Ik moet eerlijk bekennen in den jaren van enkel de televote was ik ook zo'n zeikerd met het kortzichtige argument "het is een songfestival dan moet je goed kunnen zingen!" echter ben ik wijzer geworden en heb me gerealiseerd dat het inderdaad een songfestival is en dus om het liedje gaat en dat liedjes in all soorten worden gemaakt (of het nou je smaak is of niet!) en uitgevoerd kunnen worden door topvocalisten maar ook mensen die superleuk zijn en nog maar net toon kunnen houden. Daarnaast is het allang niet enkel meer een liedjesfestijn maar tevens een mega televisie entertainment showprogramma waarbij de act net zo belangrijk is als het liedje.quote:Op dinsdag 23 april 2024 13:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Zuur gedoe haha.
Het is geen wereldzanger en zal het ook niet worden. Net als Käärijä. Net als Kroatië. Je hoeft geen topzanger te zijn om een goed artiest te zijn. Voorbeelden te over. Maar laat ze alledrie maar lekker schuiven, ze brengen allen plezier.
quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:07 schreef d_elise het volgende:
Vanavond zit Gover bij Sophie en Jeroen mét nieuws over de act!
Het hangt helemaal van de act af, en van het liedje. Als Nemo niet zuiver kan zingen klinkt het gelijk voor geen meter. Maar bij Europapa maakt dat toch geen reet uit. Het blijft appels met peren vergelijken, maar de jury gaat toch wel iets te snel voor degene die een toonladder in kopstem kan zingen. Dat is knap, maar dat is toch niet wat muziek goed maakt.quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:11 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen in den jaren van enkel de televote was ik ook zo'n zeikerd met het kortzichtige argument "het is een songfestival dan moet je goed kunnen zingen!" echter ben ik wijzer geworden en heb me gerealiseerd dat het inderdaad een songfestival is en dus om het liedje gaat en dat liedjes in all soorten worden gemaakt (of het nou je smaak is of niet!) en uitgevoerd kunnen worden door topvocalisten maar ook mensen die superleuk zijn en nog maar net toon kunnen houden. Daarnaast is het allang niet enkel meer een liedjesfestijn maar tevens een mega televisie entertainment showprogramma waarbij de act net zo belangrijk is als het liedje.
I got educated, helaas blijven vaak mensen vast in hun oude stramien zitten en staat men niet zo open voor verandering. Dat mag uiteraard maar daar heeft in dit geval het Eurovisie Songfestival schijt aan...![]()
Mijn monoloog terzijde; we hebben dit jaar een pakkend liedje met een hook (dus goed liedje) en hopelijk dus ook een te gekke act uitgevoerd door een echte entertainer. Daarom denk ik dat we kans kunnen maken op winst.
Netta zong toch prima live?quote:Op dinsdag 23 april 2024 15:11 schreef Greys het volgende:
Ik denk dan altijd aan bv Netta die ik tijdens het ESF ook niet héél goed live vond zingen. Maar het lied was pakkend en de act was tof en qua geheel was het dus genoeg.
Käärijä is geen topzanger en daar stond ook best een en ander aan ondersteuning op tape volgens mij maar die werd mooi tweede. Omdat het als geheel gewoon allemachtig prachtig was. De zang maakte niet heel veel uit. Het lied was gaaf, de act was gaaf, de persoon was gaaf met gunfactor.
Oh er zaten zeker goede dingen in maar ik vond het zelf niet heel top.quote:Op dinsdag 23 april 2024 15:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Netta zong toch prima live?
Vanaf 02:32 die noot, dat kan zeker niet iedereen.
En hopelijk ook door hebben dat liedjes met een goede hook ook gewoon goed geschreven zijnquote:Op dinsdag 23 april 2024 15:33 schreef Aadrianus het volgende:
Misschien mogen we hopen op een lerend vermogen van juryleden. Dat ze na vorig jaar inzien: als iets al breed gedragen wordt, volop afgespeeld op YouTube en bizar goed scoort bij de streamingdiensten, dan moet het toch wel íéts hebben waardoor dat komt. Laat ik daar dit jaar eens beter op letten.
Hopen staat vrij, toch 😊?
Een bijzonder geestige opmerking van user Em31, die suggereert dat ze bij Sophie & Jeroen enig idee hebben wat een stand-in-rehearsal is.quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:48 schreef Em31 het volgende:
Als de redactie meeleest, willen jullie vragen of ze tevreden zijn met de stand-in rehearsal?
De meeste juryleden houden zich daar waarschijnlijk niet mee bezig. Die krijgen hooguit mee wie de favorieten zijn, en stemmen dan op basis van welke liedjes er bij de eerste luisterbeurt het beste uitspringen en het beste vertolkt worden.quote:Op dinsdag 23 april 2024 15:33 schreef Aadrianus het volgende:
Misschien mogen we hopen op een lerend vermogen van juryleden. Dat ze na vorig jaar inzien: als iets al breed gedragen wordt, volop afgespeeld op YouTube en bizar goed scoort bij de streamingdiensten, dan moet het toch wel íéts hebben waardoor dat komt. Laat ik daar dit jaar eens beter op letten.
Hopen staat vrij, toch 😊?
Daarom geef ik de suggestie Fred, gratis en voor niets!quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Een bijzonder geestige opmerking van user Em31, die suggereert dat ze bij Sophie & Jeroen enig idee hebben wat een stand-in-rehearsal is.
Daar kennen ze alleen de stand-up, waarin ze bespreken wat er gisteren goed ging, en wat er vanavond beter kan.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Een bijzonder geestige opmerking van user Em31, die suggereert dat ze bij Sophie & Jeroen enig idee hebben wat een stand-in-rehearsal is.
DIT IS GEEN TOEVAL MEERquote:Op dinsdag 23 april 2024 18:58 schreef Zigsky het volgende:
Aran in (licht)blauw blousje, telt dat ook? En hij had het over de stand-ins.
@:NailQueen
Ik denk dat je naar BNW moetquote:Op dinsdag 23 april 2024 19:37 schreef NailQueen het volgende:
Jajaja Brexit en Nexit. Als ik deskundigen hierover wil horen ga ik wel naar NWS.
Of weer overdrijvenquote:Op dinsdag 23 april 2024 19:41 schreef Momo het volgende:
Constant aan het trainen. Zou het fysiek inspannend zijn?
Einde straks heel simpel met camera op Joost?quote:Op dinsdag 23 april 2024 19:48 schreef GeorgeM het volgende:
Er zitten elementen van de act van Salvador in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |