abonnement Unibet Coolblue
pi_213283877
Utrechter (50) die eigen dochter misbruikt zou hebben is vrijgesproken

Een 50-jarige Utrechter die zijn dochter jarenlang zou hebben misbruikt, is gisteren door de rechter vrijgesproken. Er was onvoldoende bewijsmateriaal en ook de verklaring van het meisje was niet voldoende voor veroordeling. Eerder eiste het OM zes jaar celstraf en een schadevergoeding van 40.000 euro.

Het misbruik zou volgens de dochter zijn begonnen toen ze 14 jaar oud was. Volgens de dochter duurde dat zeker vijf jaar en eindigde het toen ze op 19-jarige leeftijd van haar vader zwanger werd.
De rechtbank laat weten dat dergelijke zedenzaken lastig te bewijzen zijn. "Als de verdachte ontkent dan wordt het het woord van de één tegen het woord van de ander." In dit geval vindt de rechter de verklaring van de dochter niet belastend genoeg. Ook ontbreekt objectief bewijsmateriaal.

De vader verklaarde eerder dat hij tien of vijftien keer gemeenschap had met zijn dochter. Hij beweerde daarbij dat zij hem daartoe dwong. De dochter zou meerdere malen aan de bel hebben getrokken bij haar school en andere instanties, maar daar werd volgens haar advocate niet genoeg mee gedaan.

In 2017 appte het meisje met een medewerker van Jongerenwerk Utrecht (JOU). Op dat moment zat ze psychisch in de knoop en sneed en bekraste ze zichzelf. Daarvan stuurde ze foto's naar de JOU-medewerker. De betreffende medewerker verklaarde dit in de rechtszaal, maar haar getuigenis staat volgens de rechter te ver af van het vermeende misbruik van de vader en kan daarom niet als bewijs gezien worden.
Verklaringen van andere zorgmedewerkers van Veilig Thuis, die destijds in gesprek waren met het meisje, zijn ook niet voldoende omdat de medewerkers alleen het slachtoffer zelf als bron hebben.

Wel stelt de rechter vast dat de 50-jarige Utrechter seks heeft gehad met zijn dochter, maar er is niet genoeg bewijs om vast te stellen dat zijn dochter de seksuele handelingen gedwongen onderging. De verhouding vader-dochter en het leeftijdsverschil tussen de twee zijn volgens de rechter daarom ook niet genoeg bewijs.

De verdachte zat in voorlopige hechtenis, maar werd op 4 april vrijgelaten.

https://www.rtvutrecht.nl(...)ben-is-vrijgesproken


https://www.rtvutrecht.nl(...)ar-19e-zwanger-bleek

https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBMNE:2024:2318

Wat een droevige zaak weer. Hopelijk gaat het OM in hoger beroep.

[ Bericht 3% gewijzigd door potjecreme op 21-04-2024 18:43:57 ]
pi_213283925
Phoeh ga er maar aan staan als rechter

Je bent direct in staat om klakkeloos te geloven wat die vrouw zegt, maar is het echt zo?

Edit : doet me denken aan dit verhaal
Een vriend van mij en zijn ex hadden een vechtscheiding waarin ze het alleen recht kreeg op de kinderen omdat ze claimde dat hij niet voor de kinderen kon zorgen en ze in gevaar waren , kinderen geïndoctrineerd en zeiden precies wat mama ze had ingefluisterd tegen de mensen van jeugdzorg

Rechtzaak en hij verloor, uiteindelijk was zijn redding een stiekem opgenomen gesprek tussen die ex en haar vriendin die ze vertrouwde waarin ze toe gaf de boel te hebben geflest en alles bij elkaar had gelogen, alleen met die opname kwam het weer goed voor hem en mocht hij zijn kinderen weer zien
pi_213283935
not sure if nice

misleidende TT wel
pi_213283943
Nice?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_213283949
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 16:43 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Phoeh ga er maar aan staan als rechter

Je bent direct in staat om klakkeloos te geloven wat die vrouw zegt, maar is het echt zo?
Kennelijk is voor deze rechter het bewijs te mager. Aan geloofwaardigheid hebben we niks.
pi_213284015
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 16:44 schreef Evangelion het volgende:
not sure if nice

misleidende TT wel
TR gezet
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 21 april 2024 @ 16:51:34 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213284020
Heet de man Lot?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 21 april 2024 @ 16:52:42 #8
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_213284035
Verbaasd me dat in het zogenaamd ontwikkelde Nederland seks met je vader/dochter niet strafbaar is!

Of nou.. Verbaasd me aan de ene kant toch niet echt.
En Allah weet het het beste
pi_213284127
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 16:52 schreef GewoonUitNL het volgende:
Verbaasd me dat in het zogenaamde ontwikkelde Nederland seks met je vader/dochter niet strafbaar is!

Of nou.. Verbaasd me aan de ene kant toch niet echt.
Dit zou normaal gesproken gewoon strafbaar zijn.

Dat neemt niet weg dat sommige zaken ingewikkeld kunnen zijn als bewijs heel dun is.

Het beschuldigen van iemand op zich kan reden zijn tot onderzoek maar is geen bewijs op zich.

Verder niet verdiept in deze zaak maar je kan niet aan de hand van 1 afwijkend vonnis stellen dat iets niet strafbaar is.
pi_213284156
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 16:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Is gewoon strafbaar.

Dat neemt niet weg dat sommige zaken ingewikkeld kunnen zijn als bewijs heel dun is.

Het beschuldigen van iemand op zich kan reden zijn tot onderzoek maar is geen bewijs op zich.

Verder niet verdiept in deze zaak maar je kan niet aan de hand van 1 afwijkend vonnis stellen dat iets niet strafbaar is.
Gevoelsmatig is het een rare uitspraak.
pi_213284157
Een dochter die de vader tot seks dwingt, kan me er weinig bij voorstellen
pi_213284173
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 17:00 schreef Cupfighter het volgende:
Een dochter die de vader tot seks dwingt, kan me er weinig bij voorstellen
quote:
Hij ontkent stellig dat hij zijn dochter heeft misbruikt toen zij minderjarig was. Zij zou zich voortdurend aan hem hebben opgedrongen, maar pas in de zomer van 2020 zou er voor het eerst iets tussen hen zijn gebeurd.
Hij lag in bed te slapen en werd wakker, omdat er iemand met hem aan het vrijen was. Hij beweerde dat hij hevig schrok toen hij zag dat het niet zijn vrouw, maar zijn dochter was. Hij zou tegen haar hebben gezegd dat het fout en niet normaal was, maar zij zou hebben gelachen. Volgens de verdachte had hij door angst, druk en manipulatie aan zijn dochter toegegeven.
Zij zou hebben gedreigd het hele gezin te vergiftigen en zichzelf wat aan te doen. Hij zou hebben gezien dat zij rattengif in het eten wilde doen en dat zij een groot mes tegen de buik van zijn vrouw aanhield en tegen de hals van zijn andere dochter. Die hadden daar zelf overigens niets van gemerkt, bleek tijdens het onderzoek van de politie.
  zondag 21 april 2024 @ 17:03:49 #13
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_213284191
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 16:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Is gewoon strafbaar.

Dat neemt niet weg dat sommige zaken ingewikkeld kunnen zijn als bewijs heel dun is.

Het beschuldigen van iemand op zich kan reden zijn tot onderzoek maar is geen bewijs op zich.

Verder niet verdiept in deze zaak maar je kan niet aan de hand van 1 afwijkend vonnis stellen dat iets niet strafbaar is.
quote:
Artikel 249 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht maakt geen verschil tussen ontucht met minderjarige eigen kinderen, stiefkinderen, pleegkinderen en andere minderjarigen.[1] Bij al dan niet incestueuze seksuele handelingen met kinderen, spreekt men vaak van seksueel misbruik, omdat men ervan uitgaat dat de volwassene dan misbruik maakt van zijn/haar mentaal, fysiek en/of positioneel overwicht op het kind. Seksueel geweld en seksueel misbruik zijn strafbaar, incest sec is dat in Nederland niet.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Incest

Weet alleen niet wat ze bedoelden met "incest sec"
En Allah weet het het beste
  zondag 21 april 2024 @ 17:07:35 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213284208
Wat een tering debiele TT heb je gemaakt @potjecreme
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213284218
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 17:03 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Incest

Weet alleen niet wat ze bedoelden met "incest sec"
Incest op zichzelf is niet verboden.

Maar in dit geval heb je het over een meerderjarige en minderjarige en dan geldt er weer andere wetgeving.
Is er dwang? Is er geen dwang? Van wie gaat het uit?

Iemand van 18 met 16, daar zal (als het vrijwillig is) geen rechter moeilijk over doen, iemand van 27 en iemand van 15 is alweer een heel ander verhaal. Maar ook dan is het niet zwart-wit, ik ken een stel met dat leeftijdsverschil, die op die leeftijd wat kregen en dat al 23 jaar samen is.
  zondag 21 april 2024 @ 17:08:18 #16
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213284219
Titel is echt te, maar jezus ja ik las het. Wat een achterlijke gang van zaken.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  zondag 21 april 2024 @ 17:08:32 #17
319979 Fok-it
All is well
pi_213284220
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 17:03 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Incest

Weet alleen niet wat ze bedoelden met "incest sec"
Sec is gewoon een ander woord voor opzichzelfstaand

Dus incest in combinatie met dwang is strafbaar. Consensuele incest niet
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213284225
quote:
84s.gif Op zondag 21 april 2024 17:07 schreef Starhopper het volgende:
Wat een tering debiele TT heb je gemaakt @:potjecreme
Is verweer van vader. Heb je verder nog een mening over de zaak of ben je alleen bezig met pseudo modden.
pi_213284238
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 17:02 schreef potjecreme het volgende:

[..]
[..]

Mjah, die laatste zin zegt genoeg wmb.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213284249
quote:
Wel stelt de rechter vast dat de 50-jarige Utrechter seks heeft gehad met zijn dochter, maar er is niet genoeg bewijs om vast te stellen dat zijn dochter de seksuele handelingen gedwongen onderging. De verhouding vader-dochter en het leeftijdsverschil tussen de twee zijn volgens de rechter daarom ook niet genoeg bewijs.

Wat is dit nou weer voor een compleet bezopen veronderstelling? :')

Seks van een minderjarige dochter met een 50-jarige vader, in welke wereld kan daar sprake zijn van gelijkwaardigheid of vrijwillige toestemming?
  zondag 21 april 2024 @ 17:13:53 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213284258
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 17:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Is verweer van vader. Heb je verder nog een mening over de zaak of ben je alleen bezig met pseudo modden.
Ik geef mijn mening over de TT.

En inderdaad. Dat is het verweer van de vader. Nu je het in de TT zet breng je het als feit. Dat is nogal debiel.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213284270
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 17:13 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer voor een compleet bezopen veronderstelling? :')

Seks van een minderjarige dochter met een 50-jarige vader, in welke wereld kan daar sprake zijn van gelijkwaardigheid of vrijwillige toestemming?
Door haar zwangerschap op meerderjarige leeftijd valt er voor vader niet te ontkennen dat hij seks met haar heeft gehad. Hij ontkent dat hij seks met haar had toen ze minderjarig was.

Hoe de rechter het verwoord is kwalijker dan mijn TT.
pi_213284291
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 17:13 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer voor een compleet bezopen veronderstelling? :')

Seks van een minderjarige dochter met een 50-jarige vader, in welke wereld kan daar sprake zijn van gelijkwaardigheid of vrijwillige toestemming?
Dit stuk wilde ik net quoten ja. Wie heeft er (als minderjarige) in godsnaam vrijwillige seks met haar eigen vader?

De zwangerschap is geëindigd in een abortus? Miskraam? Wat een verhaal zeg.
pi_213284296
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 17:02 schreef potjecreme het volgende:

[..]
[..]

:X Dat "excuus" zie je wel vaker met pedo's/incestouders.
Dat het kind zichzelf opdringt.

Enorm ziek en zwaar triest voor het kind.
Twiddel
pi_213284298
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 17:18 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Dit stuk wilde ik net quoten ja. Wie heeft er, als minderjarige, in godsnaam vrijwillige seks met haar eigen vader?

De zwangerschap is geëindigd in een abortus? Miskraam? Wat een verhaal zeg.
Abortus en men heeft dna afgenomen van de vrucht.
pi_213284376
:r.
  zondag 21 april 2024 @ 17:27:04 #27
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_213284396
elk huisje heeft zijn kruisje
  zondag 21 april 2024 @ 17:32:33 #29
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213284442
Daddy issues level 9001?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 21 april 2024 @ 17:35:04 #30
319979 Fok-it
All is well
pi_213284485
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 17:18 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Dit stuk wilde ik net quoten ja. Wie heeft er (als minderjarige) in godsnaam vrijwillige seks met haar eigen vader?

De zwangerschap is geëindigd in een abortus? Miskraam? Wat een verhaal zeg.
Ik zal geen oordeel vellen over het nieuwsbericht zelf. Maar je hebt genoeg psychopaten ook onder jongeren die bizar gedrag vertonen. Dus dat kan op seksueel gebied ook.

Nogmaals. niet om de kant van de vader te kiezen. Aangezien je dat 20 keer moet benadrukken hier
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213284496
Absurd topic, een volwassen vent laat zich nooit door een minderjarige dwingen tot seks, te idioot voor woorden.
pi_213284525
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 17:13 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer voor een compleet bezopen veronderstelling? :')

Seks van een minderjarige dochter met een 50-jarige vader, in welke wereld kan daar sprake zijn van gelijkwaardigheid of vrijwillige toestemming?
Lijkt mij ook ja.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 21 april 2024 @ 17:40:40 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213284535
Nou dit was gewoon verkrachting maar helaas is er onvoldoende bewijs tegen die zieke kneus.

Geen stad in Frankrijk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213284544
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 17:36 schreef Firuze60 het volgende:
Absurd topic, een volwassen vent laat zich nooit door een minderjarige dwingen tot seks, te idioot voor woorden.
Ik heb wel eens gehoord dat er documentaires bestaan die tonen hoe jonge vrouwen oudere mannen verleiden tot het begaan van de zonde, maar in dit geval klinkt het toch vooral als een heel slap verweer.
  zondag 21 april 2024 @ 17:47:54 #35
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_213284595
quote:
84s.gif Op zondag 21 april 2024 17:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik geef mijn mening over de TT.

En inderdaad. Dat is het verweer van de vader. Nu je het in de TT zet breng je het als feit. Dat is nogal debiel. abject en infaam
pi_213284638
quote:
9s.gif Op zondag 21 april 2024 17:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik heb wel eens gehoord dat er documentaires bestaan die tonen hoe jonge vrouwen oudere mannen verleiden tot het begaan van de zonde, maar in dit geval klinkt het toch vooral als een heel slap verweer.
Wie kent niet het geval van dronken minderjarige meisjes die zich seksueel opdringen aan een volwassen idool. Zelfs dan is de volwassene verantwoordelijk, laat staan gotsamme een vader :r
pi_213284695
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 17:35 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik zal geen oordeel vellen over het nieuwsbericht zelf. Maar je hebt genoeg psychopaten ook onder jongeren die bizar gedrag vertonen. Dus dat kan op seksueel gebied ook.

Nogmaals. niet om de kant van de vader te kiezen. Aangezien je dat 20 keer moet benadrukken hier
Maar je laat je als vader toch niet tot seks “dwingen” door je eigen tienerdochter?!
pi_213284700
Bijzonder verhaal.
pi_213284702
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2024 17:57 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Maar je laat je als vader toch niet tot seks “dwingen” door je eigen tienerdochter?!
Precies, compleet absurd! "Pap, ik wil NU geneukt worden!" Pap: "ok, meisje"
pi_213284726
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2024 17:57 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Maar je laat je als vader toch niet tot seks “dwingen” door je eigen tienerdochter?!
Normaal gezien niet mee. Maar aangezien er gekkere dingen gebeuren op deze wereld, kun je het ook niet uit sluiten.
pi_213284752
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 17:59 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Normaal gezien niet mee. Maar aangezien er gekkere dingen gebeuren op deze wereld, kun je het ook niet uit sluiten.
Er gebeuren heel veel gekke dingen, maar je hebt ook nog zoiets als moraal.
pi_213284793
Dus een hoop verklaring van instantie die juist voor dit is
Is niks zeggende voor de rechter?
Zal bijna onderzoek laten doen na de rechter zijn achtergrond.

Achterlijke uitspraak.
Maar goed nu met deze rechtspraak heeft er gelijk voor gezorgd dat elke kind die nu via deze instanties hulp zoek.
Niks meer waard is en nutteloze.
Aangezien de rechter het zo van tafel afveegt
  zondag 21 april 2024 @ 18:13:33 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213284923
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 18:04 schreef suijkerbuijk het volgende:
Dus een hoop verklaring van instantie die juist voor dit is
Is niks zeggende voor de rechter?
Zal bijna onderzoek laten doen na de rechter zijn achtergrond.

Achterlijke uitspraak.
Maar goed nu met deze rechtspraak heeft er gelijk voor gezorgd dat elke kind die nu via deze instanties hulp zoek.
Niks meer waard is en nutteloze.
Aangezien de rechter het zo van tafel afveegt
Zal wel een D66 rechter zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213284945
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 17:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Precies, compleet absurd! "Pap, ik wil NU geneukt worden!" Pap: "ok, meisje"
Ik wilde dit bericht liken maar dat voelde een beetje raar ;( . Maar echt dat dus. Komop zeg :') .
pi_213285224
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 18:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Er gebeuren heel veel gekke dingen, maar je hebt ook nog zoiets als moraal.
Het lijkt me overduidelijk dat die kapot is. Of t nou wel of niet gewenst was.
pi_213285273
Op zichzelf een hele bijzondere uitspraak, waardoor het ook wel een heel bijzonder dossier moet zijn. Of de rechter is niet helemaal lekker, maar die kans is toch wel nihil.
pi_213285292
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 18:31 schreef VEM2012 het volgende:
Op zichzelf een hele bijzondere uitspraak, waardoor het ook wel een heel bijzonder dossier moet zijn. Of de rechter is niet helemaal lekker, maar die kans is toch wel nihil.
Of het OM heeft gefaald.
pi_213285337
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 18:32 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Of het OM heeft gefaald.
Dan zou ik een andere uitspraak verwacht hebben. Dan zou veel meer de nadruk liggen op het ontbreken van bewijs.

Als rechter snap je ook wel dat hier ophef over gaat ontstaan.
pi_213285444
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 18:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan zou ik een andere uitspraak verwacht hebben. Dan zou veel meer de nadruk liggen op het ontbreken van bewijs.

Als rechter snap je ook wel dat hier ophef over gaat ontstaan.
Daar ligt de nadruk ook op toch?
pi_213285468
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 18:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan zou ik een andere uitspraak verwacht hebben. Dan zou veel meer de nadruk liggen op het ontbreken van bewijs.

Als rechter snap je ook wel dat hier ophef over gaat ontstaan.
De uitspraak
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBMNE:2024:2318
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')