of meer van te voren hard te maken. Zeker in combinatie met beter herstel in rittenkoersen door ketonen.
Klassementsrenners die niet bezig zijn met het optimaliseren van hun koolhydraatopname gaan het de komende jaren altijd afleggen tegen zij die dat wel doen.
Nee dat valt mee, aan vetreserves heeft bijna geen gezond mens te weinig. 1kg vet is al 9000 kcal, dus zelfs met 4% lichaamsvet zit je aan ten minste 3-4 koninginnenritten aan energie in je reserves.quote:Op dinsdag 23 april 2024 08:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit vind ik toch moeilijk voor te stellen, koolhydraatinname is toch extreem basaal? Oké, als je de vetreserves van Ullrich hebt dan lukt het wellicht op vetverbranding, je moet per slot van rekening ook nog wat afvallen in zo'n grote ronde, maar mensen als Hamilton en Rasmussen waren ook in het epo-tijdperk al extreem met gewicht bezig. Dan loop je gewoon tegen hongerkloppen aan als je duizenden calorieën in de min gaat.
Geloof wel dat het vroeg wat meer op gevoel ging dan nu.
Wiequote:Op maandag 22 april 2024 23:11 schreef Marcoss het volgende:
Een bepaalde user heeft een lichte obsessie met Ruben, geloof ik
Aanvankelijk werden er toen ook geen of amper renners gepakt. De meesten zijn achteraf gepakt, waarna er gestreept is in uitslagen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 07:32 schreef TAmaru het volgende:
Ik zie gewoon geen enkele aanwijzing voor dopinggebruik momenteel. Geen geruchten over bepaalde middelen, vrijwel geen renners die gepakt worden, etc. In de epo-tijd was dat wel anders. Toen wist men wel dat er epo was en dat het ondetecteerbaar was. En het zou me op basis van het karakter van de renners ook wel echt verbazen. Toen waren wielrenners wel echt een stuk minder open dan nu.
Topsport en doping zal altijd blijven bestaan, hoe goed controles ook worden. Sporters gaan nu eenmaal altijd het risico blijven nemen en de grenzen blijven opzoekenquote:Op dinsdag 23 april 2024 08:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Sorry dat ik erover begon dan.
Ik denk en hoop het niet, en stiekem kan het me eigenlijk ook geen reet schelen. Als ze maar allemaal hetzelfde gebruiken.
quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:26 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dezelfde user die ook een ongezonde obsessie met vrouwen heeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |