De kwaliteit van je ogen is ook een factor evenals het aantal mensen dat nog munten op zak heeft.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee die hebben er niks mee te maken. Niet op dit niveau. Op een schaal van 50-100 jaar zou het interessant zijn om economische recessies te kunnen linken aan dalingen in opbrengst per miljoen stappen ja. Dat zou kunnen.

En welke stoepplantjes er in de buurt van de vondst voorkomen.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:26 schreef Molo het volgende:
Zou graag meer parameters zien zoals temperatuur, aantal inwoners per vierkante meter en aantal pinautomaten per vierkante kilometer

Reeds!quote:Op maandag 30 juni 2025 19:27 schreef Recce het volgende:
[..]
En welke stoepplantjes er in de buurt van de vondst voorkomen.

Kun je vast terug halen als je echt wiltquote:Op maandag 30 juni 2025 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja jammerdan, allemaal geen data van opgenomen dus ook niks over te rapporteren

Nee. Alleen het land van slag en het jaartal kon ik terughalen van de euromuntjes. Op basis van de foto's en de krasjes en zo "Oh deze heeft een pitje door de E en een krasje onder de 1, dat was die van 8 februari dus"quote:Op maandag 30 juni 2025 19:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Kun je vast terug halen als je echt wilt

Geen metadata in je foto's?quote:Op maandag 30 juni 2025 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Alleen het land van slag en het jaartal kon ik terughalen van de euromuntjes. Op basis van de foto's en de krasjes en zo "Oh deze heeft een pitje door de E en een krasje onder de 1, dat was die van 8 februari dus"

Niet over temperatuur, weer en al die andere onzin waar jij over begon neequote:

Onzin, onzin?quote:Op maandag 30 juni 2025 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet over temperatuur, weer en al die andere onzin waar jij over begon nee

Allemaal geen dingen die in de metadata van mijn foto's zitten.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Onzin, onzin?

Best benieuwd of mensen meer muntgeld bij zich hebben in losse zakken in korte broeken als er weinig pinautomaten zijn in de buurt, en het heet weer is

Wellicht wel af te leiden uit omgevingsdataquote:Op maandag 30 juni 2025 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Allemaal geen dingen die in de metadata van mijn foto's zitten.

Lekker bezigquote:Op maandag 30 juni 2025 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat ik je nog wel kan meegeven is de verdeling over de vijf Anonieme Locatie Zones. Immers: De wereld is een toverbal.
Zone 1 - Directe omgeving van mijn huis
Zone 2 - Elders in mijn straat
Zone 3 - Elders in mijn stad
Zone 4 - Elders in mijn land
Zone 5 - Elders op mijn planeet
Wat hier duidelijk naar voren komt is dat zone 3 de optimale trade-off is tussen omvang van een gebied en hoe vaak ik daar kom.
[ afbeelding ]

Zou ik eens uit moeten zoeken.
 Zou ik eens uit moeten zoeken.

Die heeft je vrouw natuurlijk laten vallen. Ze kent je inmiddels.quote:Op woensdag 9 juli 2025 03:08 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik stond afgelopen kerstmis halfbakken te zeuren tegen mijn vriendin aan de kassa van het kerst-reuzenrad, dat ik 5 euro p.p. wel érg duur vond. Ik kijk letterlijk bij de kassa op de grond en zie een briefje van 5 tegen de kassa aanliggen.
2,50 p.p. in het reuzenrad is het best leuk

Daarmee is juli alweer de 19e kalendermaand op rij waarin ik geld vind
 Daarmee is juli alweer de 19e kalendermaand op rij waarin ik geld vind  Maar verder weinig bijzonders eigenlijk
 Maar verder weinig bijzonders eigenlijk  

Pak 'em beet 50/50.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 07:28 schreef Karzai het volgende:
Zeer interessante data fles, ik zou echter ook nog wel een toevoeging willen zien of de muntjes met kop of munt aan de bovenkant liggen

Ja maar wij welquote:Op maandag 14 juli 2025 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Houden we niet apart bij. Vind ik ook helemaal niet zo interessant eerlijk gezegd

Geschatte waarde ongeveer 170 euro
 Geschatte waarde ongeveer 170 euro 

ga zelf maar zoeken danquote:

Hier plakken ze weleens een muntje op de grond vast net voor een terras....puur leedvermaakquote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:33 schreef Cryptonees het volgende:
Volgens mij vind je dat munt geld alleen in het oosten van het land. In de grote steden in nederland zie ik het niet zo snel gebeuren.

Een klavertje
 Een klavertje  Alweer het 4e muntje van de maand. En hiermee in ruim 5 jaar tijd eindelijk meer dan 10 Euro aan muntgeld gevonden: de teller gaat hiermee naar ¤ 10,08. Hier heb ik 69 muntjes voor nodig gehad. We gaan vrolijk verder
 Alweer het 4e muntje van de maand. En hiermee in ruim 5 jaar tijd eindelijk meer dan 10 Euro aan muntgeld gevonden: de teller gaat hiermee naar ¤ 10,08. Hier heb ik 69 muntjes voor nodig gehad. We gaan vrolijk verder  

Beter oplettenquote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:33 schreef Cryptonees het volgende:
Volgens mij vind je dat munt geld alleen in het oosten van het land. In de grote steden in nederland zie ik het niet zo snel gebeuren.
 Ik vind het ook in het buitenland
 Ik vind het ook in het buitenland  

Oh ja, na de 5 van juni zijn we hiermee weer precies terug op een gemiddelde van 3 muntjes per maand sinds 1-1-2024. Noem het maar niksquote:

Die vind ik ook echt ZO veelquote:Op donderdag 24 juli 2025 09:00 schreef raptorix het volgende:
Ik dacht een hit te hebben, bleek het een platgreden knoopbatterij
 schijnen voornamelijk uit die autosleutels van tegenwoordig te komen. En hardlooplampjes.
 schijnen voornamelijk uit die autosleutels van tegenwoordig te komen. En hardlooplampjes.

Zou het een soort cryptomunt zijn?quote:ION is a nature credit.
ION is supported by The Works Research Institute and its IP on behalf of human wellbeing, nature and beyond.
ION grows its value over time following a natural growth curve.
IONs can be purchased through the ION app and redeemed back to IBAN at any point in time.

Dat is nogal in elkaar aan het storten dusquote:

Maar er zat ook dit in:
 Maar er zat ook dit in:  Maar ja, er gaan dus wel 8 vervangende muntjes de pot in
 Maar ja, er gaan dus wel 8 vervangende muntjes de pot in  Dit telt als "relay". Komt vaker voor trouwens, dat ik geld vind en het meteen weer afgeef omdat duidelijk is waar het hoort. Ook al eens een muntje in de kerk gevonden bijvoorbeeld. Die gaat ook in de collectebus.
 Dit telt als "relay". Komt vaker voor trouwens, dat ik geld vind en het meteen weer afgeef omdat duidelijk is waar het hoort. Ook al eens een muntje in de kerk gevonden bijvoorbeeld. Die gaat ook in de collectebus.  ACHT muntjes in 1 maand, nieuw record
 ACHT muntjes in 1 maand, nieuw record  En een vondst op de 3e dag van de maand, die hadden we ook nog niet. Alleen de maand-dagen 2, 5 en 16 staan nu nog droog. Overmorgen weer een kans
 En een vondst op de 3e dag van de maand, die hadden we ook nog niet. Alleen de maand-dagen 2, 5 en 16 staan nu nog droog. Overmorgen weer een kans  

Normaal meld ik heus niet elke stuiver maar deze maakt van augustus alweer de 12e kalendermaand op rij met méér dan 1 geldvondst
 Normaal meld ik heus niet elke stuiver maar deze maakt van augustus alweer de 12e kalendermaand op rij met méér dan 1 geldvondst  Da's toch best bijzonder vind ik zelf
 Da's toch best bijzonder vind ik zelf  

Bij deze het 34ste muntje van het jaar, waarmee de totaalscore van vorig jaar geëvenaard is
 Bij deze het 34ste muntje van het jaar, waarmee de totaalscore van vorig jaar geëvenaard is  Denk dat we wel op 40-45 gaan uitkomen ja
 Denk dat we wel op 40-45 gaan uitkomen ja  

Alleen daadwerkelijk opgeraapte munten tellen mee.quote:Op donderdag 11 september 2025 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Het duurde eerlijk gezegd weer een tijdje. Maar ook september staat weer op de kaart: de 21ste kalendermaand op rijBij deze het 34ste muntje van het jaar, waarmee de totaalscore van vorig jaar geëvenaard is
Denk dat we wel op 40-45 gaan uitkomen ja

Helaas een ghost. Je mag niet in het spoor lopen dus er is een ander muntje de pot in gegaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dat bepaal ik zelf wel.quote:Op donderdag 11 september 2025 18:12 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Alleen daadwerkelijk opgeraapte munten tellen mee.

Ja ik heb ook eens een hele portemonnee gevonden. Zat niet veel in maar wel gewooon afgegeven dus. Telt ook, maar als relay. Gevonden is gevonden niewaarquote:Op vrijdag 12 september 2025 18:32 schreef Kamelenteen het volgende:
Telt een vergeten tas in een winkelwagen ook?
Dan kan ik ca 200 euro toevoegen aan mn totaal dit jaar.
Oh, wacht. Tas is incl inhoud terugbezorgd en het leverde me geen zak op.

Goede scorequote:Op zaterdag 27 september 2025 12:06 schreef sacha het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het was een fijne wandeling

Wat een mooi weekend
 Wat een mooi weekend  

Nog even teruggezocht: Voor zover nog te vinden 16 keer kop en 17 keer munt.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 07:28 schreef Karzai het volgende:
Zeer interessante data fles, ik zou echter ook nog wel een toevoeging willen zien of de muntjes met kop of munt aan de bovenkant liggen

Behalve kleurtjes en bolletjes en lijntjes en zo? Jazeker wel
 Behalve kleurtjes en bolletjes en lijntjes en zo? Jazeker wel  
  Een fraai gevalletje "how to lie with numbers
 Een fraai gevalletje "how to lie with numbers  "
 " Alleen zijn de series N = 3 en N = 4 niet gebaseerd op dezelfde maanden. Anders gezegd: een 4 gaat wel gepaard met een 3 (die meestal ook niet erg laag is) maar een hoge 3 gaat geregeld gepaard met helemaal geen 4. Bent u daar nog?
 Alleen zijn de series N = 3 en N = 4 niet gebaseerd op dezelfde maanden. Anders gezegd: een 4 gaat wel gepaard met een 3 (die meestal ook niet erg laag is) maar een hoge 3 gaat geregeld gepaard met helemaal geen 4. Bent u daar nog?  

We blijven voor dit jaar nog even op een gemiddelde van 4 muntjes per maand staan (wat natuurlijk behoorlijk insane is
 We blijven voor dit jaar nog even op een gemiddelde van 4 muntjes per maand staan (wat natuurlijk behoorlijk insane is  )
 ) 

Voor het eerst een vastgelijmd muntje tegengekomen
 Voor het eerst een vastgelijmd muntje tegengekomen  In een tokkiebuurt. Niet eens uitgelachen, gauw weer doorgelopen
 In een tokkiebuurt. Niet eens uitgelachen, gauw weer doorgelopen  Maar ik weet waar het is en ik zet hem een andere keer wel op de foto
 Maar ik weet waar het is en ik zet hem een andere keer wel op de foto  Hoe dan ook, hier hebben we het ghost-proces voor: Hij telt gewoon en er gaat een ander muntje de pot in zoals gebruikelijk.
 Hoe dan ook, hier hebben we het ghost-proces voor: Hij telt gewoon en er gaat een ander muntje de pot in zoals gebruikelijk.
											|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |