Zoals Canal+ in Frankrijk?quote:Op maandag 22 april 2024 13:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen, het is een smak geld wat ze gaan betalen en dat ze dit jaar al een voorproefje hebben genomen door die samenwerking kan daar ook een teken van zijn.
Jij doet net of het bij Ziggo gratis was en die zouden nog meer gaan betalen dan Viaplay nu en natuurlijk wordt dat linksom of rechtsom doorberekend.quote:Op maandag 22 april 2024 13:36 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Je snapt dat ViaPlay een andere manier van werken heeft dan de prijs van een pakje boter bij de supermarkt. Alles wordt snel duurder, er vindt ongelofelijk veel graai flatie plaats, het is bizar, ook de overheid die steeds sneller accijns verhogingen doorvoert helpt eraan mee dat heel erg veel zaken heel erg snel duurder worden. Maar ViaPlay begon 2,5 jaar geleden op iets van 7 of 8 euro per maand. Elk product in Nederland dat verdubbelt in prijs in 2,5 jaar tijd zou het nieuws halen. En bij ViaPlay heb ik het gevoel dat we pas beginnen, kijk voor de toekomst van de prijs in NL eens naar de markt in Scandinavie wat ze daar inmiddels vragen per maand, 40-50 euro per maand, een markt waar ze al veel langer actief zijn als in NL. Dat is waar we hier naartoe gaan, ViaPlay begon daar ook goedkoop om mensen te lokken en daarna deden ze elk kwartaal een kleine verhoging omdat mensen dan steeds zeiden “ach die paar euro per maand erbij”… precies wat ze hier nu ook doen. Sinds ViaPlay de NL markt betreden heeft is er een enorme stijging geweest van de rechten van F1 in NL, Nederlandse bedrijven voor de Nederlandse consument zijn daar helemaal niet toe in staat. Maar de NL kijker moet wel de ViaPlay machtsgreep gaan betalen. Laten we met zn allen eens wakker worden, tot niet eens heel lang geleden was het zelfs absurd extra te betalen voor streamingsdiensten, inmiddels zit de gemiddelde NLer vast aan enorme maandbedragen om dingen te zien die de vroeger gratis zagen. ViaPlay is daar het absolute toppunt in de NL markt van.
Daar zit ik ook serieus aan te denken nu.quote:Op maandag 22 april 2024 13:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jij doet net of het bij Ziggo gratis was en die zouden nog meer gaan betalen dan Viaplay nu en natuurlijk wordt dat linksom of rechtsom doorberekend.
Wat ik wel met je eens ben is dat die versnippering van aanbod heel vervelend is en het duur maakt, op deze manier worden veel mensen naar IPTV gedreven.
Exclusiviteit op dit niveau is niet goed.quote:Op maandag 22 april 2024 13:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zoals Canal+ in Frankrijk?
En als ik het goed begrepen heb is de deal ook voor heel Scandinavië, dus daar zou dan ook exclusiviteit moeten gaan gelden, niet alleen Nederland.
Mawr niet vreemd. Dat is ook zo in Groot Brittannië, Frankrijk en Duitsland.quote:Op maandag 22 april 2024 14:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Exclusiviteit op dit niveau is niet goed.
Ik heb Ziggo en Vodafone combo, ik betaal letterlijk niks als het weer bij Ziggo was gekomen. Nu deel ik F1 TV met iemand dus betaal alsnog weinig, maar het is gewoon zoveel minder!!! Streamen is al gruwelijk irritant, dan elke keer dat syncen met Mol, en vervolgens is de voor en nabeschouwing niet meer zo leuk of mist zelfs bij bepaalde races op bepaalde tijdstippen. En ik zie dat anderen allemaal niet zoveel weten over F1 TV en vervolgens verplicht worden bij die aasgieren van ViaPlay steeds meer te moeten betalen. Dat voelt echt als een enorm onrecht. Massa’s Nederlanders weten niet zoveel van het aanbod, veel denken dat Viaplay het enige is (wat ze denk ik na dit jaar ook worden in NL) en omdat ze gewoon graag F1 willen kijken betalen ze meer en meer, ze worden er ongevraagd in meegezogen. Daarnaast zijn er ook veel oude F1 liefhebbers die sinds de komst van ViaPlay helemaal niet meer kunnen kijken. De komst van ViaPlay is echt de grootste vloek die de Nederlandse F1 kijker kon treffen.quote:Op maandag 22 april 2024 13:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jij doet net of het bij Ziggo gratis was en die zouden nog meer gaan betalen dan Viaplay nu en natuurlijk wordt dat linksom of rechtsom doorberekend.
Wat ik wel met je eens ben is dat die versnippering van aanbod heel vervelend is en het duur maakt, op deze manier worden veel mensen naar IPTV gedreven.
Hoe heeft 'syncen met Mol' ook maar iets met ViaPlay, F1TV of Ziggo te maken?quote:Op maandag 22 april 2024 15:34 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb Ziggo en Vodafone combo, ik betaal letterlijk niks als het weer bij Ziggo was gekomen. Nu deel ik F1 TV met iemand dus betaal alsnog weinig, maar het is gewoon zoveel minder!!! Streamen is al gruwelijk irritant, dan elke keer dat syncen met Mol, en vervolgens is de voor en nabeschouwing niet meer zo leuk of mist zelfs bij bepaalde races op bepaalde tijdstippen. En ik zie dat anderen allemaal niet zoveel weten over F1 TV en vervolgens verplicht worden bij die aasgieren van ViaPlay steeds meer te moeten betalen. Dat voelt echt als een enorm onrecht. Massa’s Nederlanders weten niet zoveel van het aanbod, veel denken dat Viaplay het enige is (wat ze denk ik na dit jaar ook worden in NL) en omdat ze gewoon graag F1 willen kijken betalen ze meer en meer, ze worden er ongevraagd in meegezogen. Daarnaast zijn er ook veel oude F1 liefhebbers die sinds de komst van ViaPlay helemaal niet meer kunnen kijken. De komst van ViaPlay is echt de grootste vloek die de Nederlandse F1 kijker kon treffen.
De ultralinkse onderbuikoplossing terwijl je zelf beticht dat Viaplay een ultralinks bedrijf is.quote:Op maandag 22 april 2024 13:01 schreef Eagles89 het volgende:
De overheid moet gaan ingrijpen, dit kan toch niet zo doorgaan, een buitenlands failliet bedrijf dat met een enorm extra krediet een giga deal sluit voor een nationale sport in Nederland als F1 en vervolgens bijna maandelijks de prijzen gaat verhogen om die enorme gestoorde deal te kunnen laten betalen door het Nederlandse volk.
Ik heb ook Ziggo en Vodafone maar helaas niet gratis, zo kan je toch niet vergelijken? En wie zegt dat dit niet duurder zou worden als F1 weer naar Ziggo zou gaan?quote:Op maandag 22 april 2024 15:34 schreef Eagles89 het volgende:
Ik heb Ziggo en Vodafone combo, ik betaal letterlijk niks als het weer bij Ziggo was gekomen.
Als Max naar Mercedes gaat worden de shirtjes en petjes ritueel verbrand.quote:Op maandag 22 april 2024 14:09 schreef Mani89 het volgende:
Dit is hoe ik de gemiddelde Nu.nl reageerder voor me zie.
[ afbeelding ]
Niemand wordt verplicht om Viaplay af te nemen. Dat men F1TV niet kan vinden ligt toch echt aan die persoon en niet aan Viaplay.quote:Op maandag 22 april 2024 15:34 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb Ziggo en Vodafone combo, ik betaal letterlijk niks als het weer bij Ziggo was gekomen. Nu deel ik F1 TV met iemand dus betaal alsnog weinig, maar het is gewoon zoveel minder!!! Streamen is al gruwelijk irritant, dan elke keer dat syncen met Mol, en vervolgens is de voor en nabeschouwing niet meer zo leuk of mist zelfs bij bepaalde races op bepaalde tijdstippen. En ik zie dat anderen allemaal niet zoveel weten over F1 TV en vervolgens verplicht worden bij die aasgieren van ViaPlay steeds meer te moeten betalen. Dat voelt echt als een enorm onrecht. Massa’s Nederlanders weten niet zoveel van het aanbod, veel denken dat Viaplay het enige is (wat ze denk ik na dit jaar ook worden in NL) en omdat ze gewoon graag F1 willen kijken betalen ze meer en meer, ze worden er ongevraagd in meegezogen. Daarnaast zijn er ook veel oude F1 liefhebbers die sinds de komst van ViaPlay helemaal niet meer kunnen kijken. De komst van ViaPlay is echt de grootste vloek die de Nederlandse F1 kijker kon treffen.
Maar niet meer dan dubbel zo duur zoals ViaPlay in 2 jaar is geworden. Ben het wel eens dat alle streamingdiensten en heel veel andere producten dmv graaiflatie enorm veel duurder zijn geworden maar ViaPlay spant toch wel echt de kroon, en waar eindigt het? Ze gaan nog veel duurder worden is mijn inschatting maar ze doen het heel geniepig.quote:Op maandag 22 april 2024 15:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niemand wordt verplicht om Viaplay af te nemen. Dat men F1TV niet kan vinden ligt toch echt aan die persoon en niet aan Viaplay.
Sowieso is elke streamingdienst de afgelopen jaren steeds duurder geworden, dat is echt niet alleen Viaplay.
Daar is niks ultra links aan, als de markt niet op een normale manier zich kan ontwikkelen is de overheid er voor de belangen van de burger te beschermen, dat heeft niks met links of rechts te maken, vind jij de VVD links of rechts? En de PVV? Beide partijen hebben een groot rechtse stempel, maar beide partijen hebben in het verleden ook weleens extreem linkse voorstellen gedaan en zelfs uitgevoerd. En ik heb al eerder in een post genoemd: ViaPlay is links lullen en rechts vullen, zoals we veel vaker bij links zien. Omgekeerd rechts lullen en links vullen heb ik nog nooit meegemaakt.quote:Op maandag 22 april 2024 15:49 schreef Rnie het volgende:
[..]
De ultralinkse onderbuikoplossing terwijl je zelf beticht dat Viaplay een ultralinks bedrijf is.
Echt, je bent goud @:Eagles89
Ik denk het persoonlijk wel, is namelijk een heel simpel stukje psychologie van de bovenste plank.quote:Op maandag 22 april 2024 13:10 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De prijsverhoging was al bekend voordat die deal er was, dus heeft daar imho niets mee te maken.
Ik heb Viaplay nu voor het 3e jaar, eerste jaar was 99, tweede jaar was 125 en dit jaar 153, dat is dus niet dubbel zo duur.quote:Op maandag 22 april 2024 16:02 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Maar niet meer dan dubbel zo duur zoals ViaPlay in 2 jaar is geworden. Ben het wel eens dat alle streamingdiensten en heel veel andere producten dmv graaiflatie enorm veel duurder zijn geworden maar ViaPlay spant toch wel echt de kroon, en waar eindigt het? Ze gaan nog veel duurder worden is mijn inschatting maar ze doen het heel geniepig.
Dit is wat betreft een streamingdienst klinklare kolderiek.quote:Op maandag 22 april 2024 16:07 schreef Eagles89 het volgende:
als de markt niet op een normale manier zich kan ontwikkelen is de overheid er voor de belangen van de burger te beschermen,
Hoe durven ze! Schande! Kamervragen! Wanbeleid!quote:Op maandag 22 april 2024 16:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
ViaPlay lijkt bijna wel een commercieel bedrijf dat meer dan alleen F1 aanbiedt qua livesport.
Ik zou geen standup-comedy gaan doen als ik jou was.quote:Op maandag 22 april 2024 16:07 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Daar is niks ultra links aan, als de markt niet op een normale manier zich kan ontwikkelen is de overheid er voor de belangen van de burger te beschermen, dat heeft niks met links of rechts te maken, vind jij de VVD links of rechts? En de PVV? Beide partijen hebben een groot rechtse stempel, maar beide partijen hebben in het verleden ook weleens extreem linkse voorstellen gedaan en zelfs uitgevoerd. En ik heb al eerder in een post genoemd: ViaPlay is links lullen en rechts vullen, zoals we veel vaker bij links zien. Omgekeerd rechts lullen en links vullen heb ik nog nooit meegemaakt.
ViaPlay is het prototype van een DEUG bedrijf die ondertussen extreem kapitalistisch zn zakken vult over de rug van de simpele F1 kijker die elke “kleine” prijsverhoging steeds dieper in het ViaPlay moeras wordt meegesleurd.
Morgenochtendquote:Op maandag 22 april 2024 17:30 schreef THEFXR het volgende:
Vandaag zouden toch de cijfers bekend worden gemaakt?
Dat dacht ik ookquote:Op maandag 22 april 2024 15:37 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Hoe heeft 'syncen met Mol' ook maar iets met ViaPlay, F1TV of Ziggo te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |