abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juli 2024 @ 15:56:39 #151
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214235870
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 15:53 schreef Irritatie100 het volgende:
Inmiddels alweer 4 maanden oud hier, de tijd gaat hard! Gaat heel goed met J., ze lacht en brabbelt erop los. Ze is ook hard bezig met zichzelf proberen op d'r buik te draaien, maar dat lukt steeds NET niet. Het zit er in ieder geval aan te komen!

Verder is ze gewoon lekker vrolijk en huilt nauwelijks. Dit weekend heeft ze wel wat problemen gehad met in slaap komen, dus ik hoop niet dat de fase van slaapregressie is aangebroken :') Ze is 's avonds heel boos en huilerig en werd de laatste paar nachten steeds pas om 1:30 ofzo stil (normaal vertrekt ze om 22:30 ofzo). Godzijdank slaapt ze wel "gewoon" nog steeds door als ze eenmaal in slaap ligt.

Verder gisteren voor het eerst een groentehapje gekregen. Paar stronkjes bloemkool helemaal kapot gekookt en gepureerd, maar ze vond het niet zo'n succes. Ze duwde het gewoon weer naar buiten met d'r tong en bij hapje 4 ofzo begon ze met haar handje de lepel weg te duwen _O- Vanavond weer proberen, ben benieuwd :P
[..]
Yep, zeer herkenbaar die hand. Doet ze hier nog steeds bij 4 maanden. Het liefst ook tijdens het eten, tepel van moeders uitspugen zodat d'r hand erin kan _O-
Dat naar buiten duwen van eten is een reflex ;) en niet direct reactie op iets vies of lekker vinden. Bloemkool kan trouwens wel voor krampjes zorgen is mijn ervaring :X dus misschien een spannende als eerste hapje.

Slapen lijkt hier eindelijk weer wat lekkerder te gaan (LIJKT, ga weg Fok! wet!) en zelfs 's ochtends komt ze niet meer zo ellendig vroeg O+. Ik kijk eigenlijk steeds minder naar wat de sprongetjes enzo zouden zijn, het gedrag m.b.t. eten en slapen wisselt toch wel regelmatig af _O-. Overigens is ze hier wel ineens flink aan het terugzakken qua melkvoedingen. Ze zat een paar weken vrij stabiel op 4 keer drinken per dag met soms een comfort slokje in de avond, maar ze heeft nu overdag steeds minder interesse. Weet niet zo goed welke voeding dan het beste zou kunnen vallen in het schema, denk die van 11 uur omdat ze toch ook brood eet rond 12:00/12:30?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 10 juli 2024 @ 15:58:16 #152
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214235910
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 11:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Godver, we waren vorige bij een gastouder geweest op intake voor J en er zou per september plek zijn op maandag en dinsdag. Vanaf april ook de donderdag erbij (zijn ook de enige 3 dagen dat ze open is). We zijn daar dus op intake geweest en zouden vorige week even contact hebben over de definitieve beslissing. Maandag is de vaste oppasdag van de moeder van mijn vriendin, dus we hadden besloten J op dinsdag naar de opvang te doen en vanaf april die donderdag erbij te nemen (ik heb momenteel papadag op donderdag, J wordt in maart 1 dus dan stopt die dus kwam perfect uit).

Paar dagen geleden dus gebeld om de dinsdag vast te leggen per september en per april de donderdag erbij. Toen zei ze "ja, eigenlijk wil ik niet 1 dag doen, vorige week is er een andere baby gestart voor 1 dag en die kan niet wennen. Ik heb dus graag dat jullie ook maandag een halve dag doen". Tijdens de intake is alleen gezegd dat sommige kinderen steeds weer moeten wennen als ze 1 dag komen (en dus lang weg zijn), maar dat dat erg verschilt per kind en het volledig onze beslissingen zou zijn. Wij kennen J en schatten haar in als iemand die daar zeker wel aan zou kunnen wennen, ze heeft nog nooit gehuild van vreemde mensen in vreemde omgevingen. Dus ik aangegeven dat we het daar dan even over moeten hebben omdat dit tijdens de intake niet is aangegeven, en ook met oma vanwege haar oppasdag en we daar op terug komen maar sowieso die dinsdag willen gaan doen. We waren er uiteindelijk uit om J dan ook op maandagochtend naar de opvang te brengen en zouden daar vanmiddag even over bellen, krijgen we vanmorgen een appje van de gastouder "sorry, een broertje van iemand die al bij ons zit wil ook beginnen en omdat het een broertje is krijgt die voorrang, dus jullie kunnen pas in april terecht".

Maar eens kijken of we dan nog iemand anders kunnen gaan vinden op deze termijn en ook nog eens met de zomervakantie in aantocht, maar vind het sowieso wel erg matig hoe dit gaat. Als ik in het eerste telefonische gesprek direct akkoord had gegeven op die 1,5 dag (waar zij heel erg op aan drong!) of als zij tijdens de intake duidelijker was geweest hierover was het allemaal al rond geweest en was het dus pech voor dat broertje. Ik heb in het telefonische gesprek ook heel duidelijk gemaakt dat we die dinsdag sowieso wilden hebben. Eerst maar even rustig worden en dan toch maar eens bellen om duidelijk te maken dat dit niet echt een lekker gevoel geeft zo...
"vorige week" en de aanname dat je nu al weet dat die baby wel of niet kan wennen? Sorry, maar klinkt ook niet echt als een gastouder met doorzettingsvermogen. Knorrie ging eerst ook maar 1 dag KDV bij gebrek aan plek, en ja die moest echt wel een paar weken (!) wennen, vind ik niet zo gek...
pi_214237021
quote:
17s.gif Op woensdag 10 juli 2024 15:56 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Dat naar buiten duwen van eten is een reflex ;) en niet direct reactie op iets vies of lekker vinden. Bloemkool kan trouwens wel voor krampjes zorgen is mijn ervaring :X dus misschien een spannende als eerste hapje.

Slapen lijkt hier eindelijk weer wat lekkerder te gaan (LIJKT, ga weg Fok! wet!) en zelfs 's ochtends komt ze niet meer zo ellendig vroeg O+. Ik kijk eigenlijk steeds minder naar wat de sprongetjes enzo zouden zijn, het gedrag m.b.t. eten en slapen wisselt toch wel regelmatig af _O-. Overigens is ze hier wel ineens flink aan het terugzakken qua melkvoedingen. Ze zat een paar weken vrij stabiel op 4 keer drinken per dag met soms een comfort slokje in de avond, maar ze heeft nu overdag steeds minder interesse. Weet niet zo goed welke voeding dan het beste zou kunnen vallen in het schema, denk die van 11 uur omdat ze toch ook brood eet rond 12:00/12:30?
Ja, dacht al dat het een reflex was :P
We wilden voor het eerste hapje beginnen met iets dat relatief weinig smaak heeft en neutraal is, vandaar bloemkool. Krampjes lijken mee te vallen (je merkt niks aan d'r gedrag in ieder geval), maar de eerste bloemkoolpoep is wel al geweest ja _O-
quote:
17s.gif Op woensdag 10 juli 2024 15:58 schreef Debsterr het volgende:

[..]
"vorige week" en de aanname dat je nu al weet dat die baby wel of niet kan wennen? Sorry, maar klinkt ook niet echt als een gastouder met doorzettingsvermogen. Knorrie ging eerst ook maar 1 dag KDV bij gebrek aan plek, en ja die moest echt wel een paar weken (!) wennen, vind ik niet zo gek...
Ja, het is een beetje jammer.. We hebben haar daarnet een hele tijd aan de telefoon gehad, tijdens de kennismaking had ze inderdaad gezegd "het is uiteindelijk jullie beslissing" maar daarmee bedoelde ze ook "maar dat kan dan niet hier, ik wil minimaal 2 momenten". Dat zei ze er toen echter niet bij, in haar beleving had ze dat wel duidelijk gemaakt maar voor ons allebei was dat niet. Ze gaf nu ook aan dat ze dat al vaker had gehad bij babies, vandaar dat ze met minstens 2 momenten wilde beginnen en dat eventueel af kan bouwen, maar dat was voor ons dus niet zo duidelijk in het gesprek. Daarom moest ik in het tweede gesprek aan de telefoon ook ineens zou schakelen en moest ik met m'n vriendin kijken of er wat geschoven kon worden in planning qua (thuis)werken, papadag en dat soort zaken.

Maar al met al hadden we dus eigenlijk volledig langs elkaar heen gepraat. Wij hadden gezegd "leg die ene dag dan maar vast, dan overleggen wij nog even over een extra halve dag", maar dat had zij opgevat als "we weten het toch nog niet" omdat ze dacht dat het duidelijk voor ons was dat ze 1 moment per week niet wilde.
We hebben nu een fijn gesprek gehad en we gaan nu gewoon in maart beginnen met 2 dagen, de insteek van de eerste kennismaking was in principe al beginnen per dan maar er bleek iemand uitgevallen te zijn per september dus kon J dan al beginnen. We overbruggen het ook wel zonder opvang, ik heb nog papadag tot maart en de moeder van mijn vriendin is met pensioen en zolang J nog niet kan lopen/kruipen is haar verminderde gezondheid nog niet zo'n probleem bij het oppassen.
pi_214248376
quote:
17s.gif Op woensdag 10 juli 2024 15:58 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Hier heeft het wennen denk ik zelfs 3 maanden geduurd _O-.
pi_214248489
Vanochtend baby voor de laatste keer als baby naar de opvang gebracht O+.
Bij het daadwerkelijke vieren zijn we niet bij, maar ze zullen een boel foto's maken, dus kan niet wachten op dat verslagje :D.

Dat betekent dat we vanaf morgen ook hier door gaan schuiven, al zal ik stiekem nog wel een beetje meelezen hier.
Succes vaders en moeders met alle fases, sprongetjes, slaapregressies, tandjes, virussen en meer shitdingen die helaas echt komen gaan, maar GENIET vooral van alle leuke, kleine, grote, maar ook zéker de wat minder leuke momenten (achteraf snap je waarom), want jeeeetje wat vliegt de tijd snel voorbij.

En écht: Alles komt uiteindelijk goed!
Zowel met slapen, als met eten, drinken, motoriek, staan, lopen, kwebbelen, alles.
pi_214248612
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juli 2024 09:49 schreef Anne het volgende:
Bij het daadwerkelijke vieren zijn we niet bij, maar ze zullen een boel foto's maken, dus kan niet wachten op dat verslagje :D.

Dat betekent dat we vanaf morgen ook hier door gaan schuiven, al zal ik stiekem nog wel een beetje meelezen hier.
Succes vaders en moeders met alle fases, sprongetjes, slaapregressies, tandjes, virussen en meer shitdingen die helaas echt komen gaan, maar GENIET vooral van alle leuke, kleine, grote, maar ook zéker de wat minder leuke momenten (achteraf snap je waarom), want jeeeetje wat vliegt de tijd snel voorbij.

Zowel met slapen, als met eten, drinken, motoriek, staan, lopen, kwebbelen, alles.
Sorry dat ik even ongegeneerd inbreek, maar ik vind dat laatst wat je zegt altijd wel een beetje tricky. Bij veel kinderen komt het uiteindelijk wel goed, maar er zijn ook kinderen waarbij het niet goed komt en extra zorg nodig hebben. Wat betreft slapen is bij onze 3 jarige nog steeds vrij bagger. Hij slaapt sommige nachten door en sommige nachten zijn we nog steeds met hem bezig. Vanmorgen was hij ook weer om 5 uur wakker om vervolgens niet meer verder te slapen :O Komt uiteindelijk wel goed denk ik, maar geen idee wanneer. Hopelijk wanneer hij naar school gaat :P
pi_214248807
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 09:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Sorry dat ik even ongegeneerd inbreek, maar ik vind dat laatst wat je zegt altijd wel een beetje tricky. Bij veel kinderen komt het uiteindelijk wel goed, maar er zijn ook kinderen waarbij het niet goed komt en extra zorg nodig hebben. Wat betreft slapen is bij onze 3 jarige nog steeds vrij bagger. Hij slaapt sommige nachten door en sommige nachten zijn we nog steeds met hem bezig. Vanmorgen was hij ook weer om 5 uur wakker om vervolgens niet meer verder te slapen :O Komt uiteindelijk wel goed denk ik, maar geen idee wanneer. Hopelijk wanneer hij naar school gaat :P
Daarom zei ik inderdaad ook uiteindelijk B-) , want wanneer is inderdaad dé vraag.
En daar heeft niemand helaas een antwoord op.

Tegen mij wordt er vaak gegrapt dat ie "met 12 jaar heus wel doorslaapt". Op moeilijke momenten is dat natuurlijk helemaal niet grappig, maar zoals je zelf al denkt; uiteindelijk kom het wel goed. En op moeilijke momenten moet je daar echt aan blijven denken.

Maar ik wilde even wat tegengeluid geven over de verhalen op internet dat je kind bijvoorbeeld met x maanden móet doorslapen of zelf in slaap zou moeten kunnen vallen (kan onze baby nog steeds niet), met x maanden zou moeten kunnen staan en met x maanden móet eten. Ik werd daar zelf in ieder geval heel onzeker van, maar inmiddels weet ik beter.

Om maar even een voorbeeld te geven: Onze bijna-niet-meer-baby zou bijvoorbeeld al stukjes moeten kunnen eten (ook van de dietiste moesten we dat meer aanbieden); nou dat gaat helemaal niet goed. Hij stikt half (en dat is normaal en niet erg) en (projectiel-) kotst daarna alles zo hard uit dat ie helemaal niks meer wil eten (dat vind ik niet normaal). En inmiddels vertrouw ik erop, dat het > uiteindelijk < wel een keer goed gaat komen. Ik pureer en prak het avondeten dus nog lekker fijn voor hem.
pi_214249217
Ik zit op het punt dat ik moet besluiten om wel of niet door te gaan met borstvoeding. Of nouja, moet besluiten. Ik kolf alleen maar, dus ik zie gewoon dat het superweinig begint te worden. En ergens ben ik blij met alles wat ze aan borstvoeding kan krijgen, maar aan de andere kant vind ik het gewoon ook wel erg veel gedoe als ik na een hele dag kolven uiteindelijk er maar 1, of nog niet eens een hele voeding van kan maken. En waar de borst eerst nog in ieder geval erg fijn was voor de troost, lijkt ze er zelf de laatste tijd ook alleen maar gefrustreerd te raken.

Ik probeer het nog voor een laatste keer een boost te geven. Maar het lijkt eigenlijk ook maar weinig effect te hebben. Volgens mij zou ze zelf echt aan moeten liggen en kom ik er met alleen kolven gewoon niet.
pi_214249223
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juli 2024 09:49 schreef Anne het volgende:

Gefeliciteerd wel alvast! Benieuwd wat ze er voor feestje van maken op de opvang.
  donderdag 11 juli 2024 @ 11:59:15 #160
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214249866
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 09:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Tuurlijk is er soms extra zorg nodig, en komt het ook niet altijd conform de norm goed. Maar in de basis volgen de meeste baby's toch gewoon vanzelf de ontwikkelingen op, zelfs als je er niet heel veel voor doet. En op hun eigen tempo idd @Anne - ik kijk ook maar weinig naar "dan moet je de baby dit kunnen".

Balen Sunshine van het slapen, en zeker al zo lang.
  donderdag 11 juli 2024 @ 12:02:00 #161
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214249887
Oh en @Anne vast gefeliciteerd met je dreumes O+. Hopelijk is het een leuk feestje!

@Myraela klinkt wel alsof je eigenlijk al een beetje een keuze hebt gemaakt. Ik denk dat het heel belangrijk is om te beseffen dat wat je er voor gedaan hebt en voor elkaar gekregen hebt heel erg waardevol is, en vooral daar positief op terugkijken! Maar tegelijkertijd snap ik je verdriet en struggle om te moeten beslissen of het definitief klaar is. Knorrie had deze week ineens beduidend minder interesse in de flesjes toen ik was werken, en sowieso begint het aantal drinkmomenten wel af te nemen nu. Aan de ene kant kijk ik uit naar bevrijd zijn van het kolven op werk, en mijn lijf terug hebben, aan de andere kant word ik heel verdrietig als ik bedenk dat ze niet meer bij me drinkt. Emotionele rollercoaster dat borstvoeden!
  donderdag 11 juli 2024 @ 14:36:38 #162
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_214251396
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 10:59 schreef Myraela het volgende:
Ik zit op het punt dat ik moet besluiten om wel of niet door te gaan met borstvoeding. Of nouja, moet besluiten. Ik kolf alleen maar, dus ik zie gewoon dat het superweinig begint te worden. En ergens ben ik blij met alles wat ze aan borstvoeding kan krijgen, maar aan de andere kant vind ik het gewoon ook wel erg veel gedoe als ik na een hele dag kolven uiteindelijk er maar 1, of nog niet eens een hele voeding van kan maken. En waar de borst eerst nog in ieder geval erg fijn was voor de troost, lijkt ze er zelf de laatste tijd ook alleen maar gefrustreerd te raken.

Ik probeer het nog voor een laatste keer een boost te geven. Maar het lijkt eigenlijk ook maar weinig effect te hebben. Volgens mij zou ze zelf echt aan moeten liggen en kom ik er met alleen kolven gewoon niet.
Frustrerend -O- ik herken het wel dat kolven qua productie tegenvalt, bij mijn oudste kolfde ik op werk 3 keer een half uur en de opbrengst werd ook steeds minder, op een gegeven moment had ik aan het einde van de dag 1 voeding bij elkaar gekolfd in plaats van 3. Maar mijn baby was toen wat ouder en ik had geen zin in gedoe dus volgens mij gingen wij steeds verder over op kunstvoeding (op mijn werkdagen dan, dus de andere dagen en voor/na werk legde ik de baby wel gewoon aan, waardoor de melkproductie op peil bleef). Maar met de kolf kreeg ik die voedingen er niet goed uit.
Je kunt overwegen om nog eens een lactatiekundige in te schakelen, blijkbaar heb je wel melkproductie maar niet genoeg/krijg je het er niet uitgekolfd. Misschien lukt het nog de baby aan de borst te krijgen? Of kan zij helpen om de opbrengst wat op te krikken?

Ik vind het geen schande om te stoppen als het een frusterend proces wordt, maar het kan ook geen kwaad om nog eens een professional mee te laten kijken.
  donderdag 11 juli 2024 @ 14:43:47 #163
346653 Ceviche
pi_214251478
:W Onze N. is inmiddels 9 dagen oud. Het was wel weer even wennen maar het gaat goed :)
Wel spruw dus dat is minder }:|
En ze poept echt veel. Gebeurt regelmatig dat we de poepluiers verschonen en ze binnen een minuut nadat ze is aangekleed weer opnieuw poept, en dan na het verschonen/aankleden opnieuw poept, en dan nog over het aankleedkussen plast en uiteraard nog even spuugt 8)7
Mijn oudste poepte echt amper (2-3 keer per maand) dus dit is even wennen :+
Maar ze is echt ontzettend leuk en afgezien van de kraamtranen is het genieten O+
pi_214251600
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juli 2024 12:02 schreef Debsterr het volgende:
@:Myraela klinkt wel alsof je eigenlijk al een beetje een keuze hebt gemaakt. Ik denk dat het heel belangrijk is om te beseffen dat wat je er voor gedaan hebt en voor elkaar gekregen hebt heel erg waardevol is, en vooral daar positief op terugkijken! Maar tegelijkertijd snap ik je verdriet en struggle om te moeten beslissen of het definitief klaar is. Knorrie had deze week ineens beduidend minder interesse in de flesjes toen ik was werken, en sowieso begint het aantal drinkmomenten wel af te nemen nu. Aan de ene kant kijk ik uit naar bevrijd zijn van het kolven op werk, en mijn lijf terug hebben, aan de andere kant word ik heel verdrietig als ik bedenk dat ze niet meer bij me drinkt. Emotionele rollercoaster dat borstvoeden!
Ik denk dat je het eigenlijk wel goed beschrijft. Ondanks dat m'n gevoel nog niet helemaal wil, heb ik rationeel de keuze al wel een beetje gemaakt. Dan maar extra uitkijken van de eerste echte hapjes die ze nu wel bijna mag. O+ Ik heb al leuke bakjes en bordjes gekocht. O+ Blijf maar dingen kopen. :D

Op hoeveel drinkmomenten zit je nu?

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 14:36 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Frustrerend -O- ik herken het wel dat kolven qua productie tegenvalt, bij mijn oudste kolfde ik op werk 3 keer een half uur en de opbrengst werd ook steeds minder, op een gegeven moment had ik aan het einde van de dag 1 voeding bij elkaar gekolfd in plaats van 3. Maar mijn baby was toen wat ouder en ik had geen zin in gedoe dus volgens mij gingen wij steeds verder over op kunstvoeding (op mijn werkdagen dan, dus de andere dagen en voor/na werk legde ik de baby wel gewoon aan, waardoor de melkproductie op peil bleef). Maar met de kolf kreeg ik die voedingen er niet goed uit.
Je kunt overwegen om nog eens een lactatiekundige in te schakelen, blijkbaar heb je wel melkproductie maar niet genoeg/krijg je het er niet uitgekolfd. Misschien lukt het nog de baby aan de borst te krijgen? Of kan zij helpen om de opbrengst wat op te krikken?

Ik vind het geen schande om te stoppen als het een frusterend proces wordt, maar het kan ook geen kwaad om nog eens een professional mee te laten kijken.
Lactatiekundige is helemaal in het begin wel geweest. Maar die gaf eigenlijk aan dat alles qua aanleggen etc wel goed ging. Dochter zou een te kort tongriempje hebben. Maar knippen voelt voor mij gewoon niet goed, tenzij ze natuurlijk andere problemen door zo'n tongriempje zou krijgen. En dan was er nog een medicijn voor meer melkproductie, maar dat sprak me ook niet aan.

Overigens heb ik m'n productie daarna nog wel kunnen verdubbelen door naar een andere kolf over te stappen. Maar meer dan 2 a 3 flesjes op een dag is het nooit geweest, dus het is altijd meer de 'bijvoeding' geweest.
pi_214251743
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 14:43 schreef Ceviche het volgende:
:W Onze N. is inmiddels 9 dagen oud. Het was wel weer even wennen maar het gaat goed :)
En ze poept echt veel. Gebeurt regelmatig dat we de poepluiers verschonen en ze binnen een minuut nadat ze is aangekleed weer opnieuw poept, en dan na het verschonen/aankleden opnieuw poept, en dan nog over het aankleedkussen plast en uiteraard nog even spuugt 8)7
Maar ze is echt ontzettend leuk en afgezien van de kraamtranen is het genieten O+
9 dagen. O+ Zo klein. O+
  vrijdag 12 juli 2024 @ 20:08:36 #166
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214265773
quote:
Mnoh o+ mini baby. Maar wat een lekkere schijtfabriek al :D hoop voor je dat dat wat gaat afnemen _O-

@Myraela ik zit meestal op 4 drinkmomenten nu :). Dus dat is prima te overzien
  vrijdag 12 juli 2024 @ 21:52:46 #167
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_214266738
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 10:14 schreef Anne het volgende:

[..]
Daarom zei ik inderdaad ook uiteindelijk B-) , want wanneer is inderdaad dé vraag.
En daar heeft niemand helaas een antwoord op.
Ik snap je behoeft aan tegengeluid over hoe het hoort! Want dat is ook stom, die verhalen over wat je kind moet kunnen bij zoveelweken of maanden. Maar met sommige kinderen komt het niet goed. Die gaan nooit babbelen of lopen. En de ouders van die kinderen lezen misschien wel mee en maken zich (terecht) zorgen over de ontwikkeling van hun kind en het kan lastig voor ze zijn om mee te praten over hun situatie als er te vaak wordt gezegd 'alles komt wel goed!'
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_214268888
quote:
:W Onze N. is inmiddels 9 dagen oud.
9 dagen, das tenminste nog een echte baby. Dat is R. allang niet meer (gelukkig, het wordt nu écht leuk), we zijn zijn eerste verjaardag aan het voorbereiden.
quote:
Per maand?! :o

Dat we bijna naar de dreumes-fase gaan, is wel te merken. En wordt volop gelopen aan de loopwagen, steeds vaker losgestaan en heel veel gebrabbeld. Alleen eten maakt een omgekeerde ontwikkeling door: eerst at ie zelf yoghurt met zn lepel (zo chill als je zelf nog moet eten), maar laatste week moet alles opeens met zn handen.

Vorige week weer vaccinaties gehad, en sindsdien tussen 5 en 6 wakker. Ik hoop dat dat weer snel overgaat :Z Al ben ik ook blij dat ie de avonden en nachten gewoon doorslaapt :P
  zaterdag 13 juli 2024 @ 08:39:23 #169
346653 Ceviche
pi_214269169
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 07:57 schreef Piles het volgende:

[..]
9 dagen, das tenminste nog een echte baby. Dat is R. allang niet meer (gelukkig, het wordt nu écht leuk), we zijn zijn eerste verjaardag aan het voorbereiden.
[..]
Per maand?! :o

Dat we bijna naar de dreumes-fase gaan, is wel te merken. En wordt volop gelopen aan de loopwagen, steeds vaker losgestaan en heel veel gebrabbeld. Alleen eten maakt een omgekeerde ontwikkeling door: eerst at ie zelf yoghurt met zn lepel (zo chill als je zelf nog moet eten), maar laatste week moet alles opeens met zn handen.

Vorige week weer vaccinaties gehad, en sindsdien tussen 5 en 6 wakker. Ik hoop dat dat weer snel overgaat :Z Al ben ik ook blij dat ie de avonden en nachten gewoon doorslaapt :P
Ik vind die ienieminie babyfase ook zo ontzettend leuk O+ lekker veel knuffelen O+ En als ze huilen is het vaak redelijk makkelijk op te lossen. En veel ontwikkeling natuurlijk. Maar alle fases hebben hun charme.
De oudste poepte inderdaad een periode maar eens in de 15 dagen. En dan kreeg hij na 10 dagen er last van maar niks hielp. Uiteindelijk is het vanzelf beter geworden.

Wat leuk dat R. zoveel ontwikkelingen doormaakt O+
  zaterdag 13 juli 2024 @ 08:46:47 #170
346653 Ceviche
pi_214269229
Hier last van spruw }:| we hebben er wel spul voor gekregen maar ze heeft er duidelijk last van en drinkt minder goed (steeds loslaten, korter drinken). En ik kan wel kolven maar dat is dan wel een gedoe als ik die melk ook wil bewaren (want dat moet dan gepasteuriseerd worden) en weggooien is ook weer zowat. Echt jammer want het liep lekker en ik kon elke dag een extra voeding kolven (bij de vorige ging dat niet zo eenvoudig).
Een hoop extra gedoe, ik hoop dat ze er snel vanaf is en dat mijn melkproductie ondertussen niet afneemt :{
pi_214271234
Ik meld me ook maar hier. Vorige week vrijdag is onze dochter geboren O+
De eerste week was heerlijk. Melk is goed op gang gekomen, en de kleine doet het lekker. Drinkt goed, poept en plast. Al twee keer een poepstraal gehad tijdens verwisselen luier, en ook al twee keer een golden shower :D
Verder slaapt ze steeds makkelijker in haar eigen bedje al (naast bed), al vind ik het nog wel heerlijk als ze op mijn borst slaapt. Jammer dat mijn werkgever pas komende maanden vaderschapsverlof van twee weken naar twaalf weken uit gaat breiden.
Ze was op dag 6 bijna op geboortegewicht (100g minder).
We zullen vast nog allerlei challenges tegen gaan komen, maar voor nu gaat het heerlijk O+
Weer een nieuwe traditie meegemaakt hier in Engeland: Tea and Toast in het ziekenhuis na een geboorte. En dan ook echt alleen tea en toast (met een beetje jam erop). Wel een hele stapel toast.

En alles wordt bijgehouden in het fameuze rode boekje:
  maandag 15 juli 2024 @ 09:21:09 #173
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214296468
Welkom en gefeliciteerd @George_of_the_Jungle :)!

Pfff, wij gingen gister langs de buitenspeeltuin in de buurt om iets vast te leggen voor Knorries eerste verjaardag... zitten ze al helemaal vol ;(. Nu dus maar nadenken over een alternatief want heb geen zin het thuis te doen (best wat kleine kinderen, hond die alles stom vind, rotzooi).
pi_214298866
Gisteren weer met de kleine naar de Efteling geweest, ze vindt het toch wel heel leuk hoor! Fata Morgana zat ze in met een blik van "tja, wat moet ik hier mee", maar Carnaval Festival en Droomvlucht vindt ze fantastisch. Ze wordt wel snel moe ervan natuurlijk, dus we gaan steeds maar een paar uurtjes en bouwen het een beetje langzaam op. Het is in ieder geval heel leuk om zo met haar op stap te gaan!

Verder ook gewoon alles prima, weekje geleden met hapjes begonnen nu ze 4 maanden is. De eerste paar keren duwde ze alles met haar tong naar buiten, maar vanaf afgelopen vrijdag weet ze ineens heel goed wat ze moet doen. We hebben zelf groente helemaal kapot gekookt en geblenderd, een ijsblokjesvorm gekocht en zo ingevroren. Ze eet inmiddels zo'n heel blokje op zonder al te veel te knoeien. Ook dat is heel leuk om te zien! O+

Op de terugweg overigens wel autopech gekregen en afgesleept moeten worden, dat was wel minder :') Hopelijk is ie weer gemaakt voordat we volgende week vrijdag op vakantie gaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik meld me ook maar hier. Vorige week vrijdag is onze dochter geboren O+
De eerste week was heerlijk. Melk is goed op gang gekomen, en de kleine doet het lekker. Drinkt goed, poept en plast. Al twee keer een poepstraal gehad tijdens verwisselen luier, en ook al twee keer een golden shower :D
Verder slaapt ze steeds makkelijker in haar eigen bedje al (naast bed), al vind ik het nog wel heerlijk als ze op mijn borst slaapt. Jammer dat mijn werkgever pas komende maanden vaderschapsverlof van twee weken naar twaalf weken uit gaat breiden.
Ze was op dag 6 bijna op geboortegewicht (100g minder).
We zullen vast nog allerlei challenges tegen gaan komen, maar voor nu gaat het heerlijk O+
Weer een nieuwe traditie meegemaakt hier in Engeland: Tea and Toast in het ziekenhuis na een geboorte. En dan ook echt alleen tea en toast (met een beetje jam erop). Wel een hele stapel toast.

En alles wordt bijgehouden in het fameuze rode boekje:
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!
  maandag 15 juli 2024 @ 14:04:00 #175
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214298947
Jij hebt een abonnement begrijp ik @Irritatie100 :D? Ik ga nu geen geld uitgeven aan de Efteling voor een paar uurtjes hoor _O-. Wel leuk O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')