ja, dat is de scam die al jaren gelden is bedacht, knip het internet op.quote:Op vrijdag 19 april 2024 07:36 schreef matthijst het volgende:
Jammer. Omdat ik Viaplay gewoon een kutbedrijf vind. Koop je in in een land. Verhoog elke paar maanden de prijzen en knijp de boel lekker uit.
En ja. F1tv wordt ook steeds duurder (10 euro via Turkije dit jaar, dus zelf geen last van) en bij Ziggo was het ook niet gratis, maar daar kostte het niet extra op je abonnement.
18 euro per maand. Nog even en ze kosten in 1 maand meer dan iptv voor alles per jaar.
Net als al die andere providers snappen ze niet dat de gemiddelde consument een x bedrag aan content uit wil geven voordat piraterij weer terugkomt.
Geeft niet. Dat ging met cd's net zo. Daar deden ze ook altijd alsof mensen elke gedownloade cd anders hadden gekocht, waar een gemiddelde NL-er er misschien 5-6 per jaar kocht. En waar zitten we nu? 10 euro per maand streaming. Zo'n beetje dat bedrag.
Hoogste tijd dat ze die streaming content gaan bundelen. Dat je niet 15 euro voor f1, 12 euro voor 1 star wars serie op Disney. 5 euro voor prime voor The Boys. 8 euro voor Tulsa King op HBO moet betalen.
En ja kom er maar in. Content kijken is geen recht. Dat snap ik ook wel (heb alle diensten op viagay na). Ik zeg alleen hoe de gemiddelde consument erover denkt.
Nee, volgens die W. komt er nog geen persco.quote:Op vrijdag 19 april 2024 08:23 schreef THEFXR het volgende:
maar nog niks officieels van Viaplay zelf?
Cognitieve dissonantie in een notendop.quote:Op vrijdag 19 april 2024 03:11 schreef Eagles89 het volgende:
Ik zal niet ontkennen dat ik er gister al goed ziek van was, met het gerucht op GPToday, die zitten er vaak wel goed bij met nieuws dus ik geloofde het toen al. Dus toen zag ik de bui al hangen en was de klap het hardst. Vandaag met de min of meer bevestiging was het ook pijnlijk, maar had ik het al bijna verwerkt, maar kwam ook een hele andere realisatie. Namelijk dat dit ook weleens positief kan uitpakken. Ik zie dit als een pure wanhoopsdaad van ViaPlay, een bedrijf dat op de beurs volledig is ingestort, het is niks meer waard, en nu kunnen ze voor vijf(!) jaar 45 miljoen per jaar bieden!?? Serieus?! Dit is alleen te overleven door de abonnementskosten giga te laten stijgen, iets waar ze vandaag al mee begonnen zijn en waarmee ze de mensen treffen die ik het het hardste gun: de ViaPlay lovers. Laat het maar lekker gebeuren! Ga maar lekker 30 euro per maand betalen binnen een jaar om het bedrijf overeind te houden, ga maar lekker 40 euro voor eind 2025 betalen om het bedrijf de lippen boven het water te laten houden. De interesse in mijn vriendengroep sinds het vertrek bij Ziggo en de dominantie van RB is EXTREEM afgenomen, niemand kijkt nog, en ik merk zelf ook dat het me nog weinig meer interesseert, ik had bij Ziggo een week voorpret, in de winter leek het alsof ik in een rouwproces zat, ik was geobsedeerd door de F1 en wilde ALLES zien. Ik sla nu kwali’s over, trainingen kijk ik al helemaal niet meer, de races kijk ik smiddags terug als ze sochtends waren en als iemand me verteld wat de uitslag was word ik inmiddels ook niet meer boos, een duidelijker signaal naar mezelf is er niet. En het belangrijkste: ViaPlay heeft de F1 in Nederland voor mij persoonlijk verkracht, het buitenlands grootkapitaal met die emotieloze betweters hebben de macht gegrepen, 90% van de fans wilden dit niet, maar het grote geld wilde dit! Liberty wilde dit! Meer geld, meer macht ten koste van het simpele klootjesvolk die een romantisch nostalgisch kinderlijk plezier aan de cafe sfeer van Ziggo beleefde.
Ik vind het goed zo, ik had in de auto naar werk een visioen/besef moment dat het gaat klappen, ze hebben op de pof een veel te dure kat in de zak gekocht, de magie van Max zn eerste jaren is weg, zn eerste WK, zn strijdlust en de herinneringen die ik bij Ziggo heb tijdens die periode zal ik nooit vergeten.
Ik ben al zovaak voor een totale gek versleten, op school in de klas vroeger voorspelde ik in 2003 dat AZ kampioen zou gaan worden en CL zou gaan spelen, ik zei in 2015 op f1today dat Max Ricciardo in een RB zou afslachten en hem met de staart tussen de benen zou laten vertrekken, dat Ferrari zo achteruit zou gaan dat ze op circuits zou worden ingehaald door zelfs het tweede team van RB; Toro Rosso, en dat ze Max allemaal buitenaards zouden gaan noemen omdat niemand begreep waarom die zoveel beter was, ik weet nog dat mensen op dat forum zeiden dat ik zulke krachttermen nooit mocht gebruiken, lachwekkend was het allemaal. Jaren later noemen Ecclestone, Jordan, R Schumacher, Brundle, Herbert hem allemaal zo en als je Max het talent van het universum noemt kijkt men je aan waarom je niks bijzonders kunt zeggen. Maar ik werd er in 2015 om uitgelachen, ik weet het nog heel goed.
ViaPlay gaat ten onder met dit winnende bod, ze hebben een gouden met diamanten belegde strop gekocht, en de combinatie van snel afnemende interesse in de F1 onder de NL kijkers, én de snel hoger wordende abonnementskosten zijn de dodelijke cocktail die de strop om de ViaPlay nek hangt. En het zal een pijnlijke langzame doodstrijd worden waarin de ViaPlay loverboys steeds hoger wordende abonnementskosten moeten ophoesten tegen steeds slechter wordende kwaliteit ivm bezuinigingen tot ViaPlay daadwerkelijk de laatste adem uit zal blazen, en dat gaat gebeuren, die voorspelling doe ik, net als dat ik alle andere voorspellingen deed waarin ik altijd als een gek werd neergezet.
Wat vind jij ervan als F1 bij Viaplay blijft?
Goed nieuws10.7%
Slecht nieuws89.3%
873 Stemmen
Wmb heb je gelijk, hoor. Ik zie ook de parallellen met de muziekindustrie. Daar was ik ook klaar mee nadat ik eerst een hele collectie op vinyl had gekocht, daarna een groot deel nog een keer op cd, waarna ze cd's ook nog gingen proberen te 'beveiligen' waardoor je ze niet meer kon rippen en ze bovendien niet meer op alle apparaten werkten. Moest je ze alsnog een keer (illegaal) downloaden om op je mp3-speler te zetten. Jammer jongens, net iets te ver gegaan met je geldklopperij. Jullie hadden een goede klant aan me, maar ook voor mij werd het uiteindelijk zowel makkelijker als goedkoper om het dan maar gelijk gratis binnen te halen.quote:Op vrijdag 19 april 2024 07:36 schreef matthijst het volgende:
Jammer. Omdat ik Viaplay gewoon een kutbedrijf vind. Koop je in in een land. Verhoog elke paar maanden de prijzen en knijp de boel lekker uit.
En ja. F1tv wordt ook steeds duurder (10 euro via Turkije dit jaar, dus zelf geen last van) en bij Ziggo was het ook niet gratis, maar daar kostte het niet extra op je abonnement.
18 euro per maand. Nog even en ze kosten in 1 maand meer dan iptv voor alles per jaar.
Net als al die andere providers snappen ze niet dat de gemiddelde consument een x bedrag aan content uit wil geven voordat piraterij weer terugkomt.
Geeft niet. Dat ging met cd's net zo. Daar deden ze ook altijd alsof mensen elke gedownloade cd anders hadden gekocht, waar een gemiddelde NL-er er misschien 5-6 per jaar kocht. En waar zitten we nu? 10 euro per maand streaming. Zo'n beetje dat bedrag.
Hoogste tijd dat ze die streaming content gaan bundelen. Dat je niet 15 euro voor f1, 12 euro voor 1 star wars serie op Disney. 5 euro voor prime voor The Boys. 8 euro voor Tulsa King op HBO moet betalen.
En ja kom er maar in. Content kijken is geen recht. Dat snap ik ook wel (heb alle diensten op viagay na). Ik zeg alleen hoe de gemiddelde consument erover denkt.
IPTV moet toch met een VPN?quote:Op vrijdag 19 april 2024 09:26 schreef Jane het volgende:
[..]
Wmb heb je gelijk, hoor. Ik zie ook de parallellen met de muziekindustrie. Daar was ik ook klaar mee nadat ik eerst een hele collectie op vinyl had gekocht, daarna een groot deel nog een keer op cd, waarna ze cd's ook nog gingen proberen te 'beveiligen' waardoor je ze niet meer kon rippen en ze bovendien niet meer op alle apparaten werkten. Moest je ze alsnog een keer (illegaal) downloaden om op je mp3-speler te zetten. Jammer jongens, net iets te ver gegaan met je geldklopperij. Jullie hadden een goede klant aan me, maar ook voor mij werd het uiteindelijk zowel makkelijker als goedkoper om het dan maar gelijk gratis binnen te halen.
En nu is IPTV zowel makkelijker als goedkoper. Het is niet moeilijk om te voorspellen wat er gaat gebeuren.
Wij hebben het zelf (nog) niet, btw.
Wilde je bij Ziggo alles live zien moest je ook ¤ 15 per maand aftikken.quote:Op vrijdag 19 april 2024 07:36 schreef matthijst het volgende:
quote:Op vrijdag 19 april 2024 09:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
IPTV moet toch met een VPN?
Geen idee. Nog niet echt ingedoken. De grens is hier thuis nog net niet bereikt. (Maar wel al Netflix opgezegd)quote:Op vrijdag 19 april 2024 09:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 19 april 2024 09:27 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben nu vooral benieuwd wat de kwaliteit van IPTV is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Ik dacht dat we destijds 10 euro per maand voor Ziggo Sport Go betaalden.quote:Op vrijdag 19 april 2024 09:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wilde je bij Ziggo alles live zien moest je ook ¤ 15 per maand aftikken.
Niet als je al Ziggo hadquote:Op vrijdag 19 april 2024 09:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wilde je bij Ziggo alles live zien moest je ook ¤ 15 per maand aftikken.
Ziggo Sport Go was dat volgens mij, en destijds nog goedkoper als m'n geheugen me niet in de steek laat. Geloof echt niet dat ik zelf dat abonnement had genomen als het ¤15 was.quote:Op vrijdag 19 april 2024 09:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik dacht dat we destijds 10 euro per maand voor Ziggo Sport Go betaalden.
Dat was alleen de online versie. Het extra tv pakket is ¤ 15quote:Op vrijdag 19 april 2024 09:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik dacht dat we destijds 10 euro per maand voor Ziggo Sport Go betaalden.
Zeker. We kijken hier al sinds 2016 met een app + Chromecastquote:Op vrijdag 19 april 2024 09:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat was alleen de online versie. Het extra tv pakket is ¤ 15
Vooral ook omdat onze exotische glasvezelprovider destijds helemaal niet deed aan extra tv-pakketten.quote:Op vrijdag 19 april 2024 09:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. We kijken hier al sinds 2016 met een app + Chromecast
Wat ik eruit heb gegooid zodra F1 daar weg was. Ik heb serieus geld bespaard door de overstap naar F1TV. En ik denk dat er meer zijn die die route gelopen hebben.quote:
Nee, want Tim Kuik is met pensioenquote:Op vrijdag 19 april 2024 09:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik ga dat sowieso niet doen.quote:Op vrijdag 19 april 2024 10:30 schreef Nattekat het volgende:
Ik durf mijn F1TV jaarabo niet stop te zetten.
Jawel hoor, dat moest wél. Ze zonden het niet uit op kanaal 14 (de enkele uitzondering daargelaten)quote:Op vrijdag 19 april 2024 09:37 schreef matthijst het volgende:
[..]
Niet als je al Ziggo had
Iptv bij een vriend gezien pas, beeld gewoon hetzelfde, alle tv-kanalen, alle streamingdiensten. Gast betaalde 25 euro per jaar zei ie.
Zelf nog abonnementjes, had Netflix via Turkije voor een paar euro, maar die hebben ze gecanceld. Nu via NL voor 12 euro, gebruik Netflix het meest, dus wel waard. Deel Disney en Videoland met familie. Sky gratis icm Ziggo.HBO nog voor die 4 euro per maand, wachtend op samengaan met Discovery die ik nu los heb.,F1 via Turkije.
Ook logisch toch, maar het is wat moeilijk toegeven voor de Olav & Jack fans want vroeger was alles beter en uiteraard gratis.quote:Op vrijdag 19 april 2024 10:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat moest wél. Ze zonden het niet uit op kanaal 14 (de enkele uitzondering daargelaten)
Misschien dat mensen ff kunnen ophouden met iedereen die hier kritiek heeft op de inhaligheid van de streamingindustrie in het algemeen, en Viaplay in het bijzonder (omdat dit het F1-forum is), tot 'Olav & Jack-fans' te bombarderen?quote:Op vrijdag 19 april 2024 10:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook logisch toch, maar het is wat moeilijk toegeven voor de Olav & Jack fans want vroeger was alles beter en uiteraard gratis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |