abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214248376
quote:
17s.gif Op woensdag 10 juli 2024 15:58 schreef Debsterr het volgende:

[..]
"vorige week" en de aanname dat je nu al weet dat die baby wel of niet kan wennen? Sorry, maar klinkt ook niet echt als een gastouder met doorzettingsvermogen. Knorrie ging eerst ook maar 1 dag KDV bij gebrek aan plek, en ja die moest echt wel een paar weken (!) wennen, vind ik niet zo gek...
Hier heeft het wennen denk ik zelfs 3 maanden geduurd _O-.
pi_214248489
Vanochtend baby voor de laatste keer als baby naar de opvang gebracht O+.
Bij het daadwerkelijke vieren zijn we niet bij, maar ze zullen een boel foto's maken, dus kan niet wachten op dat verslagje :D.

Dat betekent dat we vanaf morgen ook hier door gaan schuiven, al zal ik stiekem nog wel een beetje meelezen hier.
Succes vaders en moeders met alle fases, sprongetjes, slaapregressies, tandjes, virussen en meer shitdingen die helaas echt komen gaan, maar GENIET vooral van alle leuke, kleine, grote, maar ook zéker de wat minder leuke momenten (achteraf snap je waarom), want jeeeetje wat vliegt de tijd snel voorbij.

En écht: Alles komt uiteindelijk goed!
Zowel met slapen, als met eten, drinken, motoriek, staan, lopen, kwebbelen, alles.
pi_214248612
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juli 2024 09:49 schreef Anne het volgende:
Bij het daadwerkelijke vieren zijn we niet bij, maar ze zullen een boel foto's maken, dus kan niet wachten op dat verslagje :D.

Dat betekent dat we vanaf morgen ook hier door gaan schuiven, al zal ik stiekem nog wel een beetje meelezen hier.
Succes vaders en moeders met alle fases, sprongetjes, slaapregressies, tandjes, virussen en meer shitdingen die helaas echt komen gaan, maar GENIET vooral van alle leuke, kleine, grote, maar ook zéker de wat minder leuke momenten (achteraf snap je waarom), want jeeeetje wat vliegt de tijd snel voorbij.

Zowel met slapen, als met eten, drinken, motoriek, staan, lopen, kwebbelen, alles.
Sorry dat ik even ongegeneerd inbreek, maar ik vind dat laatst wat je zegt altijd wel een beetje tricky. Bij veel kinderen komt het uiteindelijk wel goed, maar er zijn ook kinderen waarbij het niet goed komt en extra zorg nodig hebben. Wat betreft slapen is bij onze 3 jarige nog steeds vrij bagger. Hij slaapt sommige nachten door en sommige nachten zijn we nog steeds met hem bezig. Vanmorgen was hij ook weer om 5 uur wakker om vervolgens niet meer verder te slapen :O Komt uiteindelijk wel goed denk ik, maar geen idee wanneer. Hopelijk wanneer hij naar school gaat :P
pi_214248807
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 09:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Sorry dat ik even ongegeneerd inbreek, maar ik vind dat laatst wat je zegt altijd wel een beetje tricky. Bij veel kinderen komt het uiteindelijk wel goed, maar er zijn ook kinderen waarbij het niet goed komt en extra zorg nodig hebben. Wat betreft slapen is bij onze 3 jarige nog steeds vrij bagger. Hij slaapt sommige nachten door en sommige nachten zijn we nog steeds met hem bezig. Vanmorgen was hij ook weer om 5 uur wakker om vervolgens niet meer verder te slapen :O Komt uiteindelijk wel goed denk ik, maar geen idee wanneer. Hopelijk wanneer hij naar school gaat :P
Daarom zei ik inderdaad ook uiteindelijk B-) , want wanneer is inderdaad dé vraag.
En daar heeft niemand helaas een antwoord op.

Tegen mij wordt er vaak gegrapt dat ie "met 12 jaar heus wel doorslaapt". Op moeilijke momenten is dat natuurlijk helemaal niet grappig, maar zoals je zelf al denkt; uiteindelijk kom het wel goed. En op moeilijke momenten moet je daar echt aan blijven denken.

Maar ik wilde even wat tegengeluid geven over de verhalen op internet dat je kind bijvoorbeeld met x maanden móet doorslapen of zelf in slaap zou moeten kunnen vallen (kan onze baby nog steeds niet), met x maanden zou moeten kunnen staan en met x maanden móet eten. Ik werd daar zelf in ieder geval heel onzeker van, maar inmiddels weet ik beter.

Om maar even een voorbeeld te geven: Onze bijna-niet-meer-baby zou bijvoorbeeld al stukjes moeten kunnen eten (ook van de dietiste moesten we dat meer aanbieden); nou dat gaat helemaal niet goed. Hij stikt half (en dat is normaal en niet erg) en (projectiel-) kotst daarna alles zo hard uit dat ie helemaal niks meer wil eten (dat vind ik niet normaal). En inmiddels vertrouw ik erop, dat het > uiteindelijk < wel een keer goed gaat komen. Ik pureer en prak het avondeten dus nog lekker fijn voor hem.
pi_214249217
Ik zit op het punt dat ik moet besluiten om wel of niet door te gaan met borstvoeding. Of nouja, moet besluiten. Ik kolf alleen maar, dus ik zie gewoon dat het superweinig begint te worden. En ergens ben ik blij met alles wat ze aan borstvoeding kan krijgen, maar aan de andere kant vind ik het gewoon ook wel erg veel gedoe als ik na een hele dag kolven uiteindelijk er maar 1, of nog niet eens een hele voeding van kan maken. En waar de borst eerst nog in ieder geval erg fijn was voor de troost, lijkt ze er zelf de laatste tijd ook alleen maar gefrustreerd te raken.

Ik probeer het nog voor een laatste keer een boost te geven. Maar het lijkt eigenlijk ook maar weinig effect te hebben. Volgens mij zou ze zelf echt aan moeten liggen en kom ik er met alleen kolven gewoon niet.
pi_214249223
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juli 2024 09:49 schreef Anne het volgende:

Gefeliciteerd wel alvast! Benieuwd wat ze er voor feestje van maken op de opvang.
  donderdag 11 juli 2024 @ 11:59:15 #160
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214249866
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 09:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Tuurlijk is er soms extra zorg nodig, en komt het ook niet altijd conform de norm goed. Maar in de basis volgen de meeste baby's toch gewoon vanzelf de ontwikkelingen op, zelfs als je er niet heel veel voor doet. En op hun eigen tempo idd @Anne - ik kijk ook maar weinig naar "dan moet je de baby dit kunnen".

Balen Sunshine van het slapen, en zeker al zo lang.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 11 juli 2024 @ 12:02:00 #161
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214249887
Oh en @Anne vast gefeliciteerd met je dreumes O+. Hopelijk is het een leuk feestje!

@Myraela klinkt wel alsof je eigenlijk al een beetje een keuze hebt gemaakt. Ik denk dat het heel belangrijk is om te beseffen dat wat je er voor gedaan hebt en voor elkaar gekregen hebt heel erg waardevol is, en vooral daar positief op terugkijken! Maar tegelijkertijd snap ik je verdriet en struggle om te moeten beslissen of het definitief klaar is. Knorrie had deze week ineens beduidend minder interesse in de flesjes toen ik was werken, en sowieso begint het aantal drinkmomenten wel af te nemen nu. Aan de ene kant kijk ik uit naar bevrijd zijn van het kolven op werk, en mijn lijf terug hebben, aan de andere kant word ik heel verdrietig als ik bedenk dat ze niet meer bij me drinkt. Emotionele rollercoaster dat borstvoeden!
  donderdag 11 juli 2024 @ 14:36:38 #162
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_214251396
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 10:59 schreef Myraela het volgende:
Ik zit op het punt dat ik moet besluiten om wel of niet door te gaan met borstvoeding. Of nouja, moet besluiten. Ik kolf alleen maar, dus ik zie gewoon dat het superweinig begint te worden. En ergens ben ik blij met alles wat ze aan borstvoeding kan krijgen, maar aan de andere kant vind ik het gewoon ook wel erg veel gedoe als ik na een hele dag kolven uiteindelijk er maar 1, of nog niet eens een hele voeding van kan maken. En waar de borst eerst nog in ieder geval erg fijn was voor de troost, lijkt ze er zelf de laatste tijd ook alleen maar gefrustreerd te raken.

Ik probeer het nog voor een laatste keer een boost te geven. Maar het lijkt eigenlijk ook maar weinig effect te hebben. Volgens mij zou ze zelf echt aan moeten liggen en kom ik er met alleen kolven gewoon niet.
Frustrerend -O- ik herken het wel dat kolven qua productie tegenvalt, bij mijn oudste kolfde ik op werk 3 keer een half uur en de opbrengst werd ook steeds minder, op een gegeven moment had ik aan het einde van de dag 1 voeding bij elkaar gekolfd in plaats van 3. Maar mijn baby was toen wat ouder en ik had geen zin in gedoe dus volgens mij gingen wij steeds verder over op kunstvoeding (op mijn werkdagen dan, dus de andere dagen en voor/na werk legde ik de baby wel gewoon aan, waardoor de melkproductie op peil bleef). Maar met de kolf kreeg ik die voedingen er niet goed uit.
Je kunt overwegen om nog eens een lactatiekundige in te schakelen, blijkbaar heb je wel melkproductie maar niet genoeg/krijg je het er niet uitgekolfd. Misschien lukt het nog de baby aan de borst te krijgen? Of kan zij helpen om de opbrengst wat op te krikken?

Ik vind het geen schande om te stoppen als het een frusterend proces wordt, maar het kan ook geen kwaad om nog eens een professional mee te laten kijken.
  donderdag 11 juli 2024 @ 14:43:47 #163
346653 Ceviche
pi_214251478
:W Onze N. is inmiddels 9 dagen oud. Het was wel weer even wennen maar het gaat goed :)
Wel spruw dus dat is minder }:|
En ze poept echt veel. Gebeurt regelmatig dat we de poepluiers verschonen en ze binnen een minuut nadat ze is aangekleed weer opnieuw poept, en dan na het verschonen/aankleden opnieuw poept, en dan nog over het aankleedkussen plast en uiteraard nog even spuugt 8)7
Mijn oudste poepte echt amper (2-3 keer per maand) dus dit is even wennen :+
Maar ze is echt ontzettend leuk en afgezien van de kraamtranen is het genieten O+
pi_214251600
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juli 2024 12:02 schreef Debsterr het volgende:
@:Myraela klinkt wel alsof je eigenlijk al een beetje een keuze hebt gemaakt. Ik denk dat het heel belangrijk is om te beseffen dat wat je er voor gedaan hebt en voor elkaar gekregen hebt heel erg waardevol is, en vooral daar positief op terugkijken! Maar tegelijkertijd snap ik je verdriet en struggle om te moeten beslissen of het definitief klaar is. Knorrie had deze week ineens beduidend minder interesse in de flesjes toen ik was werken, en sowieso begint het aantal drinkmomenten wel af te nemen nu. Aan de ene kant kijk ik uit naar bevrijd zijn van het kolven op werk, en mijn lijf terug hebben, aan de andere kant word ik heel verdrietig als ik bedenk dat ze niet meer bij me drinkt. Emotionele rollercoaster dat borstvoeden!
Ik denk dat je het eigenlijk wel goed beschrijft. Ondanks dat m'n gevoel nog niet helemaal wil, heb ik rationeel de keuze al wel een beetje gemaakt. Dan maar extra uitkijken van de eerste echte hapjes die ze nu wel bijna mag. O+ Ik heb al leuke bakjes en bordjes gekocht. O+ Blijf maar dingen kopen. :D

Op hoeveel drinkmomenten zit je nu?

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 14:36 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Frustrerend -O- ik herken het wel dat kolven qua productie tegenvalt, bij mijn oudste kolfde ik op werk 3 keer een half uur en de opbrengst werd ook steeds minder, op een gegeven moment had ik aan het einde van de dag 1 voeding bij elkaar gekolfd in plaats van 3. Maar mijn baby was toen wat ouder en ik had geen zin in gedoe dus volgens mij gingen wij steeds verder over op kunstvoeding (op mijn werkdagen dan, dus de andere dagen en voor/na werk legde ik de baby wel gewoon aan, waardoor de melkproductie op peil bleef). Maar met de kolf kreeg ik die voedingen er niet goed uit.
Je kunt overwegen om nog eens een lactatiekundige in te schakelen, blijkbaar heb je wel melkproductie maar niet genoeg/krijg je het er niet uitgekolfd. Misschien lukt het nog de baby aan de borst te krijgen? Of kan zij helpen om de opbrengst wat op te krikken?

Ik vind het geen schande om te stoppen als het een frusterend proces wordt, maar het kan ook geen kwaad om nog eens een professional mee te laten kijken.
Lactatiekundige is helemaal in het begin wel geweest. Maar die gaf eigenlijk aan dat alles qua aanleggen etc wel goed ging. Dochter zou een te kort tongriempje hebben. Maar knippen voelt voor mij gewoon niet goed, tenzij ze natuurlijk andere problemen door zo'n tongriempje zou krijgen. En dan was er nog een medicijn voor meer melkproductie, maar dat sprak me ook niet aan.

Overigens heb ik m'n productie daarna nog wel kunnen verdubbelen door naar een andere kolf over te stappen. Maar meer dan 2 a 3 flesjes op een dag is het nooit geweest, dus het is altijd meer de 'bijvoeding' geweest.
pi_214251743
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 14:43 schreef Ceviche het volgende:
:W Onze N. is inmiddels 9 dagen oud. Het was wel weer even wennen maar het gaat goed :)
En ze poept echt veel. Gebeurt regelmatig dat we de poepluiers verschonen en ze binnen een minuut nadat ze is aangekleed weer opnieuw poept, en dan na het verschonen/aankleden opnieuw poept, en dan nog over het aankleedkussen plast en uiteraard nog even spuugt 8)7
Maar ze is echt ontzettend leuk en afgezien van de kraamtranen is het genieten O+
9 dagen. O+ Zo klein. O+
  vrijdag 12 juli 2024 @ 20:08:36 #166
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214265773
quote:
Mnoh o+ mini baby. Maar wat een lekkere schijtfabriek al :D hoop voor je dat dat wat gaat afnemen _O-

@Myraela ik zit meestal op 4 drinkmomenten nu :). Dus dat is prima te overzien
  vrijdag 12 juli 2024 @ 21:52:46 #167
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_214266738
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 10:14 schreef Anne het volgende:

[..]
Daarom zei ik inderdaad ook uiteindelijk B-) , want wanneer is inderdaad dé vraag.
En daar heeft niemand helaas een antwoord op.
Ik snap je behoeft aan tegengeluid over hoe het hoort! Want dat is ook stom, die verhalen over wat je kind moet kunnen bij zoveelweken of maanden. Maar met sommige kinderen komt het niet goed. Die gaan nooit babbelen of lopen. En de ouders van die kinderen lezen misschien wel mee en maken zich (terecht) zorgen over de ontwikkeling van hun kind en het kan lastig voor ze zijn om mee te praten over hun situatie als er te vaak wordt gezegd 'alles komt wel goed!'
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_214268888
quote:
:W Onze N. is inmiddels 9 dagen oud.
9 dagen, das tenminste nog een echte baby. Dat is R. allang niet meer (gelukkig, het wordt nu écht leuk), we zijn zijn eerste verjaardag aan het voorbereiden.
quote:
Per maand?! :o

Dat we bijna naar de dreumes-fase gaan, is wel te merken. En wordt volop gelopen aan de loopwagen, steeds vaker losgestaan en heel veel gebrabbeld. Alleen eten maakt een omgekeerde ontwikkeling door: eerst at ie zelf yoghurt met zn lepel (zo chill als je zelf nog moet eten), maar laatste week moet alles opeens met zn handen.

Vorige week weer vaccinaties gehad, en sindsdien tussen 5 en 6 wakker. Ik hoop dat dat weer snel overgaat :Z Al ben ik ook blij dat ie de avonden en nachten gewoon doorslaapt :P
  zaterdag 13 juli 2024 @ 08:39:23 #169
346653 Ceviche
pi_214269169
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 07:57 schreef Piles het volgende:

[..]
9 dagen, das tenminste nog een echte baby. Dat is R. allang niet meer (gelukkig, het wordt nu écht leuk), we zijn zijn eerste verjaardag aan het voorbereiden.
[..]
Per maand?! :o

Dat we bijna naar de dreumes-fase gaan, is wel te merken. En wordt volop gelopen aan de loopwagen, steeds vaker losgestaan en heel veel gebrabbeld. Alleen eten maakt een omgekeerde ontwikkeling door: eerst at ie zelf yoghurt met zn lepel (zo chill als je zelf nog moet eten), maar laatste week moet alles opeens met zn handen.

Vorige week weer vaccinaties gehad, en sindsdien tussen 5 en 6 wakker. Ik hoop dat dat weer snel overgaat :Z Al ben ik ook blij dat ie de avonden en nachten gewoon doorslaapt :P
Ik vind die ienieminie babyfase ook zo ontzettend leuk O+ lekker veel knuffelen O+ En als ze huilen is het vaak redelijk makkelijk op te lossen. En veel ontwikkeling natuurlijk. Maar alle fases hebben hun charme.
De oudste poepte inderdaad een periode maar eens in de 15 dagen. En dan kreeg hij na 10 dagen er last van maar niks hielp. Uiteindelijk is het vanzelf beter geworden.

Wat leuk dat R. zoveel ontwikkelingen doormaakt O+
  zaterdag 13 juli 2024 @ 08:46:47 #170
346653 Ceviche
pi_214269229
Hier last van spruw }:| we hebben er wel spul voor gekregen maar ze heeft er duidelijk last van en drinkt minder goed (steeds loslaten, korter drinken). En ik kan wel kolven maar dat is dan wel een gedoe als ik die melk ook wil bewaren (want dat moet dan gepasteuriseerd worden) en weggooien is ook weer zowat. Echt jammer want het liep lekker en ik kon elke dag een extra voeding kolven (bij de vorige ging dat niet zo eenvoudig).
Een hoop extra gedoe, ik hoop dat ze er snel vanaf is en dat mijn melkproductie ondertussen niet afneemt :{
pi_214271234
Ik meld me ook maar hier. Vorige week vrijdag is onze dochter geboren O+
De eerste week was heerlijk. Melk is goed op gang gekomen, en de kleine doet het lekker. Drinkt goed, poept en plast. Al twee keer een poepstraal gehad tijdens verwisselen luier, en ook al twee keer een golden shower :D
Verder slaapt ze steeds makkelijker in haar eigen bedje al (naast bed), al vind ik het nog wel heerlijk als ze op mijn borst slaapt. Jammer dat mijn werkgever pas komende maanden vaderschapsverlof van twee weken naar twaalf weken uit gaat breiden.
Ze was op dag 6 bijna op geboortegewicht (100g minder).
We zullen vast nog allerlei challenges tegen gaan komen, maar voor nu gaat het heerlijk O+
Weer een nieuwe traditie meegemaakt hier in Engeland: Tea and Toast in het ziekenhuis na een geboorte. En dan ook echt alleen tea en toast (met een beetje jam erop). Wel een hele stapel toast.

En alles wordt bijgehouden in het fameuze rode boekje:
  maandag 15 juli 2024 @ 09:21:09 #173
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214296468
Welkom en gefeliciteerd @George_of_the_Jungle :)!

Pfff, wij gingen gister langs de buitenspeeltuin in de buurt om iets vast te leggen voor Knorries eerste verjaardag... zitten ze al helemaal vol ;(. Nu dus maar nadenken over een alternatief want heb geen zin het thuis te doen (best wat kleine kinderen, hond die alles stom vind, rotzooi).
pi_214298866
Gisteren weer met de kleine naar de Efteling geweest, ze vindt het toch wel heel leuk hoor! Fata Morgana zat ze in met een blik van "tja, wat moet ik hier mee", maar Carnaval Festival en Droomvlucht vindt ze fantastisch. Ze wordt wel snel moe ervan natuurlijk, dus we gaan steeds maar een paar uurtjes en bouwen het een beetje langzaam op. Het is in ieder geval heel leuk om zo met haar op stap te gaan!

Verder ook gewoon alles prima, weekje geleden met hapjes begonnen nu ze 4 maanden is. De eerste paar keren duwde ze alles met haar tong naar buiten, maar vanaf afgelopen vrijdag weet ze ineens heel goed wat ze moet doen. We hebben zelf groente helemaal kapot gekookt en geblenderd, een ijsblokjesvorm gekocht en zo ingevroren. Ze eet inmiddels zo'n heel blokje op zonder al te veel te knoeien. Ook dat is heel leuk om te zien! O+

Op de terugweg overigens wel autopech gekregen en afgesleept moeten worden, dat was wel minder :') Hopelijk is ie weer gemaakt voordat we volgende week vrijdag op vakantie gaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik meld me ook maar hier. Vorige week vrijdag is onze dochter geboren O+
De eerste week was heerlijk. Melk is goed op gang gekomen, en de kleine doet het lekker. Drinkt goed, poept en plast. Al twee keer een poepstraal gehad tijdens verwisselen luier, en ook al twee keer een golden shower :D
Verder slaapt ze steeds makkelijker in haar eigen bedje al (naast bed), al vind ik het nog wel heerlijk als ze op mijn borst slaapt. Jammer dat mijn werkgever pas komende maanden vaderschapsverlof van twee weken naar twaalf weken uit gaat breiden.
Ze was op dag 6 bijna op geboortegewicht (100g minder).
We zullen vast nog allerlei challenges tegen gaan komen, maar voor nu gaat het heerlijk O+
Weer een nieuwe traditie meegemaakt hier in Engeland: Tea and Toast in het ziekenhuis na een geboorte. En dan ook echt alleen tea en toast (met een beetje jam erop). Wel een hele stapel toast.

En alles wordt bijgehouden in het fameuze rode boekje:
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!
  maandag 15 juli 2024 @ 14:04:00 #175
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214298947
Jij hebt een abonnement begrijp ik @Irritatie100 :D? Ik ga nu geen geld uitgeven aan de Efteling voor een paar uurtjes hoor _O-. Wel leuk O+
pi_214299011
Haha, ja, wij zijn best wel fan van de Efteling dus hebben al een jaar of 3 een abonnement. Voor/tijdens de zwangerschap gingen we meerdere keren per maand. Is echt wel heel leuk om dat nu met J te kunnen doen! Zeker als je merkt hoe leuk ze het vindt.
pi_214299086
Tof! Efteling is voor ons ff te ver voor een abo, maar er komt binnenkort wel een abo voor de dierentuin hier :Y
Wel voor ons dan, R. mag nog gratis :+

Hier wel weer ff dalletje, met die nachten tot 5u. En meneer krijgt zn eerste driftbuien (als ie iets niet mag), en dat trek je toch wat minder als je slecht geslapen hebt :Z

En natuurlijk gefeliciteerd @George_of_the_Jungle!
pi_214299328
Gefeliciteerd George_of_the_Jungle!

quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 14:22 schreef Piles het volgende:
Tof! Efteling is voor ons ff te ver voor een abo, maar er komt binnenkort wel een abo voor de dierentuin hier :Y

Hier wel weer ff dalletje, met die nachten tot 5u. En meneer krijgt zn eerste driftbuien (als ie iets niet mag), en dat trek je toch wat minder als je slecht geslapen hebt :Z

En natuurlijk gefeliciteerd @:George_of_the_Jungle!
Leuk! Welke dierentuin?
Hier gaan we volgend jaar voor Burgers Zoo :Y.

quote:
17s.gif Op donderdag 11 juli 2024 11:00 schreef Myraela het volgende:

[..]
Gefeliciteerd wel alvast! Benieuwd wat ze er voor feestje van maken op de opvang.
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juli 2024 12:02 schreef Debsterr het volgende:
Oh en @Anne vast gefeliciteerd met je dreumes . Hopelijk is het een leuk feestje!
Dankjulliewel!

Hij had zo'n mooie papieren kroon op, net zoals vroeger weetjewel O+.
En tussen de middag hebben ze gezongen en muziek gemaakt met allerlei instrumenten, met op de tafel een gehaakte taart met een led-kaarsje er bovenop. Daarna de traktatie opgegeten en uitgedeeld (knijpfruitje en een klein leesboekje) en hijzelf mocht nog een cadeautje uit de grabbelbak halen en uitpakken. Het werd een klein badeendje!
pi_214299416
quote:
17s.gif Op maandag 24 juni 2024 16:45 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Op de opvang bieden ze helaas geen mogelijkheid meer om avondeten mee te geven. Ze geven nu gewoon wat meer rauwkost. Dus ze eet alle dagen met ons mee, ongeacht waar we zijn (vrijwel altijd thuis).

Maar ik ga het vanavond gelijk proberen, heb het toch allemaal in huis.
Heeft het toevallig gewerkt voor jullie meisje?
pi_214299463
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2024 14:50 schreef Anne het volgende:
Leuk! Welke dierentuin?
Hier ook :D
Wel iets verder vanuit Utrecht, maar groter en meer binnen, dus ook leuk in de winter.

quote:
Klinkt als een goed feestje! Ben benieuwd hoe het hier gaat binnenkort.
pi_214299472
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 15:05 schreef Piles het volgende:

[..]
Hier ook :D
Wel iets verder vanuit Utrecht, maar groter en meer binnen, dus ook leuk in de winter.
[..]
Klinkt als een goed feestje! Ben benieuwd hoe het hier gaat binnenkort.
Grappig :D. Dan zien we elkaar misschien wel eens.
Nog maar 10 dagen ja! Heel veel plezier alvast!
  maandag 15 juli 2024 @ 16:38:22 #182
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214300139
quote:
Gefeliciteerd George_of_the_Jungle!
[..]
Leuk! Welke dierentuin?
[..]
[..]
Dankjulliewel!

En tussen de middag hebben ze gezongen en muziek gemaakt met allerlei instrumenten, met op de tafel een gehaakte taart met een led-kaarsje er bovenop. Daarna de traktatie opgegeten en uitgedeeld (knijpfruitje en een klein leesboekje) en hijzelf mocht nog een cadeautje uit de grabbelbak halen en uitpakken. Het werd een klein badeendje!
Dat je zelf weer helemaal nostalgisch wordt O+
pi_214300387
Zit boven te werken, roept ineens m'n vriendin heel hard, dus ik naar beneden gerend. J. is zojuist voor het eerst helemaal op d'r buik gedraaid uit zichzelf! O+

quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 14:22 schreef Piles het volgende:

En natuurlijk gefeliciteerd @:George_of_the_Jungle!
Ik heb zelf niet zoveel met de dierentuin :@ Denk dat ik als volwassene nog nooit in een dierentuin geweest ben :P Maar denk dat dat voor kinderen inderdaad wel heel leuk is! Wij wonen zelf in regio Roosendaal en volgens mij is daar niet echt iets in de buurt. Denk dat Beekse Bergen het dichtst in de buurt is, maar ik weet niet of alleen zo'n autosafari leuk is voor kleintjes (want je kan daar toch niet een park in volgens mij?).

Wel minder met het slapen ja... Hier gaat het slapen nog steeds prima en ik merk idd dat ik daardoor overdag veel en veel meer van J kan hebben. Niet dat ze moeilijk is ofzo, maar ze heeft er wel een handje van om nep te huilen. Ze schreeuwt dan de hele boel bij elkaar, maar zodra je in d'r box gaat kijken gaat ze lachen met een blik van "heb ik je toch weer tuk, goedgelovige dat je bent!!!".
Na een slechte nacht kan ik idd wel eens haar d'r zin geven door haar op te pakken zodat het in ieder geval stil is, maar nu met gewoon doorslapen laat ik haar makkelijker liggen omdat ik weet dat ze daar na een tijdje toch wel mee stopt (en ze moet ook niet wennen aan alsmaar haar zin te krijgen natuurlijk).
quote:
Hij had zo'n mooie papieren kroon op, net zoals vroeger weetjewel .
Wat leuk, gefeliciteerd!
pi_214304057
Denk dat er hier ook wel een dierentuinabbonement komt :)
Crocodiles of the World en/of Cotswold Wildlife Park. Bij die laatste kun je gewoon een mooie wandeling maken en wat beestjes kijken, of niet.

Ik geloof dat je in Nederland een nieuwe baby vrij snel moet registreren, binnen drie dagen ofzo? Hier in Engeland zijn ze daar wat losser mee, moet binnen 6 weken, en moet een afspraak voor gemaakt worden, wat uberhaupt niet binnen 3 weken kon. Later dit jaar paspoorten aanvragen. In principe zou ze een Amerikaanse, Engelse, Nederlandse en Duitse kunnen hebben. Mijn vrouw is Amerikaanse, en heeft ook een Duits paspoort.

Verder loopt het op rolletjes voor nu. Vrouw had afgelopen nacht 3x gevoed, en ik ben er elke keer vrijwel doorheen geslapen, terwijl ik er naast lag. Mijn vrouw komt ook nog wel aan haar slaap, volgens haarzelf is het op dit moment nu beter dan tijdens de zwangerschap. Toen werd ze vaker wakker, en was het lastig om op te staan om naar de WC te gaan enzo. Huilen gebeurt bijna alleen bij het verwisselen van een luier, en soms een beetje als ze alleen wakker wordt in haar bedje. Ben me er goed van bewust dat het lang niet altijd zo zal zijn, dus geniet er nu volop van O+
pi_214304325
Klopt, binnen 3 werkdagen aangeven en moet bij de gemeente waar het geboren is. Maar gelukkig is de aangifte digitaal mogelijk, dus alleen even inloggen met je DigiD (zowel vader als moeder trouwens) en het is gepiept. Identificatieplicht is hier natuurlijk vanaf 14 jaar, maar strikt genomen is het in de zorg wel noodzakelijk en natuurlijk ook als je naar het buitenland gaat. Zelf wonen wij een paar honderd meter van de Belgische grens af, dus wij hebben wel direct een ID-kaart gehaald maar als we bij wijze van spreken in Utrecht hadden gewoond hadden we nog wel even gewacht.

Klinkt goed verder! In het begin werd ik zelf wel steeds wakker, en heb m'n vriendin ook een paar keer wakker gemaakt omdat ik dacht dat we een voedingsmoment vergeten waren of dat we de baby na het voeden waren vergeten terug te leggen en we er bovenop lagen. Allemaal in m'n slaap en ik wist er volgende ochtend niks meer van :')
Toen ik weer ging werken sliep ik ook door (hadden toen sowieso maar 1 voedingsmoment) en vanaf week 6 sliep de baby zelf ook door dus toen hoefde er niemand meer wakker te worden :P
  dinsdag 16 juli 2024 @ 06:18:37 #186
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_214305166
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 14:59 schreef Anne het volgende:

[..]
Heeft het toevallig gewerkt voor jullie meisje?
Ze willen beiden geen pap eten voor het slapen, dus na 3 dagen pap weggooien heb ik het opgegeven :')
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 16 juli 2024 @ 06:20:50 #187
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_214305170
Oh jongens, nog twee nachtjes en ik heb nooit meer een baby :'(

Maar deze fase is wel echt superleuk inderdaad. Ze loopt, ze is lekker aan het oefenen met brabbelen, heerlijk die hele verhalen in brabbeltaal O+ En de interactie met haar zus wordt ook steeds meer, echt cute O+
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 16 juli 2024 @ 06:22:20 #188
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_214305172
Wij hebben nu bijna twee jaar een abonnement op Dierenpark Amersfoort. Heerlijk om daar bijna wekelijks een paar uurtjes naartoe te gaan. Meisjes blij, mama blij :Y)
|| justdiggit.org ||
pi_214306812
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 17:15 schreef Irritatie100 het volgende:
Denk dat Beekse Bergen het dichtst in de buurt is, maar ik weet niet of alleen zo'n autosafari leuk is voor kleintjes (want je kan daar toch niet een park in volgens mij?).
Beekse Bergen heeft ook echt een erg leuk park. Ik vond de autosafari juist het minste onderdeel daarvan, al is dat wel waar ze bekend om staan.
pi_214306879
Oh en jongens, klagen helpt. *O* Zat ik op het randje van stoppen omdat ik met heel veel moeite één fles borstvoeding op een dag kon produceren. Begon ik toch verbetering te merken en zit ik nu weer op twee flessen per dag. Dat motiveert weer helemaal om door te zetten. O+

Disclaimer: voor het klagen was ik al wel enorm fanatiek bezig met extra vaak kolven. Alleen klagen is niet voldoende.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 12:56:36 #191
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214307659
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 10:54 schreef Myraela het volgende:
Oh en jongens, klagen helpt. *O* Zat ik op het randje van stoppen omdat ik met heel veel moeite één fles borstvoeding op een dag kon produceren. Begon ik toch verbetering te merken en zit ik nu weer op twee flessen per dag. Dat motiveert weer helemaal om door te zetten. O+

Disclaimer: voor het klagen was ik al wel enorm fanatiek bezig met extra vaak kolven. Alleen klagen is niet voldoende.
Wat fijn O+!
pi_214308235
quote:
Ik heb zelf niet zoveel met de dierentuin :@ Denk dat ik als volwassene nog nooit in een dierentuin geweest ben :P Maar denk dat dat voor kinderen inderdaad wel heel leuk is! Wij wonen zelf in regio Roosendaal en volgens mij is daar niet echt iets in de buurt. Denk dat Beekse Bergen het dichtst in de buurt is, maar ik weet niet of alleen zo'n autosafari leuk is voor kleintjes (want je kan daar toch niet een park in volgens mij?).

Antwerpen?
pi_214309869
quote:
Zit boven te werken, roept ineens m'n vriendin heel hard, dus ik naar beneden gerend. J. is zojuist voor het eerst helemaal op d'r buik gedraaid uit zichzelf! O+
[..]
Ik heb zelf niet zoveel met de dierentuin :@ Denk dat ik als volwassene nog nooit in een dierentuin geweest ben :P Maar denk dat dat voor kinderen inderdaad wel heel leuk is! Wij wonen zelf in regio Roosendaal en volgens mij is daar niet echt iets in de buurt. Denk dat Beekse Bergen het dichtst in de buurt is, maar ik weet niet of alleen zo'n autosafari leuk is voor kleintjes (want je kan daar toch niet een park in volgens mij?)
Beekse Bergen kun je ook prima lopen, en ze hebben er nu drie jonge Afrikaanse olifantjes, alledrie geboren in een korte periode op elkaar.
pi_214311467
Ervaren jullie ook dat de tijd zo enorm hard voorbij raast? “De tijd vliegt” voelt echt als het understatement van de eeuw. Onze dochter is alweer 8,5 maand.. HOE DAN!? Ze is wat trager qua ontwikkeling dan mijn oudste, heerlijk gemiddeld, maar nu beginnen de echt grote veranderingen. Ze tijgert het hele huis door en jongens dit wordt er zo eentje die alle kasten leeg gaat trekken. Alles is werkelijk interessant! We hebben zojuist gezien dat het eerste tandje doorkomt en pffff het voelt alsof ze al zo groot is! Doorslapen lukt nog niet, zwaaien of handjes klappen ook niet, het eerste woordje is ook nog niet gezegd dus we hebben gelukkig nog wat mijlpalen te gaan O+

Oh en wat een combinatie met haar grote zus. Wij kunnen de baby laten giechelen, maar haar zus kan haar laten gieren, tot het punt dat wij denken: HAAL EVEN ADEM. Ze zijn zo vreselijk grappig samen O+
Sarcasme. Herken het.
pi_214311580
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 08:46 schreef Ceviche het volgende:
Hier last van spruw }:| we hebben er wel spul voor gekregen maar ze heeft er duidelijk last van en drinkt minder goed (steeds loslaten, korter drinken). En ik kan wel kolven maar dat is dan wel een gedoe als ik die melk ook wil bewaren (want dat moet dan gepasteuriseerd worden) en weggooien is ook weer zowat. Echt jammer want het liep lekker en ik kon elke dag een extra voeding kolven (bij de vorige ging dat niet zo eenvoudig).
Een hoop extra gedoe, ik hoop dat ze er snel vanaf is en dat mijn melkproductie ondertussen niet afneemt :{
Misschien wat mosterd na de maaltijd inmiddels, maar ik heb op een ander forum gelezen dat aanstippen met bessensap heel goed helpt. En dat weggooien of pasteuriseren van gekolfde melk niet nodig is: Afgekolfde melk kan prima ingevroren worden en kan gebruikt worden als moeder en kind weer gezond zijn. Dan is het risico op een nieuwe besmetting uiterst klein. U kunt de melk eventueel ook pasteuriseren.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 21:42:33 #196
346653 Ceviche
pi_214312838
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:12 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Misschien wat mosterd na de maaltijd inmiddels, maar ik heb op een ander forum gelezen dat aanstippen met bessensap heel goed helpt. En dat weggooien of pasteuriseren van gekolfde melk niet nodig is: Afgekolfde melk kan prima ingevroren worden en kan gebruikt worden als moeder en kind weer gezond zijn. Dan is het risico op een nieuwe besmetting uiterst klein. U kunt de melk eventueel ook pasteuriseren.
Ik las juist (op la leche league) dat spruw wel overleeft in ingevroren melk en dan wel herbesmetting kan plaatsvinden :{ maar ik vond een methode van pasteuriseren die toch relatief makkelijk is dus ik heb nog wat kunnen kolven.
Inmiddels is het zo dat mijn baby weer goed drinkt, dus dat is al een zorg minder, en zitten we nu in een regeldag dus het kolven staat ook op een laag pitje.
Ben ook wel huiverig met veel online adviezen, zeker met dit soort dingen :@

Wat leuk dat je oudste zo'n goede band heeft met de baby O+ het is inderdaad zo leuk om die interactie dan te zien O+
Mijn zoon is nu vijf en die is heel trots, die vindt het vast fantastisch wanneer er wat interactie komt met zijn zusje :)
pi_214314542
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 21:42 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ik las juist (op la leche league) dat spruw wel overleeft in ingevroren melk en dan wel herbesmetting kan plaatsvinden :{ maar ik vond een methode van pasteuriseren die toch relatief makkelijk is dus ik heb nog wat kunnen kolven.
Inmiddels is het zo dat mijn baby weer goed drinkt, dus dat is al een zorg minder, en zitten we nu in een regeldag dus het kolven staat ook op een laag pitje.
Ben ook wel huiverig met veel online adviezen, zeker met dit soort dingen :@

Wat leuk dat je oudste zo'n goede band heeft met de baby O+ het is inderdaad zo leuk om die interactie dan te zien O+
Mijn zoon is nu vijf en die is heel trots, die vindt het vast fantastisch wanneer er wat interactie komt met zijn zusje :)
Dit kwam van de website van het Isala ziekenhuis, maar ik snap je helemaal. Met zo’n pasgeboren mini zou ik ook voorzichtig zijn. Nog van harte gefeliciteerd trouwens!!! Wat bijzonder dat ze er is O+
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 17 juli 2024 @ 10:13:59 #198
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214315744
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:02 schreef Spirit82 het volgende:
Ervaren jullie ook dat de tijd zo enorm hard voorbij raast? “De tijd vliegt” voelt echt als het understatement van de eeuw. Onze dochter is alweer 8,5 maand.. HOE DAN!? Ze is wat trager qua ontwikkeling dan mijn oudste, heerlijk gemiddeld, maar nu beginnen de echt grote veranderingen. Ze tijgert het hele huis door en jongens dit wordt er zo eentje die alle kasten leeg gaat trekken. Alles is werkelijk interessant! We hebben zojuist gezien dat het eerste tandje doorkomt en pffff het voelt alsof ze al zo groot is! Doorslapen lukt nog niet, zwaaien of handjes klappen ook niet, het eerste woordje is ook nog niet gezegd dus we hebben gelukkig nog wat mijlpalen te gaan O+

Oh en wat een combinatie met haar grote zus. Wij kunnen de baby laten giechelen, maar haar zus kan haar laten gieren, tot het punt dat wij denken: HAAL EVEN ADEM. Ze zijn zo vreselijk grappig samen O+
Wat klinkt dat fijn O+. En ja, die tijd... alsof 'ie op extra snel doorspoelen staat }:|.
pi_214317277
Ik heb dus een aantal weken vaderschapsverlof opgenomen, die ik verspreid ga gebruiken. Nu ontvang ik vandaag een brief over de WAZO-uitkering, dat deze toegekend is en mijn dagloon enzo. Nou staat er ook een begin- en einddatum in en die liggen gewoon 5 weken uit elkaar, terwijl ik dus een hele tijd 4 dagen ga werken in plaats van alles in 1 keer te gebruiken. Bij de aanvraag heeft HR tegen mij gezegd dat ze alleen het aantal weken kunnen aanvragen en dat ik de indeling geheel zelf kan bepalen, bij wijze van spreken nog op de dag zelf veranderen als dat werktechnisch mogelijk is.

Ze hebben verder niets gezegd over de uitbetaling, dus ik was er vanuit gegaan dat ik de komende maanden gewoon een lager salaris van mijn werkgever krijg dat aangevuld wordt door het UWV. Uit deze brief begrijp ik echter dat dit gewoon allemaal in 1 keer verrekend wordt en ik vanaf augustus dus gewoon weer "normaal" betaald word. Heeft iemand hier ervaring mee, of verschilt het ook per werkgever hoe er mee omgegaan wordt?
Ik heb de vraag uiteraard ook aan HR gesteld, maar dat is bij ons maar 1 persoon en die is nu op vakantie :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 10:45 schreef Myraela het volgende:

[..]
Beekse Bergen heeft ook echt een erg leuk park. Ik vond de autosafari juist het minste onderdeel daarvan, al is dat wel waar ze bekend om staan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Beekse Bergen kun je ook prima lopen, en ze hebben er nu drie jonge Afrikaanse olifantjes, alledrie geboren in een korte periode op elkaar.
Ah, dat wist ik niet! Dat is misschien ook wel leuk dan. Maar goed, ik ben zelf dus minder van de dierentuinen :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 13:59 schreef alpeko het volgende:

[..]
Antwerpen?
Dat ik daar niet zelf aan gedacht heb :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:02 schreef Spirit82 het volgende:

Wel herkenbaar ja, al moet ik ook eerlijk zeggen dat ik het niet eens zo door heb hoeveel J al gegroeid is in die 4 maanden en wat ze nu allemaal geleerd heeft. Maar als je dan ineens weer een pasgeboren baby ergens ziet denk je "oh ja, zo klein was ze toen".
Zeker mijn vriendin die verloskundige is heeft dat nu ze weer aan het werk is :P
pi_214317420
Toch antwoord gekregen van een collega die wat dingen waarneemt, bedrijf ontvangt het bedrag in 1 keer van het UWV en spreidt dat zelf uit over mijn verlofperiode. Ik krijg dus alleen geld van mijn werkgever en niets van het UWV.
pi_214318817
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 22:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Denk dat er hier ook wel een dierentuinabbonement komt :)
Crocodiles of the World en/of Cotswold Wildlife Park. Bij die laatste kun je gewoon een mooie wandeling maken en wat beestjes kijken, of niet.

Ik geloof dat je in Nederland een nieuwe baby vrij snel moet registreren, binnen drie dagen ofzo? Hier in Engeland zijn ze daar wat losser mee, moet binnen 6 weken, en moet een afspraak voor gemaakt worden, wat uberhaupt niet binnen 3 weken kon. Later dit jaar paspoorten aanvragen. In principe zou ze een Amerikaanse, Engelse, Nederlandse en Duitse kunnen hebben. Mijn vrouw is Amerikaanse, en heeft ook een Duits paspoort.

Verder loopt het op rolletjes voor nu. Vrouw had afgelopen nacht 3x gevoed, en ik ben er elke keer vrijwel doorheen geslapen, terwijl ik er naast lag. Mijn vrouw komt ook nog wel aan haar slaap, volgens haarzelf is het op dit moment nu beter dan tijdens de zwangerschap. Toen werd ze vaker wakker, en was het lastig om op te staan om naar de WC te gaan enzo. Huilen gebeurt bijna alleen bij het verwisselen van een luier, en soms een beetje als ze alleen wakker wordt in haar bedje. Ben me er goed van bewust dat het lang niet altijd zo zal zijn, dus geniet er nu volop van O+
Binnen 6 weken? dat is echt veeel relaxter
pi_214318868
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Binnen 6 weken? dat is echt veeel relaxter
Ach, tegenwoordig kan aangifte meestal online en is het dus 5 minuten werk :P

Enige wat wel chill is, is dat je iets langer over de naam kan nadenken. Want wij waren er bij geboorte nog niet uit :@
  woensdag 17 juli 2024 @ 17:10:16 #203
346653 Ceviche
pi_214319779
Hier was de naam (net als bij de oudste) 99% zeker bij de geboorte maar ik vond dat ik pas na de geboorte zeker kon weten of de naam ook echt paste. Dus ik vind het ook niet vreemd om bij de geboorte nog geen naam te hebben of de naam dan nog aan te passen :)

Hier is de baby geslaagd voor de gehoortest :) was nog best een eind weg met het ov, gelukkig kwam het voeden goed uit en waren we net terug toen ze honger kreeg. De eerste keer wat verder van huis, is toch altijd een dingetje.
pi_214319817
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 17:10 schreef Ceviche het volgende:
Hier was de naam (net als bij de oudste) 99% zeker bij de geboorte maar ik vond dat ik pas na de geboorte zeker kon weten of de naam ook echt paste. Dus ik vind het ook niet vreemd om bij de geboorte nog geen naam te hebben of de naam dan nog aan te passen :)

Hier is de baby geslaagd voor de gehoortest :) was nog best een eind weg met het ov, gelukkig kwam het voeden goed uit en waren we net terug toen ze honger kreeg. De eerste keer wat verder van huis, is toch altijd een dingetje.
Doen ze dat bij jullie niet aan huis? Ik vond het wel fijn dat al die eerste dingen lekker gewoon thuis waren, ik had het lichamelijk ook niet getrokken om met de bus te gaan overigens. Gaat jouw herstel goed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')