quote:Wilders wil aangifte doen tegen Timmermans: ‘Levensgevaarlijke linkse ophitserij’
PVV-leider Geert Wilders zegt aangifte te gaan doen tegen Frans Timmermans van GroenLinks-PvdA. Hij doet dat naar aanleiding van de speech die Timmermans gaf op het congres van de linkse combinatie.
Daarin keerde de voorman van GroenLinks-PvdA zich tegen de radicaal-rechtse PVV. Hij zei ,,wij zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt”. In de tekst die vooraf was gedeeld met journalisten staat ,,niet nalaten”.
Wilders ziet daar een bedreiging in. ,,Niets nalaten? Niets? Dus ook geen geweld? Ik ga aangifte doen”, schrijft hij op X. In een andere tweet spreekt hij van ,,levensgevaarlijke linkse ophitserij” en roept mensen op om ook aangifte te doen tegen Timmermans.
Wilders praat met VVD, NSC en BBB over de vorming van een kabinet. Hij reageert voornamelijk via X op gebeurtenissen. Dat heeft eerder in de formatie al tot problemen geleid en tot oproepen tot terughoudendheid.
Timmermans haalde in zijn toespraak op het congres in Apeldoorn ook uit naar de ,,permanente ‘twitter-incontinentie’” van de PVV-leider.
https://www.ad.nl/politie(...)ophitserij~ab4e2d56/
Open riool. Als je denkt dat wij hier op Fok lopen te zeiken. Da’s klein bier vergeleken met dat platform.quote:Op zondag 21 april 2024 19:29 schreef Harvest89 het volgende:
Hoe representatief is X eigenlijk voor de samenleving?
Als je sommige comments leest zou je toch de dijken willen gaan slopen?
Willen jullie meer of minder Randstedelingen?quote:Op zondag 21 april 2024 19:29 schreef Harvest89 het volgende:
zou je toch de dijken willen gaan slopen?
Good point, ik zet daarna ook het hele boerenland in de fik.quote:Op zondag 21 april 2024 19:36 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Willen jullie meer of minder Randstedelingen?
Open riool vind ik nog vrij mild.quote:Op zondag 21 april 2024 19:33 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Open riool. Als je denkt dat wij hier op Fok lopen te zeiken. Da’s klein bier vergeleken met dat platform.
Het werkt goed voor het laatste nieuws van mijn favoriete bands.quote:Op zondag 21 april 2024 19:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Open riool vind ik nog vrij mild.
Als je niet in een leuke bubbel zat voor Elon de boel kocht heb je daar niet veel te zoeken.
Dan zit je in een bubbel dusquote:Op zondag 21 april 2024 19:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het werkt goed voor het laatste nieuws van mijn favoriete bands.
Dat was ook niet de bedoeling van Melkert en Rosenmuller, maar toch eindigde Pim Fortuyn met een kogel in zijn hoofd.quote:Op zondag 21 april 2024 19:36 schreef TornadoDK het volgende:
Nou heb ik niks met holle bolle frans maar ik geloof niet dat het zijn bedoeling is om op te roepen tot geweld.
Wat voor sommige LPF-schapen dan weer reden was om kogelbrieven te sturen, tot VARA-presentatoren aan toe.quote:Op zondag 21 april 2024 20:09 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat was ook niet de bedoeling van Melkert en Reosenmuller, maar toch eindigde Pim Fortuyn met een kogel in zijn hoofd.
Dus?quote:Op zondag 21 april 2024 20:09 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat was ook niet de bedoeling van Melkert en Reosenmuller, maar toch eindigde Pim Fortuyn met een kogel in zijn hoofd.
Jaquote:Op zondag 21 april 2024 20:13 schreef deedeetee het volgende:
https://www.limburger.nl/(...)_list_1&utm_term=0-1
https://twitter.com/paul_wilders/status/1782046719414284689
Dit al langs gekomen ?
In bedekte termen en met omfloerst taalgebruik hinten op bepaalde dingen kan door anderen in de praktijk gebracht worden.quote:
M.a.w. niemand mag kritiek uiten over een politiek leider?quote:Op zondag 21 april 2024 20:09 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat was ook niet de bedoeling van Melkert en Rosenmuller, maar toch eindigde Pim Fortuyn met een kogel in zijn hoofd.
Welke haatzaaierij heb je het dan over?quote:Op zondag 21 april 2024 20:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
In bedekte termen en met omfloerst taalgebruik hinten op bepaalde dingen kan door anderen in de praktijk gebracht worden.
Rosenmuller en vooral Melkert hebben naderhand veel last gekregen van hun listig verpakte haatzaaierij.
Had Volkert van der graaf toch echt zelf gedaan. Niemand behalve hij is voor die moord veroordeeld.quote:Op zondag 21 april 2024 20:09 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat was ook niet de bedoeling van Melkert en Rosenmuller, maar toch eindigde Pim Fortuyn met een kogel in zijn hoofd.
Inderdaad, een zieke gek kan overal wel een aanmoediging in zien om iemand iets aan te doen.quote:Op zondag 21 april 2024 20:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Had Volkert van der graaf toch echt zelf gedaan. Niemand behalve hij is voor die moord veroordeeld.
Het zijn koppige mensen die politiek bedrijven, die denken er niet aan om vergissingen toe te geven en water bij de wijn te doen.quote:Op zondag 21 april 2024 20:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, een zieke gek kan overal wel een aanmoediging in zien om iemand iets aan te doen.
Al helpt deze verharding van het politieke debat en de polarisatie ook niet natuurlijk.
Vragen naar de bekende weg.quote:Op zondag 21 april 2024 20:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Welke haatzaaierij heb je het dan over?
De dood van Fortuyn is vooral misbruikt om veel ongefundeerde haat richting linkse politici te sturen. Zoals inderdaad Melkert en Rosenmuller.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |